Auteur Topic: KV Oostende: Artificieel verhaal?  (gelezen 106964 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #60 Gepost op: februari 21, 2016, 05:44:08 pm »
ffkes KAA Gent droog in de kakker gepakt met een 5-2 overwinning.  :o :-X
Heb een heel deel van de match bekeken en de defensie van Gent was waardeloos...
Oostende heeft even benadrukt dat PO1 absoluut niet te hoog gegrepen is voor hen en met zo'n wedstrijden ook meer dan verdiend!!!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #61 Gepost op: maart 17, 2016, 09:09:55 am »
Dit is de rijkste club van Belgi?, opmerkelijke cijfers over Club Brugge en KVO
17 Maart 2016 08:07 via voetbalnieuws.be

Opvallende cijfers over de rijkste en armste clubs van de Jupiler Pro League. Zo zou een ploeg die snel opmars heeft gemaakt met een schuldenlast van bijna 12 miljoen euro kampen. Het gaat om KV Oostende, dat zich geplaatst heeft voor Play-Off I.

Volgens Het Nieuwsblad heeft KVO een tekort van 6 miljoen euro als het zijn activa zou verkopen en als het zijn schulden zou inlossen. De krant meldt dat er geen enkel probleem is zolang Marc Coucke beslist om de schuldenlast van KVO te dragen. "Maar als hij zich plots zou terugtrekken uit de club, dan kan KVO van de ene op de andere dag over de kop gaan", klinkt het.

En welke club is het rijkst? Volgens HNB gaat KRC Genk met die eer aan de haal. Uit de jaarrekeningen van het seizoen 2014-2015 blijkt dat de Limburgse club een eigen vermogen heeft van bijna 19 miljoen euro. Dat is meer dan RSC Anderlecht (13,37 miljoen) en Standard (10,30 miljoen).

Ook opvallende cijfers over Club Brugge: Blauw-Zwart zou een eigen omzet hebben van 2,11 miljoen en met schulden op lange termijn zitten ter waarde van 14,50 miljoen euro. Bij Standard bedragen die schulden naar verluidt liefst 20,60 miljoen.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/207707/Dit_is_de_rijkste_club_van_Belgi?,_opmerkelijke_cijfers_over_Club_Brugge_en_KVO

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #62 Gepost op: maart 17, 2016, 11:21:02 am »
Zoals we allen weten dus: valt Coucke plots dood dan neemt hij Oostende mee.

Liever zij dan wij.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #63 Gepost op: maart 17, 2016, 11:33:17 am »
Zoals we allen weten dus: valt Coucke plots dood dan neemt hij Oostende mee.

Liever zij dan wij.

Is niet gezegd ...

1.) of zijn familie/erfgenamen eisen hun geld terug en we krijgen een verhaal zoals in  Kortrijk en/of Antwerp.
2.) of hij heeft verder gedacht en al een regeling getroffen.


Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #64 Gepost op: maart 17, 2016, 11:44:53 am »
Een club die volledig afhankelijk is van ??n mens is niet gezond, dat lijkt me bijna logisch.

Komen sowieso brokken van, geef het tijd.

Idem voor Kortrijk (anders, maar ook niet gezond), idem voor Antwerp (Decuyper),...
Lierse is reeds de das om gedaan door zo'n soort voorzitters/eigenaars, Molenbeek ook, Beerschot ook, en zo zijn er nog wel wat.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #65 Gepost op: maart 17, 2016, 11:56:53 am »
Met Kortrijk bedoelde ik de onge?nteresseerde familie/erfgenamen die verkochten aan gelijk wie het bedrag maar wilde betalen.
Met Antwerp bedoelde ik de ex voorzitter die na jaren en vele putten plots miljoenen komt terugeisen.
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2016, 12:06:14 pm door Frederik »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #66 Gepost op: maart 17, 2016, 12:01:31 pm »
Ik weet wat je bedoelde. ;)

Ik wou maar zeggen: zo'n situaties zijn nooit gezond. Ik denk dat we mogen van geluk spreken met ons "gezond" en gebalanceerd bestuur.

De resultaten zijn er ook naar.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #67 Gepost op: maart 17, 2016, 01:11:59 pm »
Brugge is voor mij geen verrassing, ook Standard niet, die zijn er imo nog slechter aan toe dan KVO.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #68 Gepost op: maart 17, 2016, 01:40:07 pm »
Een deftige analyse van jaar en resultatenrekening, het is de mannen van voetbalkrant alvast niet gegeven.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #69 Gepost op: mei 25, 2016, 11:25:34 am »
Proto gaat volgens de gazetten om en bij de 1 miljoen euro bruto verdienen per jaar bij Oostende, en tekent straks voor 4 jaar.. :o
En ook Cont? op weg naar Oostende..

Iemand een idee wat de grootverdieners bij ons incasseren tegenwoordig?

http://www.voetbalnieuws.be/news/214129/KV_Oostende_geeft_Proto_dit_monsterloon_en_haalt_nog_een_speler_weg_bij_Anderlecht

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #70 Gepost op: mei 25, 2016, 01:15:59 pm »
Proto gaat volgens de gazetten om en bij de 1 miljoen euro bruto verdienen per jaar bij Oostende, en tekent straks voor 4 jaar.. :o
En ook Cont? op weg naar Oostende..

Iemand een idee wat de grootverdieners bij ons incasseren tegenwoordig?

http://www.voetbalnieuws.be/news/214129/KV_Oostende_geeft_Proto_dit_monsterloon_en_haalt_nog_een_speler_weg_bij_Anderlecht

Laatste wat we hoorden was jorgensen die 900k per jaar hier zou verdiend hebben en dat was de top verdiener. Denk dat het nu wel een stuk minder zal zijn mss top spelers rond de 500-600k?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #71 Gepost op: mei 25, 2016, 03:20:36 pm »
Laatste wat we hoorden was jorgensen die 900k per jaar hier zou verdiend hebben en dat was de top verdiener. Denk dat het nu wel een stuk minder zal zijn mss top spelers rond de 500-600k?

Jorgensen had toch "maar" 600K. ik denk dat de toppers eerder rond de 400 zullen zitten. Als het al zoveel is.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #72 Gepost op: mei 25, 2016, 06:34:44 pm »
Ene Forza Onya schrijft op voetbalkrant dat Leye hier 800000 galetten krijgt(kan ik moeilijk geloven), maar bon als ik de rest van zijn commentaar bekijk moeten we hem niet te serieus nemen.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #73 Gepost op: mei 25, 2016, 06:43:27 pm »
Ene Forza Onya schrijft op voetbalkrant dat Leye hier 800000 galetten krijgt(kan ik moeilijk geloven), maar bon als ik de rest van zijn commentaar bekijk moeten we hem niet te serieus nemen.
Idd. Zo overdrijven altijd.
'k Heb trouwens een flauw vermoeden dat dit individu hier onder de naam essevee007 schuilgaat...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #74 Gepost op: mei 26, 2016, 08:59:57 am »
Dat KV Oostende gaat van kwaad naar erger.

Hoe kan die club in godsnaam zelfbedruipend zijn/worden eens Coucke zou wegvallen? Hoe gaan die in godsnaam de ettelijke miljoenen (lonen enzovoort) betalen?

Om nog maar te zwijgen van het nieuwe stadion. Eens een minder seizoen en...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #75 Gepost op: mei 26, 2016, 10:10:52 am »
Ik vraag me af hoe hij dat boekhoudkundig doet om zelf ook ingedekt te zijn. Marc blijft een businessman en zal elke euro hij er in steekt ook er terug uit willen, al dan niet met mogelijke winst.

Steeds kapitaalsverhogingen bij KVO? of zijn rekening courant zal er lief uit zien...

Ik neem aan dat hij ze niet op een ander bedrijf koopt, inschrijft en betaald om dan een kleine huur aan te rekenen aan KVO? Vraag me af of dergelijke constructies effectief wettelijk zijn. Als hij zijn lonen moet kunnen betalen met mogelijke transfer inkomsten uit de toekomst...


Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #76 Gepost op: mei 26, 2016, 01:04:47 pm »
grappig is dat ze ongeveer het zelfde budget hebben als wij....
denk dat het daar een budget opmaken is en later een gans stuk bijpassen is...
we mogen ook niet vergeten dat enkele spelers maar voor een beperkt stuk eigendom zijn van Oostende.
ik vraag me ook af hoelang Berrier zich daar goed zal voelen als ze veel concurrentie halen

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #77 Gepost op: mei 26, 2016, 09:29:24 pm »
Dat KV Oostende gaat van kwaad naar erger.

Hoe kan die club in godsnaam zelfbedruipend zijn/worden eens Coucke zou wegvallen? Hoe gaan die in godsnaam de ettelijke miljoenen (lonen enzovoort) betalen?

Om nog maar te zwijgen van het nieuwe stadion. Eens een minder seizoen en...

Stadion wordt niet door Coucke betaald maar door de club.  Hij zal wel investeren in spelers, maar eveneens de meeropbrengsten opstrijken bij verkoop (gunstige belegging) terwijl KVO het sportieve genieten heeft.  Nu hij aandeelhouder is bij Versluys (was om faillissement te vermijden) zal al wie een appartement koopt aan zee er wel een abonnement  bijkrijgen zeker, om zo de zitjes te vullen?  En door Anderlecht spelers op te kopen mikken ze misschien op de rsca 2e verblijvers aan de kust?


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #78 Gepost op: mei 27, 2016, 02:29:04 pm »
grappig is dat ze ongeveer het zelfde budget hebben als wij....
denk dat het daar een budget opmaken is en later een gans stuk bijpassen is...
we mogen ook niet vergeten dat enkele spelers maar voor een beperkt stuk eigendom zijn van Oostende.
ik vraag me ook af hoelang Berrier zich daar goed zal voelen als ze veel concurrentie halen
2.  En wat Berrier betreft, het is ook en vooral zijn loon die belangrijk is voor hem en af en toe een beetje trots, het valt af te wachten wie het op de duur zal winnen, zijn loon of zijn trots?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #79 Gepost op: mei 30, 2016, 09:34:10 am »
2.  En wat Berrier betreft, het is ook en vooral zijn loon die belangrijk is voor hem en af en toe een beetje trots, het valt af te wachten wie het op de duur zal winnen, zijn loon of zijn trots?

Berrier is er ondertussen 32. Lang gaat die niet meer meegaan, die wil gewoon nog genoeg geld verdienen en wie kan hem ongelijk geven.