Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155971 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline sv-boerke

  • Leden
  • Berichten: 244
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #280 Gepost op: mei 21, 2008, 08:21:24 pm »
Beste score van de west-vlaamse ploegen  ;)

Bijna al de west-vlaamse ploegen
cercle staat op 1 ;)

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #281 Gepost op: mei 21, 2008, 11:04:59 pm »
Beste score van de west-vlaamse ploegen  ;)
En aangezien we voor 50% ook Oost-Vlaamse ploeg zijn, zijn we de 3e van deze provincie, na Gent en Dender

Offline sperre

  • Leden
  • Berichten: 47
    • SV The Sharks Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #282 Gepost op: mei 23, 2008, 06:02:38 pm »
Beste score van de west-vlaamse ploegen  ;)
En aangezien we voor 50% ook Oost-Vlaamse ploeg zijn, zijn we de 3e van deze provincie, na Gent en Dender

Get gelijk, khad zover nog nie gedacht ;D

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #283 Gepost op: mei 29, 2008, 02:02:42 am »
Eerst zegt de rechter dat de wet dient om hooligans te weren en dan veroordeelt hij Fadi omdat hij geen beroepsernst aan de dag legt.  Ik wist niet dat "gebrek aan beroepsernst" tegenwoordig al een misdrijf is. Ik denk nog altijd dat de werkgever daarover oordeelt en niet de rechtbank! Idioten zeg.

Ex-voorzitter Standard (85) voor correctionele rechtbank
Het Hof van Cassatie heeft vandaag beslist dat de 85-jarige Jean Wauters voor de correctionele rechtbank van Nijvel moet verschijnen. De kamer van inbeschuldigingstelling van het hof van beroep in Brussel had Wauters naar de correctionele rechtbank van Nijvel verwezen, waarop Wauters naar het Hof van Cassatie trok met de vraag om die beschikking te verbreken. Dat cassatieverzoek werd afgewezen.

Standard
Wauters is de voormalige voorzitter van landskampioen Standard en dagblad La Meuse. Wegens verduistering van zowat 20 miljoen euro werd hij in verdenking gesteld. De datum van het proces is nog niet bekend. (belga)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #284 Gepost op: mei 29, 2008, 08:50:00 am »
Vandaag schone reportage over de boekhouding van de 1ste klassers (wat kort door de bocht maar soit)
conclusie sporteconoom: 'De betere leerlingen van de klas zijn Club Brugge, Zulte Waregem, Anderlecht, RC Genk, KV Mechelen en Westerlo.

ik vind het dan ook jammer dat er vanuit eigen streek kritiek kwam over de zogezegde megalomane plannen van Essevee.... terwijl er al jaren een gezond beleid wordt gevoerd.
men zou zich beter bezig houden met kritiek te leveren op oneerlijke concurrentie van andere, omliggende clubs

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #285 Gepost op: mei 29, 2008, 09:43:53 am »
Vandaag schone reportage over de boekhouding van de 1ste klassers (wat kort door de bocht maar soit)
conclusie sporteconoom: 'De betere leerlingen van de klas zijn Club Brugge, Zulte Waregem, Anderlecht, RC Genk, KV Mechelen en Westerlo.

ik vind het dan ook jammer dat er vanuit eigen streek kritiek kwam over de zogezegde megalomane plannen van Essevee.... terwijl er al jaren een gezond beleid wordt gevoerd.
men zou zich beter bezig houden met kritiek te leveren op oneerlijke concurrentie van andere, omliggende clubs


Ik heb het ook gelezen en idd ze zijn hier goed bezig!

Als je ziet dat een club als gent een eigenvermogen heeft van - 11.551.000..... . Wij hebben een eigenvermogen van 2.840.159, we staan daarmee op de zesde plaats van de eersteklassers.
essevee till i die!!!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #286 Gepost op: mei 29, 2008, 10:46:42 am »
Zeer goed van ons bestuur!! er worden lessen getrokken uit vorig klungelbestuur van KSVW.

sv74

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #287 Gepost op: mei 29, 2008, 10:58:19 am »
Vandaag schone reportage over de boekhouding van de 1ste klassers (wat kort door de bocht maar soit)
conclusie sporteconoom: 'De betere leerlingen van de klas zijn Club Brugge, Zulte Waregem, Anderlecht, RC Genk, KV Mechelen en Westerlo.

ik vind het dan ook jammer dat er vanuit eigen streek kritiek kwam over de zogezegde megalomane plannen van Essevee.... terwijl er al jaren een gezond beleid wordt gevoerd.
men zou zich beter bezig houden met kritiek te leveren op oneerlijke concurrentie van andere, omliggende clubs


Ik heb het ook gelezen en idd ze zijn hier goed bezig!

Als je ziet dat een club als gent een eigenvermogen heeft van - 11.551.000..... . Wij hebben een eigenvermogen van 2.840.159, we staan daarmee op de zesde plaats van de eersteklassers.

Chapeau voor het bestuur in dat opzicht.  Ik denk ook niet dat ze zich gaan vergalloperen ivm zotte transfers en dergelijke, ze zijn verstandig bezig op dit vlak.

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #288 Gepost op: mei 29, 2008, 11:02:23 am »
kben ook content dat we financieel gezond zijn :)

voor Moeskroen ziet het er iets minder rooskleurig uit, niet ? :D

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #289 Gepost op: mei 29, 2008, 11:56:50 am »
kben ook content dat we financieel gezond zijn :)

voor Moeskroen ziet het er iets minder rooskleurig uit, niet ? :D


Denk dat het vorig seizoen was, dat 90% van hun buget voor het loon van de spelers was :)
Maar er is dan enen mee 4miljoen op de proppen gekomen en zo was alles terug ok. De voorzitter zei zelf "als deze geldschieter hem terug trekt is het gedaan met moeskroen".
essevee till i die!!!

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #290 Gepost op: mei 29, 2008, 11:58:33 am »
Maar goe dat gent zo kan blijven draaien versta ik toch ook niet, ze staan nu op -11.000.000 en vorigjaar was er terug verlies.... . Hoelang gaat de vdk bank dat nog dulden??


http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetbal/080529_belgisch_voetbal_niet_gezond
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2008, 12:00:14 pm door DMQ »
essevee till i die!!!

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #291 Gepost op: mei 29, 2008, 01:14:09 pm »
Maar goe dat gent zo kan blijven draaien versta ik toch ook niet, ze staan nu op -11.000.000 en vorigjaar was er terug verlies.... . Hoelang gaat de vdk bank dat nog dulden??

Gent heeft in de loop der tijden echt heel veel chance gehad. Ze hadden indertijd veel, veeeel grotere financi?le problemen dan SV Waregem. Gent is beginnen saneren en heeft dank zij Johan Boskamp kunnen overleven (verkoop van jeugdspelers voor veel geld. vb. Gunther Vanhandenhoven naar Metz). En blijkbaar zijn ze er nog niet helemaal, en nu al heel ambitieus.

Het financieel beleid van ZW verdient bij deze een dikke pluim. The good old days van Germain Landsheere are back.

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #292 Gepost op: mei 29, 2008, 02:11:01 pm »
Maar goe dat gent zo kan blijven draaien versta ik toch ook niet, ze staan nu op -11.000.000 en vorigjaar was er terug verlies.... . Hoelang gaat de vdk bank dat nog dulden??

Gent heeft in de loop der tijden echt heel veel chance gehad. Ze hadden indertijd veel, veeeel grotere financi?le problemen dan SV Waregem. Gent is beginnen saneren en heeft dank zij Johan Boskamp kunnen overleven (verkoop van jeugdspelers voor veel geld. vb. Gunther Vanhandenhoven naar Metz). En blijkbaar zijn ze er nog niet helemaal, en nu al heel ambitieus.

Het financieel beleid van ZW verdient bij deze een dikke pluim. The good old days van Germain Landsheere are back.

Typische gazettenvulling zijn deze pagina's in HNB vandaag!! Het betreft cijfers van de jaren 2005 en 2006 !!!  Deze cijfers waren al voor iedereen beschikbaar ergens in mei van 2007 !! Totaal achterhaalde cijfers dus!

So what? Ik ben blij voor u dat u ze al eerder wist, het zou leuk geweest zijn moest u ze dan in tijde gepost hebben, in ieder geval dit is nieuws voor mij.

Offline carlitos

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #293 Gepost op: mei 29, 2008, 02:51:46 pm »

Typische gazettenvulling zijn deze pagina's in HNB vandaag!! Het betreft cijfers van de jaren 2005 en 2006 !!!  Deze cijfers waren al voor iedereen beschikbaar ergens in mei van 2007 !! Totaal achterhaalde cijfers dus!

So what? Ik ben blij voor u dat u ze al eerder wist, het zou leuk geweest zijn moest u ze dan in tijde gepost hebben, in ieder geval dit is nieuws voor mij.

Rustig vriend, ik denk dat Bartez gewoon bedoelt dat je je niet te veel mag vastpinnen op gedateerde cijfers (was ook mijn eerste reactie toen ik het artikel las).

Het zou bvb kunnen dat ze bij Gent inmiddels al veel schulden afgelost hebben (door bvb de transfers van Gillet, Lombaerts, ...) en terecht ambitieus zijn. Omgekeerd zou het bvb in Westerlo inmiddels algemene malaise kunnen zijn... In anderhalf jaar kan er immers veel veranderen, dus oppassen met die cijfers!

Wat Esssevee betreft moet je trouwens opmerken dat de club het grootste gedeelte van 2006 nog een semi-professioneel statuut had, en er slechts één voltijdse werknemer in dienst was! Neem daarbij dat 2006 qua inkomsten uitzonderlijk goed was (Bekerwinst, Europees, transfers, ...), en dan is het niet zo verwonderlijk dat de financiele situatie positief was.


« Laatst bewerkt op: mei 29, 2008, 03:15:24 pm door carlitos »

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #294 Gepost op: mei 29, 2008, 03:25:48 pm »

Typische gazettenvulling zijn deze pagina's in HNB vandaag!! Het betreft cijfers van de jaren 2005 en 2006 !!!  Deze cijfers waren al voor iedereen beschikbaar ergens in mei van 2007 !! Totaal achterhaalde cijfers dus!

So what? Ik ben blij voor u dat u ze al eerder wist, het zou leuk geweest zijn moest u ze dan in tijde gepost hebben, in ieder geval dit is nieuws voor mij.

Rustig vriend, ik denk dat Bartez gewoon bedoelt dat je je niet te veel mag vastpinnen op gedateerde cijfers (was ook mijn eerste reactie toen ik het artikel las).

Het zou bvb kunnen dat ze bij Gent inmiddels al veel schulden afgelost hebben (door bvb de transfers van Gillet, Lombaerts, ...) en terecht ambitieus zijn. Omgekeerd zou het bvb in Westerlo inmiddels algemene malaise kunnen zijn... In anderhalf jaar kan er immers veel veranderen, dus oppassen met die cijfers!

Wat Esssevee betreft moet je trouwens opmerken dat de club het grootste gedeelte van 2006 nog een semi-professioneel statuut had, en er slechts ??n voltijdse werknemer in dienst was! Neem daarbij dat 2006 qua inkomsten uitzonderlijk goed was (Bekerwinst, Europees, transfers, ...), en dan is het niet zo verwonderlijk dat de financiele situatie positief was.




kan wel zijn, maar vorig jaar hadden we toch half seizoen Dosunmu bij de loonfiches en dat was 40000 per maand, dus die trok toen toch wel serieus de lonen omhoog denk ik...

Offline carlitos

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #295 Gepost op: mei 29, 2008, 04:06:21 pm »

kan wel zijn, maar vorig jaar hadden we toch half seizoen Dosunmu bij de loonfiches en dat was 40000 per maand, dus die trok toen toch wel serieus de lonen omhoog denk ik...

Dosunmu was eerste helft van 2007, cijfers zijn van 2006...



Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #296 Gepost op: mei 29, 2008, 06:45:27 pm »

kan wel zijn, maar vorig jaar hadden we toch half seizoen Dosunmu bij de loonfiches en dat was 40000 per maand, dus die trok toen toch wel serieus de lonen omhoog denk ik...

Dosunmu was eerste helft van 2007, cijfers zijn van 2006...

Cijfers waren toch 2005-2006 tegenover 2006-2007  ?

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #297 Gepost op: mei 29, 2008, 07:20:38 pm »
Wat Esssevee betreft moet je trouwens opmerken dat de club het grootste gedeelte van 2006 nog een semi-professioneel statuut had, en er slechts ??n voltijdse werknemer in dienst was! Neem daarbij dat 2006 qua inkomsten uitzonderlijk goed was (Bekerwinst, Europees, transfers, ...), en dan is het niet zo verwonderlijk dat we de financiele situatie positief was.
Bepaalde cijfergegevens zijn ook al van 06-07. Dat was ons eerste jaar als professionele club, en we hadden al meteen ook de 7e hoogste loonlast (van spelers/medewerkers, premies en groepsverzekering inbegrepen): ruim 4.150.000 euro!

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #298 Gepost op: mei 29, 2008, 07:53:20 pm »
Wat Esssevee betreft moet je trouwens opmerken dat de club het grootste gedeelte van 2006 nog een semi-professioneel statuut had, en er slechts ??n voltijdse werknemer in dienst was! Neem daarbij dat 2006 qua inkomsten uitzonderlijk goed was (Bekerwinst, Europees, transfers, ...), en dan is het niet zo verwonderlijk dat we de financiele situatie positief was.
Bepaalde cijfergegevens zijn ook al van 06-07. Dat was ons eerste jaar als professionele club, en we hadden al meteen ook de 7e hoogste loonlast (van spelers/medewerkers, premies en groepsverzekering inbegrepen): ruim 4.150.000 euro!

Waar heb je dat gezien? Ik ben wel geinteresseerd in die balansen (beroepsmisvorming, I guess) maar online kan ik die nergens vinden en ik ben nogal lui om die te gaan opvragen.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #299 Gepost op: mei 29, 2008, 08:08:00 pm »
Dit is de link:
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=13837 (loonkosten)
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=13836 (eigen vermogen vd verschillende clubs)

De website is niet voor alles de meest betrouwbare, maar deze cijfers kloppen wel