Auteur Topic: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.45u : Essevee - RSC Anderlecht  (gelezen 12902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.669
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #60 Gepost op: december 05, 2020, 10:10:20 am »
Bon 4/6 tegen Gent en Anderlecht. Beide ploegen in slechte doen, maar bij ons was/is het niet beter. Dit is dus beter dan verwacht.

Komt er nu vooral op aan om ik de komende 2 matchen er te staan. Als je daar opnieuw 4/6 of 6/6 kan halen. Dan sta je er goed voor.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #61 Gepost op: december 05, 2020, 10:22:29 am »
Heb mij het  commentaar(getater)nog meer geërgerd aan De Bilde dan aan Raes,en dat wil wat zeggen!(eleven)

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #62 Gepost op: december 05, 2020, 10:22:35 am »
Iedereen zou op voorhand getekend hebben voor een 4 op 6 tegen Gent en Anderlecht. Dat het voetbal niet goed was, zal mij worst wezen. In de huidige situatie tellen alleen de punten.
Eerst moet je punten pakken, dan groeit het vertrouwen en dan zal het spel ook verbeteren. We zitten nu nog altijd in fase 1.
Tegen de "kleinere" ploegen zal ons spel trouwens ook zowiezo beter zijn. Als de ploegen achter ons nu ook eens zouden verliezen .... en wat minder geluk zouden hebben, dan zouden we eindelijk eens kunnen opschuiven in het klassement en eindelijk van die 14de plaats verlost zijn.
Afwachten en hopen maar.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.235
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #63 Gepost op: december 05, 2020, 10:35:03 am »
Heb het echt wel gehad met Govea ook.
Speelt op een seizoen maar 3 goeie matchen, en dat voor iemand die €800.000 op een jaar krijgt.
Ik zou opteren voor Dompé en Bruno achter Chory.
We hebben meer snelheid en creativiteit nodig op de tegenaanvallen.
Het is maar zo da we aan kansen kunnen geraken.
Het spel kunnen we niet maken in deze opstelling, met deze spelers en met deze spelpatronen(die er gewoonweg niet zijn)

Deschacht en De Bock moeten er ook uit
Kinderlijke fouten gisteren. Zelf in provinciale weten spelers hoe ze moeten verdedigen in een 3 mans defensie.
Humpreys-Pletinckx-Bianda
Of dat beter gaat zijn weet ik niet, maar slechter kan ook niet denk ik

Dus
Bostyn
Humpreys-Peltinckx-Bianda
Opare--Marcq--Seck- -Srarfi
Dompé-Bruno
Chory

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.933
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #64 Gepost op: december 05, 2020, 11:10:11 am »
Vreemd eigenlijk dat we na eupen eerst nog naar Antwerp moeten, waar de al tegen speelden..
En dan pas stvv waar we nog niet tegen speelden..

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.289
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #65 Gepost op: december 05, 2020, 11:20:03 am »

Deschacht en De Bock moeten er ook uit
Kinderlijke fouten gisteren. Zelf in provinciale weten spelers hoe ze moeten verdedigen in een 3 mans defensie.
Humpreys-Pletinckx-Bianda
Of dat beter gaat zijn weet ik niet, maar slechter kan ook niet denk ik

Dus
Bostyn
Humpreys-Peltinckx-Bianda
Opare--Marcq--Seck- -Srarfi
Dompé-Bruno
Chory

Toch geen fan van Bianda hoor.. Enorm trage speler pff
SV TILL I DIE

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #66 Gepost op: december 05, 2020, 11:34:17 am »
Ik heb mijn twijfels ook over Bianda. Niet zo snel, hapt soms als het niet nodig is en doet soms gevaarlijke dingetjes achterin. Denk dat hij zichzelf war overschat.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.235
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #67 Gepost op: december 05, 2020, 12:01:55 pm »

Deschacht en De Bock moeten er ook uit
Kinderlijke fouten gisteren. Zelf in provinciale weten spelers hoe ze moeten verdedigen in een 3 mans defensie.
Humpreys-Pletinckx-Bianda
Of dat beter gaat zijn weet ik niet, maar slechter kan ook niet denk ik

Dus
Bostyn
Humpreys-Peltinckx-Bianda
Opare--Marcq--Seck- -Srarfi
Dompé-Bruno
Chory

Toch geen fan van Bianda hoor.. Enorm trage speler pff

Ja ik weet ook dat dit geen topper is
Rare transfer trouwens
Maar hebben we andere alternatieven?
De Bock en Deschacht hebben nu wel genoeg kansen gehad.
De 3 kansen van Gent vorige week in het openingskwartier waren ook allemaal de “schuld” van die 2

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.715
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #68 Gepost op: december 05, 2020, 12:41:29 pm »

Deschacht en De Bock moeten er ook uit
Kinderlijke fouten gisteren. Zelf in provinciale weten spelers hoe ze moeten verdedigen in een 3 mans defensie.
Humpreys-Pletinckx-Bianda
Of dat beter gaat zijn weet ik niet, maar slechter kan ook niet denk ik

Dus
Bostyn
Humpreys-Peltinckx-Bianda
Opare--Marcq--Seck- -Srarfi
Dompé-Bruno
Chory

Toch geen fan van Bianda hoor.. Enorm trage speler pff

Ja ik weet ook dat dit geen topper is
Rare transfer trouwens
Maar hebben we andere alternatieven?
De Bock en Deschacht hebben nu wel genoeg kansen gehad.
De 3 kansen van Gent vorige week in het openingskwartier waren ook allemaal de “schuld” van die 2
Ik volg u daarin San Iker, De Bock herstelde zich wel tweede helft, maar die laatste kans van Anderlecht waarbij hij zijn man zomaar laat lopen, als trainer kom je daar toch zot van?  En, het is zoals je schrijft, het zijn geen éénmalige dingen, het is iedere keer.  En ja, het kan ook mislopen met Bianda en Pletinckx.    Tegen Gent hadden we het geluk dat Gent niet scoorde in het begin, dankzij vooral Louis, maar nadat we scoorden deed de ploeg het heel goed, tegen Anderlecht was het echt pijnlijk om te zien hoe Deschacht en De Bock speelden, Deschacht heel de match door gewoon niet goed.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #69 Gepost op: december 05, 2020, 02:08:48 pm »
Ik vind het overdreven dat De Schacht slecht zou gespeeld hebben. Buiten de fout die hij maakt bij het eerste doelpunt van Anderlecht heeft hij goed gepeeld. Ook De Bock, vind ik, heeft een degelijke match gespeeld. Nu als De Schacht zou stoppen na dit seizoen, zoals hij laat blijken, kunnen we hem goed vervangen door een Pletinckx of Humphreys.

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.337
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #70 Gepost op: december 05, 2020, 02:22:58 pm »
met een 4/6 in een normaal seizoen
zouden we allemaal tevreden zijn....
nu ist wa anders.ll :)

ze vochten ervoor en dus een verdiend punt
Bruno zwak maar scoort
Srarfi beste man op het veld maar 90min....
Seck vaak in de aanval... verrassend

Ref was zwak en zeker voor ons...
behalve op die beslissende fase, waar ik ni snap
dat hij hem niet gaf
maar, fout op Schacht kon ook rood zijn...
alstie em verkeerd moeten hebben
was zijn carrière over...
Fout op Deschacht was altijd rood. Altijd rood. Ilaimaharitra kreeg tegen Waasland Beveren rood en 3 weken schorsing voor een dergelijke fout. Dat was rood.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.715
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #71 Gepost op: december 05, 2020, 02:32:02 pm »
Ik vind het overdreven dat De Schacht slecht zou gespeeld hebben. Buiten de fout die hij maakt bij het eerste doelpunt van Anderlecht heeft hij goed gepeeld. Ook De Bock, vind ik, heeft een degelijke match gespeeld. Nu als De Schacht zou stoppen na dit seizoen, zoals hij laat blijken, kunnen we hem goed vervangen door een Pletinckx of Humphreys.
Dan kijk je niet goed volgens mij, sorry dat ik het zo cru moet stellen,eerste goal staat Oli veel te ver van de aanvaller, tweede goal stapt hij mee uit, en dan nog niet goed, De Bock zou kunnen bijspringen maar staat te slapen, op die kopbal van Nmecha staat hij minstens op een meter afstand,maakt onnodig veel fouten zodat de tegenstrever vrijschoppen krijgen op goeie plaatsen, Oli gaat soms ongecontroleerd mee, voegt niks toe aan het aanvalspel en slentert dan terug, Oli draait traag, is traag,ook in zijn reactie, nee dus, Oli speelde niet goed.  De Bock haalde veel aanvallen eruit door die tackles, dat deed hij goed, maar eerste helft waren zijn passen rotslecht,weet vaak niet wat hij moet doen, en vooral die laatste kans van Anderlecht waarbij hij zijn man gewoon laat koppen(is niet moeilijk,gewoon uw man volgen)we konden verliezen daardoor, dus nee, ook een onvoldoende voor De Bock.

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.337
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #72 Gepost op: december 05, 2020, 02:32:36 pm »
Vreemd eigenlijk dat we na eupen eerst nog naar Antwerp moeten, waar de al tegen speelden..
En dan pas stvv waar we nog niet tegen speelden..
Ja, speeldagen 17 (STVV) en 18 (Antwerp) waren geruild voor een reden die ik niet weet.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.715
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #73 Gepost op: december 05, 2020, 02:33:04 pm »
met een 4/6 in een normaal seizoen
zouden we allemaal tevreden zijn....
nu ist wa anders.ll :)

ze vochten ervoor en dus een verdiend punt
Bruno zwak maar scoort
Srarfi beste man op het veld maar 90min....
Seck vaak in de aanval... verrassend

Ref was zwak en zeker voor ons...
behalve op die beslissende fase, waar ik ni snap
dat hij hem niet gaf
maar, fout op Schacht kon ook rood zijn...
alstie em verkeerd moeten hebben
was zijn carrière over...
Fout op Deschacht was altijd rood. Altijd rood. Ilaimaharitra kreeg tegen Waasland Beveren rood en 3 weken schorsing voor een dergelijke fout. Dat was rood.
2

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.235
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #74 Gepost op: december 05, 2020, 03:09:37 pm »
met een 4/6 in een normaal seizoen
zouden we allemaal tevreden zijn....
nu ist wa anders.ll :)

ze vochten ervoor en dus een verdiend punt
Bruno zwak maar scoort
Srarfi beste man op het veld maar 90min....
Seck vaak in de aanval... verrassend

Ref was zwak en zeker voor ons...
behalve op die beslissende fase, waar ik ni snap
dat hij hem niet gaf
maar, fout op Schacht kon ook rood zijn...
alstie em verkeerd moeten hebben
was zijn carrière over...
Fout op Deschacht was altijd rood. Altijd rood. Ilaimaharitra kreeg tegen Waasland Beveren rood en 3 weken schorsing voor een dergelijke fout. Dat was rood.
2

Die 2 fouten kan je niet vergelijken.
Akkoord beiden rood, maar die van Cjarleroi was veel smeriger. Dat was met opzet op iemands kuit gaan staan/trappen
Hier was geen opzet bij, maar wel rood.
Typische fase van een speler die de bal te ver van de voet laat en wil herstellen

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #75 Gepost op: december 05, 2020, 04:32:24 pm »
4/6 tegen Gent en Anderlecht. Daar moeten we, cijfermatig, absoluut tevreden mee zijn. Vooral als je onze dramatische seizoensstart in acht neemt zijn dit toch onverhoopte punten. Het was / is ook hoog nodig dat we ze pakken, want Beveren , Moeskroen en Mechelen zullen ook wel nog hun puntjes rapen. Tot daar het positief nieuws...

Wat een dramatische pot voetbal gisteren. Het is in principe al een volledig seizoen niet om aan te gluren, maar gisteren spandde toch wel de kroon. Verdedigend geven we boulevards van ruimte weg, ons middenveld verzuipt week na week, aanvallend zijn we onbestaande, ... Om dan nog maar te zwijgen van de grasmat die ooit tot één van de beste in de Belgische competitie was. Het zijn harde tijden voor de Essevee-supporters. Dan hoor je sommigen zeggen 'Ja maar, ze tonen inzet en wilskracht..' Is dat niet het minimum wat we kunnen verwachten van professionele voetballers?! Mogen we niet meer verwachten van zowel de technische staf als van de spelersgroep?

Bostyn keepte goed en krijgt met de week meer zelfvertrouwen. Begint steeds meer te coachen en durft al eens zijn ploegmaten een veeg uit de pan te geven bij te maken verdedigen. Laat die jongen maar staan, als hij zo verder progressie blijft maken kan hij uitgroeien tot onze nieuwe Bossut. Ook Srarfi en Dompé zijn spelers die wat extra brengen en met een flits iets kunnen forceren. Gelukkig hebben we hen nog, alhoewel ze in het begin van de competitie toch heel weinig speelminuten kregen. Dury is (eindelijk) tot inkeer gekomen. Ik lees nogal wat commentaar op Chory , maar in mijn ogen is dit onterecht. Die man staat moederziel alleen op zijn eiland, krijgt amper steun en heeft geen afspeelmogelijkheden rond hem of iemand die in zijn rug infiltreert... Je zou voor minder moedeloos worden. Wel klopt het dat hij teveel overtredingen maakt en soms te onbesuisd is , daar zal hij zeker nog moeten aan werken.

Deschacht was DRAMATSICH gisteren. Verloor elk duel, maakte ontelbaar veel fouten, liet Nmencha constant wegdraaien , stapte te pas en te onpas uit met alle gevolgen vandien,... De Olli van voor zijn blessure is niet meer terug te zien en ik vrees dat die nooit meer terugkomt. We moeten durven doorselecteren nu en terug Pletinckx ik de elf droppen. Hij is nu ook niet mijn favoriete verdediger maar hij verdedigt alleszins secuurder dan Deschacht in zijn huidige vorm.

De invalbeurt van Vossen was ook tenenkrommend. Volgende keer maar iemand laten invallen die wel zin heeft om er zijn kop voor te leggen.
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.289
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #76 Gepost op: december 05, 2020, 04:39:44 pm »
Grappig dat de commentatoren op tv vol lof waren over Deschacht ... Die stelden zelf een jaar extra voor... Zo zie je maar hoeveel zij er van kennen. Onbegrijpelijk.

Van mij mag Deschacht wel in de trainersstaf komen volgend jaar.
SV TILL I DIE

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #77 Gepost op: december 05, 2020, 05:01:39 pm »
Grappig dat de commentatoren op tv vol lof waren over Deschacht ... Die stelden zelf een jaar extra voor... Zo zie je maar hoeveel zij er van kennen. Onbegrijpelijk.

Van mij mag Deschacht wel in de trainersstaf komen volgend jaar.
Zat gisteren ook met stijgende verbazing te luisteren naar Raes en De Bilde. Enige duels die hij won waren op het einde tweede helft na fouten die de ref op den duur niet meer durfde fluiten.
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #78 Gepost op: december 05, 2020, 05:22:50 pm »
Grappig dat de commentatoren op tv vol lof waren over Deschacht ... Die stelden zelf een jaar extra voor... Zo zie je maar hoeveel zij er van kennen. Onbegrijpelijk.

Van mij mag Deschacht wel in de trainersstaf komen volgend jaar.
Zat gisteren ook met stijgende verbazing te luisteren naar Raes en De Bilde. Enige duels die hij won waren op het einde tweede helft na fouten die de ref op den duur niet meer durfde fluiten.
Raes en De Bilde?Ik heb geluid uit gezet en rustig gekeken,als je in de tribune zit heb je geen kommentaar

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.235
Re: Speeldag 15 : 04/12/2020 - 20.450u : Essevee - RSC Anderlecht
« Reactie #79 Gepost op: december 05, 2020, 05:30:35 pm »
Forza Essevee, ik ben het zo goed als eens met je analyse, behalve over Chory zoals je wel al kon lezen.
In het systeem dat we nu spelen is het de bedoeling dat Chory de ploeg laat aansluiten en dat doet hij niet.
Hij verliest heel gemakkelijk duels voor iemand van 2m.
En als ie dan het duel gewonnen heeft kaatst die direct terug, neen, dat is nie de bedoeling.
Chory moet Salou-gewijs wachten(bal bijhouden) tot Bruno, Govea en de flanken wat aansluiting hebben. Bij dat direct kaatsen hebben die jongens ook geen aanspeelpunten voor zich en spelen ze de bal terug. Zo kan je niet aanvallen

We hebben een balvaste spits nodig en dat is Chory niet
In al die matchen dat ik al gezien heb eigenlijk.

In mjn ogen is Chory een goede spits bj een dominante ploeg met veel flankvoorzetten