Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155961 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #622 Gepost op: december 30, 2009, 10:31:06 am »
30/12/2009
 
 SV Zulte Waregem
 Franck Berrier
 
 
Franck Berrier kan zich op Anderlecht nog meer in etalage plaatsen
'Ik vertrek hier na dit seizoen'
Zulte Waregem versus Westerlo was een draak van een match. Tot plots een klasseflits van Franck Berrier Essevee alsnog een gezellige Kerst bezorgde. Als de wervelende altru?st ook nog eens begint te scoren, wacht de fusieploeg nog leuke tijden. Marc Reunes

De champagne is hem na afgelopen zondag beloofd door trainer Dury, maar nog niet opgedronken. 'Dat zal iets voor na Nieuwjaar zijn', knipoogt Franck Berrier (25). 'Maar ik ben er zeker van dat de coach zijn belofte zal houden. De voorwaarde was aanvankelijk dat ik met het hoofd zou scoren. Maar omdat het zo'n belangrijk doelpunt was, zal mijn voet allicht volstaan. Let wel, het is nu nog niet het moment om te feesten, daarvoor is Anderlecht te belangrijk.'

Berrier wil een fantastisch 2009 in schoonheid afsluiten. 'Anderlecht is op dit moment veruit de beste ploeg', zegt hij. 'Ze hebben echt alles. Spelers als Lukaku en Boussoufa die het verschil maken, invallers als Frutos en De Sutter die een meerwaarde bieden, op de koop toe een ijzersterke defensie . Maar niemand is onklopbaar.'

Tegen Anderlecht is het voor jou allemaal begonnen. Vorig jaar, bij de 4-0 in oktober, speelde je bij je debuut meteen een fantastische match. Iedereen vroeg zich af waarom je zolang in de wachtkamer had gezeten?

'Ik was betrokken bij drie doelpunten, een leuke binnenkomer. Maar blijkbaar moest ik me aanpassen. Die match is achteraf echt een sleutelmoment gebleken. Had ik toen niet goed gespeeld, dan stond ik nu niet waar ik nu sta. Ergens was het logisch dat de coach een beroep deed op de vaste namen die het vorige seizoen zo sterk hadden gepresteerd. Ik was tenslotte een onbekende, een nobody. Ik had trouwens al een gesprek met de trainer gevoerd. Als ik voor 31 december niet zou spelen, zou ik een andere club zoeken. Dury heeft achteraf ook gezegd dat het hem toch wat speet dat hij niet vroeger op mij een beroep had gedaan. Hij heeft op het relationele vlak enorm veel vooruitgang gemaakt. Hij praat nu ook veel meer met de spelers, dat zie ik met de nieuwe Fransen die hier toekomen. Ik heb tegenwoordig een heel goed contact met hem. Hij vraagt me soms om tactisch advies, babbelt met mij over wedstrijdsituaties.'

Altijd weer klink je dankbaar om het feit dat Zulte Waregem je uiteindelijk de ultieme kans heeft gegeven om weer voetballer te worden.

'Ik heb het aan mijn eigen kwaliteiten te danken dat ik nu helemaal openbloei. Maar de club heeft me op het mentale vlak heel goed geholpen. Ze werken met een psycholoog, dat is interessant. Vergeet niet dat ik heel diep heb gezeten. Nadat mijn profcontract bij Caen niet verlengd werd, moest ik drie maanden lang stempelen. Dat was heel zwaar. Daarom wist ik dat ik me geen nieuwe misstap mocht veroorloven. Ik ben de club in het algemeen en manager Vincent Mannaert in het bijzonder heel veel verschuldigd. Daarom ben ik de afgelopen zomer gebleven, heb ik ook bijgetekend tot 2013. Er was nochtans heel veel interesse. Niet alleen van Genk, Standard en Keulen, de ploegen die in de pers genoemd werden. Er waren zeven tot acht gegadigden. Uit respect ben ik niet op de aanbiedingen ingegaan.'

Ondertussen liggen de kaarten toch wel anders, veronderstellen we?

'Negen assists en drie treffers, ik mag niet mopperen. Ik ben klaar voor een transfer, ja. Ik heb aanbiedingen van twee buitenlandse clubs. Maar normaal doe ik hier het seizoen uit. Het is allerminst de bedoeling om met elkaar in de clinch te gaan en een overgang te forceren. Alleen als er een superbod komt waar alle partijen beter van worden, ga ik deze winter weg. In principe heb ik wel een mondeling akkoord met de club dat ze me volgend seizoen laten gaan. Een beetje zoals Ruiz bij Gent, al was dat daar blijkbaar nog een moeilijke bevalling.'

Al enig idee waar je volgend seizoen zal spelen?

'Neen. In Belgi? is alleen een ploeg met heel veel ambitie mogelijk, een team dat op regelmatige basis de top vijf speelt. Maar ook de Spaanse, de Hollandse en de Duitse competitie spreken me aan. Spanje is technisch het summum, in Nederland krijg je veel ruimte. Het Duitse voetbal is dan weer zeer fysiek, maar ze geven je er tenminste wat bewegingsvrijheid. In Frankrijk is dat niet het geval, daar zetten ze in de laatste dertig meter voor doel alles vast. Redelijk defensief, dat ligt me minder.'

Misschien kan je de transferprijs nog wat opdrijven door hoog te eindigen bij de Gouden Schoen. Verwacht je een podiumplaats?

'Neen. Als ik bij Anderlecht, Standard of Club zou voetballen, zou ik allicht redelijk wat punten sprokkelen. Nu zal dat veel minder het geval zijn. Maar begrijp me niet verkeerd. Dat jij er in een gesprek spontaan over begint, ervaar ik als een groot genoegen en een vorm van erkenning. Overigens ga ik nooit naar dat soort feestjes. Te veel blablabla, te veel show. Ik ben meer een familiemens. Rustig thuis, meer moet dat niet zijn.'

Echt mooi van onze Franck.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #623 Gepost op: december 30, 2009, 01:01:21 pm »
Inderdaad en we moeten met zijn allen duimen dat hij de komende 20 matchen alles uit de kast haalt dat em heeft, zodanig dat wij er op vooruit gaan en dat zijn tranferprijs de hoogte in gejaagd kan worden, want hij is sowieso weg na dit seizoen en dat is hem van harte gegund ( tenzij we misschien kampioen spelen? ;)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #624 Gepost op: december 30, 2009, 01:58:01 pm »
30/12/2009
 
 SV Zulte Waregem
 Franck Berrier
 
 
Franck Berrier kan zich op Anderlecht nog meer in etalage plaatsen
'Ik vertrek hier na dit seizoen'
Zulte Waregem versus Westerlo was een draak van een match. Tot plots een klasseflits van Franck Berrier Essevee alsnog een gezellige Kerst bezorgde. Als de wervelende altru?st ook nog eens begint te scoren, wacht de fusieploeg nog leuke tijden. Marc Reunes

De champagne is hem na afgelopen zondag beloofd door trainer Dury, maar nog niet opgedronken. 'Dat zal iets voor na Nieuwjaar zijn', knipoogt Franck Berrier (25). 'Maar ik ben er zeker van dat de coach zijn belofte zal houden. De voorwaarde was aanvankelijk dat ik met het hoofd zou scoren. Maar omdat het zo'n belangrijk doelpunt was, zal mijn voet allicht volstaan. Let wel, het is nu nog niet het moment om te feesten, daarvoor is Anderlecht te belangrijk.'

Berrier wil een fantastisch 2009 in schoonheid afsluiten. 'Anderlecht is op dit moment veruit de beste ploeg', zegt hij. 'Ze hebben echt alles. Spelers als Lukaku en Boussoufa die het verschil maken, invallers als Frutos en De Sutter die een meerwaarde bieden, op de koop toe een ijzersterke defensie . Maar niemand is onklopbaar.'

Tegen Anderlecht is het voor jou allemaal begonnen. Vorig jaar, bij de 4-0 in oktober, speelde je bij je debuut meteen een fantastische match. Iedereen vroeg zich af waarom je zolang in de wachtkamer had gezeten?

'Ik was betrokken bij drie doelpunten, een leuke binnenkomer. Maar blijkbaar moest ik me aanpassen. Die match is achteraf echt een sleutelmoment gebleken. Had ik toen niet goed gespeeld, dan stond ik nu niet waar ik nu sta. Ergens was het logisch dat de coach een beroep deed op de vaste namen die het vorige seizoen zo sterk hadden gepresteerd. Ik was tenslotte een onbekende, een nobody. Ik had trouwens al een gesprek met de trainer gevoerd. Als ik voor 31 december niet zou spelen, zou ik een andere club zoeken. Dury heeft achteraf ook gezegd dat het hem toch wat speet dat hij niet vroeger op mij een beroep had gedaan. Hij heeft op het relationele vlak enorm veel vooruitgang gemaakt. Hij praat nu ook veel meer met de spelers, dat zie ik met de nieuwe Fransen die hier toekomen. Ik heb tegenwoordig een heel goed contact met hem. Hij vraagt me soms om tactisch advies, babbelt met mij over wedstrijdsituaties.'

Altijd weer klink je dankbaar om het feit dat Zulte Waregem je uiteindelijk de ultieme kans heeft gegeven om weer voetballer te worden.

'Ik heb het aan mijn eigen kwaliteiten te danken dat ik nu helemaal openbloei. Maar de club heeft me op het mentale vlak heel goed geholpen. Ze werken met een psycholoog, dat is interessant. Vergeet niet dat ik heel diep heb gezeten. Nadat mijn profcontract bij Caen niet verlengd werd, moest ik drie maanden lang stempelen. Dat was heel zwaar. Daarom wist ik dat ik me geen nieuwe misstap mocht veroorloven. Ik ben de club in het algemeen en manager Vincent Mannaert in het bijzonder heel veel verschuldigd. Daarom ben ik de afgelopen zomer gebleven, heb ik ook bijgetekend tot 2013. Er was nochtans heel veel interesse. Niet alleen van Genk, Standard en Keulen, de ploegen die in de pers genoemd werden. Er waren zeven tot acht gegadigden. Uit respect ben ik niet op de aanbiedingen ingegaan.'

Ondertussen liggen de kaarten toch wel anders, veronderstellen we?

'Negen assists en drie treffers, ik mag niet mopperen. Ik ben klaar voor een transfer, ja. Ik heb aanbiedingen van twee buitenlandse clubs. Maar normaal doe ik hier het seizoen uit. Het is allerminst de bedoeling om met elkaar in de clinch te gaan en een overgang te forceren. Alleen als er een superbod komt waar alle partijen beter van worden, ga ik deze winter weg. In principe heb ik wel een mondeling akkoord met de club dat ze me volgend seizoen laten gaan. Een beetje zoals Ruiz bij Gent, al was dat daar blijkbaar nog een moeilijke bevalling.'

Al enig idee waar je volgend seizoen zal spelen?

'Neen. In Belgi? is alleen een ploeg met heel veel ambitie mogelijk, een team dat op regelmatige basis de top vijf speelt. Maar ook de Spaanse, de Hollandse en de Duitse competitie spreken me aan. Spanje is technisch het summum, in Nederland krijg je veel ruimte. Het Duitse voetbal is dan weer zeer fysiek, maar ze geven je er tenminste wat bewegingsvrijheid. In Frankrijk is dat niet het geval, daar zetten ze in de laatste dertig meter voor doel alles vast. Redelijk defensief, dat ligt me minder.'

Misschien kan je de transferprijs nog wat opdrijven door hoog te eindigen bij de Gouden Schoen. Verwacht je een podiumplaats?

'Neen. Als ik bij Anderlecht, Standard of Club zou voetballen, zou ik allicht redelijk wat punten sprokkelen. Nu zal dat veel minder het geval zijn. Maar begrijp me niet verkeerd. Dat jij er in een gesprek spontaan over begint, ervaar ik als een groot genoegen en een vorm van erkenning. Overigens ga ik nooit naar dat soort feestjes. Te veel blablabla, te veel show. Ik ben meer een familiemens. Rustig thuis, meer moet dat niet zijn.'

Echt mooi van onze Franck.


Klasse en heel verstandige kerel, is nog wat anders dan onze Leye.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #625 Gepost op: december 30, 2009, 03:51:36 pm »

Klasse en heel verstandige kerel, is nog wat anders dan onze Leye.

Mag ik je er aan herinneren  dat Leye tot voor de transferperiode net sprak zoals Berrier. Respect voor de club, dankbaarheid, enkel weg bij bod waar beide partijen van beter worden,... Ik krijg spontaan een gigantisch d?j?-vu gevoel.
Niet dat ik zeg/denk dat dit geval net zo zal aflopen als het geval Leye, bijlange niet, maar ik wil er je gewoon attent op maken.
Trouwens, er zijn er velen die het vertrek van Leye ook enkel maar beoordelen van wat er in de media gezegd werd, terwijl er heel veel onwaarheden werden verteld. Maar goed, geen oude lijken uit de kast halen, zeker...

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #626 Gepost op: januari 05, 2010, 12:26:24 pm »
Artikel over het verdwijnen van hooliganisme in Belgi?:
Daarin een stukje over baldadigheden n.a.v. Essevee - K*K (5-1)

"In Waregem kwam het tot een clash tussen supporters van Kortrijk en de politie. Kortrijk had zwaar verloren van Zulte Waregem en een groep bezoekende supporters koelde zijn woede op de stadioninfrastructuur en de ordediensten."



Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #627 Gepost op: januari 06, 2010, 03:39:27 pm »
Ook in voetbalkrant.  Meeste stadionverboden vallen tussen de matchen waregem en kortrijk en ook nog een match lokeren-gba.

Zo zie je maar hoe ze zwierelen met onodige geldboetes en stadionverboden, zoals onlangs we in kortrijk waren.  Als je dan kijkt dat er in standard en brugge en anderlecht.  4x zoveel volk zit en de derby toch de kroon spant van stadioverboden zegt veel.

Wat betreft berrier, inderdaad, super kerel!  En hopelijk gaat hij naar het buitenland, en niet naar ??n van die clubs die je carriere kapot maken, of clubs die denken dat ze zich alles kunnen permiteren of denken dat ze top zijn, maar wel al paar jaar onder den essevee eindigen (genk) of nipt boven essevee (gent en brugge).  En standard en anderlecht zijn de dikkenekken zelve.  Dus, ik gun hem een nederlandse, franse of spaanse of engelse,duitse transfer.  Want hier n belgie zullen ze weer brand en moord schreeuwen als we bv 4 miljoen zouden vragen.  Terwijl veel mindere spelers soms voor bijna het dubbele weggaan of maar wegmogen van hun club.

svzw sup

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #628 Gepost op: januari 06, 2010, 11:21:28 pm »
Ook in voetbalkrant.  Meeste stadionverboden vallen tussen de matchen waregem en kortrijk en ook nog een match lokeren-gba.

Zo zie je maar hoe ze zwierelen met onodige geldboetes en stadionverboden, zoals onlangs we in kortrijk waren.  Als je dan kijkt dat er in standard en brugge en anderlecht.  4x zoveel volk zit en de derby toch de kroon spant van stadioverboden zegt veel.

Wat betreft berrier, inderdaad, super kerel!  En hopelijk gaat hij naar het buitenland, en niet naar ??n van die clubs die je carriere kapot maken, of clubs die denken dat ze zich alles kunnen permiteren of denken dat ze top zijn, maar wel al paar jaar onder den essevee eindigen (genk) of nipt boven essevee (gent en brugge).  En standard en anderlecht zijn de dikkenekken zelve.  Dus, ik gun hem een nederlandse, franse of spaanse of engelse,duitse transfer.  Want hier n belgie zullen ze weer brand en moord schreeuwen als we bv 4 miljoen zouden vragen.  Terwijl veel mindere spelers soms voor bijna het dubbele weggaan of maar wegmogen van hun club.

Heb jij het eigenlijke artikel wel gelezen? Het ging over de match Zulte Waregem - Kvk. De bewuste 5-1.. ;) Toen ze ons sanitair blok kapot sloegen en de politie begonnen aanvallen.. Dus wel degelijk, die avond, voor geweldplegingen en vandalisme stadionverboden.
Kan je alleen maar toejuichen, niet?

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.377
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #629 Gepost op: januari 07, 2010, 08:52:08 am »
Ook in voetbalkrant.  Meeste stadionverboden vallen tussen de matchen waregem en kortrijk en ook nog een match lokeren-gba.

Zo zie je maar hoe ze zwierelen met onodige geldboetes en stadionverboden, zoals onlangs we in kortrijk waren.  Als je dan kijkt dat er in standard en brugge en anderlecht.  4x zoveel volk zit en de derby toch de kroon spant van stadioverboden zegt veel.

Wat betreft berrier, inderdaad, super kerel!  En hopelijk gaat hij naar het buitenland, en niet naar ??n van die clubs die je carriere kapot maken, of clubs die denken dat ze zich alles kunnen permiteren of denken dat ze top zijn, maar wel al paar jaar onder den essevee eindigen (genk) of nipt boven essevee (gent en brugge).  En standard en anderlecht zijn de dikkenekken zelve.  Dus, ik gun hem een nederlandse, franse of spaanse of engelse,duitse transfer.  Want hier n belgie zullen ze weer brand en moord schreeuwen als we bv 4 miljoen zouden vragen.  Terwijl veel mindere spelers soms voor bijna het dubbele weggaan of maar wegmogen van hun club.

Heb jij het eigenlijke artikel wel gelezen? Het ging over de match Zulte Waregem - Kvk. De bewuste 5-1.. ;) Toen ze ons sanitair blok kapot sloegen en de politie begonnen aanvallen.. Dus wel degelijk, die avond, voor geweldplegingen en vandalisme stadionverboden.
Kan je alleen maar toejuichen, niet?

En van boven naar beneden op elkaar stonden te plassen :)

Offline Mister K

  • Leden
  • Berichten: 9
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #630 Gepost op: januari 25, 2010, 07:40:07 pm »
Merkwaardig artikel trouwens vandaag in het nieuwsblad:
Franky Dury: De hel van Staaien ken ik, maar die van Zulte-waregem?...
Of hoe jaag ik het best m'n eigen supporters op stang...


 

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #631 Gepost op: januari 25, 2010, 08:02:45 pm »
De KVK-fan komt weer ne trein achter ... geeuw !
Webteam SV Zulte Waregem

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #632 Gepost op: februari 03, 2010, 04:57:05 pm »
Stad koppelt voorwaarden aan subsidie KVK
Reeds 0 reacties | reageer zelf

 
 
 
 
KORTRIJK - De stad Kortrijk geeft KV Kortrijk, dat met liquiditeitsproblemen kampt, een toelage van 350.000euro. Er zijn wel strenge voorwaarden aan verbonden, zoals de professionalisering van het bestuur en de komst van een revisor om de boekhouding in te kijken. Er moet ook een businessplan zijn tegen 30juni voor de komende vijfjaar.

Het bestuur van KVK bespreekt dit voorstel vandaag en laat pas nadien weten of het hiermee instemt. KV Kortrijk kan de toelage gebruiken omdat de club geen lening kon krijgen bij een bank voor uitgevoerde werken in het Guldensporenstadion, goed voor 411.530euro.

Het zijn bedragen die wegen voor KVK, temeer omdat de voetbalclub het veel beter doet dan verwacht in de competitie en daardoor meer winstpremies moet uitbetalen aan de spelers.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #633 Gepost op: februari 03, 2010, 05:58:33 pm »
En de veekaa, de veekaa,... :-)
Webteam SV Zulte Waregem

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #634 Gepost op: februari 03, 2010, 06:03:19 pm »
liquiditeitsproblemen ^^ mooi verbloemd.

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #635 Gepost op: februari 03, 2010, 06:07:03 pm »
liquiditeitsproblemen ^^ mooi verbloemd.
Idd , waar rook is , is vuur. ;D

svzw sup

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #636 Gepost op: februari 03, 2010, 06:30:07 pm »
ai als ze zelf al geen lening bij de bank meer konden krijgen..

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #637 Gepost op: februari 03, 2010, 07:45:45 pm »
ai als ze zelf al geen lening bij de bank meer konden krijgen..

Dat is inderdaad toch een teken en het feit dat de stad zijn eisen stelt ivm iemand die de boekhouding moet checken enzovoort. Bij KVK doen ze precies alsof het logische betalingen zijn van het stad, maar dan zouden die dat geld toch zomaar geven denk ik...

Boer Boerie

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #638 Gepost op: februari 03, 2010, 07:57:23 pm »
Ne revisor :s, da is duidelijk blijk van wantrouwen.
Als ge dan hoort daje geen lening krijgt van een bank...
Mo pas op, ze doen da goe ze in Krotrijk,
duidelijk visie, goe beleid enzo
om trots op te zijn.

Van wanneer is da artikelke?
Da maakt mijnen dag goe  ;D
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2010, 08:00:12 pm door Boer Boerie »

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #639 Gepost op: februari 03, 2010, 09:25:57 pm »
Vandaag denk ik, want staat nu ook op voetbalbelgie!