Auteur Topic: De Fauw heeft akkoord met Essevee  (gelezen 12091 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Gepost op: mei 26, 2011, 02:31:36 pm »
Een coach was een eerste vereiste, maar Zulte Waregem werkt ook aan zijn spelersgroep. De club heeft een deal met Davy De Fauw, maar moet nog er nog uit raken met zijn club Roda. Dat bevestigde de 29-jarige Belgische verdediger aan onze redactie.

Davy De Fauw speelt al tien jaar in Nederland. Hij ging in 2001 van de reserven van Club Brugge naar Sparta, na vijf jaar volgde er ook vijf jaar Roda. De Fauw zou dus zijn debuut maken in onze hoogste klasse.
Belga De Fauw speelde bij Roda tegen Dembele.

"Het is al voor grote lijnen rond", bevestigde de Belg woensdag aan onze redactie. "Het was altijd al mijn doel om naar Belgi? terug te keren en nu   krijg ik die kans. Zulte Waregem is erg
ambitieus. Het heeft een nieuwe coach, wil een nieuw stadion en die ambities zijn leuk voor een speler."

Na disciplineproblemen in de spelersgroep mikt Zulte Waregem op leidersfiguren. "Voor een stuk heeft Zulte Waregem daar ook naar gekeken, toen het bij mij uitkwam. Ik ben al lange tijd aanvoerder bij Roda en was dat ook bij Sparta en in de jeugd bij Club Brugge. In dat opzicht kan dit het perfecte plaatje zijn."

Bron: http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/110525_de_fauw_op_weg_naar_zulte_waregem
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2011, 02:38:42 pm »
Roda JC legt zich niet zonder slag of stoot neer bij het vertrek van Davy de Fauw. De verdediger is dicht bij een akkoord met het Belgische Zulte Waregem.

De Belg heeft zelf al een akkoord bereikt met de nieuwe club van trainer Darije Kalezic. Zulte Waregem moet er nog wel uitkomen met Roda JC. En de Limburgers zijn niet van plan De Fauw zomaar te laten gaan. "Davy is de aanvoerder van Roda JC en die laten we niet zomaar gaan. Ik zie het nog niet gebeuren dat Zulte met het door ons gewenste bedrag over de brug komt", zegt Gerard Wielaert, technisch directeur van Roda JC, in De Telegraaf.

De Fauw vindt het tijd voor een nieuwe stap. "Ik ben een beetje klaar hier", zegt hij in het Algemeen Dagblad. "Al langer wilde ik graag naar Duitsland of Belgi?. Waregem heeft grote ambities en wil binnen drie jaar vast in de top vijf staan."

De Fauw speelt al tien jaar in Nederland. In 2001 begon hij bij Sparta, de club die hij medio 2006 verliet voor Roda JC. Daar speelt de verdediger inmiddels alweer vijf seizoenen.

Bron: De Telegraaf



Hopen dat deze deal rondgeraakt. Zou een zeer mooie versterking zijn voor ons... Vlaams, goed karakter, leider op het veld en veel ervaring.
Ik hoop dat de woorden van de technisch directeur van Roda enkel als "tegenprutteling" bedoeld zijn, anders kan het nog lastig worden hem hier ook effectief binnen te halen.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2011, 02:43:58 pm »
Met zo'n mediabericht in het achterhoofd ?n gezien zijn trouwe dienst bij Roda: zal wel in orde komen.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2011, 02:45:58 pm »
Citaat
De Fauw vindt het tijd voor een nieuwe stap. "Ik ben een beetje klaar hier", zegt hij in het Algemeen Dagblad. "Al langer wilde ik graag naar Duitsland of Belgi?. Waregem heeft grote ambities en wil binnen drie jaar vast in de top vijf staan.

De woorden van Decuyper hebben toch effect blijkbaar.

Boer Boerie

  • Gast
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2011, 02:49:56 pm »
Wa Decuypere zegt past allemaal in elkaar e.
Wa zou je willen om spelers aan te kunnen trekken?
Bij de pakken zitten en blijven zeggen dade ni goe bezig zijt?
Akkoord ge moet ni hoog van den toren blazen als ge vermoed dat ni ga gaan e.
Ma wa Decuypere zei gatie zelf proberen te verwezenlijken.
Netwerk van diene vent is niet te onderschatten....

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2011, 04:38:14 pm »
Naar mijn weten heeft hij nog niet getekend. Dus niet te vlug victorie kraaien. Maar laat ons hopen.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2011, 05:06:13 pm »
Inderdaad, als kapitein en vaste waarde bij De Graafschap zal hij volgens mij flink wat moeten kosten... Hij is wel goed, maar ik vraag me af als dit nu een speler is waar je die voor in de geldbuidel moet tasten

Offline svzwfan

  • Leden
  • Berichten: 554
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2011, 05:08:22 pm »
Op de site van Roda. Roda laat De Fauw niet zo maar gaan

Offline Tjompe

  • Leden
  • Berichten: 290
  • Motherfucker from hell
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #8 Gepost op: mei 26, 2011, 06:39:45 pm »
Een speler die zelf zegt aan een nieuwe uitdaging toe te zijn tegenhouden zou geen slimme zet zijn van Roda, me dunkt. Ik kan mij voorstellen dat zijn motivatie een stuk zal dalen, daarbij komt nog dat hij volgend jaar einde contract is en dan gratis weg kan. Dit alles doet mij hopen dat Roda wel zal meewerken aan een transfer.

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2011, 07:27:01 pm »
Een speler die zelf zegt aan een nieuwe uitdaging toe te zijn tegenhouden zou geen slimme zet zijn van Roda, me dunkt. Ik kan mij voorstellen dat zijn motivatie een stuk zal dalen, daarbij komt nog dat hij volgend jaar einde contract is en dan gratis weg kan. Dit alles doet mij hopen dat Roda wel zal meewerken aan een transfer.

Volgens mij drijven ze gewoon de transferprijs wat omhoog. Een speler zo tegen zijn zin houden zou niet echt slim en logisch zijn..

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #10 Gepost op: mei 26, 2011, 07:33:56 pm »
Roda, dat zijn geen straffe onderhandelaars.
Anders geef je hen Roelandts, speelde ook nog onder Van Veldhoven...

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #11 Gepost op: mei 26, 2011, 07:34:56 pm »
Heeft ook maar een contract meer voor 1 jaar (tot 2012), wat wil zeggen dat Roda volgend jaar niets meer zouden ontvangen.  (m.a.w. een ontevreden speler+ transfervrij vertrekken volgend jaar, toch een serieus drukkingsmiddel me dunkt tenzij er ergens een optie voor bijkomend jaar eenzijdig gelicht kan worden door Roda JC)

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #12 Gepost op: mei 28, 2011, 01:24:44 pm »
Overigens heeft Roda JC ook het tweede bod van Zulte-Waregem op Davy de Fauw naast zich neergelegd. De nieuwe werkgever van Darije Kalezic is persoonlijk al akkoord met de verdediger over een driejarige verbintenis, maar kan met diens huidige club geen overeenstemming bereiken over een transfersom.

Bron: FC Update => http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/177154/roda-jc-en-skoubo-willen-met-elkaar-verder/

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2011, 06:49:43 pm »
Er zal wel een andere club mee gaan lopen denk ik.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #14 Gepost op: mei 29, 2011, 10:11:56 am »
Er zal wel een andere club mee gaan lopen denk ik.

Kwestie van positief te blijven, he! ::)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #15 Gepost op: mei 29, 2011, 10:28:58 am »
nu alleszins nodig voor het moment bij essevee,man man ! ::)

Offline moi

  • Leden
  • Berichten: 271
    • essevee.com
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #16 Gepost op: mei 29, 2011, 11:03:12 am »
Moderator.

Ik vind deze categorie in het forum verwarrend en lijkt me nodig gemodereerd.
Op zich is het nieuws dat De Fauw een akkoord heeft.
Ander nieuws zou zijn dat De clubs nu ook onderling een akkoord hebben.
Maar reacties die dan weer ontaarden in te hopen dit en te hopen en tsal wel verkeerd lopen daarom of daarom dat lijken mij niet echt nieuws en ondermijnen de goede bedoelingen van dit topic.
Ik weet het in ben een pain in the ass maar ja ...

en ja mijn reactie is ook hier niet op zijn plaats.
maar het lijkt me best dit hier te plaatsen bij wijze van voorbeeld.
Pronostikeer gratis op www.essevee.com

Offline meulie

  • Leden
  • Berichten: 582
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #17 Gepost op: mei 29, 2011, 02:56:11 pm »
waar speelt de fauw eigenlijk,centraal achteraan of wat?

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #18 Gepost op: mei 29, 2011, 04:43:57 pm »
waar speelt de fauw eigenlijk,centraal achteraan of wat?

is begonnen als centrale verdediger maar de laatste jaren staat hij steevast op de rechtsback positie, die hij zelf ook verkiest.;) Het is wel geen flankverdediger die aanvalt gelijk Minne wel doet. Verdedigend is hij wel sterker.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re:De Fauw heeft akkoord met Essevee
« Reactie #19 Gepost op: mei 29, 2011, 05:34:10 pm »
waar speelt de fauw eigenlijk,centraal achteraan of wat?

is begonnen als centrale verdediger maar de laatste jaren staat hij steevast op de rechtsback positie, die hij zelf ook verkiest.;) Het is wel geen flankverdediger die aanvalt gelijk Minne wel doet. Verdedigend is hij wel sterker.

Dit is een grapje veronderstel ik?