Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 209916 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 784
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #60 Gepost op: februari 16, 2016, 11:18:02 am »
Die vergelijking is wel grappig, want wij zijn nu ook niet echt hun baas he. Maar natuurlijk vind ik dat het moet kunnen dat je kritiek moet/kan uiten op de spelers. We moeten niet allemaal brave ja-knikkers zijn he ;)
Neen wij zijn niet hun baas, maar als hun baas hun alle krediet blijft geven, moeten andere stakeholders op staan ;)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #61 Gepost op: februari 16, 2016, 11:31:44 am »
Dus als supporter mag je nooit uw ongenoegen uiten. Amai. Wij geven wel geld om hen aan het werk te zien. Als ik het op mijn werk week na week slecht doe, dan gaat mijn baas mij toch ook niet blijven aanmoedigen...het geduld raakt toch wel een keer op.

Er is niemand die zegt dat je geen kritiek mag hebben. Alleen heb ik nog nooit een ploeg beter weten spelen omdat ze uitgefloten worden. Een supporter is voor mij zoals het woord zegt iemand die zijn ploeg steunt in goede en slechte tijden. Als ik bv. op voetbalkrant sommige supporters van Anderlecht over hun eigen spelers bezig zie dan zou ik beschaamd zijn als supporter en een andere hobby kiezen, er is tenslotte niemand verplicht om te gaan kijken.

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 545
  • Superboeren
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #62 Gepost op: februari 16, 2016, 02:18:40 pm »
Er is niemand die zegt dat je geen kritiek mag hebben. Alleen heb ik nog nooit een ploeg beter weten spelen omdat ze uitgefloten worden. Een supporter is voor mij zoals het woord zegt iemand die zijn ploeg steunt in goede en slechte tijden. Als ik bv. op voetbalkrant sommige supporters van Anderlecht over hun eigen spelers bezig zie dan zou ik beschaamd zijn als supporter en een andere hobby kiezen, er is tenslotte niemand verplicht om te gaan kijken.
Dus we moeten applaudisseren en een Forzatje doen na een zwakke prestatie? Iedere supporter gaat er anders mee om, daar moet je maar kunnen mee omgaan, want ook de supporters die fluiten betalen voor een ticket of abonnement. Dus die zijn ook belangrijk voor de club.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #63 Gepost op: februari 16, 2016, 02:43:25 pm »
Dus we moeten applaudisseren en een Forzatje doen na een zwakke prestatie? Iedere supporter gaat er anders mee om, daar moet je maar kunnen mee omgaan, want ook de supporters die fluiten betalen voor een ticket of abonnement. Dus die zijn ook belangrijk voor de club.
Iedereen die supporter is wil zijn ploeg zien winnen en goed spel zien.  Dan kan je boos of ontgoocheld zijn, maar boe-geroep of uitfluiten tijdens de match help niks,dat zou iedereen toch moeten weten.  En iedereen die reeds voetbalde weet ook dat er soms dagen of periodes zijn dat er niks gaat, het is dan aan de trainer om de juiste beslissingen te nemen en aan de supporter om tijdens de match de ploeg en spelers te steunen.
In Anderlecht bleven de supporters zingen en aanmoedigen,terwijl het spel niet goed was, we zouden dat thuis ook altijd moeten doen.  Snap dan ook die kritiek niet die iemand gaf.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #64 Gepost op: februari 16, 2016, 03:07:03 pm »
Dus we moeten applaudisseren en een Forzatje doen na een zwakke prestatie? Iedere supporter gaat er anders mee om, daar moet je maar kunnen mee omgaan, want ook de supporters die fluiten betalen voor een ticket of abonnement. Dus die zijn ook belangrijk voor de club.

Er is een verschil tussen moeten applaudiseren en een Forzatje doen na een zwakke prestatie dan tijdens de match je eigen ploeg en spelers uitfluiten als het wat minder loopt. Dat je na een ontgoochelende prestatie na de match je frustratie toont is logisch. Ik zal dat ook doen al zal ik eerder wat vroeger dan gewoonte de kantine opzoeken. Ik ga er gewoon van uit dat de spelers ook liever winnen dan verliezen en dus niet bewust slecht presteren. Maar ik geef ook graag toe dat we een braaf publiek hebben, als ik de commentaren lees op andere voetbalsites van Anderlechtsupporters bv op Hasi, Conte, Sylla, Deschacht,
bestuur enz dan vraag ik me soms af of dat nog supporters zijn.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #65 Gepost op: februari 16, 2016, 03:11:10 pm »
Kritiek is zeker goed maar we mogen niet blijven doordrammen en moet ons na een (pijnlijke) nederlaag zelf herpakken en optimistisch richting de volgende wedstrijd trekken...
Als wij het al niet meer kunnen, kunnen we niet verwachten dat de spelers dit wel doen!

Aangaande Leye zijn reactie zou het inderdaad gezegd zijn met een kwinkslag maar hij zou inmiddels beter moeten weten en de pers te slim af moeten zijn door dit tactischer aan te halen i.p.v. raadselachtig en dubbelzinnig te spreken zodat ze er een eigen verhaal van kunnen maken...   ::)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #66 Gepost op: februari 21, 2016, 04:33:56 pm »
Repo van Hoogvliegers over Mbaye is vanaf volgende week vrijdag (26/02/2016) te zien op Play Sports HD1

Offline Prluut

  • Leden
  • Berichten: 18
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #67 Gepost op: februari 26, 2016, 11:29:08 pm »
Repo van Hoogvliegers over Mbaye is vanaf volgende week vrijdag (26/02/2016) te zien op Play Sports HD1
Knappe reportage. Mbaye is een echte leider, intelligent, die zijn beperkingen kent, met ambitie. Hij toont zich als speler met een hart voor essevee.
En... Ambitie als trainer. Zou misschien ooit een goede opvolger kunnen worden van Dury?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #68 Gepost op: februari 27, 2016, 04:37:25 pm »
Voor de mensen die Play Sports hebben ze zenden het nog uit op: Sports1 tussen de matchen door normaal heel de week, daarna komt het in de loop op Sports8.

Voor de mensen die geen Play Sports hebben  :D
'k heb de aflevering gegrabbed :)

[youtube]UgdvVUETAI4[/youtube]

SD https://www.youtube.com/watch?v=Pl7nTAsdtSE
HD https://www.youtube.com/watch?v=UgdvVUETAI4

ps. de video staat hidden (onzichtbaar) op youtube, dus deel 'm niet zomaar op sociale media (copyrights)

EDIT: HD versie gemaakt en bijgezet :)
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2016, 07:13:00 pm door Frederik »

Offline toolman

  • Leden
  • Berichten: 251
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #69 Gepost op: februari 27, 2016, 06:30:01 pm »
Voor de mensen die Play Sports hebben ze zenden het nog uit op: Sports1 tussen de matchen door normaal heel de week, daarna komt het in de loop op Sports8.

Voor de mensen die geen Play Sports hebben  :D
'k heb de aflevering gegrabbed :)

[youtube]Pl7nTAsdtSE[/youtube]

ps. de video staat hidden (onzichtbaar) op youtube, dus deel 'm niet zomaar op sociale media (copyrights)

Heb ik deze namiddag bekeken en alleen maar meer respect voor Mbaye...

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #70 Gepost op: februari 27, 2016, 07:26:09 pm »
Heb ik deze namiddag bekeken en alleen maar meer respect voor Mbaye...

Mooie reportage. Veel respect voor de cap.

Bedankt,Frederik!!
-SVZW Forever-

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #71 Gepost op: februari 27, 2016, 07:40:15 pm »
Knappe reportage!

Die beelden terugzien van op Anderlecht blijft wel verdomd pijnlijk.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #72 Gepost op: maart 02, 2016, 07:15:16 pm »
Vandaag HD versie gegrabbed :)
En ook originele post aangepast met HD en SD versie ...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #73 Gepost op: maart 23, 2016, 02:29:41 pm »
Leekens over goalgetter uit eerste klasse: "Ik had hem er graag bij gehad"
23 maart 2016 08:38 via voetbalkrant.com

Sporting Lokeren beleefde een matig seizoen, maar wist zich een speeldag voor het einde van de reguliere competitie toch te verzekeren van een verlengd verblijf in eerste klasse. Met de aanwezigheid van Mbaye Leye had het er misschien anders kunnen uitzien?

De Senegalees ruilde Lokeren vorige zomer in voor zijn ex-club Zulte Waregem. Daar waar Leye het op Daknam moeilijk had om zich op te werpen als een belangrijke schakel, groeide hij aan de Gaverbeek onmiddellijk weer uit tot ??n van de meest bepalende spelers van Zulte Waregem.

?Ik had hem graag nog bij Lokeren gehad?, geeft Georges Leekens toe in een gesprek met Voetbalkrant.com. ?Als ik hem nu zie spelen bij Zulte Waregem, dan vraag ik me soms wel eens af waarom hij hier niet meer speelt.?

Niet huilen
?Maar goed: sommigen slagen nu eenmaal bij een bepaalde club, anderen niet. Hij is nu geen speler van onze club meer, dus dan moeten we ook niet huilen dat het zo gelopen is?, besluit Leekens.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-03-23/georges-leekens-over-goalgetter-uit-jupiler-pro-league-ik-had-hem-er-graag-bij-gehad

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #74 Gepost op: maart 23, 2016, 02:29:58 pm »
Hij zal Kaya er wss ook wel bijgehad willen hebben :p

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #75 Gepost op: maart 23, 2016, 02:36:39 pm »
Leekens had Harbaoui en bakte er toch niks van. Zelfs Bob had het beter gedaan dan Georges.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #76 Gepost op: april 06, 2016, 07:55:13 am »
Mbaye Leye voorlopig 2de meest scorende buitenlandse spits in de Jupiler League van deze eeuw (69 doelpunten) na Jestrovic met 74 doelpunten. 3de de eveneens gestopte Jovanovic met 68 goals (Het Nieuwsblad)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #77 Gepost op: april 20, 2016, 01:10:43 am »
Leye scoort nu reeds in 5 opeenvolgende matchen,Varny achterna :)!

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #78 Gepost op: april 20, 2016, 10:03:23 am »
Als je weet dat ie graag en veel scoort tegen Brugge dan zou het wel eens kunnen!

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #79 Gepost op: april 20, 2016, 10:19:43 am »
Leye scoort nu reeds in 5 opeenvolgende matchen,Varny achterna :)!

Edit: Vardy is ook ok ;)
Idd Leye in de competitie of Leye in de po's het is een wereld van verschil. Echt opmerkelijk