Auteur Topic: Vragen/opmerkingen  (gelezen 198673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #40 Gepost op: juli 29, 2015, 11:48:23 pm »
Boereeuh boereeuh is uitstekend. Kort en krachtig en velen doen daaraan mee. Verdeelde meningen blijkbaar hierover, zal altijd wel zo zijn over bepaalde liedjes natuurlijk.

Geen te lange liedjes (aan de gaverbeek, daar wonen de boeren, refrein: essevee, essevee, ...) want niemand kent dat.

Wel positief dat het borstelsteel liedje al een tijd uitblijft  :)

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #41 Gepost op: juli 30, 2015, 12:18:44 am »
We zitten dagelijks samen om nieuwe liedjes/deuntjes te zoeken... Is niet simpel. Je kan niet zomaar liedjes gaan overnemen van andere clubs. zoals de forza.. Not done in mijn ogen. Eigen aan Genk. Ma bon... Als we dan bestaande liedjes gaan moeten verwijderen. Dan hebben we al helemaal geen variabel repertoire meer over.
'Boereuh, boereuh,...' Blijft zowiezo. Is iets waar je het publiek eens kan met wakker schudden. Je zal zelf ook zien dat er andere songs zullen worden aangekoppeld in het zelfde tempo.
Als je de sfeer nu, vergelijkt met de sfeer 2 jaar terug. Denk ik wel dat we een serieus niveau hoger staan.
We doen ons ding, en houden iet wat weinig rekening met de reacties op songs op fora en facebook. Wel in het stadion zelf...
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2015, 02:56:07 am door essevee5381 »
South Lane Crew.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #42 Gepost op: juli 30, 2015, 08:04:22 am »
ik kreeg tijdens de match van mijn vrouw een sms-ke: "kunnen die gasten niets anders zingen dan boeren? En dienen trommel werkt op de zenuwen!" kheb et al zelf ook eens gezegd, der bestaat meer dan 1 liedje, hou de baby-liedjes thuis en hou de trommel enkel vo nen inzet of voor nen keer nen duw in de rug te geven...
Jeroenie, ondanks het feit dat ik uw mening respecteer en uw opmerkingen steeds apprecieer, vind ik dat je hier uzelf tegenspreekt. Je zegt dat we ons "babyliedjes" moeten thuislaten en net ervoor weet je te vermelden dat er meer dan 1 liedje is. Op den duur gaan we een hele match enkel nog maar "sing essevee" zingen. Want telkens we met iets nieuw komen, wordt het geklasseerd onder "babyliedjes". Terwijl " boeren,boeren" een letterlijke kopie (zelfs het ritme en al!) is van het "Joden, joden" van Ajax Amsterdam. En dat vindt iedereen dan w?l bangelijk...
Wij spelen ook nie bewust steeds dezelfde liedjes. We gaan ons repertoire af, met af en toe iets nieuws of een oudje dat ons te binnen schiet en de ene week gaat "Boeren" luider, en starten we dat meer, de week er op bijvoorbeeld "sing essevee" en dan gaat dat dan weer langer aangehouden worden/meer gezongen worden.
Over het gebruik van trommel heb ik u al vaak gezegd dat wij den trommel echt wel nodig hebben. We hebben al gemerkt dat als de trommel even weg valt, de mensen stoppen met zingen, ritme niet meer klopt of de mensen beginnen versnellen, andere songs er tussen gooien,... We weten dat jullie meer fan zijn van de Engelse sfeer (zoals bvb Antwerp in Belgi?) maar wij prefereren meer het Italiaanse concept. (Door bvb te werken met Capo, trommel, songs met veel "melodie" en minder tekst. Dit zorgt er voor dat mensen direct mee zijn en de liedjes luider gaan en langer blijven hangen).

Nu, hier ergens op't forum zit een topic "nieuwe liedjes". Voel jullie allemaal vrij om daar geregeld eens een filmpje of iets dergelijks te posten van songs die wij niet gebruiken maar jullie wel leuk vinden. Wij bekijken dat dan en kijkennof we er iets mee kunnen. 'T is gemakkelijk om te zeggen dat veel van ons liedjes " babysongs" zijn, als je geen alternatieven geeft of toont hoe het nog kan. Maar kom aub niet af met nummers van Belgische teams. We proberen songs zelf te zoeken/herwerken of zelf te maken. (Zoals mijn collega essevee5381 hier ook zei.)

Zelf heb ik ook nog een puntje van kritiek: Het valt mij op dat "Come on Essevee" opmerkelijk stiller beantwoord wordt vanop de tribune vijvers. Boodschap aan de mensen daar: beetje meer volume achter steken, aub! ;)

Ps: Jeroenie, zie dit bericht niet als een aanval. Ik tracht gewoon uw argumenten te verklaren vanuit ons standpunt en aan te tonen waarom we dingen op een bepaalde manier doen.
No pain, no gain.

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #43 Gepost op: augustus 01, 2015, 08:51:22 pm »
hmmm, tappi, ik pijze daj efkes verkeerd zit!
italiaanse sfeer vind je in een stad waar je italianen vind (rome, milaan, etc...) of in belgie zoals in genk, waar het krioelt van de italo's. in waregem vind je amper nen italiaan, en kun je dus nooit die sfeer bereiken die je voor ogen hebt. (iets om over na te denken!)
en nog...
komt nie af met geef ons dan voorstellen, want ik heb u al een redelijke lijst bezorgd vorig jaar, nadat we eens samen hebben gezeten om nen duw in de sfeer te krijgen. het enige wat van diejen avond terecht is gekomen is dat ik enkele uren van mijn tijd heb verdaan, want er is helemaal niks verandert!
er is dan ook meer dan 1 liedje die hard genoeg kan gaan om een ruimer publiek mee te krijgen. de babysongs waar ik het over heb weet je best ook welk ik bedoel want die stonden ook in die lijst als not done (zoek maar eens op 7 februari 2015 ;) )
het feit datt er in de tribune kant vijvers stiller aan toe gaat is mij ook al opgevallen! als ik dan eens tegen ons groepje zeg om 1 keer stil te zijn, valt het pas echt op want wanneer je zelf roept merk je dat zo niet! Ik  vrees damme meer en meer salonsupporters int stadion krijgen, maar ton van dedie da oek maar komen om efkes van ulder vrouwe weg te zijn! die kutfanfare werkt dan ook nog wa tegen waardoor den helft ook nie durft roepen als die mislukte blaaskapel kot ant maken is!

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #44 Gepost op: augustus 01, 2015, 09:26:24 pm »
hmmm, tappi, ik pijze daj efkes verkeerd zit!
italiaanse sfeer vind je in een stad waar je italianen vind (rome, milaan, etc...) of in belgie zoals in genk, waar het krioelt van de italo's. in waregem vind je amper nen italiaan, en kun je dus nooit die sfeer bereiken die je voor ogen hebt. (iets om over na te denken!)
en nog...
komt nie af met geef ons dan voorstellen, want ik heb u al een redelijke lijst bezorgd vorig jaar, nadat we eens samen hebben gezeten om nen duw in de sfeer te krijgen. het enige wat van diejen avond terecht is gekomen is dat ik enkele uren van mijn tijd heb verdaan, want er is helemaal niks verandert!
er is dan ook meer dan 1 liedje die hard genoeg kan gaan om een ruimer publiek mee te krijgen. de babysongs waar ik het over heb weet je best ook welk ik bedoel want die stonden ook in die lijst als not done (zoek maar eens op 7 februari 2015 ;) )
het feit datt er in de tribune kant vijvers stiller aan toe gaat is mij ook al opgevallen! als ik dan eens tegen ons groepje zeg om 1 keer stil te zijn, valt het pas echt op want wanneer je zelf roept merk je dat zo niet! Ik  vrees damme meer en meer salonsupporters int stadion krijgen, maar ton van dedie da oek maar komen om efkes van ulder vrouwe weg te zijn! die kutfanfare werkt dan ook nog wa tegen waardoor den helft ook nie durft roepen als die mislukte blaaskapel kot ant maken is!

Tja, na de oprichting van SLC had ik nog gesuggereerd iets gelijkaardigs te doen op de vijvers. Toen werd gekozen om dit enkel in X te doen. In de zone van "Joost" zitten we nog met een aantal die moeite willen doen. Waarom dan niet vragen om te hergroeperen om die groep uit te breiden? Kan enkel maar aanstekend werken op de rest en zo stelselmatig verder groeien. Daarnaast heb je een "Tappi2" nodig, die probeert de vlam in de pijp te krijgen. Meer sfeer in het stadion kan enkel lukken door initiatieven op de verschillende tribunes te nemen. 

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #45 Gepost op: augustus 01, 2015, 10:07:21 pm »
ivm bovenstaand ...

Ik denk dat er dringend nood is aan enkele extra sfeergroepen, op die manier kan er een "gezonde" concurrentie komen vanuit verschillende hoeken.

En ... het is niet omdat het een andere sfeergroep is dat dit vijandig moet zijn, maar kan wel met andere idee?n en andere insteek zijn. Als de leidinggevende mensen of ik noem het liever "de voortrekkers" op regelmatige basis es rond de tafel gaan (van de verschillende sfeergroepen) om de kopjes bijeen te steken en de neuzen in dezelfde richting te zetten kan dit volgens mij goed en aanstekelijk werken.

Ik weet dat dit een gevoelig punt is om binnen SLC daarover te discussi?ren maar per tribune een aparte sfeergroep kan volgens mij wel een serieuze stap vooruit zijn.

Enne ... SLC blijft uiteraard Vak X ...

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #46 Gepost op: augustus 01, 2015, 10:46:23 pm »
ivm bovenstaand ...

Ik denk dat er dringend nood is aan enkele extra sfeergroepen, op die manier kan er een "gezonde" concurrentie komen vanuit verschillende hoeken.

En ... het is niet omdat het een andere sfeergroep is dat dit vijandig moet zijn, maar kan wel met andere idee?n en andere insteek zijn. Als de leidinggevende mensen of ik noem het liever "de voortrekkers" op regelmatige basis es rond de tafel gaan (van de verschillende sfeergroepen) om de kopjes bijeen te steken en de neuzen in dezelfde richting te zetten kan dit volgens mij goed en aanstekelijk werken.

Ik weet dat dit een gevoelig punt is om binnen SLC daarover te discussi?ren maar per tribune een aparte sfeergroep kan volgens mij wel een serieuze stap vooruit zijn.

Enne ... SLC blijft uiteraard Vak X ...

Waarom zou SLC moeten beperkt blijven tot X? Al zal het altijd zo zijn dat de gemiddelde leeftijd in X lager zal zijn en sfeeracties anders aangepakt kunnen worden

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #47 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:32:28 am »
ivm bovenstaand ...

Ik denk dat er dringend nood is aan enkele extra sfeergroepen, op die manier kan er een "gezonde" concurrentie komen vanuit verschillende hoeken.

En ... het is niet omdat het een andere sfeergroep is dat dit vijandig moet zijn, maar kan wel met andere idee?n en andere insteek zijn. Als de leidinggevende mensen of ik noem het liever "de voortrekkers" op regelmatige basis es rond de tafel gaan (van de verschillende sfeergroepen) om de kopjes bijeen te steken en de neuzen in dezelfde richting te zetten kan dit volgens mij goed en aanstekelijk werken.

Ik weet dat dit een gevoelig punt is om binnen SLC daarover te discussi?ren maar per tribune een aparte sfeergroep kan volgens mij wel een serieuze stap vooruit zijn.

Enne ... SLC blijft uiteraard Vak X ...

Redelijk onrealistisch allemaal als je het mij vraagt.

Het is nu al moeilijk genoeg om sfeer te maken in 1 tribune, waar ga je dan het volk halen om nog 2 of 3 sfeergroepen te maken in andere tribunes?

De reden dat er imo wel sfeer is in de nieuwe tribune/vak X is omdat daar juist het meeste jonge volk zit.
Wat zou de gemiddelde leeftijd zijn in de hoofdtribune? Daar hoor je bij wijze van spreken nog een speld vallen bij een doelpunt, wat voor zin heeft het dan om daar 10-20 sfeermakers bij te steken?

Idem in de tribune kant vijvers, de meeste abonnees daar zijn denk ik toch redelijk trouw aan hun zitje en komen, zoals jeroenie zegt, vooral om een matchke te zien en een pint te drinken. Ik heb er niet echt een zicht op, maar zou het niet kunnen dat het publiek daar ook wat ouder begint te worden en dus de sfeer stilaan wat verdwijnt, omdat de jongeren en gezinnen naar de nieuwe tribune trekken?
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2015, 12:37:58 am door Svarrogh »

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #48 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:49:49 am »
Bon,

SLC ga nie uitbreiden naar andere tribunes...
Wie sfeer wil maken is welkom. We staan open voor ingevingen & idee?n.
1sfeergroep in het regenboogstadion. Geen 2,3,4,...
Er zijn maar 3,4 clubs in belgie waar er meerdere sfeergroepen zijn. Anderlecht (MA, SL), standard ( UI96, PHK) genk ( Drughi, Geneche). Hun publiek telt 3x zoveel volk of ons..
0,0% kans dat dit gerealiseerd word bij ons.
South Lane Crew.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.063
  • Voice of the voiceless!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #49 Gepost op: augustus 02, 2015, 09:06:51 am »
Idd te weinig volk bij ons!!, laat staan supporters dien hun keel open zetten. Het is al moeilijk genoeg om 1 trbune mee te krijgen.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #50 Gepost op: augustus 02, 2015, 10:47:39 am »
Redelijk onrealistisch allemaal als je het mij vraagt.

Het is nu al moeilijk genoeg om sfeer te maken in 1 tribune, waar ga je dan het volk halen om nog 2 of 3 sfeergroepen te maken in andere tribunes?

De reden dat er imo wel sfeer is in de nieuwe tribune/vak X is omdat daar juist het meeste jonge volk zit.
Wat zou de gemiddelde leeftijd zijn in de hoofdtribune? Daar hoor je bij wijze van spreken nog een speld vallen bij een doelpunt, wat voor zin heeft het dan om daar 10-20 sfeermakers bij te steken?

Idem in de tribune kant vijvers, de meeste abonnees daar zijn denk ik toch redelijk trouw aan hun zitje en komen, zoals jeroenie zegt, vooral om een matchke te zien en een pint te drinken. Ik heb er niet echt een zicht op, maar zou het niet kunnen dat het publiek daar ook wat ouder begint te worden en dus de sfeer stilaan wat verdwijnt, omdat de jongeren en gezinnen naar de nieuwe tribune trekken?

Een ideaalbeeld is uiteraard niet altijd realistisch of (gemakkelijk) realiseerbaar.
Maar een tweede sfeergroep (uiteraard niet in Vak X) kan volgens mij het vuur extra aanwakkeren, maar ik ben wel groot voorstander van "goede samenwerkingen".







Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #51 Gepost op: augustus 02, 2015, 11:19:09 am »
Volgens mij is een tweede sfeergroep onhaalbaar. In de hoofdtribune zal je heel, maar dan ook heel erg moeilijk wat sfeer kunnen cre?ren. De meeste springen zelfs niet recht bij een doelpunt, laat staan dat ze spontaan hun ploeg zullen aanvuren.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #52 Gepost op: augustus 02, 2015, 11:44:35 am »
Volgens mij is een tweede sfeergroep onhaalbaar. In de hoofdtribune zal je heel, maar dan ook heel erg moeilijk wat sfeer kunnen cre?ren. De meeste springen zelfs niet recht bij een doelpunt, laat staan dat ze spontaan hun ploeg zullen aanvuren.

Als iedereen blijft zitten, dan blijf je na 2-3 keer ook zitten.
Als een hoop rechtsspringt en uitbundig doet, dan ben je automatisch meer geneigd mee te doen.

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #53 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:16:04 pm »
Een 2de sfeergroep is gewoon not done.
Sfeer aanwakkeren? Wij horen zelf de jongens van Lokeren niet, het is niet dat ze geen sfeer maakten..
Sfeermakers zijn meer dan welkom bij ons. Nie meer en nie minder.
South Lane Crew.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #54 Gepost op: augustus 02, 2015, 01:53:26 pm »
Sowieso is een sfeergroep iets dat organisch groeit. Dat kan je niet forceren.

Ivm de liedjes,
Ik vind het repertoire op zich goed, maar heb de indruk dat er de ene match heel veel variatie is en een andere keer bijna continue hetzelfde.

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #55 Gepost op: augustus 02, 2015, 03:16:20 pm »
Sowieso is een sfeergroep iets dat organisch groeit. Dat kan je niet forceren.

Ivm de liedjes,
Ik vind het repertoire op zich goed, maar heb de indruk dat er de ene match heel veel variatie is en een andere keer bijna continue hetzelfde.

Da is te zien hoe de stemming is en hoeveel we hebben gezopen  ;D
Maar je hebt een punt.
South Lane Crew.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #56 Gepost op: augustus 02, 2015, 11:54:28 pm »
Da is te zien hoe de stemming is en hoeveel we hebben gezopen  ;D
Maar je hebt een punt.
Daarom was de sfeer op Standard in de 2e helft wat minder, spijtig :-\
SV TILL I DIE

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #57 Gepost op: augustus 03, 2015, 12:06:57 am »
Daarom was de sfeer op Standard in de 2e helft wat minder, spijtig :-\

Hoh, niet alleen daar door denk ik. Als we 1-1 staan en we staan met 10 te zingn en daar blijft het bij. Dan ligt het niet alleen aan dn drank denkek. Maar ook aan de mentaliteit van sommigen. Dan is de zin om er vol voor te gaan ook deels weg bij ons :/ standard away is altijd wel wa mizerie op da gebied :/
South Lane Crew.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #58 Gepost op: augustus 03, 2015, 01:34:20 am »
Daarom was de sfeer op Standard in de 2e helft wat minder, spijtig :-\

Zeg maar "heel wat minder".
Als we ons profileren als sfeergroep, en m'n trommelaar en ik (ik ben de man met de megafoon), starten een liedje, de sfeergroep groep zingt 2 zinnen dan valt 3/4 weer stil... Jah... Dan moeten we vooral naar onszelf kijken.
Soit, we nemen het mee en er zal intern wel over gesproken worden bij ons. Volgende thuismatch geven we'r weer een lap op.
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2015, 01:37:23 am door tappi »
No pain, no gain.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Vragen/opmerkingen
« Reactie #59 Gepost op: augustus 03, 2015, 07:12:53 am »
Hoh, niet alleen daar door denk ik. Als we 1-1 staan en we staan met 10 te zingn en daar blijft het bij. Dan ligt het niet alleen aan dn drank denkek. Maar ook aan de mentaliteit van sommigen. Dan is de zin om er vol voor te gaan ook deels weg bij ons :/ standard away is altijd wel wa mizerie op da gebied :/

Amai als ge als lid van de sfeer al zo denkt... Als er een minder moment is, moeten jullie juist doordoen. Er zal wel weet een moment komen waarbij er een pak meer meedoen. Maar idd standard is moeilijk en dan moet je goed 'timen' wanneer je zingt anders word je gewoon overstemd