Auteur Topic: Speeldag 07 : zaterdag 13/09/2025 - 16.00u : Essevee - OH Leuven  (gelezen 5999 keer)

Offline Thraso

• Leden
Re: Speeldag 07 : zaterdag 13/09/2025 - 16.00u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #80 Gepost op: september 16, 2025, 08:18:55 am »
Beetje verbaasd over de enorm positieve reacties op Ementa.

Kan idd wat spelers aan de praat houden, maar is enorm traag, lomp en technisch beperkt. Geen afwerker en geen assistgever. Bewijze daarvan de 2 doorbraken waarin hij een assist verkwanselde en alleen op goal de kans verprutste. Die 2 ging Vossen wel beter aangepakt hebben. Wint wel veel duels inderdaad, en in de lucht heerst hij (zou er aan ontbreken met zijn gestalte). Oogt wel wat nonchalant.

Ik zou wel eens de combinatie Ementa - Vossen willen zien met onze 2 snelle flanken en rap aansluitend middenveld. Ementa moet duidelijk nog groeien,

Er zijn toch echt momenten waarom die getoond heeft dat ie technisch toch niet zo beperkt is voor zijn lengte?
Herinner mij daar een paar keer dat hij de bal op korte ruimte uit de lucht haalt én hem speelklaar maakt.
Ook het kaatsen was meer dan ok.
Het oogt inderdaad misschien wat lomp, maar traag is ie ook niet. Die kans in de laatste minuut, loopt ie de verdediger er wel af he.

Hij is niet perfect, maar het is wel echt een speler die je nodig hebt.
Veel meer dan een type Vossen op dit niveau.

Akkoord, en te vroeg om conclusies te maken. In combinatie met een snelle spits of snelle flanken, zie ik er wel muziek in. Als hij zoals Salou kan worden indertijd, kunnen we mooie momenten beleven. Salou hield een verdediging ook bezig en ons opkomend aanvallend middelveld olv Sergeant en flanken waren dan een gesel voor menige ploegen. Het huidig defensief countervoetbal doet me er een beetje aan denken. Niet het mooiste voetbal, wel efficiënt.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #81 Gepost op: september 16, 2025, 08:48:07 am »
Toch grappig om te lezen dat het geen afwerker is
Kreeg op Genk een kopkans in de duik en nu op het einde van de wedstrijd 1 op 1 met de doelman maar zat al een kwartier piepedood.
Ik raad je aan om eens te kijken naar seizoen 23-24 wat Vossen daar allemaal niet gemist heeft, je kan dan ook zeggen dat het geen afwerker is.

Het oogt idd zeer lomp, en het is ook niet mooi om naar te kijken. Maar hij is de enige spits die ons wat kan bijbrengen. Is balvast en duelkrachtig. Het enige wat we nodig hebben hoor als rechterkolomploeg voorin. Met daarrond snelheid kan het iets moois opbrengen.

Vossen is meer een spits eind jaren 90’ begin 00’ (De Vandenberghs, Soncks,..) dat type is helaas voorbij in het hedendaagse voetbal.
Over Hedl juist hetzelfde, heb dat altijd al een zeer domme aankoop gevonden. Niet omwille van de speler maar omwille van het type.

Offline Ervee

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #82 Gepost op: september 16, 2025, 09:05:02 am »
Kreeg op Genk een kopkans in de duik en nu op het einde van de wedstrijd 1 op 1 met de doelman maar zat al een kwartier piepedood.
Ik raad je aan om eens te kijken naar seizoen 23-24 wat Vossen daar allemaal niet gemist heeft, je kan dan ook zeggen dat het geen afwerker is.

Die mening is ook wel gestoeld op zijn statistieken in Denemarken. In de Superliga komt hij aan 4355 minuten in 99 matchen (veel invalbeurten in het begin, logisch voor een jonge speler) met 12 doelpunten. Van zijn drie goals vorig jaar waren er twee de 0-4 en de 0-5.

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat dat betekent dat hij voor ons niet erg nuttig kan zijn. Ik vind gewoon dat je hem moet proberen samenbrengen met een afwerker.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #83 Gepost op: september 16, 2025, 10:32:16 am »

Die mening is ook wel gestoeld op zijn statistieken in Denemarken. In de Superliga komt hij aan 4355 minuten in 99 matchen (veel invalbeurten in het begin, logisch voor een jonge speler) met 12 doelpunten. Van zijn drie goals vorig jaar waren er twee de 0-4 en de 0-5.

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat dat betekent dat hij voor ons niet erg nuttig kan zijn. Ik vind gewoon dat je hem moet proberen samenbrengen met een afwerker.

Dan moet je al weer gaan naar een 2 spitsensysteem want Vossen of Hedl zet je niet op de flank.
Ik denk dat dat minder nuttig zal zijn dan nu.
Het is niet da Ementa met zijn doorkoppen en kaatsen een gevaar is in de box, maar eerder in de kaart speelt van rappe spelers als Opoku en Aké.
Een Vossen of Hedl zou hier niets aan hebben denk ik. Ze zouden van te ver moeten komen en halen het nooit op snelheid.
In een 4-4-2 of 3-5-2 neem je dan ook weer de kwaliteiten af van Joseph vind ik. Zou te veel moeten verdedigen

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #84 Gepost op: september 16, 2025, 10:40:29 am »
Beetje verbaasd over de enorm positieve reacties op Ementa.

Kan idd wat spelers aan de praat houden, maar is enorm traag, lomp en technisch beperkt. Geen afwerker en geen assistgever. Bewijze daarvan de 2 doorbraken waarin hij een assist verkwanselde en alleen op goal de kans verprutste. Die 2 ging Vossen wel beter aangepakt hebben. Wint wel veel duels inderdaad, en in de lucht heerst hij (zou er aan ontbreken met zijn gestalte). Oogt wel wat nonchalant.

Ik zou wel eens de combinatie Ementa - Vossen willen zien met onze 2 snelle flanken en rap aansluitend middenveld. Ementa moet duidelijk nog groeien,

Er zijn toch echt momenten waarom die getoond heeft dat ie technisch toch niet zo beperkt is voor zijn lengte?
Herinner mij daar een paar keer dat hij de bal op korte ruimte uit de lucht haalt én hem speelklaar maakt.
Ook het kaatsen was meer dan ok.
Het oogt inderdaad misschien wat lomp, maar traag is ie ook niet. Die kans in de laatste minuut, loopt ie de verdediger er wel af he.

Hij is niet perfect, maar het is wel echt een speler die je nodig hebt.
Veel meer dan een type Vossen op dit niveau.

Perfecte spelers kunnen wij niet halen, dat bepaalde supporters dat niet (willen) begrijpen.  ::)
(niet bedoeld op u)
Perfecte spelers zitten bij topclubs zoals Brugge, PSG, Barca ...

Als wij 'bijna' perfecte spelers kunnen halen dan hebben we goed gewerkt. Maar is eerder -degelijke- spelers halen om ze hopelijk beter maken.

Offline Ervee

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #85 Gepost op: september 16, 2025, 11:13:07 am »
Dan moet je al weer gaan naar een 2 spitsensysteem want Vossen of Hedl zet je niet op de flank.
Ik denk dat dat minder nuttig zal zijn dan nu.
Het is niet da Ementa met zijn doorkoppen en kaatsen een gevaar is in de box, maar eerder in de kaart speelt van rappe spelers als Opoku en Aké.
Een Vossen of Hedl zou hier niets aan hebben denk ik. Ze zouden van te ver moeten komen en halen het nooit op snelheid.
In een 4-4-2 of 3-5-2 neem je dan ook weer de kwaliteiten af van Joseph vind ik. Zou te veel moeten verdedigen

Nee, daar heb je volledig gelijk - Vossen noch Hedl is daar een fit op als je zo laag moet spelen zoals we nu moeten doen. Als je bovenligt (of in het slot van de match nog een offensief opzet), kan het wel een optie zijn: de juiste man op de juiste plaats zijn ligt Vossen wel. Zo'n joker moet je hebben in je kern: we hebben er nu echter twee.

Met "samenbrengen met een afwerker" kan je het ook doen zoals je voorstelt: snelle flanken die in de box komen (of een goed aansluitende aanvallende middenvelder met een puik schot). Hopen dat Opoku en Aké die rol kunnen invullen.

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #86 Gepost op: september 16, 2025, 12:00:05 pm »
Over Ementa zullen er altijd 2 kampen zijn. Hij ziet er lomp en slungelig uit maar is nuttig voor de ploeg, maar sommige supporters zien dit niet of willen dit niet zien omdat ze superfan zijn van Vossen en omdat ze altijd verwijzen naar zijn winning goal tegen RWDM...

Je hebt het kamp supporters die het spelletje kunnen analyseren (en die zitten vooral hier op het forum) en je hebt supporters die alleen maar naar namen kijken (Essevee fanpage of café supporters). Je mag dan nog met handen en voeten uitleggen dat een Ementa nuttiger is dan Vossen maar je krijgt het niet hun hoofd gestoken.
SV TILL I DIE

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #87 Gepost op: september 16, 2025, 12:37:35 pm »
Over Ementa zullen er altijd 2 kampen zijn. Hij ziet er lomp en slungelig uit maar is nuttig voor de ploeg, maar sommige supporters zien dit niet of willen dit niet zien omdat ze superfan zijn van Vossen en omdat ze altijd verwijzen naar zijn winning goal tegen RWDM...

Je hebt het kamp supporters die het spelletje kunnen analyseren (en die zitten vooral hier op het forum) en je hebt supporters die alleen maar naar namen kijken (Essevee fanpage of café supporters). Je mag dan nog met handen en voeten uitleggen dat een Ementa nuttiger is dan Vossen maar je krijgt het niet hun hoofd gestoken.

Voetbal is (veel) emotie ... en 'sommige supporters' hebben ook een heel erg kort geheugen. Of dat aan het drankgebruik tijdens de match is weet ik wel niet. :D Maar alle gekheid op een stokje, het is wel een feit dat veel supporters een kort geheugen hebben.

Trap -the winning goal- binnen in een belangrijke match en je bent een held voor het leven en willen al een standbeeld op de markt. Bega een kemel en de kritiek stroomt rijkelijk en ze kunnen beter verkopen of laten gaan.

Op lange termijn kijken én vooral rationeel denken/reageren ipv emotioneel... dat scheelt een pak.

Maar dit is net het mooie aan voetbal! (en dit forum)

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #88 Gepost op: september 16, 2025, 01:41:05 pm »
Ik zou Ementa toch niet lomp noemen. Hij oogt traag maar is in feite een valse trage. Ook heb ik al kunnen opmerken dat hij zeker geen egoist is en hij altijd de bal zal geven aan een vrijstaande maat.

Offline belli

• Leden
« Reactie #89 Gepost op: september 16, 2025, 05:21:47 pm »
Ementa zal volgens mij nog groeien en anderen beter doen spelen.
hij was niet super maar de verdediging van OHL had er serieus problemen mee.
Ze moeten ook nog beter leren spelen met hem.
Je zag dat Erenbjerg in het begin precies niet goed wist waar hij moest lopen.
Het is natuurlijk ook meteen een andere manier van spelen.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #93 Gepost op: september 18, 2025, 10:50:12 am »

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #94 Gepost op: september 18, 2025, 10:58:07 am »
Beetje weinig zeker 5000 toeschouwers?

https://doorfansvoorfans.org/2025/09/17/toeschouwersaantallen-jupiler-pro-league-speeldag-7-6/?fbclid=Iwb21leAM386JjbGNrAzfzmmV4dG4DYWVtAjExAAEetTBvN3A5XcIpaK4IP3bc45hG0Z52ZaBGFuX3WD3qpShg1AXXCPpDx32rcms_aem_R01fRz2-76QLc2OTW5qlHg

Op site van Essevee stond iets van een 7500.

7500 zal het nooit geweest zijn
Tegen Leuven wate er wel enorm veel vrije plaatsen over.
Zal dichter tegen die 5000 zitten dan 7500
Ze rekenen automatisch de sfeertribune op volle capaciteit terwijl die niet vol was.

SV TILL I DIE