Auteur Topic: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee  (gelezen 26748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline chicco

  • Leden
  • Berichten: 87
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #100 Gepost op: april 02, 2016, 10:15:55 am »
perfecte analyse van marc degryse
boussoufa DUIKT de open ruimte in
boussoufa DUIKT de 16 in

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #101 Gepost op: april 02, 2016, 10:27:59 am »
Als ik je reactie lees stel ik me toch wat vragen. We halen een punt op het veld van de kampioen, de mentaliteit waar zo over geklaagd werd was er nu wel, Dury zet Dalsgaard waar supporters hem willen zien spelen, de verdediging stond pal .... Maar nee, Dury heeft te lang gewacht met wisselen, Essikal (eindelijk nog eens een jongere die de eerste ploeg haalt) moet verkocht worden, Steppe had niet veel werk, Storm mocht niet meedoen. Zo kan je altijd wel iets vinden om over te zagen.

Ik vond Dalsgaard nu ook wel niet echt een geslaagde optie op de rechtsvoor.
Je ziet wel dat Baudry meer verdedigende kwaliteiten heeft dan Dalsgaard, da's positief.
Ik vond niet dat er te lang gewacht werd met wisselen, het spijtige was wel dat net wanneer Dalsgaard naar de kant gehaald werd Baudry uitviel. Waardoor Mendy nog eens een kans kreeg :p

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #102 Gepost op: april 02, 2016, 10:38:28 am »
Als ik je reactie lees stel ik me toch wat vragen. We halen een punt op het veld van de kampioen, de mentaliteit waar zo over geklaagd werd was er nu wel, Dury zet Dalsgaard waar supporters hem willen zien spelen, de verdediging stond pal .... Maar nee, Dury heeft te lang gewacht met wisselen, Essikal (eindelijk nog eens een jongere die de eerste ploeg haalt) moet verkocht worden, Steppe had niet veel werk, Storm mocht niet meedoen. Zo kan je altijd wel iets vinden om over te zagen.

Essikal moet je idd niet verkopen. Laat ons eens proberen een ploeg op te bouwen en wat stabiliteit cre?ren. Ook De Ridder past in zo'n plaatje. Niet voor 1,2 mio natuurlijk.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #103 Gepost op: april 02, 2016, 10:41:25 am »
Steve nog jaar huren en dan kopen voor 0,6 miljoen euro.


Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #104 Gepost op: april 02, 2016, 10:43:40 am »
Redelijk tot degelijk gespeeld!  Meer dan verdiend punt.  Collectief zeer sterk.  Alles zat goed.  Heb me geen minuut moeten ergeren.  Enkel aan het vele geduik van Gent en de kans voor steve op de 0-2  die hij onbegrijpelijk hoog over knalt.  anders was het gespeeld.  Essevee mag terecht voor die 4e plaats gaan en maakt er zeker aanspraak op als ze dit spel kunnen houden. 
« Laatst bewerkt op: april 02, 2016, 10:51:34 am door essevee007 »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #105 Gepost op: april 02, 2016, 11:22:04 am »
Je ziet dat we kwaliteit te kort komen, maar ruimschoots gecompenseerd door strijdlust.
2

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #106 Gepost op: april 02, 2016, 11:24:58 am »
Een redelijk Zulte Waregem.

Toch een gemiste kans om met de 3 punten aan de haal te gaan. Met dank aan Steveke De Ridder, ik zal er nooit fan van worden.

Steppe goeie match ja, al moest hij nu ook niet z???veel doen he.

Essikal goed, die jongen is echt gegroeid. Verrast mij positief. Niettegenstaande moet je die bij wat interesse deze zomer onmiddellijk verkopen.

Lepoint zeer sterk achterin, heel secuur.

Wel weer vragen bij opstelling en wissels (of het gebrek daaraan) van Dury.
Waarom Dalsgaard rechtsvoor? Waarom Cordaro op links?
Wat heeft Storm misdaan? Waarom soms zo lang wachten met wisselen (72e minuut, pff) ?

't was gisteren 1 april zulle ...

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #107 Gepost op: april 02, 2016, 12:14:04 pm »
Essikal samen met steppe d? uitblinker. Voor een keer niet akkoord met mogul ;-) : baudry sterk op rb, werd te veel aan zijn lot overgelaten door een (te) vermoeide dalsgard, maar loste het zeer goed op, samen met een sublieme essikal (sterk in duel, grote actieradius en zeer rustig ad bal, bovendien technisch sterk). Ook dikke pluim voor sfeer, vooral laatste halfuur toen essevee het moeilijk had, dat is 'support' ;-)

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #108 Gepost op: april 02, 2016, 01:46:02 pm »
Schitterende prestatie van Steppe.
Maar ik heb Bossut in het verleden ook al zulke matchen weten spelen hoor. We moeten hem nu ook niet slechter maken dan hij was. Ik ben wel volledig akkoord dat het de laatste twee seizoenen minder was en dat Dury al vroeger had moeten wisselen.

Ik denk dat Steppe nu vooral een voorbeeld is van waar een keeper die vertrouwen heeft, toe in staat is.

Zowel Sammy als Kenny zijn allebei goeie doelmannen.
Waar Sammy het vertrouwen miste en een paar procent van zijn mogelijkheden verliest,heeft Kenny nu een paar procentjes extra. Hierdoor zien we Steppe nu reddingen doen, die we andere jaren bij Sammy zagen.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #109 Gepost op: april 02, 2016, 03:12:26 pm »
Collectief erg tevreden vandaag, ok iedereen ziet dat Gent de beter ploeg is maar wij stonden er collectief
 Jammer dat die bal op diallo afwijkt of hij valt nooit in kums zijn voeten. Enorm veel strijd lust gezien.
-knip-
Bal week af op Baudry en dus niet op Diallo... ;)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #110 Gepost op: april 02, 2016, 03:14:04 pm »
Ik vond Dalsgaard nu ook wel niet echt een geslaagde optie op de rechtsvoor.
Je ziet wel dat Baudry meer verdedigende kwaliteiten heeft dan Dalsgaard, da's positief.
Ik vond niet dat er te lang gewacht werd met wisselen, het spijtige was wel dat net wanneer Dalsgaard naar de kant gehaald werd Baudry uitviel. Waardoor Mendy nog eens een kans kreeg :p
Dalsgaard een lijn vooruit heeft het voordeel dat hij de eerste ballen kan proberen recupereren en zo de verdediging ontlast.
Ik vond Baudry ook zeker niet slecht maar rendeert nog beter in een centrale positie terwijl Diallo beter op de flank past dan Baudry volgens mij.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #111 Gepost op: april 02, 2016, 04:28:11 pm »
Als ik je reactie lees stel ik me toch wat vragen. We halen een punt op het veld van de kampioen, de mentaliteit waar zo over geklaagd werd was er nu wel, Dury zet Dalsgaard waar supporters hem willen zien spelen, de verdediging stond pal .... Maar nee, Dury heeft te lang gewacht met wisselen, Essikal (eindelijk nog eens een jongere die de eerste ploeg haalt) moet verkocht worden, Steppe had niet veel werk, Storm mocht niet meedoen. Zo kan je altijd wel iets vinden om over te zagen.

Niet zo klein denken, "we pakken een punt op het veld van de kampioen"
JE MOET NAAR DE FEITEN KIJKEN. En die zijn dat 1. Gent niet meer het Gent van vorig seizoen is of begin dit seizoen. En 2. je een huizenhoge kans mist op de 0-2 wat een serieuze optie was geweest op winst.

Ik wil Dalsgaard ni?t op de rechtsvoor zien. Ik wist niet dat andere supporters dat wel wilden. Zou alleszins vreemd zijn. Is gewoon een rechtsback met aanvallende kwaliteiten maar bezit geen actie om aanvaller te zijn.

Essikal moet verkocht worden? Nat??rlijk moet die verkocht worden. Daar is iedere supporter het toch wel mee eens, mag ik hopen. We hebben ?indelijk eens een EIGEN speler die je eigendom is. Oef, eindelijk iemand die je te gelde kan maken. Of ga je hem hier houden tot z'n 35e ?
Zulte Waregem staat of valt niet met Karim Essikal hoor.

Is toch waanzin dat Storm sinds die match op Genk niet meer mag meedoen?
Is de ?nige in deze kern met snelheid+actie, maar die moet blijkbaar een moord gepleegd hebben, want Buyl krijgt de voorkeur. Buylke.

Wat is dat hier toch opt forum dat je niets van (opbouwende) kritiek mag geven. Ah ja neen, want er is "een punt gehaald bij de kampioen". En dan ist blijkbaar allemaal goed en wel.  ::)
« Laatst bewerkt op: april 02, 2016, 04:35:56 pm door balboa »

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #112 Gepost op: april 02, 2016, 04:31:04 pm »
Dalsgaard een lijn vooruit heeft het voordeel dat hij de eerste ballen kan proberen recupereren en zo de verdediging ontlast.
Ik vond Baudry ook zeker niet slecht maar rendeert nog beter in een centrale positie terwijl Diallo beter op de flank past dan Baudry volgens mij.

Baudry niets anders gedaan dan fouten gemaakt dit seizoen als centrale verdediger. Penaltyfout thuis tegen Anderlecht, rood thuis tegen OHL, te korte terugspeelbal thuis tegen Standard,...
Allemaal als centrale verdediger.

Gisteren ook 5x een bal langs zijn lijn laten passeren. Dat leren ze bij de miniemen. Hoeveel keer heeft mijn trainer dat niet tegen de backs gezegd: "uw lijn afdekken!"

Hopelijk Dalsgaard volgende match weer gewoon op zijn positie rechts achteraan.

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #113 Gepost op: april 02, 2016, 05:41:07 pm »
Lees hier toch wel wat kritiek op Baudry. Maar voor mij was het vooral Dalsgaard die dikwijls positioneel niet goed stond waardoor Baudry in een twee tegen ??n situatie kwam. Boussoufa maakte daar dankbaar gebruik van om telkens opnieuw aanspeelbaar te zijn.
Meerdere mannen van de match : Steppe, maar ook Lepoint (rots in de branding), Diallo (secuur verdedigd) en Essikal ...
Boussoufa heeft nog niets van zijn klasse verloren, maar ik ga een keer een "heintje" doen : na een zoveelste duik in de tweede helft
verdient Boussoufa in mijn ogen een gele kaart voor spelbederf en dat ging zijn tweede zijn ...

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #114 Gepost op: april 02, 2016, 05:41:37 pm »
Niet zo klein denken, "we pakken een punt op het veld van de kampioen"
JE MOET NAAR DE FEITEN KIJKEN. En die zijn dat 1. Gent niet meer het Gent van vorig seizoen is of begin dit seizoen. En 2. je een huizenhoge kans mist op de 0-2 wat een serieuze optie was geweest op winst.

Ik wil Dalsgaard ni?t op de rechtsvoor zien. Ik wist niet dat andere supporters dat wel wilden. Zou alleszins vreemd zijn. Is gewoon een rechtsback met aanvallende kwaliteiten maar bezit geen actie om aanvaller te zijn.

Essikal moet verkocht worden? Nat??rlijk moet die verkocht worden. Daar is iedere supporter het toch wel mee eens, mag ik hopen. We hebben ?indelijk eens een EIGEN speler die je eigendom is. Oef, eindelijk iemand die je te gelde kan maken. Of ga je hem hier houden tot z'n 35e ?
Zulte Waregem staat of valt niet met Karim Essikal hoor.

Is toch waanzin dat Storm sinds die match op Genk niet meer mag meedoen?
Is de ?nige in deze kern met snelheid+actie, maar die moet blijkbaar een moord gepleegd hebben, want Buyl krijgt de voorkeur. Buylke.

Wat is dat hier toch opt forum dat je niets van (opbouwende) kritiek mag geven. Ah ja neen, want er is "een punt gehaald bij de kampioen". En dan ist blijkbaar allemaal goed en wel.  ::)

Inderdaad. Snelheid is het ENIGE dat Storm heeft, zo snel dat hij zichzelf voorbijloopt, de bal verliest onderweg of de bal hoog overkijlt...
Ik was al gene fan van Storm toen ie overkwam van Club en heeft voor mij genoeg getoond dat hij geen eersteklasse materiaal is.  Ik ga zelfs meer zeggen: voor mij is Storm een mindere versie van Naessens.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #115 Gepost op: april 02, 2016, 05:44:28 pm »
Niet zo klein denken, "we pakken een punt op het veld van de kampioen"
JE MOET NAAR DE FEITEN KIJKEN. En die zijn dat 1. Gent niet meer het Gent van vorig seizoen is of begin dit seizoen. En 2. je een huizenhoge kans mist op de 0-2 wat een serieuze optie was geweest op winst.

Ik wil Dalsgaard ni?t op de rechtsvoor zien. Ik wist niet dat andere supporters dat wel wilden. Zou alleszins vreemd zijn. Is gewoon een rechtsback met aanvallende kwaliteiten maar bezit geen actie om aanvaller te zijn.

Essikal moet verkocht worden? Nat??rlijk moet die verkocht worden. Daar is iedere supporter het toch wel mee eens, mag ik hopen. We hebben ?indelijk eens een EIGEN speler die je eigendom is. Oef, eindelijk iemand die je te gelde kan maken. Of ga je hem hier houden tot z'n 35e ?
Zulte Waregem staat of valt niet met Karim Essikal hoor.

Is toch waanzin dat Storm sinds die match op Genk niet meer mag meedoen?
Is de ?nige in deze kern met snelheid+actie, maar die moet blijkbaar een moord gepleegd hebben, want Buyl krijgt de voorkeur. Buylke.

Wat is dat hier toch opt forum dat je niets van (opbouwende) kritiek mag geven. Ah ja neen, want er is "een punt gehaald bij de kampioen". En dan ist blijkbaar allemaal goed en wel.  ::)

Natuurlijk mag je kritiek geven. Daarom moet ik er nog niet mee akkoord zijn toch ?
Je kan ook anders naar de feiten kijken. Gent speelt niet meer zoals vroeger zeg je maar
dwong gisteren wel 21 corners af en Steppe zat er ook een paar keer goed tussen. Zo slecht
waren ze nu ook niet. En dat Buyl de voorkeur krijgt op Storm is niet onlogisch ? Buyl deed het
tot nu toe zeker niet minder dan Storm en is bovendien eigendom van de club.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #116 Gepost op: april 02, 2016, 05:49:07 pm »
Lees hier toch wel wat kritiek op Baudry. Maar voor mij was het vooral Dalsgaard die dikwijls positioneel niet goed stond waardoor Baudry in een twee tegen ??n situatie kwam. Boussoufa maakte daar dankbaar gebruik van om telkens opnieuw aanspeelbaar te zijn.
Meerdere mannen van de match : Steppe, maar ook Lepoint (rots in de branding), Diallo (secuur verdedigd) en Essikal ...
Boussoufa heeft nog niets van zijn klasse verloren, maar ik ga een keer een "heintje" doen : na een zoveelste duik in de tweede helft
verdient Boussoufa in mijn ogen een gele kaart voor spelbederf en dat ging zijn tweede zijn ...
Ik vind dat Baudry op de rechtsback weinig ontgoochelde dit jaar, centraal was het veel minder. Dalsgaard is de betere voetballer maar speelt te ver van zijn man, dan kan je hem beter een rij vooruit laten spelen zoals Cissako vorig jaar.

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #117 Gepost op: april 02, 2016, 09:23:38 pm »
Baudry op rechtsback mij ook nooit echt ontgoocheld. Vond het spijtig bij komst dalsgaard dat hij er uit moest.

Idem voor overige wintertransfers...

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #118 Gepost op: april 02, 2016, 10:18:39 pm »
Essikal moet verkocht worden? Nat??rlijk moet die verkocht worden. Daar is iedere supporter het toch wel mee eens, mag ik hopen. We hebben ?indelijk eens een EIGEN speler die je eigendom is. Oef, eindelijk iemand die je te gelde kan maken. Of ga je hem hier houden tot z'n 35e ?
Zulte Waregem staat of valt niet met Karim Essikal hoor.

Natuurlijk moet je hem niet houden tot z'n 35. Maar soms moet je durven wachten vooraleer je cash't. Ik weet dat het nodig was, maar liefst geen tweede Bogonda meer.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #119 Gepost op: april 05, 2016, 04:54:26 pm »
Mooie samenvatting van de hoogtepunten!  8)
[vimeo]https://vimeo.com/161627801[/vimeo]