Auteur Topic: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing  (gelezen 12911 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.775
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #40 Gepost op: juli 22, 2022, 10:20:10 pm »
Standard eindigde 14 vorig seizoen
kochten nog ma weinig nieuwe spelers
en hebben een rijke nieuwe eigenaar….

en das een goeie zaak vo ons

Offline Tibo01

  • Leden
  • Berichten: 501
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #41 Gepost op: juli 22, 2022, 11:06:09 pm »
Waren wel verrassend goed vandaag

Offline Duive

  • Leden
  • Berichten: 34
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #42 Gepost op: juli 23, 2022, 09:33:32 am »
Ik begin al wat nerveus te komen. Hopelijk goeie match en winst.
Ik weet niet wat ik nu liefst wil, een slechte match en winnen of een goeie en niet winnen.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #43 Gepost op: juli 23, 2022, 09:40:33 am »
Ik begin al wat nerveus te komen. Hopelijk goeie match en winst.
Ik weet niet wat ik nu liefst wil, een slechte match en winnen of een goeie en niet winnen.
Slechte match en winnen. Reeds 3 levensbelangrijke punten te verdienen tegen rechtstreekse concurrent.
Zeker gezien ons loodzware programma erna. Mooi spel nie van belang, de punten wel. ELK punt dit seizoen!

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 998
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #44 Gepost op: juli 23, 2022, 10:23:35 am »
Ben echt benieuwd wat het zal geven nu het om de knikkers gaat. We moeten idd hopen op 3 punten, de manier waarop is momenteel ondergeschikt.

Bij de komende matchen zal de manier waarop we eventuele puntjes kunnen sprokkelen tegen de grotere ploegen nog meer ondergeschikt zijn...  Aan de andere kant, als je gisteren de Buffalo's (toch een zogezegde outsider voor de titel ;D) tegen de 10 strijders van Standaard zag spelen, dan zie je dat bepaalde topploegen er ook nog niet direct zullen staan en dat je met inzet ook een resultaat kan halen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #45 Gepost op: juli 23, 2022, 10:32:00 am »
Timothy Derijck (Zulte Waregem) opent competitie tegen Seraing: “Punten pakken is de boodschap”
21-07-22 via hln.be

Zaterdag komt Seraing naar de Gaverbeek voor de eerste wedstrijd van Zulte Waregem in het nieuwe seizoen. Essevee hoopt de komende tien maanden minder moeilijkheden te ondervinden om zich bij de elite te handhaven dan tijdens de voorbije campagne, maar met drie rechtstreekse dalers en een barragist eind april wordt dat bepaald geen sinecure. Vooral omdat de start bijzonder lastig oogt. “Maar we hebben een goede voorbereiding achter de rug en hopen snel te pieken”, maakt Timothy Derijck zich sterk.

De 35-jarige centrale verdediger moet één van de sterkhouders in het team van Mbaye Leye worden. Hij kreeg van de nieuwe Waregemse coach tijdens de aanloop alvast heel veel vertrouwen.
“Het was wat mij betreft een uitstekende voorbereiding”, oordeelt de Liedekerkenaar. “Goed getraind, heel lange dagen gemaakt. Er werd een nieuw systeem in de ploeg geslepen, dan is het logisch dat je daar hard op moet trainen. Dat was in sommige oefenduels ook merkbaar. Zeker de matchen tegen Charleroi, Oostende en Valenciennes hadden we liever gewonnen, maar het was sowieso werken naar de competitiestart toe.”

In de galamatch tegen Valenciennes leverde Zulte Waregem een bemoedigende prestatie. Essevee trachtte van achterin goed op te bouwen en slaagde daar ook tijdens grote delen van de match in. Tussen Derijck en zijn nieuwe Spaanse ploegmaat Borja Lopez klikte het centraal achterin. Na enkele seizoenen met veel tegengoals moet de ervaren tandem dat euvel straks verhelpen.
“Maar je levert altijd een teamprestatie en verdedigen moeten ook de spitsen en middenvelders doen”, benadrukt Derijck.

Meteen zwaar programma
Met Seraing als eerste tegenstander treft Zulte Waregem meteen het team dat het eind vorig seizoen nipt achter zich hield om barragematchen te ontlopen.  Een partij die dus eigenlijk meteen moet gewonnen worden.
“Dat moest vorig seizoen ook, en toen is het ons gelukt”, brengt Derijck in herinnering. “Niet met goed voetbal, maar toen telden enkel de punten. Nu is dat niet anders. Punten pakken is de boodschap. Al hoed ik me voor Seraing, ze toonden vorig seizoen over veel voetballende kwaliteit te beschikken. Die zullen ze niet allemaal kwijt zijn.”

In de volgende partijen treft Zulte Waregem met Antwerp, Club Brugge en Racing Genk meteen enkele serieuze kleppers. “Van alle ploegen is ons programma op papier het zwaarste”, bedenkt de verdediger. “Maar je moet de wedstrijden nu eenmaal aanpakken zoals ze zich aandienen. De tegenstand is zwaar, maar misschien staat nog niet overal de selectie op punt. Bij ons zijn er heel wat nieuwkomers aangetrokken en gelukkig hebben die allemaal al ruim de tijd gekregen om ingespeeld te geraken. Hopelijk stelt ons dat in staat om fris aan de competitie te beginnen, en kunnen we de ideeën die de coach op de groep wil overbrengen ook snel op het veld tonen.”

Bron: https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/timothy-derijck-zulte-waregem-opent-competitie-tegen-seraing-punten-pakken-is-de-boodschap~a945c523/

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #46 Gepost op: juli 23, 2022, 11:26:06 am »
Mbaye Leye vol vertrouwen voor competitiestart: “We moeten tonen dat het nieuwe Essevee er staat”
22/07/2022 via Het Belang van Limburg

Zulte Waregem start zijn seizoen zaterdag thuis tegen Seraing. Meteen een partij die Essevee maar beter kan winnen. Enerzijds omdat Seraing hoogstwaarschijnlijk een rechtstreekse concurrent wordt in de strijd tegen de degradatie, anderzijds omdat de tegenstanders in de daaropvolgende wedstrijden Antwerp, Club Brugge en KRC Genk heten. Trainer Mbaye Leye is er evenwel zeker van dat zijn team klaar is voor de competitiestart: “Het kan er na vijf speeldagen evengoed ook zeer mooi uitzien.”

Zulte Waregem heeft er een degelijke voorbereiding opzitten. Er werd slechts één keer verloren en vooral het nieuwe, positieve elan binnen de club valt op. Mbaye Leye hoopt dan ook dat zijn groep die positieve lijn kan doortrekken. “Ik ben erg tevreden over onze voorbereiding”, stak hij daags voor de competitieopener van wal. “Ik heb veel positieve zaken gezien. Natuurlijk waren er ook zaken die anders en beter moesten en waaruit we moesten leren, maar tegelijk merkte ik dat we vlot konden bijsturen indien nodig. Ik denk dan ook dat de groep klaar is voor de competitiestart. Honderd procent zijn we nog niet, daarvoor moet de intensiteit nog groeien, maar we zullen klaar zijn.”

Zware start
Dat zal ook nodig zijn, want tegen Seraing moet er eigenlijk meteen gewonnen worden. Net als Seraing wordt Essevee immers in heel wat lijstjes naar voren geschoven als een mogelijke degradatiekandidaat. Al trekt Leye zich daar niets van aan. “Die pronostieken zitten er vaak naast hé. We zouden bijvoorbeeld eens moeten kijken waar iedereen Union vorig jaar plaatste. We moeten gewoon voor onszelf goed starten, want een goede start is de sleutel tot een goed seizoen. En akkoord, onze start oogt op papier allesbehalve gemakkelijk, maar we willen tonen aan onze supporters dat we op de goede weg zijn en laten zien dat we in staat zijn om mooie dingen neer te zetten. We moeten tonen dat het nieuwe Zulte Waregem er staat.”

Tegelijkertijd onderschat Leye de Luikenaars allerminst. “Op papier zijn ze misschien wel de gemakkelijkste tegenstander, maar dat wil daarom niet zeggen dat dat ook op het veld het geval is. Ze hebben ondanks een vooralsnog rustige mercato een goede voorbereiding achter de rug. Ze weten hoe ze moeten verdedigen en hebben ook de wapens om ons pijn te doen. We zullen dus zelf het verschil moeten maken.” Dat na de match tegen Seraing wedstrijden tegen Antwerp, Club Brugge en Genk volgen, zorgt echter niet voor druk aan de Gaverbeek. “In België is alles mogelijk bij het begin van het seizoen”, bekijkt Leye het nuchter. “Je moet altijd blijven geloven. Het kan er na vijf speeldagen evengoed ook zeer mooi uit zien.”

Versterking in elke linie
Het is nog wat gissen met welke elf Zulte Waregem zaterdag aan de aftrap zal verschijnen, maar zeker is dat Essevee aan zijn seizoen begint met een kern die allesbehalve af is. Zo bevestigde Leye nog maar eens dat er tegen de volgende speeldag evengoed nog één of meerdere versterkingen zullen bijkomen. “We zullen zeker nog sterker worden”, was hij duidelijk. “Het is de bedoeling om in elke linie nog kwaliteit bij te halen.” Vooral achterin zit Essevee vrij krap. Voor de nieuwkomers zijn ze bij de Boeren vooral op zoek naar jongens die passen in de filosofie van de coach . “We deden onze transfers tot nu toe met mijn voetbalfilosofie in het achterhoofd en dat zullen we ook blijven doen. In dat opzicht heb ik veel geluk dat CEO Eddy Cordier mee wil in mijn verhaal en dat we goed kunnen samenwerken om de juiste profielen te vinden”, aldus Leye. “Als je kijkt naar onze huidige aanwinsten, kan je enkel maar stellen dat ze allemaal al iets getoond hebben.”

Volgens Leye was het net daarom dan ook niet moeilijk om de keuzes voor zijn basiself te maken. “Ik heb mijn basisploeg al in mijn hoofd. Het is mijn job om keuzes te maken en ik kan iedereen garanderen dat ik elke keuze maak met het oog op wat best is voor de ploeg.” Dat geldt ook voor zijn keuze in doel. Nochtans was dat volgens Leye wél een moeilijke keuze. Met Bossut en Bostyn beschikt hij namelijk over twee keepers die qua niveau dicht bij elkaar liggen. “Ik heb duidelijk naar hen toe gesteld dat degene die in de beste vorm verkeert, zal spelen”, legde hij uit. “Op vandaag heb ik nog geen vaste hiërarchie, al zal die er op termijn wel komen.” Veel wijzer werden we van die uitleg alvast niet.

Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220722_94812871
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2022, 11:30:24 am door Frederik »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.775
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #47 Gepost op: juli 23, 2022, 11:45:22 am »
Ben echt benieuwd wat het zal geven nu het om de knikkers gaat. We moeten idd hopen op 3 punten, de manier waarop is momenteel ondergeschikt.

Bij de komende matchen zal de manier waarop we eventuele puntjes kunnen sprokkelen tegen de grotere ploegen nog meer ondergeschikt zijn...  Aan de andere kant, als je gisteren de Buffalo's (toch een zogezegde outsider voor de titel ;D) tegen de 10 strijders van Standaard zag spelen, dan zie je dat bepaalde topploegen er ook nog niet direct zullen staan en dat je met inzet ook een resultaat kan halen.
als de var en ref normaal doen
winnen ze altijd….

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #48 Gepost op: juli 23, 2022, 01:03:47 pm »
Ben echt benieuwd wat het zal geven nu het om de knikkers gaat. We moeten idd hopen op 3 punten, de manier waarop is momenteel ondergeschikt.

Bij de komende matchen zal de manier waarop we eventuele puntjes kunnen sprokkelen tegen de grotere ploegen nog meer ondergeschikt zijn...  Aan de andere kant, als je gisteren de Buffalo's (toch een zogezegde outsider voor de titel ;D) tegen de 10 strijders van Standaard zag spelen, dan zie je dat bepaalde topploegen er ook nog niet direct zullen staan en dat je met inzet ook een resultaat kan halen.
als de var en ref normaal doen
winnen ze altijd….
Idd, ik vond Gent echt de betere in het spel. Kunnen ver komen.

Offline RonnyDePonny

  • Leden
  • Berichten: 143
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #49 Gepost op: juli 23, 2022, 05:12:30 pm »
Ben echt benieuwd wat het zal geven nu het om de knikkers gaat. We moeten idd hopen op 3 punten, de manier waarop is momenteel ondergeschikt.

Bij de komende matchen zal de manier waarop we eventuele puntjes kunnen sprokkelen tegen de grotere ploegen nog meer ondergeschikt zijn...  Aan de andere kant, als je gisteren de Buffalo's (toch een zogezegde outsider voor de titel ;D) tegen de 10 strijders van Standaard zag spelen, dan zie je dat bepaalde topploegen er ook nog niet direct zullen staan en dat je met inzet ook een resultaat kan halen.
als de var en ref normaal doen
winnen ze altijd….
Idd, ik vond Gent echt de betere in het spel. Kunnen ver komen.
Iemand een pronostiek voor vanavond?

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.361
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #50 Gepost op: juli 23, 2022, 05:14:54 pm »
0-0

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.328
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #51 Gepost op: juli 23, 2022, 05:17:57 pm »
Opstellingen

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.582
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #52 Gepost op: juli 23, 2022, 05:22:39 pm »
Bossut met de aanvoerdersband. Dat zegt ook al veel.

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.328
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #53 Gepost op: juli 23, 2022, 05:23:26 pm »
Bossut met de aanvoerdersband. Dat zegt ook al veel.
... zou dat niet goed zijn volgens u?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #54 Gepost op: juli 23, 2022, 05:31:47 pm »
Rudy Bernier?  Antoine Bernier is het toch?  De te verwachten 11 in de huidige situatie.
We hebben geen geld,we gaan het doen met de jongens die er zijn,en patta ti en patta ta en dan hoor je Leye zeggen dat er zeker versterkingen in elke linie komen,wie is/zijn de praatjesmakers dan,Leye of die gasten die hier beweerden dat er geen transfers meer zouden komen?

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.582
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #55 Gepost op: juli 23, 2022, 05:34:06 pm »
Bossut met de aanvoerdersband. Dat zegt ook al veel.
... zou dat niet goed zijn volgens u?
Ik bedoelde het eerder in de zin van wie er eerste doelman zal zijn. Ik kan me niet voorstellen dat hij Sammy volgende week op de bank zet en een nieuwe aanvoerder kiest ook al las ik dat Leye nog geen definitieve keuze had gemaakt omtrent de eerste doelman.

Sammy is de speler met de langste staat van dienst en van de streek dus natuurlijk kan ik dar alleen maar toejuichen. Of hij de beste doelman is van de 2 daar heb ik mijn twijfels over. Swat, zolang dat Bockie maar geen aanvoerder meer is ist al goed voor mij.

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.328
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #56 Gepost op: juli 23, 2022, 05:39:57 pm »
Rudy Bernier?  Antoine Bernier is het toch?  De te verwachten 11 in de huidige situatie.
We hebben geen geld,we gaan het doen met de jongens die er zijn,en patta ti en patta ta en dan hoor je Leye zeggen dat er zeker versterkingen in elke linie komen,wie is/zijn de praatjesmakers dan,Leye of die gasten die hier beweerden dat er geen transfers meer zouden komen?
Rudy, 'tis zijn tweede naam. Antoine Rudy Bernier.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 930
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #57 Gepost op: juli 23, 2022, 05:58:10 pm »
Gano niet in de selectie, geblesseerd of transfer aan het regelen?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #58 Gepost op: juli 23, 2022, 06:00:19 pm »
Gano niet in de selectie, geblesseerd of transfer aan het regelen?

Geblesseerd

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #59 Gepost op: juli 23, 2022, 06:07:12 pm »
Rudy Bernier?  Antoine Bernier is het toch?  De te verwachten 11 in de huidige situatie.
We hebben geen geld,we gaan het doen met de jongens die er zijn,en patta ti en patta ta en dan hoor je Leye zeggen dat er zeker versterkingen in elke linie komen,wie is/zijn de praatjesmakers dan,Leye of die gasten die hier beweerden dat er geen transfers meer zouden komen?
Rudy, 'tis zijn tweede naam. Antoine Rudy Bernier.
Ok merci.