Auteur Topic: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent  (gelezen 16945 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.121
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #40 Gepost op: maart 09, 2023, 05:57:29 pm »
KVO winnen en wij winnen dit weekend zou inderdaad geen slechte zaak zijn :)

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.932
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #41 Gepost op: maart 09, 2023, 06:10:23 pm »
KVO winnen en wij winnen dit weekend zou inderdaad geen slechte zaak zijn :)


Wij gaan niet winnen dus eupen oostende best gelijk

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #42 Gepost op: maart 09, 2023, 09:09:50 pm »
Citaat
Redding

Leye was iets minder zelfverzekerd dan de voorbije maanden, toen hij altijd aangaf dat Essevee zich zeker zou redden.

"We gaan punten moeten pakken waar niemand het verwacht." Te beginnen misschien tegen KAA Gent? Het is vijf voor twaalf.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2023-03-08/coach-van-degradatiekandidaat-ziet-het-met-lede-ogen-aan-als-ik-dat-zie-gebeuren-dan-stel-ik-me-vragen

De profeet heeft gesproken! Eerst 9 op 9, nu al punten waar niemand het verwacht.
Straks doen we nog mee voor PO1.
Franky Dury heeft ook gesproken !! 2 profeten dus.

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.048
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #43 Gepost op: maart 09, 2023, 09:21:28 pm »
Citaat
Redding

Leye was iets minder zelfverzekerd dan de voorbije maanden, toen hij altijd aangaf dat Essevee zich zeker zou redden.

"We gaan punten moeten pakken waar niemand het verwacht." Te beginnen misschien tegen KAA Gent? Het is vijf voor twaalf.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2023-03-08/coach-van-degradatiekandidaat-ziet-het-met-lede-ogen-aan-als-ik-dat-zie-gebeuren-dan-stel-ik-me-vragen

De profeet heeft gesproken! Eerst 9 op 9, nu al punten waar niemand het verwacht.
Straks doen we nog mee voor PO1.
Franky Dury heeft ook gesproken !! 2 profeten dus.
Dury zou beter zwijgen… deels de oorzaak van de huidige malaise…

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #44 Gepost op: maart 10, 2023, 07:25:11 am »
Dury die zegt dat een ander realistisch moet voetballen
in de huidige omstandigheden

het klopt, maar deed het zelf nooit
zeker ni tegen Club en Anderlecht…

451 ik blijf erbij
en niet vossen als 1 vd 5…
en niet gano die start als diepe spits

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.714
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #45 Gepost op: maart 10, 2023, 09:31:57 am »
Dury die zegt dat een ander realistisch moet voetballen
in de huidige omstandigheden

het klopt, maar deed het zelf nooit
zeker ni tegen Club en Anderlecht…

451 ik blijf erbij
en niet vossen als 1 vd 5…
en niet gano die start als diepe spits
2.
Behoudender spelen maar wel Gano en Vossen samen in de ploeg waarschijnlijk?  Echt, hoe is het toch mogelijk dat trainers dat niet zien.
Vorig jaar hadden we nog een betere ploeg dan nu.  Hadden we de wapens om vanuit een stevige defensie uit te breken met Dompé,Kutesa, maar meneer Dury vertikte het om zo te spelen want het paste niet in zijn 'filosofie'.  Speelde Dury zo vanaf het begin van het seizoen, dan zaten we nu niet in de shit, verleden jaar niet, het jaar daarvoor gingen we ook nooit in de degradatiezone belanden, enz. 
Nu kan je dit ook doen met Fadera en Ndour en Brüls als ideale tussenstap en met 4 vanachter en in blok, zo beetje zoals OHL speelt, maar nee, meneer Leye wil 'anders' voetballen, en met Gano en Vossen samen in de ploeg, want 'veel scorend vermogen'.   
Beide systemen, van zowel Dury als van Leye, leverden heel weinig punten op, toch bleven beide heren koppig hun imo 'rare' filosofie aanhouden.  Dat de ploeg dan weinig punten haalde, maakt blijkbaar niet uit.  Is dit in het belang van de club of in het belang van wat er in hun hoofd speelt?  Echt te zot voor woorden dat zo'n narcisten bij ons alle kansen kregen en krijgen! 

Offline turbosmurf

  • Leden
  • Berichten: 158
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #46 Gepost op: maart 10, 2023, 12:27:37 pm »
Zijn er mensen die naar trainingen gaan en weten of tambedou al terug meetrainen of weten wanneer hij terug kan spelen
Er is hier al gezegd geweest dat we hem dit seizoen niet meer aan de bak zullen zien komen.
Ze kunnen wel al een filmpje delen van Vormer in de fitness. Dat zouden ze mijn inziens ook doen als Tambedou al terug aan het trainen is.
Zou Vormer dit seizoen nog meespelen bij ons? Hoe ver staat die met zijn herstel?


Tambedou ni meer dit seizoen
Vormer wel nog dit seizoen

Vormer mikt op 31 maart tegen Antwerp (Krant van West-Vlaanderen)
Tegen dan zal het vermoedelijk al over zijn zeker…
Dat hangt van de wedstrijd Eupen - KVO af. Best gelijkspel zeker? Of KVO winnen?

Zolang we zelf niet winnen moeten we niet teveel rekenen...

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.267
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #47 Gepost op: maart 10, 2023, 01:42:45 pm »
Als Ruud tegen Antwerp opnieuw speelt (3 weken nog, hij is zijn basisconditie niet kwijtgeweest) en de achterstand op Eupen/KVO is niet groter dan 3 punten, zijn we gered. Met Ruud, of zonder Ruud...er zijn er hier die precies vergeten zijn dat het mét Ruud wél beter was...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.232
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #48 Gepost op: maart 10, 2023, 02:58:52 pm »
Als Ruud tegen Antwerp opnieuw speelt (3 weken nog, hij is zijn basisconditie niet kwijtgeweest) en de achterstand op Eupen/KVO is niet groter dan 3 punten, zijn we gered. Met Ruud, of zonder Ruud...er zijn er hier die precies vergeten zijn dat het mét Ruud wél beter was...

Idd ALS hij fit is, ALS de achterstand niet groter is dan…
Ik vind wel dat we ookbmeer mogen verwachten van Bruls.
Voor mij is dat voorlopig een serieuze tegenvaller.

Iemand die zo ervaren is, daarvan kan het niet zijn dat zelf hij een Vormer nodig heeft.
Bij STVV liepen er ook anderen achter hem.
Het systeem, dat is wat hem niet ligt.
4-3-3 als 10 of linkerflank, dat is Bruls
Geen 2de spits of 10 in 3-5-2 systeem.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #49 Gepost op: maart 10, 2023, 04:06:30 pm »
Zolang we in een 3-5-2 spelen gaan we geen punten pakken.
SV TILL I DIE

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.598
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #50 Gepost op: maart 10, 2023, 04:31:51 pm »
Zolang we in een 3-5-2 spelen gaan we geen punten pakken.
Inderdaad, wij moeten meer vanuit een goeie organisatie spelen. Wij mogen gerust de bal aan Gent laten en er ten gepasten tijde proberen uit te komen.
Liefst geen Gano en Vossen in de spits maar iemand met snelheid, ik denk dan eerder aan Ndour.
Benieuwd ook hoe Gent de match gaat aanvangen. Zij hebben gisteren pas gespeeld en moeten woensdag al naar Turkije.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.232
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #51 Gepost op: maart 10, 2023, 05:06:54 pm »
Zolang we in een 3-5-2 spelen gaan we geen punten pakken.
Inderdaad, wij moeten meer vanuit een goeie organisatie spelen. Wij mogen gerust de bal aan Gent laten en er ten gepasten tijde proberen uit te komen.
Liefst geen Gano en Vossen in de spits maar iemand met snelheid, ik denk dan eerder aan Ndour.
Benieuwd ook hoe Gent de match gaat aanvangen. Zij hebben gisteren pas gespeeld en moeten woensdag al naar Turkije.

Dat is zowel een probleem van Leye als vroeger een probleem van Dury.
Bepaalde spelers willen opstellen, waardoor je een systeem moet spelen dat je spelers niet ligt.
En als je dan toch een ander systeem gaat spelen, dan gaat men spelers op bepaalde posities zetten (Dury zette Vossen linksbuiten, Leye zet hem op 10) wat ze totaal niet kunnen.

Dus KIES gewoon. Het is OF Vossen OF Gano.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #52 Gepost op: maart 10, 2023, 05:23:46 pm »
Die trainers denken dat ze zich heruitgevonden hebben met het 3-5-2 systeem, terwijl vroeger niemand zo ging spelen. De topclubs met deftig spelersmateriaal kunnen dit, maar je zag al bij De Rode Duivels dat dit systeem niet meer werkte.
SV TILL I DIE

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.291
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #53 Gepost op: maart 10, 2023, 05:59:55 pm »
Vandaag crisisberaad geweest met Tony Beeuwsaert, Cordier, Leye en de spelers...
(rijkelijk laat imo)

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #54 Gepost op: maart 10, 2023, 06:03:55 pm »
Vandaag crisisberaad geweest met Tony Beeuwsaert, Cordier, Leye en de spelers...
(rijkelijk laat imo)
Te laat idd.

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #55 Gepost op: maart 10, 2023, 06:11:28 pm »
Vandaag crisisberaad geweest met Tony Beeuwsaert, Cordier, Leye en de spelers...
(rijkelijk laat imo)
Op zijn persconferentie liet Mbaye Leye weten dat de spelersgroep vandaag samen zat met CEO Eddy Cordier en hoofdaandeelhouder Tony Beeuwsaert. “Ik heb Eddy gepusht om dit te doen. Het mag niet altijd dezelfde persoon zijn die bepaalde zaken zegt”, verklaart Leye.

Er werd vooral over tactische en mentale zaken gesproken. “Eddy en Tony hebben trouwens ook gesproken met de spelers. Het werd een goed en verhelderend gesprek. Zij hebben duidelijk gemaakt dat de club flink heeft geïnvesteerd maar nu willen we ook wel resultaten zien zodat we het behoud kunnen verzekeren.”

De spelers werden ook op hun plichten gewezen. “We hebben duidelijk gezegd dat wat ze nu doen, niet volstaat. Het psychologische aspect primeert nu. We moeten één front vormen. Het is mijn job om geen individuele schuldigen te vinden maar oplossingen aan te reiken.”



Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2023-03-10/crisisberaad-bij-zulte-waregem-ceo-en-hoofdaandeelhouder-zitten-samen-met-spelers#ixzz7vZm548aj

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.385
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #56 Gepost op: maart 10, 2023, 07:04:43 pm »
 Als ze even goed gaan reageren als op de open brief
...  ::)

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #57 Gepost op: maart 10, 2023, 11:51:56 pm »
Als ze even goed gaan reageren als op de open brief
...  ::)
Ziet er toch niet te goed uit als een hoofdaandeelhouder zich met de zaak moet gaan bemoeien.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #58 Gepost op: maart 11, 2023, 11:21:35 am »
Wat Bruls betreft, vind ik dat hij alleen met Vormer een echte meerwaarde vormt. Bruls alleen, moet nu veel te veel lopen en corrigeren, zodat hij aanvallend wat te kort schiet.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.714
Re: Speeldag 29 : zondag 12/03/2023 16.00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #59 Gepost op: maart 11, 2023, 12:12:09 pm »
Vandaag crisisberaad geweest met Tony Beeuwsaert, Cordier, Leye en de spelers...
(rijkelijk laat imo)
Op zijn persconferentie liet Mbaye Leye weten dat de spelersgroep vandaag samen zat met CEO Eddy Cordier en hoofdaandeelhouder Tony Beeuwsaert. “Ik heb Eddy gepusht om dit te doen. Het mag niet altijd dezelfde persoon zijn die bepaalde zaken zegt”, verklaart Leye.

Er werd vooral over tactische en mentale zaken gesproken. “Eddy en Tony hebben trouwens ook gesproken met de spelers. Het werd een goed en verhelderend gesprek. Zij hebben duidelijk gemaakt dat de club flink heeft geïnvesteerd maar nu willen we ook wel resultaten zien zodat we het behoud kunnen verzekeren.”

De spelers werden ook op hun plichten gewezen. “We hebben duidelijk gezegd dat wat ze nu doen, niet volstaat. Het psychologische aspect primeert nu. We moeten één front vormen. Het is mijn job om geen individuele schuldigen te vinden maar oplossingen aan te reiken.”



Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2023-03-10/crisisberaad-bij-zulte-waregem-ceo-en-hoofdaandeelhouder-zitten-samen-met-spelers#ixzz7vZm548aj

Proficiat Leye om ALLE SCHULD op de spelers te steken, walgelijke actie.  De grootste individuele schuldige is Leye.   Zielig dat Eddy en Tony daarin meegaan en niet de juiste oplossing doen, Leye verantwoordelijk stellen en buitengooien.  Dit zegt alles, als CEO en grootste aandeelhouder staan ze 'ten dienste' van Leye, gvd. zeg, een beetje ruggegraad en persoonlijkheid bij die 2 is toch het minste wat je mag verwachten van een CEO en de baas?  Niet normaal dit.