Auteur Topic: Speeldag 33 : zaterdag 15/04/2023 16:00 : KAS Eupen - Essevee  (gelezen 14517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.931
Re: Speeldag 33 : zaterdag 15/04/2023 16:00 : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #160 Gepost op: april 15, 2023, 09:52:36 pm »
Kan je volgende week in zelfde opstelling starten vraag ik mij af..
Gelukkig was sissako goed maar we hadden toch veel minder middenveld.. en dat heb je wel nodig tegen cercle..
Maar goed.. wie haal je eruit na 1-5 overwinning..

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: Speeldag 33 : zaterdag 15/04/2023 16:00 : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #161 Gepost op: april 15, 2023, 11:32:58 pm »
Kan je volgende week in zelfde opstelling starten vraag ik mij af..
Gelukkig was sissako goed maar we hadden toch veel minder middenveld.. en dat heb je wel nodig tegen cercle..
Maar goed.. wie haal je eruit na 1-5 overwinning..
Feit is dat we in die opstelling altijd wel kansen hebben, maar dat er zoveel matchen lang geen efficiëntie was en we dan blijkbaar tactisch niet genoeg kunnen terugvechten.  Dat was in Charleroi ook zo, staan we daar 0-2 of 0-3 voor aan de rust zag ik Chalala niet meer terugkeren(en dat je dan nog verliest in de 96ste minuut, pfff dat was typisch dit seizoen ook).  Ik blijf erbij, Vossen en Gano samen is niet de beste opstelling en zeker niet tegen Cercle, tenzij we in snel op 3-0 komen in begin van de match, dan kunnen we counteren omdat de tegenstrever dan risico's nemen en er ruimte komt, dan zie je Ndour op zijn best en kan Fadera ook beter tot zijn recht komen.
Ik denk dat we met dezelfde elf gaan spelen en hopen dat we snel 2 goals kunnen maken.  Ik persoonlijk zou het niet doen.  De 4 vanachter laten staan, dan met Sissako,Tambedou en Vormer middenveld en ik persoonlijk zou dan kiezen voor Fadera,Ndour en Gano, die zal nu wel vertrouwen hebben terug.  Cercle moet ook alles geven, dat is niet noodzakelijk slecht, dan moeten ze misschien ook risico's nemen. 
In ieder geval, dat we nu nog een kans hebben om erin te blijven is al zot.   

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Speeldag 33 : zaterdag 15/04/2023 16:00 : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #162 Gepost op: april 16, 2023, 12:58:00 am »
nounou
jammer dat dit nu pas kan
en niet tegen KVO en Seraing

met deze ploeg zakken zou echt een zonde zijn
we zijn NIET de 3e slechtste uit 1A
maar staan er momenteel wel nog

Cercle dus nog in onze weg
die PO kansen van hen maken dit een heel lastige opgave
33% kans dat we in 1A blijven
34% verliezen, 33% gelijk en 33% winnen

en nu ulder werk doen iedereen hier!
zorgen dat uitverkocht is!

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 553
  • Superboeren
Re: Speeldag 33 : zaterdag 15/04/2023 16:00 : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #163 Gepost op: april 16, 2023, 07:11:57 pm »

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.598
  • Essevee!
Re: Speeldag 33 : zaterdag 15/04/2023 16:00 : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #164 Gepost op: april 16, 2023, 08:17:17 pm »
De ‘Operatie Redding’ van Zulte Waregem anders bekeken: “Wij zijn de boeren, wij zakken niet”
16/04/2023 via Het Nieuwsblad

Zulte Waregem leeft op hoop. Het behoud kan na een 1-5-winst tegen Eupen nog. Dit artikel is een beetje van alles over ‘Operatie Redding’ van Essevee: een ooggetuigenverslag van in de Oostkantons, een analyse en een terug-en vooruitblik.

In de delegatie van Zulte Waregem op de hoofdtribune zaten er zaterdag drie jongedames. Telkens wanneer er een speler van de bezoekers naar de kant ging, veerden zij recht om hun held luidkeels toe te roepen. En aangezien je in die fase van de wedstrijd, bij een zekere zege voor Zulte Waregem, een speld kon horen vallen in het Kehrwegstadion, konden die aanmoedigingen de spelers niet ontgaan. Ruud Vormer vond het wel prettig. Hij begon op het veld het spelletje mee te spelen: gekke bek hier, dansje daar, en dat allemaal richting de groupies. Feest.

Bij de pauze was de sfeer bij de West-Vlaamse bestuursleden nog niet zó uitgelaten. Opmerkelijk, want het stond per slot van rekening 0-4, maar er was toch nog een beetje angst dat Essevee die voorsprong uit handen zou geven. Het is tekenend voor de malaise die Zulte Waregem gekend heeft, met regelmatig vermijdbaar en pijnlijk puntenverlies. Het was vorige week nog van dat op Charleroi: in het slot van 2-2 naar 3-2. Maar ook in november thuis tegen Eupen: van 2-4 naar 5-4, om in de extra tijd alsnog de 5-5 te slikken.

Toen tegen Eupen was Vormer er evenwel nog niet bij, en dat maakt toch een wereld van verschil. In de Oostkantons was hij cruciaal, niet alleen sportief (drie assist en een doelpunt), maar naar wat wij vernamen en zagen, ook in de kleedkamer. Bij de verkenning van het terrein, dik twee uur voor de start van de match, straalde Vormer uit dat het allemaal wel in orde zou komen. Ook tijdens de week heette hij erg positief te zijn, wat het geloof en de rust ten goede kwam. Geen overbodige luxe met een grotendeels onervaren staf – voor D’Hollander en De fauw is het allemaal nieuw.

Tegelijk moet een mens durven toegeven: hun wedstrijdplan klopte wel. Zulte Waregem maakte optimaal gebruik van de naïviteit bij Eupen bij de stilstaande fases én was scherp – dan heb je als coach je werk gedaan.

Het schijnt dat D’Hollander ook achteraf, in het kringetje op het terrein al, de juiste klemtonen legde: “Even genieten, dan de knop omdraaien richting Cercle.” Goed zo – Essevee is nog lang niet gered. Sterker nog: het heeft zijn lot in theorie zelfs niet meer in eigen handen. Het moet sowieso zelf Cercle verslaan, maar als in dat geval ook Eupen van Club Brugge wint, degradeert Zulte Waregem naar de Challenger Pro League. In de praktijk denkt Vormer dat de drie punten wel áltijd zullen volstaan: “Mijn vrienden van bij Club zijn het aan hun status verplicht Eupen te kloppen.”

Kort tussendoor: wat als Vormer zich de laatste maanden niet geblesseerd had? Wat als Willen, Tambedou, Vossen en Gano niet zo gesukkeld hadden met kwaaltjes? Wij durven stellen: dan was Zulte Waregem nooit zo in de miserie gekomen.

Maar goed, het kan nog. Als we Vormer mogen geloven – en na zaterdag zijn we wel geneigd die man als God de Vader van de Gaverbeek te beschouwen -, speelt Zulte Waregem ook volgend seizoen op het hoogste niveau. Zinho Gano (drie goals, stérke prestatie) en Jelle Vossen zijn daar evenzeer van overtuigd, net als de ruim 500 meegereisde supporters. “Wij zijn de boeren, wij zakken niet!”, klonk het meermaals uit hun hoekje met vele blote basten. De passie droop ervan af.

Essevee heeft een mooie traditie. Tien jaar geleden werd de club vicekampioen, in 2017 won het de beker en speelde het Europees. SVZW leek een vaste waarde aan de subtop te worden. De laatste jaren zijn er wel fouten gemaakt, daarbij niet geholpen door de veranderende financiële context van het Belgische voetbal. In 2016 hadden we een interview met Francky Dury, toenmalig trainer van de fusieclub, waarin hij zei dat je in België kampioen kon spelen met een budget van zestien à achttien miljoen euro. Die woorden zijn inmiddels achterhaald. Vele clubs kunnen op buitenlands kapitaal rekenen, Zulte Waregem is in Belgische handen én investeerde veel centen in zijn accommodaties. Als de transfers dan tegenvallen, is het zelfs met de rechterkolom moeilijk concurreren.

Het zopas beschreven kader hoeft niet te betekenen dat Zulte Waregem zich moet neerleggen bij een eeuwige plek in de marge. Het zijn zorgen voor later: eerst winnen van Cercle. Anders wacht een doorstart in tweede klasse na achttien grotendeels mooie jaren.

We raden de dames op de hoofdtribune en de blote basten van de harde kern aan om tot en met zondag elke dag een kaars te branden voor Ruud Vormer, opdat hij zijn dikke teen niet zou verstuiken.

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230416_93006757





EDIT : opmaak, bron...
« Laatst bewerkt op: april 16, 2023, 08:30:26 pm door Frederik »