Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155957 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline mmm

  • Leden
  • Berichten: 372
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #260 Gepost op: mei 11, 2008, 12:39:56 pm »
Zulte Waregem en Francky Dury namen afscheid van Verschuere, Dindeleux en De Vlieger
'Die drie brachten ons veel bij'

Zulte Waregem speelde in zijn laatste thuismatch van het seizoen 2-2 gelijk tegen RC Genk. De avond stond vrijdag volledig in het teken van het afscheid bij van Geert De Vlieger, Mathieu Verschuere en Frederic Dindeleux.

Nu vrijdag speelt Zulte Waregem nog uit bij FC Brussels, maar de laatste thuismatch was al het grote afscheid voor de drie bij de fusieclub.

Doelman Geert De Vlieger (36) en de Fransen Mathieu Verschuere (36) en Frederic Dindeleux (34) zoeken straks andere oorden op.

Dindeleux en Verschuere zoeken een club op een lager niveau, gewezen Rode Duivel De Vlieger hoopt in de eerste klasse aan de slag te blijven.

Voor de wedstrijd ontrolden de fans spandoeken voor het drietal en kregen ze een ingelijste foto van zichzelf als speler van Zulte Waregem. Na affluiten volgde een ereronde.

'Die drie verdienen dat ook', zei trainer Francky Dury.

'Het zijn spelers die ons alledrie heel veel hebben bijgebracht. Het is niet mijn gewoonte om een wissel te doen alleen maar om een wissel te doen, maar deze jongens hebben veel gedaan voor Zulte Waregem.'

Dindeleux en Verschuere begonnen aan de match en werden vervangen. Geert De Vlieger, die de laatste weken in doel opgevolgd is door Sammy Bossut, bleef op de bank.

'Maar als het mogelijk was geweest, dan had ik Geert ook nog willen in de ploeg brengen. Hij heeft ons vorig seizoen toch aan een mooi Europees parcours geholpen. De twee Fransen hebben hier een ongelooflijke attitude getoond. Verschuere is de meest professionele speler waar ik ooit met samenwerkte.'

Tegen Genk kwam Zulte Waregem in het eerste kwartier 0-2 achter. Maar de negentienjarige Janis Coppin (de ex-spits van Roeselare mocht na een aantal korte invalbeurten de tweede helft meespelen) en Leye met zijn vijftiende van het seizoen zorgden nog voor een gelijkspel.

Ook in de twee vorige thuismatchen tegen Club Brugge en Charleroi kwam Zulte Waregem terug na 0-2 in de tweede helft.

'Maar we mogen daar geen gewoonte van maken', aldus Dury. 'De eerste helft was slecht en de spelers zaten diep aan de rust. Maar ik moet ze feliciteren voor de mentaliteit waarmee ze in de match zijn gebleven en nog terug zijn gekomen.'

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #261 Gepost op: mei 11, 2008, 03:11:03 pm »
We zullen hen alledrie nog missen, denk ik

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #262 Gepost op: mei 13, 2008, 08:31:34 am »
Zulte Waregem-voorzitter opgetogen met zevende plaats

Zulte Waregem sluit zijn derde seizoen in eerste klasse af op een zevende plaats met 47 punten. Dat zijn slechts twee punten minder dan in de boerencampagne van 2005-2006. Nu wordt vooral werk gemaakt van de transfers voor volgend seizoen.

Dankzij de winst tegen het al veroordeelde Brussels wipte Essevee naar een knappe zevende plaats. 'Drie keer winst buitenshuis is niet slecht', zegt voorzitter Willy Naes sens. 'En in eigen huis mochten we helemaal niet klagen. De enige grote teleurstelling was de uitschakeling in de beker op Kortrijk. Hadden we daar gewonnen, dan was ons seizoen perfect geweest. Nu is het bijna perfect.'

Zulte Waregem haalde met Colpaert, Matton en doelman Van Der Kelen al drie nieuwe spelers, maar het huiswerk is nog niet af. 'We zoeken in elk geval een vervanger voor Verschuere', beklemtoont Naessens. 'Vansteenbrugghe heeft de toekomst voor zich, maar hij is nog niet in staat om een heel seizoen rond te maken. En hij heeft zeker nog niet de rust van Verschuere. Verder hangt natuurlijk veel af van Leye. We zouden hem heel graag houden, met een verbeterd contract, maar dat wordt niet makkelijk. Jelavic heeft nog een contract van twee jaar, maar we willen met zijn ex-ploeg Split wel praten over een eventuele terugkeer.'

'We staan volgend seizoen voor een heel belangrijk seizoen', besluit Naessens. 'Als er vier ploegen zakken, zullen we goed gewapend moeten zijn. Bovendien komt het dossier van ons nieuwe stadion in de beslissende fase. En we willen door een goede plaats in de rangschikking zoveel mogelijk centen van het nieuwe televisiecontract meepikken.' (bvw)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #263 Gepost op: mei 13, 2008, 08:34:40 am »
Boeren, we komen eraan!
Stadsbestuur huldigt spelers en supporters KVK

KORTRIJK - De stad Kortrijk ontving maandagavond spelers en supporters van KV Kortrijk. De toon werd meteen gezet. Zowat elke speech werd onderbroken door sloganesk gezang.



Boeren, we komen eraan! Voor onbevoegden is dit niet een ode aan 'voetbalbroer' Zulte Waregem, maar eerder een oorlogsverklaring. De twee clubs ontmoeten elkaar volgend seizoen in het eersteklassevoetbal.

Met een duizendkoppige menigte in het zog reden de cabriolets met de KVK-spelers een toertje in het centrum van Kortrijk. Nadien stroomde iedereen samen op de Grote Markt. Een hese burgemeester Stefaan De Clerck (te veel geroepen tijdens de Ladies Run?) vroeg ook even Bo Braem in gedachten te houden. Schepen van sport Stefaan Bral wees op de vele titels die Kortrijk binnenhaalde bij andere disciplines en kondigde aan dat de stad er klaar voor was. Ook voor een nieuwe parking op de Stade.

KV Kortrijk trainer Hein(tje) Vanhaezebrouck, geboren in Kortrijk maar lange tijd in Lauwe gewoond, noemde zijn werkomgeving plezant en zag progressie, nooit achteruitgang. Daarom tekende hij bij. Hij stelde dan ??n voor ??n zijn spelers voor. Ze lieten het zich welgevallen.

Wellicht beginnen deze week de renovatiewerken op de KV Kortrijksite. Die moeten klaar zijn tegen half oktober.

Veel nieuws over komend seizoen is er nog niet. Wel publiceert journalist Eddy Soetaert straks een boek over KV Kortrijk. Soetaert: 'Het is het verhaal van de club. Dit was het ideale moment. Ik beschrijf eigenlijk de geschiedenis van het Kortrijks voetbal. Eind juni wordt het boek uitgegeven bij drukkerij Groeninge.'

De KVK-nacht was nog lang in Kortrijk. De gratis vaten Bockorbier stroomden, een supporter waardig. Kortrijk kan groeien, zeggen de ingewijden. De club mo?t ook groeien om te overleven, volgens anderen.

Antwerp mag samen met Tubeke, OHL en KVSK United in een eindronde uitmaken wie er samen met KV Kortrijk de stap naar eerste klasse mag zetten. In een rechtstreeks duel tegen rivaal Lierse stelde de Great Old orde op zaken: 3- 0.

En Nicolas Timmermans verlaat Kortrijk. De verdediger was ??n van de sterkhouders bij de West-Vlamingen.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #264 Gepost op: mei 13, 2008, 07:13:36 pm »
Belangrijkste doel voor volgend seizoen: 2x de nekken verslaan!

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #265 Gepost op: mei 13, 2008, 07:40:31 pm »
Belangrijkste doel voor volgend seizoen: 2x de nekken verslaan!
Belangrijkste doel volgend jaar: De hervorming overleven en zo comfotratbel mogelijk onze plaats in eeerste klasse handhaven...en als we daarvoor de nekken 2x kunnen verslaan zoveel te beter maar ik ga er me niet blind op fixeren.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #266 Gepost op: mei 13, 2008, 07:41:05 pm »
of zoals ik hoop : zeker geen 2 keer verliezen !

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #267 Gepost op: mei 13, 2008, 07:42:10 pm »
Belangrijkste doel voor volgend seizoen: 2x de nekken verslaan!
Belangrijkste doel volgend jaar: De hervorming overleven en zo comfotratbel mogelijk onze plaats in eeerste klasse handhaven...en als we daarvoor de nekken 2x kunnen verslaan zoveel te beter maar ik ga er me niet blind op fixeren.
Excuus: Belangrijkste doel volgend jaar: De hervorming overleven en zo comfortabel mogelijk onze plaats in eerste klasse handhaven...en als we daarvoor de nekken 2x kunnen verslaan zoveel te beter maar ik ga er me niet blind op fixeren.

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #268 Gepost op: mei 14, 2008, 10:37:23 am »
Als wij daar twee keer tegen verliezen en zij degraderen en wij niet, dan ben ik ook een heel gelukkig man!

Boer Boerie

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #269 Gepost op: mei 14, 2008, 12:24:51 pm »
Idd
de match tegen hen speelt voor mij gene rol.
Als we maar een rustig seizoen hebben met een paar uitschieters tegen "echte" ploegen.
Voorts wens ik hen een seizoen vol druk en belachelijk gemaakt worden.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #270 Gepost op: mei 14, 2008, 06:53:23 pm »

Als we maar een rustig seizoen hebben met een paar uitschieters tegen "echte" ploegen.
Ik zou toch liever 2x winnen tegen kvk, dan tegen Anderlecht,Standard of Brugge

Offline wrd

  • Leden
  • Berichten: 404
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #271 Gepost op: mei 15, 2008, 04:59:37 pm »

Als we maar een rustig seizoen hebben met een paar uitschieters tegen "echte" ploegen.
Ik zou toch liever 2x winnen tegen kvk, dan tegen Anderlecht,Standard of Brugge

idd, zo denk ik er ook over en ik denk dat we niet van de enigte zullen zijn!

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #272 Gepost op: mei 20, 2008, 12:25:15 pm »
'Leleu leerde me verdedigen'
Man U-ster John O'Shea verdedigt (een beetje) de Belgische eer in finale Champions League

Belgen in de finale van de Champions League: het is al jaren een utopie. Morgen moeten we het bij Manchester United tegen Chelsea qua Belgische inbreng stellen met John O'Shea. De Ier van Man U werd in 2001 uitgeleend aan Antwerp. 'Ik rijpte er als voetballer ?n als mens', stelt hij.
Het trainingsoord van Manchester United in Carrington, even buiten Manchester, is een pareltje. Biljartgladde velden en een schitterende indoorhal: alles is tiptop in orde om enkele van 's werelds beste voetballers te stimuleren tot grootse daden. Wayne Rooney en Cristiano Ronaldo zijn er de afgoden, maar ook John O'Shea is er een echte vedette.

Jawel, diezelfde John O'Shea die tijdens de terugronde van het seizoen 2000-2001 voor Antwerp speelde in onze Belgische eerste klasse en daarbij allesbehalve een verpletterende indruk naliet. Toch maakte hij van het hele Engelse huurlingenlegioen dat langs de Bosuil passeerde achteraf de beste beurt bij Man U. Van 2002 tot 2006 was O'Shea een onbetwiste basisspeler. Dit seizoen stond hij tien keer aan de aftrap en viel hij achttien keer in. Mooie cijfers bij een vedettenploeg als Man U.

'Ik heb daarvoor veel te danken aan Antwerp', vertelt de Ierse international, beloond met een contract tot 2012, ons op het oefencomplex.

John, wat herinner je je nog van je tijd in Belgi??

'Vooral dat we ons konden redden in de eerste klasse. En het was een hele ervaring voor mij om te kunnen spelen in bijvoorbeeld Anderlecht, in een vijandige sfeer. Ik leerde er veel.'

De Belgische competitie is nochtans niet te vergelijken met waar je nu staat: de finale van de Champions League.

'Neen, maar als voetballer en als mens was Antwerpen voor mij de ideale leerschool. Alex Ferguson vond dat ik in Belgi? een fysieke uitdaging voor me had. Spelen tegen Anderlecht, tegen hun spitsen Koller en Radzinski: dat maakte me sterker. Net zoals het vechten tegen de degradatie. En natuurlijk vormde het me ook als mens door ver van huis te gaan voetballen. Maar bij de club deden ze er alles aan om me te helpen. Alleen van de taal herinner ik me niet veel meer.'

Heb je nu nog contact met mensen uit die tijd?

'Paul Bistiaux, de secretaris van Antwerp, zie ik nog geregeld omdat hij vaak naar Manchester komt. Maar voor de rest weinig. Ik herinner me wel nog mijn ploegmaats. Sommige speelden met Zulte Waregem vorig jaar hier in Engeland Europees in Newcastle. Ik zag ze toen op tv. Vooral de centrale verdediger, Lulu (Stefan Leleu, red.) herkende ik meteen. En die blonde kerel op het middenveld.'

Sergeant?

'Yeah! Tony! Die twee waren de beste spelers. Met Leleu liep het goed achterin. Hij leerde me met zijn ervaring om te verdedigen.'


Patrick Goots was toen ook je ploegmaat.

'Heeft hij nog altijd die ponytail, zijn paardenstaart?'

Ja. En hij voetbalt nog altijd.

'Dat is een verrassing. Hij maakte een paar fantastische goals toen voor ons.'

Wat stak je op van je trainer toen, R?gi Van Acker?

'Hij had veel ervaring en was altijd erg rustig. Hij liet de spelers gewoon hun ding doen. Hij was een goede trainer. Hij was een beetje zoals Alex Ferguson hier bij Man U, alleen natuurlijk op een ander niveau. Ik vind het jammer dat Antwerp nu niet meer in eerste speelt. Hopelijk winnen ze de play-offs en mogen ze weer naar eerste. Dat zou ook goed zijn voor de jongens van Manchester die naar Antwerp gaan. Het is voor hen allemaal een goede zaak geweest.'

Ben je blij dat jij die beslissing genomen hebt?

'Zeker. Dat was de beste beslissing die ik kon nemen in mijn carri?re. Ik herinner me dat een aantal jongens in dezelfde periode niet naar Antwerp wilden. Nu hoor je niets meer van hen. Ze hebben het niet gemaakt in het topvoetbal. Ik heb nooit getwijfeld.'

Herinner je je het Bosuilstadion van Antwerp nog?

'Staat dat nog altijd recht? Vooral die kant achter de goal (een grote witte muur, red.) was mooi... Maar na Manchester United is elk stadion waar je zal spelen minder.'

Wellicht sta je straks niet in de ploeg tegen Chelsea en moet je zelfs vechten voor een plaatsje op de bank.

'We zullen zien. Ik concentreer me er alleen op om klaar te zijn. We hebben een ongelooflijk sterke kern met heel veel topvoetballers. Als je hier niet speelt, dan moet je dat kunnen begrijpen. Nooit hoor je dat een speler Manchester United wil verlaten. Dit is een topclub, iedereen wil hier spelen.'

In 1999 won Man U de Champions League na een late 2-1 zege tegen Bayern M?nchen. Hoe heb je dat toen beleefd?

'Dat was mijn eerste seizoen bij de club. Met alle spelers van het tweede elftal mochten we mee naar Barcelona voor de finale. Het was een fantastische match met een sensationeel einde. Ik teken er meteen voor dat het opnieuw zo loopt. Ik werd nu drie keer kampioen met Manchester United, maar de Champions League winnen, zou toch nog veel mooier zijn.'

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #273 Gepost op: mei 20, 2008, 12:36:04 pm »
Mooi dat hij ze toch nog herinnert. Veel van die vedetten zouden er wss hun neus voor ophalen, voor de Belgische spelerkes

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #274 Gepost op: mei 21, 2008, 11:37:15 am »
Zulte Waregem


Prestaties 14/20

De bekereliminatie tegen Kortrijk was pijnlijk, maar na een seizoen middenmoot onopvallend op een mooie zevende plaats: dat is even goed als twee jaar geleden bij het knappe debuut in eerste.

Coach 14/20

Francky Dury is bijzonder veeleisend. Dat zorgt voor conflicten. Hij hield de bankzitters tevreden en met een vernieuwde ploeg behaalde hij na puzzelwerk resultaten.

Transfers 12/20

Jelavic, de duurste aankoop ooit, mislukte. Leye (16 goals) is een voltreffer. Roelandts kwam erdoor na Nieuwjaar, Leandrinho scoorde vaak tijdens zijn korte speeltijd en Van Zundert pendelde tussen bank en ploeg. Sankare, Triantafillidis en Rudison vielen tegen.

Spektakel 9/20

Het geleverde spektakel viel tegen. Uit haalde Essevee weinig ondanks resultaatvoetbal. Thuis was het beter, al lieten de fans tegen Charleroi hun ongenoegen blijken.

Bestuur 14/20

Manager Mannaert is een aanwinst. De rust en evenwicht blijven bij het bestuur. Met straks de komst van Colpaert, Matton en Van der Kelen wordt teruggegrepen naar jong en Belgisch.

Crudo

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #275 Gepost op: mei 21, 2008, 03:40:11 pm »
we eindiggen voor Brugge  8)

voor de rest nogal belachelijk, Dender stond 6e ofzo  ;D

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #276 Gepost op: mei 21, 2008, 06:20:28 pm »
het gaat ook voor een deel over wat er van die ploeg verwacht werd op basis van bv. budget. daarom dat bruhhe achter ons eindigde, cercle als eerste, en kampioen standard als tweede. wat ik wel leuk vond is de lage scores van lokeren en foefelare voor onder andere hun bijzonder bedroevend spelniveau de ganse competitie  :)

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #277 Gepost op: mei 21, 2008, 06:30:12 pm »
wat ik wel leuk vond is de lage scores van lokeren en foefelare voor onder andere hun bijzonder bedroevend spelniveau de ganse competitie  :)
Ons spelniveau was nu ook niet om over naar huis te schrijven h?...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #278 Gepost op: mei 21, 2008, 06:33:33 pm »
wat ik wel leuk vond is de lage scores van lokeren en foefelare voor onder andere hun bijzonder bedroevend spelniveau de ganse competitie  :)
Ons spelniveau was nu ook niet om over naar huis te schrijven h?...

neen, voor spektakel krijgen we dan ook maar een 9/20, voor mijn part mocht dat ook een 7/20 of 8/20 geweest zijn.

maar qua ploegen die zowat min of meer met ons overeenkomen staan we heel goed:
dender : 64/100 (oa omdat ze in eerste blijven)
kv mechelen : 64/100 (oa pmdat ze in eerste blijven)
svzw: 63/100
bergen: 59/100
moeskroen: 57/100
westerlo: 54/100
roeselare : 52/100
lokeren: 42/100

Offline sperre

  • Leden
  • Berichten: 47
    • SV The Sharks Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #279 Gepost op: mei 21, 2008, 07:42:28 pm »
Beste score van de west-vlaamse ploegen  ;)