Auteur Topic: [54] DE NEVE Dion  (gelezen 5844 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Godie

  • Leden
  • Berichten: 38
  • Essevee!
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #80 Gepost op: juni 17, 2022, 03:27:02 pm »
Dion De Neve verliet Zulte Waregem voor aartsrivaal KV Kortrijk: “Ik voelde mij hier meteen thuis”

VOETBAL 1A

Dion De Neve sprak voor het eerst met de pers sinds zijn gevoelige overgang van Zulte Waregem naar KV Kortrijk. De 21-jarige Belg genoot eveneens interesse van AA Gent, het Duitse Hannover, het Franse Nîmes en het Italiaanse Lecce, maar koos uiteindelijk toch voor een avontuur in Zuid-West-Vlaanderen. Hij tekende een contract voor drie seizoenen, met optie op nog een extra jaar.

Tot ieders verbazing verkaste Dion De Neve van Zulte Waregem naar aartsrivaal KV Kortrijk. Het jeugdproduct van Essevee kende vorig seizoen zijn grote doorbraak. In 17 wedstrijden scoorde hij twee doelpunten en gaf hij één assist. Maar een contractverlenging sleepte te lang aan en dus besloot De Neve naar het Guldensporenstadion te trekken. “Eind december nam Kortrijk voor het eerst contact met mijn makelaar op”, weet De Neve. “Ik had van Zulte Waregem nog geen deftig voorstel gekregen en ik besloot om eens te luisteren. Ik besef dat het bij de supporters van Zulte Waregem gevoelig ligt, maar uiteindelijk moet ik aan mezelf denken. Ik ben blij om hier te zijn.”

Mooi sportief plan

“Gent, Hannover, Nîmes en Lecce toonden eveneens verregaande interesse, maar Kortrijk was meteen erg concreet en stelde een mooi sportief plan voor. Ook het gesprek met de coach was goed. Ik voelde mij hier meteen thuis. Ik vond het ook te vroeg om al naar het buitenland te trekken. Het is leuk om te weten dat de club vertrouwen in mij heeft, want anders zou ik geen contract voor drie seizoenen, met optie op nog een extra jaar aangeboden krijgen.”

De eerste trainingen verliepen alleszins al vlot voor De Neve. “Ik ben hier meteen heel erg goed ontvangen. Het waren wel veel nieuwe gezichten, want enkel Dylan Mbayo kende ik van de nationale jeugdselecties. Ik hoop zo veel mogelijk minuten te maken en belangrijk te zijn voor de ploeg. Ik speelde vorig seizoen soms als wingback, maar als rechteraanvaller in een 4-3-3-systeem kom ik beter uit de voeten. Met mijn snelheid kan ik het verschil maken. Ik woon sinds kort op mijn eentje in Kortrijk. Vorig jaar woonde ik samen met een vriend, dus ik ben het gewend om zelfstandig te zijn. Studeren doe ik niet meer, want het is te moeilijk om te combineren. Ik focus me voor de volle honderd procent op het voetbal.”

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #81 Gepost op: juni 17, 2022, 04:38:31 pm »
Mutten, in een ander interview zegt hij dat hij niet weg wilde.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #82 Gepost op: juni 17, 2022, 04:42:50 pm »
Tis nen marginaal hé, natuurlijk voelt hij zich thuis in Kortrijk
SV TILL I DIE

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #83 Gepost op: juni 17, 2022, 05:09:44 pm »
Enige juiste reden, kreeg in Kortrijk meer geld dan hier

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #84 Gepost op: juni 17, 2022, 05:19:35 pm »
Enige juiste reden, kreeg in Kortrijk meer geld dan hier
Juist, maar het blijft amateurisme eerste klasse om een speler die je als club wil behouden zo te benaderen, gelijk wat zijn niveau is of was of nog zou zijn.  En meer geld dan 1500 euro(zijn contract die hij hier had) is niet moeilijk.
Wat De Neve zelf betreft, en zijn omgeving, respect naar de club die maakte dat hij een kans kreeg om in 1A te spelen was er ook niet, triestig geval.  Ik kan zijnen kop niet meer zien, en achteraf gezien, hij past daar waarschijnlijk ook beter dan hier, de rattekop.  Dat hij dan nog in de oefenmatch tegen KVO een kans kreeg is niet te schatten.


Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.915
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #85 Gepost op: juni 17, 2022, 06:15:04 pm »
Schoon oorringske

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #86 Gepost op: juni 17, 2022, 06:57:37 pm »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #87 Gepost op: juni 18, 2022, 03:43:13 pm »
da ge dienen nog aandacht heeft…
da snap ik ni…

ik hoop datie veel mag meedoen
zou de armoede in de kern tonen
want pakt zijn inzet en gedrevenheid weg
en tschiet niks meer van over…

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #88 Gepost op: september 19, 2023, 09:38:20 am »
Heb dit weekend De neve zijn goal zien maken bij Kortrijk tegen Anderlecht. Dan denk je toch, hoe is het mogelijk dat die niet bij ons speelt.

Online venez

  • Leden
  • Berichten: 134
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #89 Gepost op: september 19, 2023, 10:16:52 am »
Heb dit weekend De neve zijn goal zien maken bij Kortrijk tegen Anderlecht. Dan denk je toch, hoe is het mogelijk dat die niet bij ons speelt.

Komaan kerel.
Een zwaluw maakt de lente niet.

Online Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #90 Gepost op: september 19, 2023, 10:24:14 am »
Zit daar volledig op zijn plaats met zijn kruisjes oorringskes.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #91 Gepost op: september 19, 2023, 10:29:34 am »
Heb dit weekend De neve zijn goal zien maken bij Kortrijk tegen Anderlecht. Dan denk je toch, hoe is het mogelijk dat die niet bij ons speelt.

Inderdaad, van op eigen helft vertrokken met de bal aan de voet en iedereen voorbij gelopen op snelheid en mooi de bal in doel gelegd. Het zijn toch zulke mannen met snelheid die we we nodig hebben
« Laatst bewerkt op: september 19, 2023, 11:15:25 am door svennay »

Offline ThomasV

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #92 Gepost op: september 19, 2023, 10:37:16 am »
Precies of we hebben die niet. Zo een types met manager perikelen, beter om te lozen.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.627
  • Essevee!
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #93 Gepost op: september 19, 2023, 11:17:29 am »
Heb dit weekend De neve zijn goal zien maken bij Kortrijk tegen Anderlecht. Dan denk je toch, hoe is het mogelijk dat die niet bij ons speelt.
Zoveel stonden er niet meer in de weg hé

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #94 Gepost op: september 19, 2023, 06:24:42 pm »
Mag terugkomen om op de bank te zitten. Ook niet meer als dat.
Dylan Demuynck heeft al meer getoond dan De Neve ooit gedaan heeft.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #95 Gepost op: september 19, 2023, 06:31:02 pm »
Precies of we hebben die niet. Zo een types met manager perikelen, beter om te lozen.

Juist eens gaan kijken wie de makelaar is: Cherry Sports.
Speler met de grootste marktwaarde die ze hebben is Casper De Norre, daarbuiten geen enkele speler die echt iets waard is.
Interessanter is om te kijken welke trainers ze vertegenwoordigen:
Als starter: Davy De Fauw
Daarnaast nog de onbesproken: Peter Maes, Stijn Stijnen en Dimitri M'buyu. Dat is een mooi rijtje van onbesproken mannen.
Is duidelijk een makelaarskantoor dat floreert.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [54] DE NEVE Dion
« Reactie #96 Gepost op: september 20, 2023, 12:25:57 pm »
Precies of we hebben die niet. Zo een types met manager perikelen, beter om te lozen.

Juist eens gaan kijken wie de makelaar is: Cherry Sports.
Speler met de grootste marktwaarde die ze hebben is Casper De Norre, daarbuiten geen enkele speler die echt iets waard is.
Interessanter is om te kijken welke trainers ze vertegenwoordigen:
Als starter: Davy De Fauw
Daarnaast nog de onbesproken: Peter Maes, Stijn Stijnen en Dimitri M'buyu. Dat is een mooi rijtje van onbesproken mannen.
Is duidelijk een makelaarskantoor dat floreert.

Haha, zalig opzoekingswerk en goede steken ook. Vooral bij “floreert” goed gelachen: merci ook daarvoor