Auteur Topic: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee  (gelezen 14558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: februari 07, 2021, 09:49:04 pm »
Wanneer je in de beker werd vernederd, verwacht je vandaag een geconcentreerde start van de wedstrijd. Dat begin van de wedstrijd zegt ook voldoende hoe zeer ze met de nederlaag inzaten woensdag.

Het niveau vandaag? Jongens, met alle respect. Het was triestig. Enorm slordig spel, verkeerde keuzes op verkeerde momenten, lage kwaliteit van uitvoering (het schot van Seck in de eerste helft was het mooie voorbeeld). Het was een droevig niveau heren, en ik kijk puur naar onszelf, niet naar Charleroi.

MAAR, en dat wil ik dan als supporter benadrukken. Ik heb een team gezien dat vocht voor de gelijkmaker. Bostyn die weer punten pakt. Dat een Dompé nu aub het vertrouwen krijgt voor de resterende wedstrijden. Het is de enige met een actie en een goede voorzet. Bruno is een killer in de zestien, ondanks het mindere veldspel is hij in tegenstelling tot Vossen van enorm grote waarde. Ik ben zeker tevreden met deze wedstrijd, ik heb daarin niet veel nodig, zolang er strijd te zien is.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: februari 07, 2021, 09:56:53 pm »
We hebben één van de beste matchen gespeeld vandaag. Ik vond iedereen zijn werk goed doen, behalve Vossen,die vond ik spijtig genoeg slecht zonder meer.
We hadden zelfs recht op een overwinning, maar toch ben ik nu blij met 1 punt na de goal van Charleroi na 40 seconden wedstrijd.
Vroeger heb ik al beweerd dat we niet scherp genoeg starten aan de wedstrijd en dat de tegenstander altijd als eerste heel vroeg in de match een grote kans krijgt die gelukkig meestal gemist wordt, behalve natuurlijk tegen een ploeg als Charleroi. Dat zou toch niet mogen. Die focus moet er zijn vanaf het beginsignaal van de scheidsrechter.
Ik heb ook de indruk dat we beter uit de verf komen en meer gemotiveerd zijn tegen de betere ploegen.
Ik begrijp niet goed de kritiek op vooral Govea, Marck, Seck. Ik heb ze speciaal in de gaten gehouden en vond ze goed spelen. We moeten ze ook niet vergelijken met spelers die op dezelfde plaats spelen bij topploegen. Dat zou te hoog gegrepen zijn voor onze ploeg, maar voor ons nu zijn dat heel goeie spelers.
Ik vind dat ze een goeie repliek gegeven na de bekermatch tegen Olympic.
Na zo een match zie je ook dat we met deze, volgens dit forum, "te slechte spelers voor 1A" we toch goed kunnen voetballen. Het spel is belangrijker dan de individuele spelers.
En tenslotte wil ik nog kwijt dat Bostyn weer punten gepakt heeft voor ons vandaag. Voor mij
al een hele tijd, onze keeper nr 1.
Seck moet meer doen met de ruimte en de kansen,ik heb Seck liever daar dan lager bij ons,wanneer Seck lager staat dan hou ik mijn hart vast.  Als ik moet kiezen tussen een Seck of een Marcq, kies ik altijd voor Marcq.  Maar deze match had Seck bij de ballen die hij kreeg in de lucht wel vaak het overwicht, te weinig is dit  het geval, ondanks zijn lengte.
Govea vond ik niet slecht,keerde ook altijd terug mee om te verdedigen, maar speelde soms te traag en zijn corners en vrije trappen kan hij veel beter dan in deze match.
En de mensen die zeiden dat Dompé geen 90 minuten aankan, sorry, dat is niet correct.  Dompé moet altijd starten voor mij, deed zijn verdedigende taken ook, greep op het juiste moment in, kreeg daarvoor een terechte gele kaart, maar was een belangrijke ingreep.
Ik hoop dat we een Chory volgende week of de week erop toch terugzien, zal imo een serieuze impact hebben nu, de ballen in de box,het bijhouden van de bal, samenspel met Bruno, imo allemaal beter dan met een Vossen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: februari 08, 2021, 08:50:00 am »
Classic Dury, Dompé de schuld geven van het tegendoelpunt (Botaka had te veel ruimte om een aanspeelpunt te vinden)
Zal naar zijn poulain Deschacht geluisterd hebben.
In de rust zag je duidelijk dat het gesprek tussen Davy en Olli over dat doelpunt ging.
Olli wees ook naar Dompé (of naar zijn flank)
Ik denk dat Davy het niet eens was want Olli was liep kwaad weg.

Deschacht moest daar gewoon in duel gaan, punt uit

En voor zij die denken of hopen dat Vossen op de bank zal zitten... Volgens Dury zijn Jelle en Bruno enorm complementair.
Alle geluk dat u assistenten daar na meer dan een halfjaar achtergekomen zijn  ::)

« Laatst bewerkt op: februari 08, 2021, 08:52:21 am door San Iker »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: februari 08, 2021, 09:04:53 am »
Classic Dury, Dompé de schuld geven van het tegendoelpunt (Botaka had te veel ruimte om een aanspeelpunt te vinden)
Zal naar zijn poulain Deschacht geluisterd hebben.
In de rust zag je duidelijk dat het gesprek tussen Davy en Olli over dat doelpunt ging.
Olli wees ook naar Dompé (of naar zijn flank)
Ik denk dat Davy het niet eens was want Olli was liep kwaad weg.

Deschacht moest daar gewoon in duel gaan, punt uit

En voor zij die denken of hopen dat Vossen op de bank zal zitten... Volgens Dury zijn Jelle en Bruno enorm complementair.
Alle geluk dat u assistenten daar na meer dan een halfjaar achtergekomen zijn  ::)
Oli in duel,Opare veel te slap,Marcq te laat,De Bock kon helpen deed het niet, het was collectief.  Ik denk toch dat wanneer Chory fit is Vossen op de bank gaat zitten.

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: februari 08, 2021, 09:44:49 am »
Vossen en Bruno complementair  :o.  Vossen staat continue buitenspel, wint geen enkel duel , heeft 0,0 meerwaarde. Die jongen is alleen complementair met de bank / tribune. Zelfs een Chory op 1 been krijgt de voorkeur van mij.

Dury moet gewoon eens Bruno van die flank halen en in de rug van Chory laten zwerven. Iedereen weet dat Bruno de helft van zijn kwaliteiten verliest als hij op de flank gekneld zit met die zijlijn. Gewoon in de as van het veld laten spelen en hem zo vaak mogelijk op de plaats krijgen waar hij dodelijk is, in en rond de 16m. Benieuwd of dit ooit gaat gebeuren.
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: februari 08, 2021, 09:47:17 am »
Al bij al gisteren een degelijke match gespeeld.
Veel kansen bij elkaar gespeeld tegen een zeker te pakken Charerloi. Was niet het stevige blok die je zou kunnen. Was defensief enorm wankel. Hoeveel keer is Dompé voorbij Botaka gegaan? Veel.

Er zat meer in, maar je moet scoren.

Negatieve uitschieter blijft voor mij toch Seck. Die man kan werkelijk echt niet voetballen, 't is ongelofelijk. Krijgt dan nog 3 hele grote kansen. En Opare zijn voorzetten blijven inderdaad ook een verschrikking. En De Bock tja, ik hoop heel hard dat ze die zijn optie niet lichten, want die stelt toch ook niets voor.

Blijft toch wel: met een Dompe en Srarfi heb je eigenlijk 2 heel goede flankspelers. Jammer dat je ze zo weinig gebruikt, neem daarbij nog een Bruno die amper (gisteren toch niet :) ) iets nodig heeft in de box om te scoren en dan zit je vooraan toch redelijk ok. Nog een goeie spits en daar zit het goed.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: februari 08, 2021, 09:50:42 am »
Al bij al gisteren een degelijke match gespeeld.
Veel kansen bij elkaar gespeeld tegen een zeker te pakken Charerloi. Was niet het stevige blok die je zou kunnen. Was defensief enorm wankel. Hoeveel keer is Dompé voorbij Botaka gegaan? Veel.

Er zat meer in, maar je moet scoren.

Negatieve uitschieter blijft voor mij toch Seck. Die man kan werkelijk echt niet voetballen, 't is ongelofelijk. Krijgt dan nog 3 hele grote kansen. En Opare zijn voorzetten blijven inderdaad ook een verschrikking. En De Bock tja, ik hoop heel hard dat ze die zijn optie niet lichten, want die stelt toch ook niets voor.

Blijft toch wel: met een Dompe en Srarfi heb je eigenlijk 2 heel goede flankspelers. Jammer dat je ze zo weinig gebruikt, neem daarbij nog een Bruno die amper (gisteren toch niet :) ) iets nodig heeft in de box om te scoren en dan zit je vooraan toch redelijk ok. Nog een goeie spits en daar zit het goed.

Maar De Bock is een vriendje van Deschacht, en wat Olli zegt, dat is allemaal waar volgens Francky
Dus, Bockie zit hier nog volgend seizoen... En dat terwijl de cafés ook weer open zullen zijn. Die gaat nog slechter spelen

Offline svzwfan

  • Leden
  • Berichten: 554
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: februari 08, 2021, 09:51:03 am »
Ik begrijp ook niet dat Dury zegt dat Vossen en Bruno complementair zijn.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: februari 08, 2021, 09:53:34 am »
Al bij al gisteren een degelijke match gespeeld.
Veel kansen bij elkaar gespeeld tegen een zeker te pakken Charerloi. Was niet het stevige blok die je zou kunnen. Was defensief enorm wankel. Hoeveel keer is Dompé voorbij Botaka gegaan? Veel.

Er zat meer in, maar je moet scoren.

Negatieve uitschieter blijft voor mij toch Seck. Die man kan werkelijk echt niet voetballen, 't is ongelofelijk. Krijgt dan nog 3 hele grote kansen. En Opare zijn voorzetten blijven inderdaad ook een verschrikking. En De Bock tja, ik hoop heel hard dat ze die zijn optie niet lichten, want die stelt toch ook niets voor.

Blijft toch wel: met een Dompe en Srarfi heb je eigenlijk 2 heel goede flankspelers. Jammer dat je ze zo weinig gebruikt, neem daarbij nog een Bruno die amper (gisteren toch niet :) ) iets nodig heeft in de box om te scoren en dan zit je vooraan toch redelijk ok. Nog een goeie spits en daar zit het goed.

Maar De Bock is een vriendje van Deschacht, en wat Olli zegt, dat is allemaal waar volgens Francky
Dus, Bockie zit hier nog volgend seizoen... En dat terwijl de cafés ook weer open zullen zijn. Die gaat nog slechter spelen

Feit

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.638
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: februari 08, 2021, 10:30:29 am »
We spelen een erg goede wedstrijd tegen een moeilijke tegenstander en ik lees hier vooral veel negatieve dingen :o

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: februari 08, 2021, 10:52:28 am »
Vossen en Bruno complementair  :o.  Vossen staat continue buitenspel, wint geen enkel duel , heeft 0,0 meerwaarde. Die jongen is alleen complementair met de bank / tribune. Zelfs een Chory op 1 been krijgt de voorkeur van mij.

Dury moet gewoon eens Bruno van die flank halen en in de rug van Chory laten zwerven. Iedereen weet dat Bruno de helft van zijn kwaliteiten verliest als hij op de flank gekneld zit met die zijlijn. Gewoon in de as van het veld laten spelen en hem zo vaak mogelijk op de plaats krijgen waar hij dodelijk is, in en rond de 16m. Benieuwd of dit ooit gaat gebeuren.
2.Maar Chory is er momenteel niet.  Dury zet Seck heel hoog, en dit snap ik wel,moet ook in de 16 komen en doet dat ook, maar zijn technisch vermogen van Seck is ondermaats,maar we hebben op die plaats niemand anders, ja Sissako, maar die heeft geen zin meer zit mentaal volledig aan de grond.
Dus Marcq lost in balverlies veel op hoor, en Govea deed gisteren zijn defensieve taken ook net als Dompé(maar eerste minuut misschien niet ;) ).  Govea kreeg gisteren veel kritiek, maar gaf ook enkele heel goeie doorsteek passen, zijn vrije trappen en corners waren slecht ja, en ook enkele balverliezen,maar voor de rest deed hij wel zijn job.
 Vossen trekt gaten, trekt verdedigers mee, maar dat is het enige dat hij doet, de ballen die hij kreeg, daar deed hij ook niks mee.  Zolang dat Chory niet fit is moeten we daar een oplossing voor vinden, Vossen is voor mij de minst goeie keuze,ge kunt ook Bruno diep zetten en Dompe en Srarfi op de flanken,Dompé was voor mij de man die altijd voor gevaar zorgde,90 minuten aan een stuk, indien Srarfi moe is dan kan je ook nog De Smet inbrengen, wanneer de tegenstrever wat moe wordt, ge kunt Panos nog tussen het middenveld en Bruno zetten, maar goed, dat valt dan ook nog af te wachten hoe het uitdraait.
We waren in Charleroi bijna 90 minuten de baas, hadden kansen genoeg, op zich is dat meer dan positief, ik denk dat we niet altijd zoveel kansen gaan missen, dus moest Dury toch diezelfde elf zetten in STVV, dan snap ik het wel al vind ik dat Vossen onze zwakste speler was.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: februari 08, 2021, 11:59:13 am »
We spelen een erg goede wedstrijd tegen een moeilijke tegenstander en ik lees hier vooral veel negatieve dingen :o

Neen, we het gaat vooral over Dury zijn zever.
We speelden goed op Charleroi, maar zoals Woaregem gisteren ook zei, zo overweldigend was dat allemaal niet. Maar de punten zijn er, dus dat is fantastisch!!!

Ik hoop vooral dat ze zich weer niet miskijken op het feit dat we punten pakken, maar qua voetbal niet zo top zijn.
Paar jaar geleden hebben we dat ook eens gehad toen we POII wonnen. Men miskeek zich ook
Jaar later mochten we weer vechten tegen degradatie...


Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: februari 08, 2021, 12:17:14 pm »
Het niveau vandaag? Jongens, met alle respect. Het was triestig. Enorm slordig spel, verkeerde keuzes op verkeerde momenten, lage kwaliteit van uitvoering (het schot van Seck in de eerste helft was het mooie voorbeeld). Het was een droevig niveau heren, en ik kijk puur naar onszelf, niet naar Charleroi.
Deze reactie vind ik er echt over ! Ofwel heb je naar een andere match gekeken ofwel schat je onze ploeg veel te hoog in. Kijk dan naar Brugge, daar zie je dat allemaal niet wat je hier beschrijft.
Na al zoveel droevige matchen, vind ik dit nog eens goed voetbalspel. We hebben vele kansen gemist en hadden eigenlijk moeten winnen. We speelden TEGEN en OP Charleroi, niet vergeten !

Edit: Quote toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2021, 12:58:13 pm door svennay »

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.638
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: februari 08, 2021, 12:47:15 pm »
Het niveau vandaag? Jongens, met alle respect. Het was triestig. Enorm slordig spel, verkeerde keuzes op verkeerde momenten, lage kwaliteit van uitvoering (het schot van Seck in de eerste helft was het mooie voorbeeld). Het was een droevig niveau heren, en ik kijk puur naar onszelf, niet naar Charleroi.
Deze reactie vind ik er echt over ! Ofwel heb je naar een andere match gekeken ofwel schat je onze ploeg veel te hoog in. Kijk dan naar Brugge, daar zie je dat allemaal niet wat je hier beschrijft.
Na al zoveel droevige matchen, vind ik dit nog eens goed voetbalspel. We hebben vele kansen gemist en hadden eigenlijk moeten winnen. We speelden TEGEN en OP Charleroi, niet vergeten !

Edit: Quote toegevoegd.
Één van onze beste wedstrijden dit seizoen, ik versta niet dat er hier nog zitten te zagen.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2021, 12:58:35 pm door svennay »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: februari 08, 2021, 12:55:50 pm »
Het niveau vandaag? Jongens, met alle respect. Het was triestig. Enorm slordig spel, verkeerde keuzes op verkeerde momenten, lage kwaliteit van uitvoering (het schot van Seck in de eerste helft was het mooie voorbeeld). Het was een droevig niveau heren, en ik kijk puur naar onszelf, niet naar Charleroi.
Deze reactie vind ik er echt over ! Ofwel heb je naar een andere match gekeken ofwel schat je onze ploeg veel te hoog in. Kijk dan naar Brugge, daar zie je dat allemaal niet wat je hier beschrijft.
Na al zoveel droevige matchen, vind ik dit nog eens goed voetbalspel. We hebben vele kansen gemist en hadden eigenlijk moeten winnen. We speelden TEGEN en OP Charleroi, niet vergeten !

Edit: Quote toegevoegd.
Één van onze beste wedstrijden dit seizoen, ik versta niet dat er hier nog zitten te zagen.
We misten gewoon teveel kansen, that's it, voor de rest was dit een goeie match van ons, zag ook zelfs driehoekjes, zag ook individuele acties, zag ook in balverlies veel recuperatie, zou dit ook zeggen wanneer het 1-0 was.  Ik dacht niet dat we dit 90 minuten konden doen op Charleroi, vond dit verrassend.   
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2021, 12:58:52 pm door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: februari 08, 2021, 01:03:37 pm »
Blijft toch bizar om te zien hoe verschillend de meningen zijn over het geleverde spel.
Al snap ik beide partijen hun standpunten wel.

Het was inderdaad qua groepsinspanning en inzet één van onze beste matchen.
Dit neemt echter niet weg dat wederom bepaalde spelers niet brachten wat van hen verlangd wordt.
Eigenlijk moesten we deze match gewoon altijd winnen als iedereen op niveau is maar de kansen die gisteren werden gemist zijn op geen hand te tellen en waren allesbepalend.

Ook ik ben kritisch en erger mij match na match aan verschillende spelers die blijven ploeteren maar mogen blijven staan. Maar zoals hier al meermaals aangehaald zal niks veranderen zolang onze T1 aan boord blijft...

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: februari 08, 2021, 01:08:44 pm »
Het niveau vandaag? Jongens, met alle respect. Het was triestig. Enorm slordig spel, verkeerde keuzes op verkeerde momenten, lage kwaliteit van uitvoering (het schot van Seck in de eerste helft was het mooie voorbeeld). Het was een droevig niveau heren, en ik kijk puur naar onszelf, niet naar Charleroi.
Deze reactie vind ik er echt over ! Ofwel heb je naar een andere match gekeken ofwel schat je onze ploeg veel te hoog in. Kijk dan naar Brugge, daar zie je dat allemaal niet wat je hier beschrijft.
Na al zoveel droevige matchen, vind ik dit nog eens goed voetbalspel. We hebben vele kansen gemist en hadden eigenlijk moeten winnen. We speelden TEGEN en OP Charleroi, niet vergeten !

Edit: Quote toegevoegd.
Oei, heb ik een misdaad begaan? Word ik nu opgepakt?
''Na zoveel droevige matchen''. Daar zeg je het. Je standaard wordt steeds lager, waardoor je wedstrijden zoals gisteren al de beste wedstrijd van het seizoen gaat vinden, dat kan kloppen! Ik ben absoluut tevreden van de werkethiek, maar totaal niet van de kwaliteit van het spel. Dat was met momenten zo slordig. En nogmaals, ik kijk niet Charleroi. Want dat was nog zwakker.

Ik schat dit team niet hoger in, maar net daarom is dit niveau nog steeds bedroevend. Dat is gewoon een objectieve mening. Ik hamer er wel op dat de jongens gisteren hebben gestreden, waar ik dan weer als supporter enorm tevreden mee ben. Het is zoals de hele Marq discussie, zijn niveau is niet wat wij volgend seizoen willen zien. Maar doordat het niveau nu zo laag ligt, springt hij er zelf met momenten uit, dus willen sommige hier dat hij gaat verlengen.

''ik SnaP niEt daT somMige HiEr nOg ZaGen''. Het is geen zagen, het is een vastelling. Het niveau MOET omhoog naar volgend seizoen toe, of we hangen er aan.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: februari 08, 2021, 01:16:53 pm »
We spelen een erg goede wedstrijd tegen een moeilijke tegenstander en ik lees hier vooral veel negatieve dingen :o

Neen, we het gaat vooral over Dury zijn zever.
We speelden goed op Charleroi, maar zoals Woaregem gisteren ook zei, zo overweldigend was dat allemaal niet. Maar de punten zijn er, dus dat is fantastisch!!!

Ik hoop vooral dat ze zich weer niet miskijken op het feit dat we punten pakken, maar qua voetbal niet zo top zijn.
Paar jaar geleden hebben we dat ook eens gehad toen we POII wonnen. Men miskeek zich ook
Jaar later mochten we weer vechten tegen degradatie...

Nu klink jij zoals Dury na die 4-0 nederlaag in Genk, de toekomstige kampioen en waar niemand met Kaya wilde spelen, en Dury hem toen maar vervangde na de rust.  Volgend jaar wilde Kaya weg, hoe zou dat komen?
Meestal ben ik het meer dan eens met uw commentaar, nu niet, kan gebeuren.    We hadden toen een goeie ploeg, maar Dury wilde nog meer, jezus, de ploeg van toen,o.a.
Hamalainen,de beste Baudry,Kaya,Oliynika,Harbaoui,De Sart(veel te weinig geloof van Dury)Bongonda,De Pauw,De fauw(zijn laatste goe jaar)Doumbia(verkloot door Dury, sorry voor de woorden)Coopman,Leya Iseka.  Het probleem toen was/is nog altijd hetzelfde, Dury speelde te lang te aanvallend(we haalden een 5 op 33, was dat een 10 op 33 speelden we altijd PO-1!!!)toen we Europees speelden en zette spelers op rare plaatsen.  Dury zei dat de ploeg te zwak was en het jaar daarop veel beter moest zijn, we waren het jaar daarop veel slechter en er gingen spelers weg die absoluut niet weg moesten maar weg wilden, volledige verkeerde inschatting van Dury en Cordier.
We gaan realistischer moeten zijn hoor, en voor mij was het voetbal op Charleroi best ok, daarnaast hebben we geen geld om dure aankopen te doen, dan moeten we de scouting aanspreken, en de kopstukken bij onze club geloven te weinig in de scouting, terwijl er veel goeie spelers rondlopen die vrij komen dit jaar, ik ben eens benieuwd wat ze gaan doen.
Het niveau gaat niet hoger worden volgend jaar, dat is de realiteit, indien wij een beetje normaal deden in het begin van het jaar dan hadden we waarschijnlijk nooit op de voorlaatste plaats gestaan en waren we een punt of 6 rijker.   En we hebben echt matchen gewonnen met veel geluk, maar dat hoort erbij.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: februari 08, 2021, 01:36:46 pm »
We spelen een erg goede wedstrijd tegen een moeilijke tegenstander en ik lees hier vooral veel negatieve dingen :o

Neen, we het gaat vooral over Dury zijn zever.
We speelden goed op Charleroi, maar zoals Woaregem gisteren ook zei, zo overweldigend was dat allemaal niet. Maar de punten zijn er, dus dat is fantastisch!!!

Ik hoop vooral dat ze zich weer niet miskijken op het feit dat we punten pakken, maar qua voetbal niet zo top zijn.
Paar jaar geleden hebben we dat ook eens gehad toen we POII wonnen. Men miskeek zich ook
Jaar later mochten we weer vechten tegen degradatie...

Nu klink jij zoals Dury na die 4-0 nederlaag in Genk, de toekomstige kampioen en waar niemand met Kaya wilde spelen, en Dury hem toen maar vervangde na de rust.  Volgend jaar wilde Kaya weg, hoe zou dat komen?
Meestal ben ik het meer dan eens met uw commentaar, nu niet, kan gebeuren.    We hadden toen een goeie ploeg, maar Dury wilde nog meer, jezus, de ploeg van toen,o.a.
Hamalainen,de beste Baudry,Kaya,Oliynika,Harbaoui,De Sart(veel te weinig geloof van Dury)Bongonda,De Pauw,De fauw(zijn laatste goe jaar)Doumbia(verkloot door Dury, sorry voor de woorden)Coopman,Leya Iseka.  Het probleem toen was/is nog altijd hetzelfde, Dury speelde te lang te aanvallend(we haalden een 5 op 33, was dat een 10 op 33 speelden we altijd PO-1!!!)toen we Europees speelden en zette spelers op rare plaatsen.  Dury zei dat de ploeg te zwak was en het jaar daarop veel beter moest zijn, we waren het jaar daarop veel slechter en er gingen spelers weg die absoluut niet weg moesten maar weg wilden, volledige verkeerde inschatting van Dury en Cordier.
We gaan realistischer moeten zijn hoor, en voor mij was het voetbal op Charleroi best ok, daarnaast hebben we geen geld om dure aankopen te doen, dan moeten we de scouting aanspreken, en de kopstukken bij onze club geloven te weinig in de scouting, terwijl er veel goeie spelers rondlopen die vrij komen dit jaar, ik ben eens benieuwd wat ze gaan doen.
Het niveau gaat niet hoger worden volgend jaar, dat is de realiteit, indien wij een beetje normaal deden in het begin van het jaar dan hadden we waarschijnlijk nooit op de voorlaatste plaats gestaan en waren we een punt of 6 rijker.   En we hebben echt matchen gewonnen met veel geluk, maar dat hoort erbij.
Je hebt gelijk
Maar toen stond al lang vast dat De Sart, Kaya, Leya Iseka, Olayinka, Doumbia,... niet gingen blijven.
Dat waren trouwens niet allemaal vaste basisspelers e.
Ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt. We hadden toen wel een degelijke ploeg, maar de meesten
Zijn niet vervangen. En de meesten waren ook huurlingen.

Men had toen geen 10, 6 en 8 meer. Maar Kaya, De Sart en Doumbia waren niet incontournable. Ook zonder hen wonnen we toen en dat strooide zand in de ogen.
Sindsdien zijn we altijd op de sukkel geweest met ons middenveld.  Hebben we nooit meer een 10 gehad.

Ik hoop nu vooral dat ze weer niet gaan afkomen met transfers alla Deschacht, De Bock,...
dat werkt niet.
Scout, haal jongelingen, mensen met creatieviteit, snelheid.
Geen gasten die zich al bewezen hebben zoals bijna de volledige ploeg hier.

Wie zijn de sterkste? Juist Humphreys en Bostyn, mannen die zich willen bewijzen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 24 : 07/02/2021 - 16.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #79 Gepost op: februari 08, 2021, 01:41:46 pm »
Het niveau vandaag? Jongens, met alle respect. Het was triestig. Enorm slordig spel, verkeerde keuzes op verkeerde momenten, lage kwaliteit van uitvoering (het schot van Seck in de eerste helft was het mooie voorbeeld). Het was een droevig niveau heren, en ik kijk puur naar onszelf, niet naar Charleroi.
Deze reactie vind ik er echt over ! Ofwel heb je naar een andere match gekeken ofwel schat je onze ploeg veel te hoog in. Kijk dan naar Brugge, daar zie je dat allemaal niet wat je hier beschrijft.
Na al zoveel droevige matchen, vind ik dit nog eens goed voetbalspel. We hebben vele kansen gemist en hadden eigenlijk moeten winnen. We speelden TEGEN en OP Charleroi, niet vergeten !

Edit: Quote toegevoegd.

Oei, heb ik een misdaad begaan? Word ik nu opgepakt?
''Na zoveel droevige matchen''. Daar zeg je het. Je standaard wordt steeds lager, waardoor je wedstrijden zoals gisteren al de beste wedstrijd van het seizoen gaat vinden, dat kan kloppen! Ik ben absoluut tevreden van de werkethiek, maar totaal niet van de kwaliteit van het spel. Dat was met momenten zo slordig. En nogmaals, ik kijk niet Charleroi. Want dat was nog zwakker.

Ik schat dit team niet hoger in, maar net daarom is dit niveau nog steeds bedroevend. Dat is gewoon een objectieve mening. Ik hamer er wel op dat de jongens gisteren hebben gestreden, waar ik dan weer als supporter enorm tevreden mee ben. Het is zoals de hele Marq discussie, zijn niveau is niet wat wij volgend seizoen willen zien. Maar doordat het niveau nu zo laag ligt, springt hij er zelf met momenten uit, dus willen sommige hier dat hij gaat verlengen.

''ik SnaP niEt daT somMige HiEr nOg ZaGen''. Het is geen zagen, het is een vastelling. Het niveau MOET omhoog naar volgend seizoen toe, of we hangen er aan.

Dit gaan ze doen met gerichte versterkingen deze zomer. Ik snap het en heb er vrede mee ze nu weinig gebougeerd hebben. Seizoen uitspelen en behoud verzekeren in deze woelige tijd.