Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155941 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #540 Gepost op: augustus 10, 2009, 07:35:25 am »
De Grote Breda-show (deel 2)[/b]

Na Charleroi jaagt ref nu ook Zulte Waregem en Genk tegen zich in het harnas
 
Zulte Waregem en RC Genk kregen elk een punt. Zulte Waregem voor zijn heerschappij op het veld, RC Genk voor de kansen die het ook met tien kreeg. De man van de match was echter weer ref St?phane Breda met enkele omstreden beslissingen.

Vorige week al haalde Breda zich de woede van Charleroi op de nek toen hij drie spelers van Charleroi uitsloot. In Zulte Waregem-Genk speelde de 39-jarige adjunct van een metaalbewerkingssecretariaat uit Verviers opnieuw de hoofdrol. Was er vorige week nog weinig aan te merken op de beslissingen van Breda, vorig jaar ook al de kampioen van de strafschoppen ?n van de gele ?n rode kaarten in eerste klasse, dan was dat gisteren wel anders. De rode kaart voor Jo?o Carlos was terecht, maar de strafschop voor de 2-2 van Genk was dat niet en bij de 1-1 van Zulte Waregem had Breda geen hoekschop mogen geven. De bewuste fases op een rij, met de vaak verhitte reacties van de betrokken.

Fase 1: geen hoekschop bij 1-1 D'Haene

De fase: in de twintigste minuut kopt D'Haene op hoekschop van Berrier de 1-1 in doel voor Zulte Waregem. Die hoekschop kwam er nadat Verhulst een voorzet van Chevalier buiten duwde. Chevalier ging echter eerst met de bal over de lijn buiten. Scheidsrechter Breda en zijn assistent zagen het niet en lieten doorspelen. Ter verdediging van Breda: ook op de tv-beelden was niet meteen duidelijk dat de bal over de lijn ging.

De reacties: doelman Davino Verhulst reageerde woedend bij ref Breda. 'De bal was duidelijk over de lijn. Ik kon dat vanuit mijn doel gemakkelijk zien.'

Coach Dury van Zulte Waregem: 'Zelfs als dat het geval was, was dat nog geen teken voor Breda om achteraf die strafschop te fluiten.'

Ref Breda: 'Mijn assistent stond er vijf meter vandaan. Hij had het moeten zien.'

Fase 2: twee keer geel voor protesterende Jo?o Carlos

De fase: na 32 minuten gaat Jo?o Carlos stevig door op eerst Nfor en erna Berrier. Carlos pakt bal ?n man bij de tackle op Nfor en krijgt daarvoor een gele kaart van Breda. De Braziliaan, doorgaans een uiterst faire verdediger, gaat door het lint en blijft maar protesteren bij Breda. De arbiter trekt daarom een tweede keer geel en dus rood voor Carlos. Terecht.

De reacties: Carlos en Vanhaezebrouck wilden na de match niet reageren. Pierre Denier, assistent-coach bij Genk, deed dat wel. 'Iemand met de ervaring van Carlos mag niet op zo'n manier een tweede keer geel pakken. Carlos moet de tien jongens bedanken die nadien nog voor hem geknokt hebben. Daarom vind ik dat hij deze week zijn ploegmaats moet trakteren.'

Davino Verhulst had het moeilijker met de uitsluiting van zijn kapitein: 'We spelen geen ballet. De rode kaart was echt belachelijk.'

Ref Breda: 'Iedereen heeft gezien dat Carlos een tweede geel verdiende. Dat was de makkelijkste beslissing van de avond.'

Fase 3: onterechte strafschop voor Genk

De fase: na 76 minuten gaat Koita door op Bossut. Bossut tikt de bal uit de voeten van de Franse aanvaller. Die gaat neer over de uitgestrekte arm van de doelman. Breda fluit ten onrechte voor strafschop. Bovendien was bij het begin van die fase Minne neergegaan na een flinke tackle van Vossen waarop Breda liet voortspelen. Bij de strafschop lopen Koita van Genk en Taravel van Zulte Waregem ook te vroeg de zestien in. Breda had de strafschop daarvoor kunnen laten hernemen.

De reacties: 'Ik maakte geen strafschopfout', was Sammy Bossut achteraf duidelijk. 'Ik duik in voeten van Koita. Ik ben er zeker van dat ik de bal raakte maar de arbiter floot toch penalty. Ik vertelde hem dat hij 's avonds eens naar de beelden moest kijken. Houd je mond , was zijn reactie.'

Volgens Koita raakte Bossut hem eerst en dan pas de bal. 'De keeper raakt me eerst licht, dus is het strafschop. De beelden zeggen van niet? Je zal me niet horen toegeven, dat kan ik niet maken.'

Ref Breda: 'De doelman dook wild in de voeten van de aanvaller en had alles mee. Eerst de bal? Dat heb ik vanuit mijn standpunt niet gezien. Ook op een beeld van de RTBf kon je het niet zien.'

Coach Dury: 'Het hele stadion zag dat Bossut de bal speelde. Waarom dan een strafschop? Ik hoop dat zij die fouten gemaakt hebben, terecht gewezen worden.'

Fase 4: Vossen door ondanks flagrant buitenspel

De fase: in de slotfase van de match moest Bossut nog een ferme redding bovenhalen toen Vossen alleen voor hem opdook. Alleen: Vossen vertrok uit meer dan duidelijke buitenspelpositie. Breda en zijn assistent gaven echter geen kik.

De reacties: 'Ik weet niet of het buitenspel was of niet', reageerde Vossen. 'De arbiter liet doorgaan. Ik zal nog veel mogen horen dat die bal binnen moest zitten.'

Breda mocht in elk geval blij zijn dat Vossen miste, of hij had de wind, indien mogelijk, nog meer van voor gekregen.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #541 Gepost op: augustus 10, 2009, 11:21:19 am »
Citaat
Volgens Koita raakte Bossut hem eerst en dan pas de bal. 'De keeper raakt me eerst licht, dus is het strafschop. De beelden zeggen van niet? Je zal me niet horen toegeven, dat kan ik niet maken.'

Klasse zeg!  :-X

En trouwens, ze zijn nog iets vergeten:

Fase 5: de vrije trap waaruit even later een goal wordt gemaakt was een lachertje. Niet voor niets sprong Dury woedend van zijn bank omdat Mijnheer Breda voor zo'n debiele "fout" de bal op zo'n gevaarlijke plaats legde - en gelijk had hij. De bal wijkt af, de anti-voetballende ploeg komt op voorsprong, de voetballende ploeg wordt gestraft.

Fase 6 en 7: ik herinner me niet zo goed meer wie er precies bij deze situaties betrokken was, maar tot twee maal toe is er van een speler van Genk een flinke - te late - duw/slag/trap uitgedeeld, waarbij je versteld staat dat geen ?nkele van de arbiters (ook niet die nutteloze vierde official) reageert of durft te reageren. Buiten het zicht van Mijnheer Breda natuurlijk, en 'spijtig' dat onze spelers er niet op ingingen, want het paste helemaal in het anti-voetbal van Genk.

Fase 8: dikke Hein komt het veld op gelopen bij de fase met Carlos - spijtig dat hij niet de tribune in moest, ik had hem nochtans graag welkom geheten.

In ieder geval, de ploeg die wou voetballen - en die voetbalde - is gestraft en wordt twee punten afgepakt. De ploeg die kwam voor een puntje en counterde van begin tot eind wordt beloond met een punt. Dat is de enige en juiste conclusie van deze wedstrijd.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2009, 11:30:24 am door WAEREGHEM »

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #542 Gepost op: augustus 10, 2009, 11:28:48 am »
Ah ik wist niet dat er ook nog eens spelers te vroeg in de carr? liepen... ai ai, dit maakt het alleen maar erger!

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #543 Gepost op: augustus 10, 2009, 12:01:26 pm »
fase 6 was alleszins op ??n keer op Hyland. Br?da liet hem onterecht liggen.

Penalty is hilarisch : 3 spelers t? vroeg in de carr? ?n Tozser loopt niet in een vlotte beweging.

Incompetentie troef !
Webteam SV Zulte Waregem

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #544 Gepost op: augustus 10, 2009, 12:10:03 pm »
We gaan op de duur nog een filmpje moeten maken, want ook vorig seizoen was het bijna elke week van dat.

En Heintje kan ondertussen wel een filmpje maken met alle fases waarin hij goedkope penalties en andere onterechte beslissingen in zijn voordeel krijgt, denk ik.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #545 Gepost op: augustus 10, 2009, 12:22:36 pm »
Misschien moeten we Hein voortaan toegang weigeren tot ons stadion. Elke keer dat ie komt, krijgt ie ne penalty kado (zie ook vorig seizoen met Nekkegem).

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #546 Gepost op: augustus 11, 2009, 10:53:38 am »
Reactie van Br?da in de sportblog van HNB:

"Toen hij vandaag de Vlaamse kranten opensloeg - in Franstalig Belgi? werd er aan de wedstrijd Zulte Waregem-Genk veel minder aandacht besteed - mocht Breda dan toch met reden trots zijn. Jazeker, hij kreeg een drie op tien in Het Nieuwsblad, maar de titel sprak hem wel aan: de ?Grote Breda-show deel 2?.

?Ik vond het best amusant allemaal?, reageerde Breda. ?Want ik vond eigenlijk dat ik de juiste beslissingen had genomen. Ach, een scheidsrechter die moeilijke wedstrijden moet fluiten, komt sowieso meer in de aandacht. Een wedstrijd als Charleroi-Club Brugge is niet voor iedereen weggelegd. Ik ben er fier op dat ik voor die wedstrijd werd aangeduid."

Ik zou er graag eens bij zijn als de scheidsrechters gebrieft worden aan het begin van het seizoen. Zou er dan echt gezegd worden: "A'lecht, Brugge, Standard en Genk MOETEN de eindronde spelen. Zorg dat ze zo weinig mogelijk punten verliezen, ook al spelen ze n?g zo slecht..."?



Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #547 Gepost op: augustus 11, 2009, 01:08:38 pm »
Reactie van Br?da in de sportblog van HNB:

"Toen hij vandaag de Vlaamse kranten opensloeg - in Franstalig Belgi? werd er aan de wedstrijd Zulte Waregem-Genk veel minder aandacht besteed - mocht Breda dan toch met reden trots zijn. Jazeker, hij kreeg een drie op tien in Het Nieuwsblad, maar de titel sprak hem wel aan: de ?Grote Breda-show deel 2?.

?Ik vond het best amusant allemaal?, reageerde Breda. ?Want ik vond eigenlijk dat ik de juiste beslissingen had genomen. Ach, een scheidsrechter die moeilijke wedstrijden moet fluiten, komt sowieso meer in de aandacht. Een wedstrijd als Charleroi-Club Brugge is niet voor iedereen weggelegd. Ik ben er fier op dat ik voor die wedstrijd werd aangeduid."

Ik zou er graag eens bij zijn als de scheidsrechters gebrieft worden aan het begin van het seizoen. Zou er dan echt gezegd worden: "A'lecht, Brugge, Standard en Genk MOETEN de eindronde spelen. Zorg dat ze zo weinig mogelijk punten verliezen, ook al spelen ze n?g zo slecht..."?




Mongool aka egotrippertje!!!!


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #548 Gepost op: augustus 11, 2009, 07:48:25 pm »
Toch goed nieuws gehoord vandaag... Breda wordt gedegradeerd. (bron: ...)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #549 Gepost op: augustus 11, 2009, 08:00:33 pm »
Toch goed nieuws gehoord vandaag... Breda wordt gedegradeerd. (bron: ...)

Ah, dat verzacht een h??l klein beetje de wonde :)
-SVZW Forever-

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #550 Gepost op: augustus 12, 2009, 06:40:27 am »
Toch goed nieuws gehoord vandaag... Breda wordt gedegradeerd. (bron: ...)

Ah, dat verzacht een h??l klein beetje de wonde :)

Ach ja, het kwaad is toch al geschied ...

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #551 Gepost op: augustus 25, 2009, 07:28:47 pm »
Gisteren een vrij kritische column over Dury in HNB (zal wss wel weer tot nutteloze discussie over dury leiden, daarom heb ik efkes getwijfeld om te posten, ma soit, we doen hier niet aan censuur dus een kritisch artikel mag/moet ook gepost worden):

Een grote trainer doet meer dan verdedigen
Getackled

Ambitieus is hij wel, Francky Dury. Naast trainer van Zulte Waregem is hij nu ook al assistent-bondscoach van de Rode Duivels ?n hij droomt ervan om ooit een echte topclub te coachen. Dury is al sinds de oprichting van Zulte Waregem coach van de fusieploeg en maakte van zijn team een gevestigde waarde in eerste klasse, maar de manier waarop hij dat doet laat soms vermoeden dat hij bij zijn huidige club aan zijn plafond zit.
De voormalige politieagent is een kei in het analyseren van de tegenstander en het uitschakelen van hun sterktes. Tegen Anderlecht dit weekend plaatste hij bijvoorbeeld veel defensief volk in de centrale as en leek hij zijn verdedigers te hebben opgedragen om veel het fysieke contact te zoeken met de fr?le Anderlecht-aanvallers als Suarez, Kanu en Boussoufa. Paars-wit kwam daardoor amper aan combineren toe en kon het openingsdoelpunt enkel maken met een gelukje.

Zo'n sterk tactisch plannetje van Dury volstaat om de grote ploegen af en toe te verrassen - zo won Zulte Waregem vorig seizoen van Anderlecht en Standard - maar een grote trainer doet echter meer dan verdedigen en hopen op counter- en omschakelingsvoetbal van zijn eigen ploeg. Een grote trainer bedenkt ook offensieve tactieken en patronen. Tegen Anderlecht dit weekend koos Dury voor eenzame, doch snelle ridder Teddy Chevalier in de spits. Dat volstond niet. Dury wijst dan graag naar de vele blessures, maar zijn beste beschikbare spits, Ernest Nfor, zat wel op de bank. Als Zulte Waregem dit seizoen echt de revelatie wil worden, dan moet het offensiever voetballen. Ook tegen topploegen.

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #552 Gepost op: augustus 25, 2009, 07:35:40 pm »
Tegen Genk en op Cercle maken we dan wel weer het spel. Tegen Anderlecht is het maar normaal zeker dat je niet blind gaat aanvallen ...

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #553 Gepost op: augustus 25, 2009, 07:38:37 pm »
laat ze maar zeggen en zagen... Op het einde van het seizoen staan we mooi waar we het zullen verdienen

de journalisten van tegenwoordig...

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #554 Gepost op: augustus 25, 2009, 08:40:06 pm »
Tja die column is toch een beetje fout want die journalist (all? zo noemt ie zich toch) verwijst naar Nfor , maar als je weet dat hij de volledige voorbereiding geblesseerd langs de kant zat dan kan je hem toch moeilijk de beste man noemen en al zeker niet na zijn invalbeurt tegen Anderlecht.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #555 Gepost op: augustus 25, 2009, 08:56:39 pm »
Tja die column is toch een beetje fout want die journalist (all? zo noemt ie zich toch) verwijst naar Nfor , maar als je weet dat hij de volledige voorbereiding geblesseerd langs de kant zat dan kan je hem toch moeilijk de beste man noemen en al zeker niet na zijn invalbeurt tegen Anderlecht.

Inderdaad. Ik vond dit ook totaal fout. We speelden met het basiselftal van anders ( met teddy ipv nfor), het elftal dat wel offensief is en het spel kan maken. Persoonlijk vond ik juist dat we te weinig agressief waren in de duels en Andelecht te veel ruimte gaven. Verder heb ik onze ploeg ook meerdere malen volledig op de helft van Andelecht zien staan, met taravel en dhaene tot over de middellijn. Ik heb nog gezegd aan de persoon naast mij dat we daar een foto zouden moeten van maken voor de mensen die spreken over betonvoetbal en dergelijke...

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #556 Gepost op: augustus 25, 2009, 11:24:28 pm »
Lol, het is in ieder geval vrij duidelijk dat die man niets van voetbal kent of in elk geval nog niet de moeite heeft genomen om een wedstrijd van Zulte Waregem te bekijken dit jaar.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #557 Gepost op: augustus 25, 2009, 11:29:57 pm »
staan er geen letters bij van de journalist ? 
Webteam SV Zulte Waregem

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #558 Gepost op: augustus 26, 2009, 09:52:01 am »
DZ => Dikke Zeveraar

:P

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #559 Gepost op: augustus 26, 2009, 10:09:22 am »
staan er geen letters bij van de journalist ? 

Niet op de online versie van het artikel... En de echte (papieren) krant heb ik al weggesmeten

Edit: getackled is blijkbaar de naam van de column, k zal vandaag een kijken (als die column er nu ook instaat), door wie het geschreven is
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2009, 10:10:58 am door bloempot »