Auteur Topic: Over RE Moeskroen  (gelezen 88209 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #20 Gepost op: augustus 06, 2014, 01:58:11 pm »
Als je verder wil groeien in de toekomst moet je de naam loskoppelen van een gemeente/stad. De naam moet een begrip op zich worden. Denk aan Schalke (Gelsenkirchen). Maar ook bij ons: Club, Anderlecht zijn namen die door de tijd losgekoppeld zijn van de naam van hun stad, gemeente. Iets waar AA Gent niet in slaagt.
Een uitzondering is het limburggevoel dat speelt bij Racing Genk.

Doe dus maar Essevee.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #21 Gepost op: augustus 06, 2014, 02:08:13 pm »
Supporters afhaken? Integendeel man

Denk je echt dat als we de naam veranderen naar SV Waregem er 1000 man meer zal komen? Ik heb daar toch twijfels over....

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #22 Gepost op: augustus 06, 2014, 02:44:49 pm »
Eens een kritische vraag:
Supporters van het vroegere Waregem die nu met ZW afhaken en terugkomen op het moment de naam terug enkel Waregem is. Zijn dat eigenlijk wel echte supporters?
Het is de ploeg, trainer e.d. van Zulte-Waregem. Met ook een inbreng van Zulte.
Met Zulte in de naam haken die supporters van Waregem af en zonder Zulte komen ze terug, maar al de rest is hetzelfde gebleven... Rare supporters denk ik dan. Pas op, ik bedoel dit niet slecht h?, maar stel mezelf gewoon kritisch die vraag. ;)

Ik ben ook een oud KSV Waregem supporter, maar dat is verleden tijd en komt niet meer terug. KSV Waregem is dood en begraven.

Offline rieno

  • Leden
  • Berichten: 68
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #23 Gepost op: augustus 06, 2014, 02:53:30 pm »
Denk je echt dat als we de naam veranderen naar SV Waregem er 1000 man meer zal komen? Ik heb daar toch twijfels over....

Nu niet maar wanneer het slecht zullen de vele successupporters dier er nu zien wellicht afhaken ...
En onder SV Waregem is er altijd veel volk geweest, ook toen het slecht ging. Ik herinner me nog een wedstrijd tijdens het eerste seizoen in vierde toen de stadionomroeper meedeelde dat er in Waregem meer volk zat dan in Harelbeke dat toen in eerste zat.

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #24 Gepost op: augustus 06, 2014, 02:56:42 pm »
Ik ben ook een oud KSV Waregem supporter, maar dat is verleden tijd en komt niet meer terug. KSV Waregem is dood en begraven.
Maar jij komt nog wel naar de matchen kijken, niet?
Zodoende hoor jij niet bij diegene die weg blijven en pas terug zouden komen als Zulte uit de naam verdwijnt.

@Rieno: en zijn dat dan betere supporters dan die successupporters? Ze komen enkel en alleen als de ploeg Waregem heet, maar al de rest (spelers e.d.) maakt hen niet veel verschil. Die dingen blijven immers identiek. (lees mijn post op de vorige pagina maar ;) )
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2014, 02:59:00 pm door ComEpsilon »
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #25 Gepost op: augustus 06, 2014, 04:00:16 pm »
Omdat we dan de club kunnen linken aan de successen van weleer. De dag van vandaag is voetbal ??n grote business, de naam SV Waregem klinkt gewoon veel beter en zal volgens mij investeerders meer aanspreken dan SV zulte-Waregem.

Ook zou het volgens mij een groot aantal supporters terug naar het Waregemse Regenbogenstadion lokken. Deze hebben we nu misschien niet nodig maar geef toe, het hoge supportersaantal wat we nu halen is vooral te danken aan het toenemende aantal successupporters. Maar blijven deze wel komen als het eens minder gaat?

Je kan mss eerst eens beginnen met de huidige naam van het stadion en de club juist te schrijven... ::)

Verder veranderen ze daar hun naam uit pure wanhoop, nog geen 3000 man bij hun eerste thuismatch.
En dat er daar geen volk meer in het stadion zit komt heus niet omdat er 'P?ruwelz' in de naam staat hoor, gewoon even over de Franse grens kijken om het probleem van de vele (ex-)supporters te zien.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #26 Gepost op: augustus 06, 2014, 04:32:58 pm »
Nu niet maar wanneer het slecht zullen de vele successupporters dier er nu zien wellicht afhaken ...
En onder SV Waregem is er altijd veel volk geweest, ook toen het slecht ging. Ik herinner me nog een wedstrijd tijdens het eerste seizoen in vierde toen de stadionomroeper meedeelde dat er in Waregem meer volk zat dan in Harelbeke dat toen in eerste zat.

Wat een gezever,  is toch bij elke ploeg zo?  Minder spelen is minder volk, wij spelen nu voor het hoogste aantal abonnees in de geschiedenis van SV en Zulte Waregem. Eens de accommodatie is afgewerkt zal dat aantal nog verder stijgen, en de naam zal daar niets aan veranderen.  Nu heeft onze ploeg een OOST en een WEST-vlaamse identiteit, waardoor de "grens" letterlijk wordt verlegd.

Wat ze in Moeskroen doen, kan me geen bal schelen.  De voornaamste reden dat die mensen afhaken is dat de ploeg gewoon een C-elftal van Rijsel is, met 0.0 identiteit van Moeskroen.  Ze zijn alleen "per ongeluk" in eerste terecht gekomen.

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #27 Gepost op: augustus 06, 2014, 04:48:25 pm »
 ???

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #28 Gepost op: augustus 06, 2014, 05:42:47 pm »
Omdat we dan de club kunnen linken aan de successen van weleer. De dag van vandaag is voetbal ??n grote business, de naam SV Waregem klinkt gewoon veel beter en zal volgens mij investeerders meer aanspreken dan SV zulte-Waregem.

Ook zou het volgens mij een groot aantal supporters terug naar het Waregemse Regenbogenstadion lokken. Deze hebben we nu misschien niet nodig maar geef toe, het hoge supportersaantal wat we nu halen is vooral te danken aan het toenemende aantal successupporters. Maar blijven deze wel komen als het eens minder gaat?
Bullshit.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #29 Gepost op: augustus 06, 2014, 05:48:53 pm »
 :-X

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #30 Gepost op: augustus 06, 2014, 10:08:32 pm »
laat ons maar eens terug een jaartje of 2 in 2de klasse doorbrengen, eens zien hoeveel supporters er dan nog in de tribune zullen zitten! van mij mag het, want dan zijn al die dikkenekken en successupporters in ons tribune terug verleden tijd!

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #31 Gepost op: augustus 06, 2014, 10:20:22 pm »
laat ons maar eens terug een jaartje of 2 in 2de klasse doorbrengen, eens zien hoeveel supporters er dan nog in de tribune zullen zitten! van mij mag het, want dan zijn al die dikkenekken en successupporters in ons tribune terug verleden tijd!

Verschoot dat ik in dit topic een opmerking kon vinden die nog dommer was dan het topic zelf.
Waarom kunnen we niet genieten gewoon van het succes met zijn allen.
 

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #32 Gepost op: augustus 06, 2014, 10:50:00 pm »
laat ons maar eens terug een jaartje of 2 in 2de klasse doorbrengen, eens zien hoeveel supporters er dan nog in de tribune zullen zitten! van mij mag het, want dan zijn al die dikkenekken en successupporters in ons tribune terug verleden tijd!


Alleen kortrijk heeft geen successupporters, wegens het ontbreken van successen  :-[

Offline ForzaESSEVEE

  • Leden
  • Berichten: 15
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #33 Gepost op: augustus 07, 2014, 01:03:41 am »
Omdat we dan de club kunnen linken aan de successen van weleer. De dag van vandaag is voetbal ??n grote business, de naam SV Waregem klinkt gewoon veel beter en zal volgens mij investeerders meer aanspreken dan SV zulte-Waregem.

Ook zou het volgens mij een groot aantal supporters terug naar het Waregemse Regenbogenstadion lokken. Deze hebben we nu misschien niet nodig maar geef toe, het hoge supportersaantal wat we nu halen is vooral te danken aan het toenemende aantal successupporters. Maar blijven deze wel komen als het eens minder gaat?
Komaan, op deze manier steun je de ontwikkeling van voetbal en onze wereld int geheel tot 1 groot geldspel, als je zelfs al de teamnaam van geld wil laten afhangen. Liever gewoon zoals nu, een kleine subtopper/middenmoot dan ons te laten prostitu?ren waardoor er op den duur niks meer van ons clubje zoals het nu is overblijft. Moeskroen is amper nog een Belgisch team. Los daarvan zou het ook echt geen extra geld opleveren. En SV Zulte Waregem vind ik echt wel cava. Maar hoe vaker ESSEVEE wordt gezegd hoe liever :)

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #34 Gepost op: augustus 07, 2014, 08:09:36 am »
Verschoot dat ik in dit topic een opmerking kon vinden die nog dommer was dan het topic zelf.
Waarom kunnen we niet genieten gewoon van het succes met zijn allen.
 
genieten vant succes, volledig akkoord! maar ik kan nog meer genieten van europese verplaatsingen met redelijke afstand. zodat je tenminste van die successupporters vanaf bent. net als ik in 2de klasse kan genieten van een match zonder al die toeristen, zonder al die extreme veiligheid/spotter-toestanden, zonder bezoekende supporters in uw eigen tribune, etc...
ik krijg een hekel van die mensen die in de tribune zitten en nauwelijks hun mond open doen of tis om te zagen/janken/fretten alst slecht gaat, of als den essevee ne keer scoort om vol euforie recht te springen en een minuut later terug gelijk nen dode vuilzak weer neer te vallen en weer stil te zijn!
liever sfeer met 1500-2000man, dan geen sfeer met 10000 man!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #35 Gepost op: augustus 07, 2014, 08:23:14 am »
genieten vant succes, volledig akkoord! maar ik kan nog meer genieten van europese verplaatsingen met redelijke afstand. zodat je tenminste van die successupporters vanaf bent. net als ik in 2de klasse kan genieten van een match zonder al die toeristen, zonder al die extreme veiligheid/spotter-toestanden, zonder bezoekende supporters in uw eigen tribune, etc...
ik krijg een hekel van die mensen die in de tribune zitten en nauwelijks hun mond open doen of tis om te zagen/janken/fretten alst slecht gaat, of als den essevee ne keer scoort om vol euforie recht te springen en een minuut later terug gelijk nen dode vuilzak weer neer te vallen en weer stil te zijn!
liever sfeer met 1500-2000man, dan geen sfeer met 10000 man!
jaaa sorry da ni iedereen hetzelfde is en iedereen voetbal anders beleefd.
mo idd ik hoop ook da we rap na 2e zakken da we weer met 2000 in tribune zitten  :o

ps: ivm 2e meen ik niet e....

voor de rest  :-X

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #36 Gepost op: augustus 07, 2014, 10:59:41 am »
Iedereen heeft een andere visie op de beleving van voetbal, succes supporters zal je ook altijd hebben.
Uiteraard zal een club dat het relatief goed doet meer supporters trekken, als een club door zijn goede prestaties in de belangstelling komt te staan dan worden mensen ?n bedrijven geactiveerd.

Zoals ik eerder schreef zal de naam van de club totaal geen invloed hebben op de sponsorinkomsten nog op de supporters aantallen. Voor sponsors zijn het de resultaten die tellen, niet de naam.

Ik schreef ook eerder dat de die-hard Waregem supporters liever de Zulte laten vallen, en dat de die-hard Zulte supporters dat nooit zullen aanvaarden. We mogen 'als Waregem' zijnde niet vergeten wat "Zultse VV" voor "KSV Waregem" heeft betekend ... denk dat sommigen vergeten vanwaar onze top-trainer komt. Dit mogen we NOOIT vergeten.

Zelf vind ik SV Zulte-Waregem best goed klinken, "SVZ Waregem" vind ik zelfs raar en bij het luidop uitspreken wil ik automatisch weer "SV Zulte Waregem" zeggen, probeer zelf maar es luidop te zeggen.

Deze discussie is eigenlijk totaal niet aan de orde en bijgevolg totaal overbodig ...


Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #37 Gepost op: augustus 07, 2014, 01:17:05 pm »
het is gewoon lachwekkend dat er nog steeds fervente rood-witte supporters zijn die denken dat een naamsverandering (dus zonder "zulte" erin) plots pakken meer supporters en sponsors zou trekken, omdat de ploeg 30 jaar geleden grote europese successen haalde of 20 jaar geleden veel supporters trok . dat is toch gewoon te zot voor woorden  ;D

tegenwoordig werk je meer en meer met nationale en international sponsors, en met inkomsten uit tv-gelden , wat kan die het hun bommen wat een ploeg of een voorganger daarvan gedaan heeft in 1985 of in 1995 . hun interesseert voor ploegen als de onze het recente verleden, het heden en de (nabije) toekomst .  dat je bijvoorbeeld recent zoals wij het goed deed in de competitie en de beker, en je een po1-kandidaat ben bijvoorbeeld.  dat kan een bedrijf overtuigen om bijvoorbeeld 3 jaar geld te sponsoren bij ons, en niet bij bijvoorbeeld kv Kortrijk .

en een eindeloze discussie. en een eindeloze en nutteloze topic die te pas en te onpas hier opgestookt wordt door sommigen . in Moeskroen gaan ze dit dan doen, maar in genk of bij al die andere fusieploegen is en blijft de naam en de nieuwe kleuren dan weer wel , maar daar is dan natuurlijk gene topic over :)


een pak van de huidige supporterspopulatie heeft al weinig of geen banden meer met het sv-waregem verleden (tenzij via een vader of zo ) , en anderzijds zijn de aantallen supporters die uit koppigheid omwille van kleuren of naam thuisblijven te verwaarlozen in vergelijking met de duizenden "nieuwere" / jongere supporters. als er al zijn die daarom thuisblijven trouwens , en ja laat ze dan maar verbitterd zitten mopperen in hunne zetel wij zullen wel naar een heel goed gevuld stadion blijven gaan iedere match opnieuw .

dus het argument dat er ergens (ik vraag me echt af waar) pakken sponsors en supporters zitten te wachten om de ploeg te steunen tot dat verdoemde "gele" en dat "zulte" uit de naam verdwijnt, slaat toch gewoon nergens op  :) ? vanwaar haal je dat toch , rieno en anderen ?

dat er nu meer volk zit in het stadion , na een paar succesvolle jaren , is leuk en niet meer dan normal. meer toeschouwers = meer volk = meer spelers = meer interesse van sponsors = meer geld  = meer budget = meer geld voor spelers = meer punten in de competitive   ( in de meeste gevallen toch  ;) )

in genk zie je dan weer pakken lege plaatsen op de tribunes tegenwoordig, en in lokeren zat er niet echt veel volk op die nieuwe tribune zo zie je maar, bij ons is de bezetting gelukkig heel hoog altijd en blijft dit ook zo in het (ver)nieuwde stadion.

en er kan toch niemand van ons tegen eigen supporters zijn zijn ? hoe kan je nu een hekel hebben aan een 18- of 28 jarige  die bijvoorbeeld nu maar pas voor het 3e seizoen een abonnement heeft ?  die is van mij even welkom als een 28-jarige die al 10 jaar een abonnement heeft of een 58-jarige die al 40 jaar een abonnement heeft . en de ene is daarom geen "betere" supporter als de andere hoor .

of moet er altijd vanuit een superiorteitsgevoel neergekeken worden op jongere of recentere supporters ?  nee toch ?


en moesten we ooit weer naar tweede terug zakken, dan gaan de toeschouwersaantallen gedeeld door (minstens) 3,  wat ook de naam zal zijn . met of zonder waregem of met of zonder zulte in de naam . precies of dan met enkel de naam "waregem" supporters trouwer gaan zijn en gaan blijven komen, en de "zulte waregem" supporters gaan dan thuisblijven ?

of zat er dan 7000 man in het sv waregem tijdperk in 3e of 4e klasse ? ik dacht van niet :)

dat mensen maar blijven doordrammen over kleurtjes en zich gelukkig maken over kleurtjes van stoeltjes, van tenues tja  omdat er dan rood zit in de vlag van stad waregem ... terwijl er voor veel ploegen in belgi? en overall  ter wereld geen enkele band is tussen de kleuren van de club of van de stad.

het is gewoon al jaren op het zielige af geworden, dat je zo koppig blijft vasthouden en dat (inderaad) leuke verleden . er bestaat ook een attitude van "ach ja het is nu eenmaal zo we maken er dan maar het beste van" maar dat lijkt na al die jaren bij enkelingen maar niet te willen doordringen .

en moest de naam "zulte" ooit verdwijnen , ik blijf komen hoor  , maar of we dat nog ooit geen meemaken ? :)
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2014, 01:56:02 pm door svzw81 »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #38 Gepost op: augustus 07, 2014, 02:22:02 pm »
ooit meemaken met huidig bestuur? Nope

voor de test  :-X

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #39 Gepost op: augustus 07, 2014, 03:08:22 pm »
er is laat ons eerlijk zijn ,  gewoonweg geen vraag naar , tenzij bij (letterlijk) enkelingen.

bij de grootste groep van de oude garde is dit al jaren geen issue meer, en bij de jongere of recentere supporters logischerwijs al helemaal niet .

en er is al zeker geen afwachtende massa sponsors en supporters die zitten af te wachten tot "zulte" volledig verdwijnt uit de clubnaam  om dan weer de "club"    te beginnen steunen :)