Auteur Topic: Voetbalmagazine  (gelezen 165088 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mmm

  • Leden
  • Berichten: 372
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #40 Gepost op: januari 08, 2007, 06:19:53 pm »
we hebben gewoon 3 goeie keepers voor het ogenblik !!

precies met ieder hun kwaliteiten

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #41 Gepost op: januari 11, 2007, 11:27:26 am »
Deze week in Voetbalmagazine:

een mooi interview met Gunther Thiebaut! Eindelijk horen we eens zijn versie van de feiten.

Offline dakilie

  • Leden
  • Berichten: 61
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #42 Gepost op: januari 11, 2007, 11:54:26 am »
ik vind het wel jammer dat thuis nog nooit een aanmoedigingslied is gezongen voor pieter merlier... (behalve van ik dan  8) ) Toen Devlieger uitmoest wegens blessure zong iedereen 'geertje devlieger'. Toen merlier opkwam, had ik ook een aanmoedigingszang verwacht. Die kwam er niet (again: buiten mezelf dan :p )
Jammer, hij verdient beter  :)

fox

  • Gast
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #43 Gepost op: januari 11, 2007, 11:57:21 am »
ik vind het wel jammer dat thuis nog nooit een aanmoedigingslied is gezongen voor pieter merlier... (behalve van ik dan  8) ) Toen Devlieger uitmoest wegens blessure zong iedereen 'geertje devlieger'. Toen merlier opkwam, had ik ook een aanmoedigingszang verwacht. Die kwam er niet (again: buiten mezelf dan :p )
Jammer, hij verdient beter  :)

wat dit met voetbalmagazine te maken heeft weet ik niet.  Vanwaar dit bericht komt al helemaal niet want ik denk dat Merlier zijn naam zowat de meest gescandeerde naam van heel de ploeg is...

Offline dakilie

  • Leden
  • Berichten: 61
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #44 Gepost op: januari 11, 2007, 12:05:26 pm »
dan moet ik als 21jarige een immens slecht gehoor hebben... (puuut  guess again )
en in de vorige paginas ging het over merlier, want er was een artikel in voetbalmagazine over hem.
En niet iedereen zit constant op het forum om direct te kunnen reageren ?.

Offline Devilinside

  • Leden
  • Berichten: 94
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #45 Gepost op: januari 11, 2007, 01:01:30 pm »
dan moet ik als 21jarige een immens slecht gehoor hebben... (puuut  guess again )
en in de vorige paginas ging het over merlier, want er was een artikel in voetbalmagazine over hem.
En niet iedereen zit constant op het forum om direct te kunnen reageren ?.

ik wel  :D :D

Offline dakilie

  • Leden
  • Berichten: 61
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #46 Gepost op: januari 11, 2007, 04:30:51 pm »
de meest gescandeerde naam... what a joke! damee dak het nog nooit hoort eb

ahja btw:
VOETBALMAGAZINE  8)

Offline Nonkel Bernie

  • Leden
  • Berichten: 143
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #47 Gepost op: januari 11, 2007, 05:55:53 pm »
Deze week in VM een interview met Gunther Thiebaut waar hij het o.a. heeft over zijn (gedwongen) vertrek bij SVZW.  Interessant...

GROENSTEN

  • Gast
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #48 Gepost op: januari 12, 2007, 07:57:23 am »
zeg heb je aandelen van roularta nonkel ?? denk je nu echt dat we allemaal naar 't winkelke van de kleine neeringdoener gaan stormen om sportmagazine te gaan kopen??? vertel eens wat er zo interessant is aan die thiebaut !!!
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2007, 10:38:17 am door GROENSTEN »

Offline EsseveeForLife

  • Leden
  • Berichten: 2.433
  • AFC
    • ARSENAL.COM
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #49 Gepost op: januari 12, 2007, 08:52:17 am »
zeg heb je aandelen van roularta nonkel ?? denk je nu echt dat we allemaal naar 't winkelke van de kleine neeringdoener gaan stormen om sportmagazine te gaan kopen??? vertel eens wat er zo interessant is aan die thiebaut !!! dat hij niet meekan in eerste klasse weten we al en daarnaast ??
houd u eens een beetje kalm gij, tis al de eerste keer niet dat ik dat moet zeggen
ge moogt uw mening zeggen, maar de mensen zo aanvallen is nu ook weer niet nodig...
Thiebaut kan eerste klasse wel aan...

GROENSTEN

  • Gast
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #50 Gepost op: januari 12, 2007, 10:29:44 am »
ik ben kalm ! nog nooit zo kalm geweest ! zo kalm als een wandelende tak in
het regenwoud van borneo!
nonkel kan daartegen en thiebaut ? ieder zijn eigen mening ! of mag dit niet ? vrije tribunes ?
hij kan eerste klasse aan ? that's your opinion! maar op het veld beweest hij dit nooit
in ieder geval. ik zal mijn mening herzien als hij dat op het PLEIN bewijst en niet in een
of ander boekske.

fox

  • Gast
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #51 Gepost op: januari 12, 2007, 10:43:55 am »
ik ben kalm ! nog nooit zo kalm geweest ! zo kalm als een wandelende tak in
het regenwoud van borneo!
nonkel kan daartegen en thiebaut ? ieder zijn eigen mening ! of mag dit niet ? vrije tribunes ?
hij kan eerste klasse aan ? that's your opinion! maar op het veld beweest hij dit nooit
in ieder geval. ik zal mijn mening herzien als hij dat op het PLEIN bewijst en niet in een
of ander boekske.

Uw pillekes nog niet genomen?

Voor de rest heeft Thibaut gewoon de pech gehad om in een goed draaiende ploeg te komen met dan nog eens Salou vooraan en laat ons ook niet vergeten dat hij enorm veel ongeluk heeft gehad bij de afwerking als hij dan eens mocht meedoen bij ons.  Redelijk normaal dat hij niet aan de bak komt.  Ik zie hem ook niet te snel aan de bak komen bij ons aangezien we een voorlinie hebben waar de meeste eersteklassers stikjaloers op zijn.  Maar zet hem bij een andere niet-topper uit eerste klasse en hij heeft direct een basisplaats

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #52 Gepost op: januari 12, 2007, 10:52:15 am »
Ik vond hem eerlijk gezegd ook wat te weinig brengen bij ons, niet tegenstaand dat het een heel goede speler is, als hij nog wat eravaring opdoet, mag hij zeker terugkomen.

Offline EsseveeForLife

  • Leden
  • Berichten: 2.433
  • AFC
    • ARSENAL.COM
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #53 Gepost op: januari 12, 2007, 01:40:59 pm »
Als supporter van Zulte waregem zou je moeten weten dat het verschil tussen 1e en 2e klasse niet zo groot is als iedereen denkt. Als Thiebaut er daar zoveel instampt moet dat in eerste ook kunnen.
Hij heeft gewoon nooit de kans gekregen van Dury. Ik vind Dury een hele goeie trainer maar als je eens tegenspreekt of iets zegt wat hem niet aanstaat mag je het vergeten. Zie Mrdja, zie minne en zie thiebaut...

fox

  • Gast
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #54 Gepost op: januari 12, 2007, 01:49:51 pm »
Als supporter van Zulte waregem zou je moeten weten dat het verschil tussen 1e en 2e klasse niet zo groot is als iedereen denkt. Als Thiebaut er daar zoveel instampt moet dat in eerste ook kunnen.
Hij heeft gewoon nooit de kans gekregen van Dury. Ik vind Dury een hele goeie trainer maar als je eens tegenspreekt of iets zegt wat hem niet aanstaat mag je het vergeten. Zie Mrdja, zie minne en zie thiebaut...

Ge moet nu ook nie beginnen overdrijven h?.  Mrdja is gewoon niet goed genoeg, dat is toch duidelijk gebleken?  Hij heeft wel degelijk zijn kans gekregen h?, maar Mathijs en Roussel zijn duidelijk een stuk beter.

Het geval Minne dan.  Soms moeten er keuzes gemaakt worden en op de rechterkant is dat zeker niet gemakkelijk om te kiezen tss D'haemers en Minne.  Minne was dan nog eens in een mindere periode dus vond ik het zeker niet onlogisch dat Dury hem een tijdje langs de kant heeft gehouden.

Over Thibaut heb ik mijn mening hierboven al gezegd.

Ik heb soms de indruk dat er veel mensen paranoia reageren op Dury zijn ploegopstelling.  Ik denk dat er soms teveel gezocht wordt achter bepaalde dingen.  Er zullen wel waarheden zitten achter van die dingen maar lang niet zoveel als sommigen hier laten uitschijnen.

Offline dakilie

  • Leden
  • Berichten: 61
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #55 Gepost op: januari 12, 2007, 02:00:30 pm »
@ fox: zie je wel dat ook jij niet on topic blijft. Gelieve anderen dan niet zo aan te vallen als dit gebeurt  ;)
een forum is er namelijk om actie en reactie te geven/krijgen en het is enigszins normaal dat het domein niet af te bakenen valt.

ahja just : VOETBALMAGAZINE
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2007, 02:05:23 pm door dakilie »

Offline EsseveeForLife

  • Leden
  • Berichten: 2.433
  • AFC
    • ARSENAL.COM
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #56 Gepost op: januari 12, 2007, 04:33:20 pm »
Als supporter van Zulte waregem zou je moeten weten dat het verschil tussen 1e en 2e klasse niet zo groot is als iedereen denkt. Als Thiebaut er daar zoveel instampt moet dat in eerste ook kunnen.
Hij heeft gewoon nooit de kans gekregen van Dury. Ik vind Dury een hele goeie trainer maar als je eens tegenspreekt of iets zegt wat hem niet aanstaat mag je het vergeten. Zie Mrdja, zie minne en zie thiebaut...

Ge moet nu ook nie beginnen overdrijven h?.  Mrdja is gewoon niet goed genoeg, dat is toch duidelijk gebleken?  Hij heeft wel degelijk zijn kans gekregen h?, maar Mathijs en Roussel zijn duidelijk een stuk beter.

Het geval Minne dan.  Soms moeten er keuzes gemaakt worden en op de rechterkant is dat zeker niet gemakkelijk om te kiezen tss D'haemers en Minne.  Minne was dan nog eens in een mindere periode dus vond ik het zeker niet onlogisch dat Dury hem een tijdje langs de kant heeft gehouden.

Over Thibaut heb ik mijn mening hierboven al gezegd.

Ik heb soms de indruk dat er veel mensen paranoia reageren op Dury zijn ploegopstelling.  Ik denk dat er soms teveel gezocht wordt achter bepaalde dingen.  Er zullen wel waarheden zitten achter van die dingen maar lang niet zoveel als sommigen hier laten uitschijnen.
komaan, hij had zelfs Vansteenbrugghe op die kant gezet, dat je daar D'haemers zet kan ik nog begrijpen, maar landerke is toch niet geschikt als verdediger
goeie middenvelder, daar niet van.
Dat is gewoon Minne niet willen opstellen ?, wat mrdja betreft heb je mss gelijk, maar dan nog...

Offline Boer_sammy

  • Leden
  • Berichten: 612
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #57 Gepost op: januari 12, 2007, 07:19:49 pm »
Back on Topic? :)
[ Henri Lloyd ]

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #58 Gepost op: januari 13, 2007, 11:35:15 am »
Citaat
,,Ik voelde me zwaar vernederd''

Gunter Thiebaut bijna gestopt, maar nu topschutter in tweede bij leider Dender

Gunter Thiebaut was het voorbije jaar een man met vele gezichten. De nieuwe spits van Zulte Waregem, de man van model Kathleen Straetmans en uiteindelijk de topschutter in tweede bij FC Dender. Vanavond aast hij op een bekerstunt tegen Anderlecht.

Mag jij hier nog wel komen'', vraagt de ober in het Antwerps restaurant waar Gunter Thiebaut aan tafel schuift voor het interview. Met FC Dender is de spits, die gisteren dertig werd, momenteel de verrassende leider in tweede klasse. V??r Antwerp. Thiebaut scoorde in de eerste zeventien matchen al twaalf keer. De ex-speler van Aalst, Denderleeuw, het Cypriotische Omonia Nicosia en het Duitse Saarbr?cken is topschutter in tweede klasse.

De ober blijkt zelf een fan te zijn van Anderlecht, vanavond de bekertegenstander van Dender. In de vorige ronde knikkerde Dender Cercle Brugge er al uit. Thiebaut tot de ober: ,,Ga maar zeker kijken. Het zal de laatste keer zijn dat je Anderlecht dit seizoen in de beker kan zien!''

Is dit de match van het jaar voor Dender?

,,Veel mensen uit Denderleeuw zijn ook fan van Anderlecht. Maar eigenlijk is deze match niet belangrijk voor ons. Het is de kers op de taart voor 2006. Daarin ging Dender van derde naar tweede en staan we nu aan de leiding. Eigenlijk moeten we nu zeggen: het behoud in tweede is verzekerd. Dat was het belangrijkste. Maar nu we bovenaan staan, zou het na?ef zijn om te zeggen: we doen niet mee.''

Willen jullie naar eerste?

,,Ja. Dit is nu een unieke kans om over te gaan. Ook om sponsors weg te kunnen halen bij Eendracht Aalst gebeurt het best nu.''

Wat is jullie succesrecept?

,,We zijn een ploeg waarin iedereen voor iedereen werkt. Onze verdedigers scoren en ik ga achteraan mee tackelen. Het is grotendeels dezelfde kern als vorig jaar in derde, met vooral Belgen. We hebben een hechte groep en met Jean-Pierre Vande Velde ook een uitstekende trainer. Ik vergelijk hem met Francky Dury. Hij beseft ook dat voor hem de enige manier om in eerste te raken promoveren is met Dender.''

Kunnen jullie iets betekenen in eerste?

,,Het is niet omdat we in de beker een eersteklasser uitgeschakeld hebben, dat we in eerste meekunnen. Maar met wat aanpassingen, op alle gebieden, moeten we het aankunnen. Onze voorzitters, we hebben er twee, zijn slim genoeg om geen gekke dingen te doen.''

Jij benadrukt vaak dat er in de lagere reeksen veel talent aanwezig is.

,,Toen ik nog in vierde zat, zei ik dat al. Er is veel talent, maar dat moet een kans krijgen. Een buitenlander krijgt altijd meer krediet. Pas op: ik zeg niet dat alle buitenlanders slecht zijn. Maar iedereen ziet toch dat er veel zijn die geen meerwaarde bieden? Dan kan je toch beter een jonge gast laten doorgroeien?''

Zijn er spelers van Dender die in eerste thuishoren?

,,Jongens als Steven De Petter (verdediger, red.) en Koen Persoons (verdedigende middenvelder, red.) speelden al bij Dender toen ik er de vorige keer zat. Nu zitten ze er nog. Als Dender nu niet stijgt, dan zou het een schande zijn als die jongens deze zomer niet door een eersteklasser gekocht worden. Dan vraag ik me af wat voor een manager bijvoorbeeld Emile Mpenza heeft. Wat heeft die de laatste jaren getoond? Niks. En toch kan hij nu blijkbaar weer naar grote ploegen? Zo'n manager zou ik ook wel willen.''

Jij wordt gehuurd van Zulte Waregem. Wil je met Dender terug naar eerste?

,,Ik heb nog een jaar contract bij Zulte Waregem. We zullen wel zien. Nu denk ik er alleen aan om een goede terugronde te spelen. Ik zou best ook wel willen terugkeren naar Zulte Waregem. Ik had er niet alleen slechte momenten. Ik had er met niemand problemen. Niet met het bestuur, niet met de trainer. Dury had zijn mening en ik de mijne.''

En die kwam niet altijd overeen.

,,Ik was geen Salou. Er was tijd nodig om me aan te passen aan de ploeg en omgekeerd. En Zulte Waregem speelde helemaal geen goede terugronde vorig seizoen. Dan is het als spits heel moeilijk. Het goede en het slechte aan Dury is dat hij heel ambitieus is. Hij denkt soms dat hij met robots bezig is. Hij wil vooruit, maar soms te snel. Maar hij is wel een heel goede trainer. Vorige zondag hebben we met elkaar gesproken op het indoortornooi in Gent. Ik was blij, want we hadden elkaar niet meer gesproken na mijn vertrek.''

Je zat in de put toen je hoorde dat je weg moest?

,,Ik vond het fout dat ik in de voorbereiding niet meer mocht meetrainen. Ik kreeg geen kans om me te bewijzen. Lukte het niet in de oefenmatchen, dan konden ze me nog zeggen dat ik weg moest. Ik was heel erg ontgoocheld. Ik voelde me zwaar vernederd. Ik had geen goesting meer en dacht er echt aan om te stoppen met voetballen. Ik heb mijn diploma handelswetenschappen aan de universiteit. Ik ben afgestudeerd met onderscheiding. Ik wilde me niet belachelijk laten maken! Maar uiteindelijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Ik heb een klop gekregen, maar ben er sterker uitgekomen. En ik ben zeker niet haatdragend tegenover Zulte Waregem.''

Je werd in 2003 al eens topschutter in tweede met 23 doelpunten. Vind je zelf dat je in eerste thuishoort?

,,Dat vind ik wel, ja. Ik heb 110 matchen in eerste gespeeld (bij Aalst en Zulte Waregem, red.) : zo slecht zal ik toch niet zijn? Ik weet dat ik geen speler ben voor Anderlecht. Maar je moet me nu ook niet helemaal afschrijven, zoals ze bij Zulte Waregem deden.''

Op je dertigste zit je opnieuw in tweede. Ben je tevreden met je carri?re?

,,Misschien had ik mezelf meer in de kijker kunnen zetten als ik wat ego?stischer was geweest. Maar ik doe het niet om topschutter te worden. Ik denk dat ik ??n keer gehoord heb op het veld dat die Thiebaut toch een dikke nek is. Ik vond dat een vooruitgang: eindelijk had ik eens aan mezelf gedacht. Doordat ik altijd aan mijn ploegmaats denk, mis ik soms kansen. Mijn vrouw, ouders, vrienden en trainers hebben het al vaak gezegd: Waarom ben je niet wat ego?stischer? Maar dat is mijn opvoeding, zeker? Ik ben er blij om. Overal waar ik geweest ben, heb ik nog heel goede vrienden. Dat vind ik belangrijker. Ik heb een paar keer pech gehad. Toen ik bij Aalst speelde, kon ik naar Anderlecht. Het ging tussen mij en Joris Van Hout. Ze kozen toen voor Joris. Het ging toen om een verdedigende middenvelder, h?.''

Excuseer?

,,Joris en ik speelden beiden als spits, maar omdat we werkende spitsen zijn, zag Aim? Anthuenis in ons verdedigende middenvelders die voor aanvallende impulsen konden zorgen. Uiteindelijk kozen ze voor Joris.''

Had je dat gedaan? Als verdedigende middenvelder?

,,Natuurlijk! Het blijft Anderlecht en dat staat dan toch op je cv. Toen ik bij Saarbr?cken speelde, kon ik naar K?ln om daar naast Podolski te gaan spelen. Maar toen ging K?ln over naar de eerste klasse en wilden ze iemand met een grotere naam. Ik heb geen spijt: ik ben al blij dat ik ooit bij die clubs genoemd ben.''

Een jaar geleden werd je plots een BV. Je was niet de spits van Zulte Waregem, maar vooral de man van Kathleen Straetmans. Haar modellencarri?re schoot toen pijlsnel omhoog.

,,Het was overdreven. Maar we willen echt geen Bekende Vlamingen zijn. Bekendheid interesseert me niet. En mijn vrouw nog veel minder. Ofwel ga je voor het BV-schap, ofwel voor een modellencarri?re. Haar klanten willen dat niet dat ze overal bekend is. ''

Wil ze de absolute top halen in de modellenwereld?

,,Natuurlijk wil ze dat. Maar ze is realistisch genoeg. Als ze haar vragen voor de billboard voor L'Oreal in New York, dan gaat ze dat natuurlijk wel doen. Maar de concurrentie is heel groot. Dat is zoals spelen voor Real Madrid. Daar zou ik zelfs naartoe gaan om de lijnen te kalken!''



Ik vind dat Gunther een beetje overdrijft.

In alles trouwens, Handelswetenschappen universitair? Onderscheiding (ja, na 8 jaar ofzo)?.... :D.

Topschutter zijn in tweede klasse is geen garantie voor slagen in eerste klasse. Kijk maar naar Tankary.

Offline Devilinside

  • Leden
  • Berichten: 94
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #59 Gepost op: januari 13, 2007, 12:04:49 pm »
tankary is nie te vergelijken, had al tamelijke leeftijd en dna nog zware blessure juist tijdens een overgang,niet moeillijk da ge nie slaagt in eerste e.