Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155951 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline dienstman-inkom

  • Leden
  • Berichten: 208
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #440 Gepost op: maart 10, 2009, 07:10:53 pm »
Vandaag in het regionaal sport

VOETBAL 2DE KLASSE ZULTE WAREGEM  >:(

Bart Buysse verliest met Essevee voor het eerst in vijf duels tegen paars wit
'Anderlecht at ons op'

Gelukkig spelen we niet tegen de degradatie anders zouden we met deze drukfout meer problemen hebben.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #441 Gepost op: maart 10, 2009, 08:46:27 pm »
heb ik ook gemerkt.

sorry maar degenen die de essevee-artikelts schrijft, mag gerust wa meer haar ip zijn tanden hebben.
een artikel met chapi, als t'em vertrekt..., soms te genuanceerd.
f luts is terug ut schoolverlof... tzal wel weer van da klein kind komen.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #442 Gepost op: maart 10, 2009, 08:54:51 pm »
ik denk niet dat het FL is ...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #443 Gepost op: maart 14, 2009, 09:47:20 am »
leye kan het nie laten....

Leye: 'Club wilde me niet echt'


Naar Europa gekomen om te studeren maar in het voetbal gerold, opgevrijd door Club Brugge maar naar rivaal AA Gent gegaan: Mbaye Leye, zondagavond aan de bak tegen blauw-zwart, is een spits vol paradoxen.

Mbaye Leye - Paolo voor de vrienden, naar WK '82-held Paolo Rossi - vat morgen een bijzondere achtdaagse aan. Zondag moet de 26-jarige spits naar Club Brugge, dat aan zijn mouw trok in januari maar een transfer zag mislopen door de eisen van Zulte Waregem ?n Leye zelf. De zondag nadien volgt het weerzien met Zulte Waregem, bij wie Leye niet in de beste verstandhouding vertrok.

'Ik denk niet dat de supporters van Club gaan fluiten', zegt de bedachtzame Leye. 'Noch die van Zulte Waregem. Daar ben ik zeker van. Het zou me raken, hoor. Maar ik ben altijd correct gebleven. Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik nooit heb kunnen afscheid nemen van de supporters in het Regenboogstadion.'

Heden zit Leye bij AA Gent, dat rekende op de bekerfinale en de voorziene winst van een half miljoen euro al op voorhand spendeerde om de Senegalees te kunnen aantrekken. AA Gent haalde de bekerfinale niet, maar Leye zit inmiddels al aan twee goals in vier matchen voor zijn nieuwe werkgever. In de logica van Leye was het voorbestemd dat hij niet meer bij Essevee zou zitten.

Waregem was nooit meer dan een tussenstap voor jou.

'Ik wou me er een jaar ten volle geven opdat ik zo snel mogelijk weer naar een betere club kon. Mensen hadden iets van tja, niet slecht wat hij doet, maar hij moet bevestigen volgend seizoen. Waarom? Het was niet per toeval. Ik wist dat ik dat zonder problemen opnieuw zou presteren. Op elk niveau waar ik speelde, was ik topschutter. Maar omdat er geen concrete aanbiedingen kwamen, bleef ik. Als je zin hebt om te vertrekken ben je uiteraard ontgoocheld. Maar met de wetenschap dat ik een jaar later weg kon, zette ik me voor de volle 200 procent in voor Waregem.'

Je was eind vorig seizoen niet gek van glorie na 16 doelpunten en een debuut voor de nationale ploeg?

'Neen, zelfs voor mijn internationaal debuut wist Waregem al dat ik wou vertrekken. Maar Francky Dury zei in de kranten onlangs dat ik bij de nationale ploeg van Senegal merkte dat andere internationals pakweg het tienvoudige van mijn loon verdienden en ik daarom wou vertrekken. Ongelooflijk. Dat is niet waar. Dan was ik meteen naar Rubin Kazan vertrokken als geld zo belangrijk was. Bij anderen heet het normaal te zijn als ze een stap hogerop willen zetten, maar bij mij ging het om meer geld? Wat een zever. Dat vind ik klein.'

Van Dury?

'Ja. Ik hoop dat hij heel zijn leven bij Zulte Waregem blijft, als dat in zijn logica de top is. Voor mij is het dat niet.'


Je dreigde bij Waregem wel met de wet van '78. En twee uur voor de match tegen KV Mechelen weigerde je die laatste match te spelen.

'Niemand kan beweren dat ik ooit gedreigd heb met de wet van '78. Het enige wat ik ooit zei was dat ik wou weten wat er aan de hand was toen de transfer naar AA Gent vertraging opliep. Ik zei aan Waregem-manager Vincent Mannaert dat ik absoluut wou vertrekken en er alles aan zou doen. Hij heeft dat anders ge?nterpreteerd. Ik had echter het gevoel dat er rond de pot werd gedraaid, vandaar mijn vraag om duidelijkheid voor de match tegen Mechelen. En trouwens, ik heb gespeeld en gescoord tegen KV Mechelen. Dat is toch een teken van goede wil.'

Waarom ging je niet naar Rubin Kazan?

'Omdat er te veel tussenpersonen waren die elk hun deel van het geld wilden opstrijken. Het was niet normaal. Bovendien denk ik dat het leven een risico inhield voor mijn vrouw en mijn elf maanden oude zoontje Tidiane. In sommige landen wordt er anders gereageerd op iemand met een zwarte huid. In Moskou is er een zekere vrijheid, maar ik betwijfel of dat in andere kleinere Russische steden ook zo is.'

Club Brugge werd het evenmin. Ze boden nochtans het dubbele van AA Gent.

'Qua transfersom ja. Maar Zulte Waregem wou dat blijkbaar niet aanvaarden. Qua salaris bood Club me echter evenveel als wat ik bij Zulte Waregem verdiende. Terwijl het een grotere club is: het leidt tot niets dat ik naar een betere club ga voor evenveel geld.'

Amai, verdiende jij bij Zulte Waregem 600.000 euro per jaar?

'Euh. (lacht) Ik zou het moeten uitvlooien om te zien hoeveel het was dat Club bood. Ik weet het niet meer exact. Misschien als je alle premies meetelde was het zoveel. Ik kijk alleen naar het gegarandeerde loon, zonder extra's. En dat was evenveel. Bij AA Gent verdien ik meer. Echt waar.'

Geld is dus toch een drijfveer.

'Laat ons eerlijk zijn: na mijn carri?re gaat niemand me vragen waar ik gespeeld heb. Als je voor Anderlecht of Club hebt gespeeld maar je woont erna in een hut, dan interesseert dat de mensen niet hoor. In de korte tijd dat ik voetballer ben moet ik de juiste beslissingen nemen.'

'Club is een grote club, waarvoor ik veel respect heb. Maar ze gaven me niet het gevoel dat ze me echt wilden.'

Misschien was je bang voor de concurrentie met Sonck en Akpala.

'Neen, helemaal niet. Trouwens, bij Gent zitten veel meer concurrerende spitsen dan in Brugge. Maar als ik praat over het gevoel dat ze je willen: kijk naar wie Club gekocht heeft (Dahmane, red.) . En toch spelen dezelfde spelers die er in het begin van het seizoen zaten. Weet je, ik heb een troef: ik ben polyvalent. Ik kan alleen in de spits spelen, met twee, op de flanken. Sonck of Akpala kunnen dat niet.'

'Voor ik in Gent tekende, heb ik gepraat met Preud'homme. Ik wist wat hij bij Standard had gedaan, en ik voelde dat hij mij erbij wou. Ik geef respect, maar ik wil het ook terugkrijgen. Dat werkt in twee richtingen. Dat mensen denken dat ik me door anderen liet be?nvloeden, stoort me enorm. Ik beslis altijd voor mezelf.'

Zegt de man die op zijn achttiende naar Europa kwam om te studeren en zich op de filosofie stortte.

'Ren? Descartes, h?. Je pense donc je suis. Dat onderscheidt ons van de dieren, ja. Ik ben naar Frankrijk gegaan bij mijn zus in Rennes om er een diploma te halen aan het lyceum vanuit het idee dat een diploma uit Europa meer waard is. Ik koos voor een hoofdbrok Franse literatuur en dan vooral filosofie. Nietzsche, Heidegger, Descartes. Geschiedenis, aardrijkskunde, Engels en Duits ook.'

Duits?

'Ja maar dat was allesbehalve mijn ding. Na dat jaar lyceum heb ik aan de universiteit een jaar lichamelijke opvoeding gestudeerd met als bedoeling erna in Senegal leraar te worden.'

'Veel voetballers beslissen al op hun twaalfde profvoetballer te willen worden. Omdat ik er zo laat aan begonnen ben en die studies gedaan heb, pas ik me heel makkelijk aan. Ik heb een open blik en ik weet dat het leven meer is dan voetbal alleen. Door die opleiding heb ik een eigen manier van denken.'

En dus erger je je aan mensen die je zien als een domme Afrikaan.

'Ja, het stoort me dat dat het algemene idee is over zwarte voetballers. Niet altijd onterecht: sommigen zijn betreurenswaardig en slagen er niet in hun eigen visie over te brengen. Ik wil ook niet het slachtoffer uithangen, maar het stoort me wel dat mensen denken dat je geen eigen mening kan hebben.'

Eigenlijk ben je per toeval in het voetbal gesukkeld.

'Ja, om me te integreren ben ik bij Cesson-S?vign? gaan spelen, een amateurclub in de vijfde divisie van Frankrijk waar veel jongens speelden die het niet gehaald hadden in de centres de formation . In Senegal voetbalde ik wel op straat maar nooit bij een club. Na twee?neenhalf jaar daar speelde ik een match tegen de derde ploeg van Lorient. Ik scoorde drie of vier keer. Lorient bood me een contract aan bij het tweede elftal. Ik besloot een jaar alles op het voetbal te zetten. Pas na een jaar heb ik aan mijn ouders opgebiecht dat ik mijn studies had stopgezet.'

'Ik speelde bij de reserven van Lorient en trainde soms met de A-kern. Ik scoorde 17, 18 keer per seizoen en stond op het punt om bij de eerste ploeg te komen. Op voorwaarde dat ze in tweede bleven. Maar ze promoveerden. Ik ging naar Amiens waar ik door een blessure vroeg in het seizoen op de bank belandde.'

Toen kwamen Zulte Waregem en Luc Dhaenens, toen manager bij Essevee, nu scout bij Gent.

'Ja maar ik moest een testmatch spelen. Daar had ik eigenlijk geen zin in want ik was prof in de Franse tweede klasse en ik had er nog een jaar contract. Ik ben een fiere persoon. Voor mij was Waregem een stap achteruit. Ik kende de Belgische competitie niet. Ik deed het toch en ik scoorde en gaf een assist tegen Lokeren. De rest weet je. Ik heb me nog geen seconde beklaagd dat ik gestopt met studeren. Alleen jammer dat mijn vader die vorig jaar overleed, nooit meer heeft meegemaakt dat ik voor Senegal speelde.'


 Koen Van Uytvanghe

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #444 Gepost op: maart 14, 2009, 01:10:13 pm »
Beetje vreemd. Eerst kwaad zijn op Dury omdat hij had gezegd dat hij voor het geld vertrok, om acht zinnen later doodleuk te zeggen dat hij Gent boven Club Brugge koos omdat hij bij blauw-zwart 'maar' evenveel kon verdienen als bij ons ("het leidt tot niets dat ik naar een betere club ga voor evenveel geld"). Weet niet echt wat ik er moet van denken, bizar toch allemaal, ook dat ivm die wedstrijd tegen Kv Mechelen die hij niet wou spelen en dergelijke - getuigt toch niet echt van professionalisme. Akkoord, een mens wil duidelijkheid, maar als ik me niet vergis stond hij nog onder contract en dan moet hij dat respecteren, en dus spelen. Langs een kant blij dat hij weg is.

Offline bvdv

  • Leden
  • Berichten: 94
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #445 Gepost op: maart 14, 2009, 01:16:16 pm »
Vind ook een raar interview vol met contradicties.
Ge moogt het draaien of keren zoals je wil, het geld is zeker belangrijk, alleen had hij daarbij nog andere belangrijke punten, wat me allemaal normaal lijkt en wat hij probeert aan te halen in dit artikel, maar komt er wat verdraaid uit vind ik.


Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #446 Gepost op: maart 14, 2009, 01:30:24 pm »
Als het hem zou raken dat SVZW-supporters hem uitfluiten, dan zal ik dit in ieder geval met alle plezier doen!! Kan het niet nalaten om na te trappen. Echt kleingeestig van hem! Zwarte parel?? M'n gat ja!


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #447 Gepost op: maart 14, 2009, 01:39:28 pm »
in voetbalmagazine was het toch heel anders
daar bracht hij toch nog enig begrip aan waregem

Offline tackie81

  • Leden
  • Berichten: 106
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #448 Gepost op: maart 14, 2009, 02:09:06 pm »
T is waar Harry. De man die het meeste aantal goals ooit maakte voor Essevee moet je gaan uitfluiten. Dat is absoluut niet kleingeestig. Hij koos voor het geld gekoppeld aan een goed land voor zijn gezin en hij droomt er al als kleine gast van om samen te werken met Preud'homme. Awoe Leye, zwakkeling!

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #449 Gepost op: maart 14, 2009, 03:08:57 pm »
T is waar Harry. De man die het meeste aantal goals ooit maakte voor Essevee moet je gaan uitfluiten. Dat is absoluut niet kleingeestig. Hij koos voor het geld gekoppeld aan een goed land voor zijn gezin en hij droomt er al als kleine gast van om samen te werken met Preud'homme. Awoe Leye, zwakkeling!

Ik zou hem zeker niet uitfluiten, maar een spandoekske zo in de aard van " is dit nu hoger op?" ofzo...

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #450 Gepost op: maart 14, 2009, 04:12:39 pm »
gewoon niks doen lijkt mij het beste
is ons met slaande deur verlaten, en moet dat maar zelf weten,
en daarmee basta

ik doe in ieder geval niet mee met ??n of andere actie,
was nochtans ??n van de vriendelijkste van de groep,
altijd een groet en tijd voor een babbel

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #451 Gepost op: maart 15, 2009, 11:52:43 am »
reactie van Leye nu te lezen op www.deklauwaert.be

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #452 Gepost op: maart 15, 2009, 09:45:14 pm »
Vrije vertaling :

Beste supporters van SVZW

Met veel plezier reageer ik op jullie vraag. Eigenlijk, gezien de omstandigheden waarin ik vertrokken ben, is het mijn taak om de supporters van de club vaarwel te zeggen en daarom is dit een mooie kans voor mij. Ik heb mooie momenten meegemaakt bij SVZW, met alle mensen waar ik mee heb samengewerkt gedurende anderhalf jaar. En al zeker met de supporters. Jullie zitten voor altijd in mijn hart, want diegenen die mij hebben liefgehad, vergeet ik nooit.
SVZW is de club die me heeft geholpen om me bekend te maken in mijn land. Dat maakt dat ik ondertussen Senegalees international ben, en voor al deze redenen zeg ik bedankt, bedankt... Bedankt aan jullie, de supporters, die er ieder weekend en iedere maand en ieder jaar staan voor jullie club.

Groeten
Mbaye Leye
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #453 Gepost op: maart 16, 2009, 09:32:31 am »
krijg weer het schijt van da artikel in hnb: weer 90% in het hoofdartikel over de tegenstander; idem tegen westel.
bij de artikels van andere ploegen gaat 90% in het hoofdartikel over de thuisploeg.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #454 Gepost op: maart 17, 2009, 11:58:39 am »
Ni aan storen.  De relatie SVZW - Pers is niet meer al te goed.
Een paar nieuwtjes werden niet naar hun geliefkoosde reporters gestuurd maar
naar iedereen terzelfde tijd.  Voor een journalist is het altijd leuk als eerste
op de hoogte te zijn en dat is de laatste tijd wat minder.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #455 Gepost op: maart 17, 2009, 05:12:39 pm »
Ni aan storen.  De relatie SVZW - Pers is niet meer al te goed.
Een paar nieuwtjes werden niet naar hun geliefkoosde reporters gestuurd maar
naar iedereen terzelfde tijd.  Voor een journalist is het altijd leuk als eerste
op de hoogte te zijn en dat is de laatste tijd wat minder.

Grote zever
Webteam SV Zulte Waregem

claeys

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #456 Gepost op: maart 27, 2009, 09:41:52 am »
Vandaag in het nieuwsblad:

Groep H zet stap terug bij Zulte Waregem

WAREGEM - WAREGEM De Groep H uit Beveren-Leie verlengt zijn samenwerking met SV Zulte Waregem maar speelt na dit seizoen een meer bescheiden rol in de club. Wie als hoofdsponsor op de voetbalshirts terechtkomt, is over twee weken duidelijk.

De Groep H uit Beveren-Leie verlengt zijn samenwerking met SV Zulte Waregem maar speelt na dit seizoen een meer bescheiden rol in de club. Wie als hoofdsponsor op de voetbalshirts terechtkomt, is over twee weken duidelijk.

De Groep H is de laatste drie jaar hoofdsponsor van Zulte Waregem en voert prominent shirtreclame met een van zijn bouwbedrijven BIK-woningen. Na dit seizoen is het daarmee gedaan. Het is nog even wachten op de naam van de nieuwe hoofdsponsor. De Groep H zal het niet zijn.

Gedelegeerd bestuurder Philippe Huyzentruyt wilde niet bevestigen dat de bouwgroep Zulte Waregem financieel minder zal ondersteunen, maar uit de nieuwe structuur blijkt dat dit toch duidelijk het geval zal zijn. De Groep H wil zich vanaf nu vooral focussen op de lounge, die ze heeft bij Zulte Waregem al sluit Huyzentruyt het niet ook nog een beetje aanwezig te zijn op de nieuwe shirts.

Het werkingsbudget van 6,7 miljoen euro wordt voor volgend seizoen licht opgetrokken tot ruim zeven miljoen euro. Zulte Waregem is in onderhandeling met verschillende kandidaat-sponsors. Volgens voorzitter Willy Naessens zijn de onderhandelingen al goed opgeschoten.

De provincieraad moet zich dan binnenkort buigen over het milieu-effectenrapport dat nu in opmaak is over het nieuwe stadion dat er moet komen aan de Gaverbeek. Krijgt het daar een fiat, dan gaat de administratieve procedure verder en is het finaal Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening Dirk Van Mechelen (Open VLD) die het project moet goedkeuren.

Manager Vincent Mannaert van Zulte Waregem hoopt dat de club tegen de zomer van 2010 de plannen voor de bouw van het stadion definitief kan voorleggen. Het complex met 12.000 zitjes komt op de site aan de Zuiderlaan en zal ook winkelruimte, appartementen, een hotel, een fitness, een bowling en congresruimte bevatten. (vfb)


Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #457 Gepost op: april 17, 2009, 06:50:48 pm »
het nieuwsblad schat de kans de kortrijk barragewedstrijden zal moeten spelen op 80 % !

laat ons maar hopen dat het te beginnen met morgenavond inderdaad nog meer die kant zal opgaan !

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #458 Gepost op: april 21, 2009, 02:37:44 pm »
fluts laat zich weer van zijn beste kant zien in de strondgazette hnb:
Voorzitter Joseph Allijns, die zaterdag in de tribune een klop op zijn hoofd kreeg, herhaalde na de match nog maar eens dat het bestuur het vertrouwen in iedereen blijft behouden.

waarom er in het artikel over de schade in onze stad pers? een foto bij moest van "moeders slimste" die haar "dure objecten" zomaar laat rondslingeren in haar kortriks v?hicel.... mij een raadsel. men had beter eens in de verf gezet dat het x-ste incident wellicht weer in doofpot wordt gestoken en onbestraft zal blijven voor die str...club.
het is duidelijk dat deze gazet nie anders is dan een vk-propagandablad.

daartegenover staat weer een kindsbraaf artikel over Nfor: meneer CT, ik heb nog maar 1 speler zo weten juichen tegen zijn exploeg als Nfor, toen em scoorde....

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #459 Gepost op: april 21, 2009, 02:44:14 pm »
meneer CT zit hier ook op't forum ... :-)
Webteam SV Zulte Waregem