Auteur Topic: [17] MEITE Soualiho - ex speler  (gelezen 124618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
[17] MEITE Soualiho - ex speler
« Gepost op: april 12, 2016, 12:44:06 pm »
Naar aanleiding van zijn goede beurt tijdens Essevee - RSC Anderlecht, vind ik de tijd rijp dat Soualiho zijn eigen topic krijgt.

Van een ontbolstering zou ik nog niet durven spreken, maar hij is alvast aan het kiemen. ;)

eens iets anders : die Meit? kon mij wel bekoren... heeft potentieel
Origineel: http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2733.msg214308#msg214308

Het Laatste Nieuws 12/04/2016
Via Joost M


(full res)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2016, 02:32:30 pm »
Wat vonden/vinden jullie van Soualiho? :)

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2016, 03:14:43 pm »
Wat vonden/vinden jullie van Soualiho? :)
om eerlijk te zijn, ik ben niet onder de indruk. Ik vond 'm traag, bang (om zijn voet te zetten) en verward (wist niet goed waar te lopen).
Maar hij had natuurlijk de omstandigheden tegen: net terug uit schorsing dus niet te fel in duel durven gaan + heeft nog niet veel mee gedaan.
Dus Dury kan gelijk hebben, maar ik zie het voorlopig nog niet...
Hope I'm wrong...

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.318
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2016, 07:13:57 pm »
Vond hem niet slecht alleszins. Paar keer goed in balrecuperatie,  wel paar keer minder in positie en slechte passing

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2016, 09:34:53 am »
Vond hem niet slecht alleszins. Paar keer goed in balrecuperatie,  wel paar keer minder in positie en slechte passing
Slecht was hij zeker niet, en vond dit vooral positief gezien zijn vorige optredens. Heel wat spelers die het moeilijker zouden hebben. Maar er zijn idd nog werkpunten maar denk dat dit met matchritme en speelminuten wel opgelost kan worden. Vond het wel mooi hoe hij toch paar keer Defour sneller af was.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2016, 09:39:46 am »
Positief viel mij op dat hij (als hij dat deed) goed druk naar voor kan zetten. Als hij druk zet, krijg je het gevoel dat de tegenstander niet meer weet wat te doen. Passing kan inderdaad stukken beter. Maar ik zie toch ook wel mogelijkheden voor die jongen!

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2016, 03:32:50 pm »
Deze middenvelder wil nog belangrijk zijn voor Essevee: "Ik hou ervan om zwaar te trainen"
23 april 2016 09:16 via voetbalkrant.com

Soualiho Me?t? kreeg de voorbije weken nog eens zijn kans bij Zulte Waregem. Na een schorsing lijkt hij helemaal klaar om belangrijk te gaan worden voor Essevee. Door de blessure van Karim Essikal zal hij dit seizoen nog kansen krijgen, ook in Jan Breydel.

?De eerste week na mijn schorsing was erg lastig, want met al die vrije dagen was het moeilijk om een ritme te vinden. Maar op training geef ik altijd alles, ik hou ervan om zwaar te trainen?, aldus de middenvelder.

Eerder gaf hij al eens aan dat de trainingen bij Zulte Waregem zwaarder zijn dan die bij Lille: ?Ze duren ook vooral langer, soms tot 2 uur. Bij Lille was het nooit langer dan anderhalf uur.? De huurling kan dit jaar bijleren, pas na een volledige voorbereiding bij Essevee zal hij in zijn tweede huurjaar mogelijk echt doorbreken.

?Het kan altijd beter. Op dit moment was het nog een beetje tussen de twee?, analyseerde hij zijn terugkeer. ?Ik heb extra werk verricht tijdens mijn schorsingsweken om scherp te staan op dit moment. Ik voel me hier goed en wil nog sterker worden.?

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-04-23/soualiho-mete-ziet-het-zitten-bij-zulte-waregem-de-komende-weken

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #7 Gepost op: september 14, 2016, 11:23:01 am »
Topspeler in wording. Gelet op het feit dat een blinde mol dat ook ziet, vraag ik me af waarom die aankoopoptie nog niet gelicht is. Weet er iemand hoe zo'n aankoopconstructies in elkaar zitten? Kan zo'n clausule tijdens het jaar gelicht worden of enkel maar op het einde?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #8 Gepost op: september 14, 2016, 11:48:03 am »
Topspeler in wording. Gelet op het feit dat een blinde mol dat ook ziet, vraag ik me af waarom die aankoopoptie nog niet gelicht is. Weet er iemand hoe zo'n aankoopconstructies in elkaar zitten? Kan zo'n clausule tijdens het jaar gelicht worden of enkel maar op het einde?
Waarom hij nog niet gelicht is?  Ik denk, is een vermoeden, dat hij momenteel een heel goed loon heeft die waarschijnlijk door Lille wordt betaald,als wij hem kopen is het loon door ons te betalen, kunnen we hem hetzelfde of meer bieden? Ik denk dat het daar mee te maken heeft.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #9 Gepost op: september 30, 2016, 11:34:17 am »
Aanwinst van Zulte sukkelt met vetpercentage: "Ik beloon mezelf met kebab"
30 september 2016 10:39 via voetbalprimeur.be

Bij Zulte Waregem is Soualiho Meit? ??n van de revelaties van het seizoensbegin. De beresterke middenvelder is een ex-speler van Lille, maar daar brak hij niet door. Met dank aan zijn vetpercentage.

Meit? geeft het toe: hij leeft niet altijd zoals een echte sportman. "Ik kon me niet doorzetten bij Lille. Ik zoek geen excuses: het was mijn eigen schuld dat het niet wilde lukken. Ik was niet professioneel genoeg en dacht dat mijn talent zou volstaan. Ik heb er gefaald", vertelt hij in Het Laatste Nieuws.

Vooral conditioneel is er nog groeimarge bij Meit?, en dat heeft een duidelijke reden. "Mijn eetgewoontes kunnen beter. Zo eet ik te onregelmatig. En na een wedstrijd durf ik mezelf te belonen met frieten, pizza of kebab. De trainer heeft dat niet graag. En hij heeft gelijk, want daardoor ligt mijn vetpercentage te hoog. Ik zit bij de slechtsten van de kern. Daar moet ik aan werken."

Toch leeft hij veel meer voor zijn sport dan vroeger. "Iedere ochtend zit ik nu in de fitness. Niet om een bodybuilder te worden - zo zitten er al genoeg op Facebook -, wel om sterker in het duel te zijn. Ik heb al te veel kansen vergooid."

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/692387/aanwinst-van-zulte-sukkelt-met-vetpercentage-ik-beloon-mezelf-met-kebab-.html

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #10 Gepost op: september 30, 2016, 12:06:46 pm »
Tjah is wel eens een gewoonte bij meerdere voetballers. Meerdere malen met spelers in de pita gestaan in Waregem na een wedstrijd. Berrier en Bruzesse kwam je zelfs zo goed als iedere match tegen toen ze hier speelden.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #11 Gepost op: september 30, 2016, 12:19:21 pm »
Goudhaantje Zulte Waregem droomt van stap hogerop: "Premier League ligt me"
30 september 2016 07:53 via voetbalprimeur.be

Zulte Waregem heeft met Soualiho Me?t? een goudhaantje in eigen rangen rondlopen. De Franse Ivoriaan maakt heel wat indruk op het middenveld van Essevee. Me?t? wil ondanks interesse van heel wat clubs bevestigen bij Zulte Waregem.

De middenvelder kon in zijn eerste seizoen bij Zulte Waregem al heel wat indruk maken. Een pak clubs toonden na afloop van vorig seizoen interesse, maar de speler van Lille OSC koos voor een nieuw seizoen bij Essevee. "Ik speel hier nu nog op huurbasis, maar zoals ik het nu zie, blijf ik hier langer. In de zomer heb ik zelfs meerdere voorstellen geweigerd. Ook uit Belgi?", vertelt hij in Het Laatste Nieuws.

De krant weet dat onder andere Marc Coucke, voorzitter van KV Oostende, Me?t? graag wou overnemen. "Ik had Dury beloofd niet te vertrekken en heb me aan mijn woord gehouden. Het was het minste dat ik kon terugdoen", klinkt het. De Franse Ivoriaan blijft wel ambitieus en denkt aan een stap hogerop. "Ik zou graag eens in Engeland voetballen. De Premier League ligt me, denk ik", besluit hij.

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/692336/goudhaantje-zulte-waregem-droomt-van-stap-hogerop-premier-league-ligt-me-.html

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #12 Gepost op: september 30, 2016, 12:20:39 pm »
Tjah is wel eens een gewoonte bij meerdere voetballers. Meerdere malen met spelers in de pita gestaan in Waregem na een wedstrijd. Berrier en Bruzesse kwam je zelfs zo goed als iedere match tegen toen ze hier speelden.
Klopt maar die hun vetpercentage zal weldegelijk stukken lager zijn dan bij Soualiho...
Ik denk dat zijn onregelmatig eetpatroon meer invloed zal hebben dan zichzelf eens te belonen na de match.

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #13 Gepost op: september 30, 2016, 12:23:20 pm »
Hoe kon hij overgenomen worden als wij huren met aankoopoptie?der zal weer nen kronkel in verhuurverhaal zitten zekerst.
Anders hadden ze die optie toch al gelicht zekerst.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #14 Gepost op: september 30, 2016, 12:32:02 pm »
Hoe kon hij overgenomen worden als wij huren met aankoopoptie?der zal weer nen kronkel in verhuurverhaal zitten zekerst.
Anders hadden ze die optie toch al gelicht zekerst.
Dat heb ik hier al tientallen keren proberen duidelijk maken dat het zo zwart-wit niet is als dat velen hier denken...  ::)
En inderdaad, kronkels genoeg in zo'n soort contracten uiteraard...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #15 Gepost op: september 30, 2016, 01:34:43 pm »
Dat heb ik hier al tientallen keren proberen duidelijk maken dat het zo zwart-wit niet is als dat velen hier denken...  ::)
En inderdaad, kronkels genoeg in zo'n soort contracten uiteraard...
Daarom dat er ook in de kranten kwam dat hij een jaar langer gehuurd werd terwijl er eerst sprake was van 1,5 jaar huur + optie. We hebben geen zicht op wat er in die overeenkomsten staat en misschien maar best. Remember Thorgan.

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #16 Gepost op: september 30, 2016, 01:41:15 pm »
Ik ga eens iets zeggen ?:

Hadden we een aankoopoptie gehad, en/of geen speciale problemen hieromtrent, de aankoopoptie ging al lang gelicht zijn...

Neen, Meit? zal nooit onze eigendom worden, let op mijn woorden.

Die zal trouwens zelf ook wel weten dat er tal van clubs voor hem in de rij zullen staan.

Ik ben alleszins vr? content dat Lerager w?l onze eigendom is, die gaan we wel kunnen verpatsen voor minstens 3 miljoen.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #17 Gepost op: september 30, 2016, 01:48:07 pm »
Ik ga eens iets zeggen ?:

Hadden we een aankoopoptie gehad, en/of geen speciale problemen hieromtrent, de aankoopoptie ging al lang gelicht zijn...

Neen, Meit? zal nooit onze eigendom worden, let op mijn woorden.

Die zal trouwens zelf ook wel weten dat er tal van clubs voor hem in de rij zullen staan.

Ik ben alleszins vr? content dat Lerager w?l onze eigendom is, die gaan we wel kunnen verpatsen voor minstens 3 miljoen.

Onzin, de onderhandelingen met Meit? zijn al bezig en gaan de goede richting uit. Het zal er waarschijnlijk wel op neerkomen dat we optie lichten en meteen doorverkopen, maar bon.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #18 Gepost op: september 30, 2016, 01:49:24 pm »
Ik ga eens iets zeggen ?:

Hadden we een aankoopoptie gehad, en/of geen speciale problemen hieromtrent, de aankoopoptie ging al lang gelicht zijn...

Neen, Meit? zal nooit onze eigendom worden, let op mijn woorden.

Die zal trouwens zelf ook wel weten dat er tal van clubs voor hem in de rij zullen staan.

Ik ben alleszins vr? content dat Lerager w?l onze eigendom is, die gaan we wel kunnen verpatsen voor minstens 3 miljoen.

Ik hoop dat je ongelijk hebt maar ik vrees ervoor.

Het enige wat ik kan bedenken is dat het voor essevee nog altijd moeilijk is om 500 000 euro zomaar op tafel te leggen (zie het verhaal van H Van der Bruggen met betalling in schijven...)

Maar voor Meit? mogen ze van mij betreft direct een crowdfunding opstarten. Ik wil gerust een aandeel van 1000 euro kopen dat binnen x jaar maal 10 gaat.


Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #19 Gepost op: september 30, 2016, 02:10:32 pm »
Je kan een huurcontract altijd ontbinden als je maar genoeg geld op tafel legt! Ook de aankoopoptie kan Lille weigeren maar dan moeten ze ook bijbetalen, wil Lille hem aan iemand anders verkopen passeert Essevee ook aan de kassa. Een aankoopoptie is leuk, maar zoals sommigen hier idd zeggen eigenlijk is het niet veel waard buiten het feit dat we er op die manier toch zeker nog wat geld voor kunnen vangen.

Ze zijn idd al bezig met onderhandelen en Lille zal ook wel beseffen dat ze nooit de volle pot voor hem gaan krijgen want ze gaan altijd iets aan Essevee moeten geven. Maar ze gaan natuurlijk indien ze hem verkopen aan ons wel het onderste uit de kan willen halen. Doorverkoop %'s enzo...
Meite zelf zal niet moeilijk doen vermoed ik, en geeft ook aan in het artikel dat hij waarschijnlijk niet terug wil naar Lille.

Wel leuk om te zien dat Dury toch weer zin invloed heeft op die jongen en hem bedankt voor het vertrouwen door te blijven. Na zijn slechte start (rode kaart) vorig jaar zouden er toch een paar trainers zijn die hem te snel zouden afschrijven hoor.