Auteur Topic: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee  (gelezen 24513 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #80 Gepost op: februari 26, 2018, 08:20:57 am »
Die vlag dat ze hebben opgevangen? ' boeren lopen altijd weg'
Kbegrijp de link nie goed..

Neneen, ze zijn het tweede doek vergeten trekken...

"met de prijzen"  ;D ;D ;D ;D

Doekje " Met de prijzen. #bekerwinnaar" was gisteren eigenlijk voorzien. Samen met die vod die Kortrijk opgehangen had in ons stadion.
Jammergenoeg zijn ze onbruikbaar geworden tijdens de wedstrijd. Anders ging dat ook nog voor wat hilariteit gezorgd hebben 🙈
No pain, no gain.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #81 Gepost op: februari 26, 2018, 08:37:03 am »
ja, Kortrijk verdiende geen nederlaag. Heb al veel zo'n wedstrijden van essevee gezien!
Dury heeft dan bij dergelijke nederlagen nooit de indruk gegeven dat we de tegenstander hebben weggespeeld.
Als je De Boeck hoort spreken is het alsof ze 18 uitgespeelde kansen hebben gehad....sorry, dan heb ik een andere wedstrijd gezien. iemand als 'hersenloze Teddy' kan je zoiets wijs maken....
Efficiëntie hoort ook bij het voetbal. Iets wat KVK normaal goed beheerst (behalve in de halve finale van de beker en tegen essevee).

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.704
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #82 Gepost op: februari 26, 2018, 09:13:53 am »
Het was jaren geleden dat ik nog eens in het uitvak van Waregem stond (meestal zit ik aan de overkant owv professionele redenen). Ik had een week geleden al het gevoel dat ik hier bij moest zijn. Wat is er leuker dan de véékaa opnieuw een kl**t af te trekken, zeker gelet op hun onbegrijpelijke arrogantie en misplaatste zelfzekerheid.

Twee vrienden waarmee ik in mijn jeugd veel naar Essevee ging gaan kijken en vroeger zelf nog mee voetbalde, heb ik overtuigd om mee te gaan. Eén van die vrienden woont al 15 jaar in het buitenland (momenteel Indonesië). Die man beleefde een onvergetelijke avond en stuurde volop pic's naar vrienden en familie in het buitenland.

Eéntje om in te kaderen Essevee vrienden. En wees gerust, in Kortrijk zijn ze hier héél klein van. Héél klein.

ps: chapeau aan alle meegereisde Essevee supporters. De sfeer was tóp !

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #83 Gepost op: februari 26, 2018, 09:59:36 am »
Volwassen gespeeld noemen ze dit.  We verdienden geen overwinning, een gelijkspel was gerechtvaardigd.
Ik was er niet gerust in, zonder coopman en kaya is alle creativiteit uit de ploeg, maar we hebben standgehouden.  Chapeau !
En aan de nekken : Elke boer en tuinder weet dat prei en patatten niet groeien in een zandbak. 
Dat veld is een absolute schande... 
Misschien kan Mr. Alijns zijn greenkeeper eens op stage sturen naar het regenboogstadion.


Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #84 Gepost op: februari 26, 2018, 10:02:49 am »
ja, Kortrijk verdiende geen nederlaag. Heb al veel zo'n wedstrijden van essevee gezien!
Dury heeft dan bij dergelijke nederlagen nooit de indruk gegeven dat we de tegenstander hebben weggespeeld.
Als je De Boeck hoort spreken is het alsof ze 18 uitgespeelde kansen hebben gehad....sorry, dan heb ik een andere wedstrijd gezien. iemand als 'hersenloze Teddy' kan je zoiets wijs maken....
Efficiëntie hoort ook bij het voetbal. Iets wat KVK normaal goed beheerst (behalve in de halve finale van de beker en tegen essevee).

Chevalier, De Boeck, KV Kortrijk... Het zijn niet voor niets dikke nekken hé. Zes goede wedstrijden, een uitnodiging voor Extra Time, wat flirten met de top-6 en ze beginnen te zweven. Chevalier acht goals en anderhalve assist en hij wil Habibou gewijs naar de Premier League.

Heel, heel dom zijn, gecombineerd met wat Kortrijzaanse/misplaatste arrogantie, en dan krijg je dit. Van mij mogen ze zelfs PO1 halen, het boeit me langs geen kanten, de derby winnen was zo ongeveer nog het enige doel dat ik voor ogen had na de winterstop, en dat is gelukt.

MERCI SV! 8)

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #85 Gepost op: februari 26, 2018, 10:45:53 am »
Voetballend een van onze slechtste matchen maar ik dank Dury voor de opstelling! Geen risico's genomen door de vele afwezigen. Kaya, Coopman, Marc, De Sart, Derijck,...
Zeker in de aanval misten we toch 2 basisspelers die het verschil kunnen maken.

Soms moet je eens iets opofferen om te winnen zeker...
En die grasmat van kortrijk... serieus man, die van ons heeft meer matchen op de teller dit seizoen en ziet er 100 keer beter uit... Dat zouden eens voor de review commissie mogen brengen.

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #86 Gepost op: februari 26, 2018, 11:53:35 am »
Wat een zalig gevoel om op te staan deze morgen.....  ;D
Met oprechte dank ook aan onze winteraanwinsten : ik zag een beresterke Bjordael die zich meer en meer als leider van de defensie manifesteert.  Een sterke Harbaoui in de duels.  Maar laat ons niet vergeten : dit was een overwinning van het collectief en dat is toch waar het om draait in 't voetbal.
Forza SV

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.232
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #87 Gepost op: februari 26, 2018, 11:56:53 am »
Na de winterstop: Nekken 13 op 21, Essevee 14 op 21.
Maar inderdaad, ze zijn klassen beter enzo..
Op dat patattenveld valt ook gewoon niet te voetballen, balletje kegelen richting de rappe mannen, daar zijn jullie idd zeer goed in...

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #88 Gepost op: februari 26, 2018, 12:02:27 pm »
Bjordael man van de match. Baudry was ook weer sterk, mentaal moet je toch enorm sterk zijn om telkens weer te presteren ondanks de klappen die hij krijgt. Harbaoui frustrerend, ik had mijn twijfels, op instagram 5-6 uur voor de wedstrijd zat hij een wafel met ijs te eten in Gent/Brugge, zag je ook op het veld in het begin. Was beejte 'lui'. Maar hij scoort, dus we zijn tevreden !!!

Kortrijk supporters, dikke schande, zo een belangrijke wedstrijd plus een derby en het stadion zit niet eens vol. Jullie zijn nogmaals belachelijk gemaakt geweest. En deze doet pijn, want ze dachten voor het eerst sinds lang dat ze ons nog eens gingen kloppen. Maar zoals vaak, lopen de boeren weg met de prijzen en spelen jullie po2 in de zandbak.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #89 Gepost op: februari 26, 2018, 12:08:55 pm »
Manier waarop ook ideaal.
Akkoord dat je deze wedstrijd nog 10 keer wint je hem geen 2 keer meer zal winnen, maar dat je dan gisteren nét die ene keer onverdiend met 0-1 wint smaakt toch wel heel zoet.

Het leefde blijkbaar in Kortrijk gisteren. Thuismatch tegen de Boeren, mits winst quasi zeker van POI,...

En dan totaal gedesillusioneerd met 0-1 onverdiend verliezen en álles van tussen je vingers voelen wegglippen als zand.  8)

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #90 Gepost op: februari 26, 2018, 12:10:44 pm »
Bjordael man van de match. Baudry was ook weer sterk, mentaal moet je toch enorm sterk zijn om telkens weer te presteren ondanks de klappen die hij krijgt. Harbaoui frustrerend, ik had mijn twijfels, op instagram 5-6 uur voor de wedstrijd zat hij een wafel met ijs te eten in Gent/Brugge, zag je ook op het veld in het begin. Was beejte 'lui'. Maar hij scoort, dus we zijn tevreden !!!

Kortrijk supporters, dikke schande, zo een belangrijke wedstrijd plus een derby en het stadion zit niet eens vol. Jullie zijn nogmaals belachelijk gemaakt geweest. En deze doet pijn, want ze dachten voor het eerst sinds lang dat ze ons nog eens gingen kloppen. Maar zoals vaak, lopen de boeren weg met de prijzen en spelen jullie po2 in de zandbak.

Vond ik toch ook opmerkelijk. Zo'n ongelofelijk seizoen voor hen, halve finale Beker nipt verloren dus alles op PO1, je kan dé zaak van het weekend doen, dé grote rivaal op bezoek drie matchen van het einde... En zoveel lege plekken. We wisten al dat voetbal er niet leeft, maar dit was toch opmerkelijk. Nu ja, een Maleisische club in Kortrijk, toegegeven dat is een beetje bizar.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #91 Gepost op: februari 26, 2018, 12:16:56 pm »
Heb noodgedwongen de wedstrijd op tv moeten volgen.

Ik hoor hier van vele dat het een topsfeer was in het uitvak. Maar op tv nauwelijks iets van te horen, of het moet na de 0-1 geweest zijn.

Ik vond het op tv eerder een dooie boel aan beide kanten. Misschien dempen ze zo het geluid dat je er niet veel van hoort.

Verder vond ik het echt geen goeie wedstrijd, 2 hele grote kansen, 1tje voor Harbaoui en 1tje voor Makarenka, verder niet veel te beleven. Gelukkig trekken wij aan het langste eind en kunnen wij K*K een hak zetten ! Hopelijk halen ze geen PO1 door het verlies tegen ons.

Hoelang is dat nu al geleden dat die mannen van ons kunnen winnen?  ;D
SV TILL I DIE

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #92 Gepost op: februari 26, 2018, 01:04:13 pm »
Heb noodgedwongen de wedstrijd op tv moeten volgen.

Ik hoor hier van vele dat het een topsfeer was in het uitvak. Maar op tv nauwelijks iets van te horen, of het moet na de 0-1 geweest zijn.

Ik vond het op tv eerder een dooie boel aan beide kanten. Misschien dempen ze zo het geluid dat je er niet veel van hoort.

Wordt altijd sterk gedempt op tv, of voor een stuk eruit gefilterd. Geluid van het veld staat ook altijd maar 20% ten opzichte van de commentator.
Het enige geluid dat ze opnemen zijn die microfoons die naast het veld staan.

En als je bij de bron staat gaat het natuurlijk veel luider.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #93 Gepost op: februari 26, 2018, 03:03:38 pm »
Beetje zwakke match gisteren die naar mijn bescheiden mening geen winnaar verdiende. Paar keren de beelden gezien en begrijp wel dat er gefloten werd voor penalty. Voor de rest weinig sfeer aan beide kanten. Play off 1 zal nu moeilijk worden maar gelukkig is charleroi niet top voor de moment. Op brugge gaan we niets pakken spijtig genoeg (is de ploeg waartegen ik het liefst win).  Nog dit, Harbaoui is een goeie spits maar ik vind het echt een lul en dit staat los van feit dat hij nu bij svzw speelt. echt een bleiter die zelf veel vuile fouten maakt, maar goed, je hebt hem beter in je ploeg dan tegen je ploeg.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #94 Gepost op: februari 26, 2018, 03:06:43 pm »
Een klasse sterker.  ;D

Wat ik gezien heb vandaag, op dat schandalig veld, waren twee middelmatige teams. De één speelt mogelijk PO1 omdat zo ongeveer elke G6 club het heeft laten afweten de eerste 20 wedstrijden, de ander speelt PO2 omdat zij één van die G6 clubs is.

Weinig of geen verschil voor de rest, en inderdaad veel (of eerder alles) zeggend dat Kortrijk zo geroemd wordt voor hun fenomenale seizoen, terwijl iedereen zich afvraagt wat er scheelt met (het ondanks alles, doorgaans, goed/positief voetballend) Essevee. Jullie nog naar Club Brugge en tegen Charleroi, wij thuis tegen Anderlecht en naar Lokeren. Voor hetzelfde geld is er straks welgeteld één of twee punten verschil.  ;D

Wat meteen aantoont wat het verschil IN KLASSE is tussen jullie Maleisisch clubje en onze G6 club. Wat voor jullie een fantastisch seizoen is, is voor ons pure middelmaat.

0-1.

probeer toch een beetje realiteitsbesef aan de dag te leggen, kan geen kwaad. een fantastisch seizoen? geloof je dit nu zelf? we hebben een rampseizoen achter de rug met goeie matchen sinds de trainerswissel. de gemiddelde kvk-supporter is ook heus wel intelligent genoeg om te beseffen dat we play off 1 niet verdienen na zoveel slechte matchen en dat dit momenteel enkel nog mogelijk is doordat andere ploegen het nog meer (of op een slechter tijdstip) lieten afweten.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #95 Gepost op: februari 26, 2018, 03:08:34 pm »
ja, Kortrijk verdiende geen nederlaag. Heb al veel zo'n wedstrijden van essevee gezien!
Dury heeft dan bij dergelijke nederlagen nooit de indruk gegeven dat we de tegenstander hebben weggespeeld.
Als je De Boeck hoort spreken is het alsof ze 18 uitgespeelde kansen hebben gehad....sorry, dan heb ik een andere wedstrijd gezien. iemand als 'hersenloze Teddy' kan je zoiets wijs maken....
Efficiëntie hoort ook bij het voetbal. Iets wat KVK normaal goed beheerst (behalve in de halve finale van de beker en tegen essevee).

klopt, weinig kansen gisteren. de enige die er echt moest inzitten was die bal van Makarenko.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #96 Gepost op: februari 26, 2018, 04:26:33 pm »
probeer toch een beetje realiteitsbesef aan de dag te leggen, kan geen kwaad. een fantastisch seizoen? geloof je dit nu zelf? we hebben een rampseizoen achter de rug met goeie matchen sinds de trainerswissel. de gemiddelde kvk-supporter is ook heus wel intelligent genoeg om te beseffen dat we play off 1 niet verdienen na zoveel slechte matchen en dat dit momenteel enkel nog mogelijk is doordat andere ploegen het nog meer (of op een slechter tijdstip) lieten afweten.

Was mijn eerste reactie na de overwinning, moet je begrijpen. ;)

Voor de rest volg ik je, knappe reactie ook je vorige.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.714
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #97 Gepost op: februari 26, 2018, 04:55:35 pm »
Smurf, uw reacties zijn een verademing in vergelijking met die Dehans en Boerelul!
Normaal gezien zijn jullie altijd iets scherper dan wij in de duels,nu niet en dat verbaasde me.  De staat van het veld was in ons voordeel, gek dat dit niet wordt aangepakt,imo verliezen jullie punten daardoor. 

Offline Manten

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 14
  • KVK
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #98 Gepost op: februari 26, 2018, 06:48:32 pm »
Smurf, uw reacties zijn een verademing in vergelijking met die Dehans en Boerelul!
Normaal gezien zijn jullie altijd iets scherper dan wij in de duels,nu niet en dat verbaasde me.  De staat van het veld was in ons voordeel, gek dat dit niet wordt aangepakt,imo verliezen jullie punten daardoor.

Als KVK-fan vind ik ons veld ook een enorme schande. Dit kan gewoonweg niet op dit niveau.
Match :  we kwamen nooit echt in ons spel door meestertacticus Dury.
Ik vond het ook penalty op Makarenko,  Ouali daarentegen moest geel krijgen voor zijn schwalbe.
PO I is enkel goed voor de clubkas, voor de rest hebben we daar niks te zoeken.
We zullen pas groeien metonsnieuw stadion.
Daar staat men trouwens al veel verder mee dan men laat uitschijnen.
Tot in POII voor 2 lekkere derby’s.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #99 Gepost op: februari 26, 2018, 07:16:25 pm »
Heb noodgedwongen de wedstrijd op tv moeten volgen.

Ik hoor hier van vele dat het een topsfeer was in het uitvak. Maar op tv nauwelijks iets van te horen, of het moet na de 0-1 geweest zijn.

Ik vond het op tv eerder een dooie boel aan beide kanten. Misschien dempen ze zo het geluid dat je er niet veel van hoort.

Verder vond ik het echt geen goeie wedstrijd, 2 hele grote kansen, 1tje voor Harbaoui en 1tje voor Makarenka, verder niet veel te beleven. Gelukkig trekken wij aan het langste eind en kunnen wij K*K een hak zetten ! Hopelijk halen ze geen PO1 door het verlies tegen ons.

Hoelang is dat nu al geleden dat die mannen van ons kunnen winnen?  ;D
Momenteel de match aan het herbekijken. Er zat echt wel een sukkel aan de geluidsknoppen...
Maar, de sfeer was ook geen derbysfeer... het leeft niet meer bij een groot deel van het publiek. Veel toeristen die je bv ook nog eens ziet op een bekerfinale...
South Lane Crew.