Auteur Topic: Skulason tekent bij Essevee  (gelezen 8729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Skulason tekent bij Essevee
« Gepost op: mei 29, 2011, 08:24:36 pm »
Bij het Deense Sonderjysk Elitesport heeft Essevee Olafur Ingi Skulason weggehaald. Skulason is een 28-jarige controlerende middenvelder en heeft een overeenkomst voor de komende drie seizoenen ondertekend.

Olafur Ingi Skulason: ?Ik ben zeer blij met mijn transfer naar Zulte Waregem. Ik heb deze namiddag op een mooie manier afscheid kunnen nemen van mijn ploegmaats en supporters bij SonderjyskE en kan met een zeer goed gevoel mijn periode in Denemarken afsluiten. Ik kom naar een betere club in een betere competitie, waar momenteel een viertal teams bovenuit steken en de middenmoot zeer breed is, maar Zulte Waregem heeft de ambitie aan te sluiten bij de top. Via de broers Vidarsson en Finnbogason volg ik het Belgisch voetbal wel een beetje. Ik ben een controlerende middenvelder die in eerste instantie de verdediging probeert te helpen, maar ook de aanval ondersteunt waar mogelijk. Het is mijn taak om evenwicht in het elftal te brengen.?

Arne Houtekier, communicatieverantwoordelijke SV Zulte Waregem: ?Olafur is inderdaad een controlerende middenvelder met goeie voeten. De club heeft hem negen keer aan het werk gezien en weet dus welk vlees het in de kuip heeft. Door zijn ervaring en spelinzicht moet hij zorgen voor balans in het elftal. Spelers uit Scandinavi? hebben een zeer professionele mentaliteit en ook dat moet een troef zijn. Hij is 16-voudig Ijslands international en speelt vrijdag tegen Denemarken, wat ongeveer hetzelfde is als Belgi? ? Nederland bij ons. Ijsland is uitgeschakeld voor het EK, maar de burenstrijd leeft heel erg. Het stadion was in anderhalve dag uitverkocht.?

Bio Olafur Ingi Skulason

* Geboortedatum: 01/04/1983

* Jeugd: Fylkir

* 00-01: Fylkir: 20 wedstrijden

* 01-05: Arsenal

* 03: Fylkir (uitgeleend): 14 wedstrijden

*05-07: Brentford: 16 wedstrijden

* 07-09: Helsingborgs: 37 wedstrijden

* 09-11: SonderjyskE: 41 wedstrijden

* 16 caps voor de Ijslandse nationale ploeg

Bron: essevee.be
 
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2011, 08:27:11 pm door Naessens C »

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2011, 08:26:43 pm »
Genoot van zijn 18 tot 22 een opleiding bij Arsenal.

Voor iedereen een onbekende en zal dat misschien ook blijven, of misschien ook niet.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2011, 08:33:04 pm »
Tja.. compleet onbekend, maar wel een deel van zijn opleiding bij Arsenal genoten wat toch iets zegt. Daar trouwens 35 minuten gespeeld in de eerste ploeg lees ik.
Afwachten geblazen.. (na Club gaan ook wij die Scandinavische toer op?  :P)
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2011, 08:36:06 pm door Nico the master »

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2011, 09:17:54 pm »
Tja.. compleet onbekend, maar wel een deel van zijn opleiding bij Arsenal genoten wat toch iets zegt. Daar trouwens 35 minuten gespeeld in de eerste ploeg lees ik.
Afwachten geblazen.. (na Club gaan ook wij die Scandinavische toer op?  :P)

Ik denk dat dat voor een deel te maken heeft met de mentaliteit van die mannen. Dat zijn altijd harde werkers. Als ze redelijk goed kunnen shotten zijn dat goeie mannen om veel werk op te knappen bv op het middenveld.

Wel vreemd dat er toch transfers komen, tenzij dit 1 van de 4 mannen is waar Kalevic het over had, samen met Rossini, De Fauw en Hamalainen.

Ik hoop wel dat hij het onderstaande niet meer doet

http://www.youtube.com/watch?v=McxdcAO_X-A
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2011, 09:22:31 pm door sv_forever »

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2011, 09:23:01 pm »
Een controlerende middenvelder.
Het is te zien welk  systeem Kalezic speelt, maar met hem erbij hebben we 3 controlerende middenvelders(Hyland, Sterckx en Skulason), reken ook dat D'haene en Colpaert op die positie kunnen spelen.

M.a.w. niet echt de positie waar we iemand nodig hadden...

Offline StevieG.

  • Leden
  • Berichten: 171
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2011, 09:28:31 pm »

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2011, 09:54:26 pm »
Een controlerende middenvelder.
Het is te zien welk  systeem Kalezic speelt, maar met hem erbij hebben we 3 controlerende middenvelders(Hyland, Sterckx en Skulason), reken ook dat D'haene en Colpaert op die positie kunnen spelen.

M.a.w. niet echt de positie waar we iemand nodig hadden...
sterxks kan even goed vanop de flank spelen dus is dit niet echt een probleem. Een beetje duelkracht in de ploeg kan goed zijn. Ik ben beniewd  :)

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2011, 10:02:53 pm »
Dit zijn toch niet de transfers waar we van omver moeten vallen vermoed ik? Een controlerende middenvelder was niet echt iets wat we nodig hadden mijn inziens. Ik panikeer nog niet, maar hopelijk wordt het niveau van de transfers wat opgekrikt.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2011, 10:11:17 pm door boerkens4ever »

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2011, 10:12:28 pm »
Zou deze einde contract geweest zijn?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2011, 12:41:55 am »
Misschien dat er nog iemand vertrekt bij ons (Colpaert of Hyland), en indien hij goed is kunnen ze hem het jaar erop nog uitlenen aan bv Roeselare.

WAEREGHEM

  • Gast
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2011, 05:47:43 am »
?lafur Ingi Sk?lason (born 1 April 1983) is an Icelandic footballer and a midfielder, currently playing for S?nderjyskE.

Sk?lason was born in Reykjav?k, Iceland and, before playing for Arsenal F.C., played for Icelandic soccer team Fylkir. After the Icelandic season had come to a close, he was looking for new employment, and found it with Arsenal on 1 July 2001. Sk?lason was loaned back to Fylkir over a part of the 2003 season, and was voted the best young player in the Icelandic league 2003.

A defensive midfielder, his Arsenal debut came on 2 December 2003 in a 5?1 defeat of Wolverhampton Wanderers F.C., replacing Justin Hoyte after 55 minutes of the match. Sk?lason was released by Arsenal on 28 May 2005. He signed for Brentford on 22 June 2005.

Upon his arrival at Brentford, the club's website quoted him as saying: "I look at this as a very important move for my career, knowing that manager Martin Allen had been interested in signing me for a while was a huge compliment for me."

Sk?lason missed the 2005/6 season due to a cruciate knee ligament injury resulting from a tackle with Chesterfield's Derek Niven. He was passed fit for the start of the 2006/7 season and completed his comeback by scoring the winner in a 1?0 win over Blackpool,[1] the first game of the season. He signed for Helsingborgs IF on 21 February 2007. After three successful years in Helsingborg, Sk?lason denied a new contract offer and signed for Danish team S?nderjyskE on 1 January 2010.

Sk?lason earned his first cap for Iceland in a friendly against Mexico on 20 November 2003 as a substitute, replacing Veigar P?ll Gunnarsson. He has also captained their U21 team.

(Wikipedia)

WAEREGHEM

  • Gast
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2011, 06:13:47 am »
Een paar quotes van op Arsenal fora, bij zijn vertrek daar:

Citaat
yeah good luck to him, someone will benefit from his great education at the Arsenal

Citaat
Not a bad player really, he could be pretty decent for some lesser team when given the chance.

Citaat
he's ok - versatile and seems to be attracting quite a lot of attention

Citaat
Olafur has been injured last couple of monthts thats the reason he has not been playing in Carling cup. He was interwieved in the icelandic media and Olafur said that he was frustraded to be injured because Wenger would have played him in the first eleven in the Carling cup matches.

He is very promising and Olafur is captain of the Iceland 21 team who currently are in topplace of the WC group.

Citaat
i remember reading that he was a highly rated kid before he came to arsenal

Citaat
Skulassons a solid full back

Citaat
?lafur Ingi is not a full international he played two friendly matches and is currently the captain of Icelands u-21 and teams like Feyenord, Hearts, Wigan and a couple of other clubs like Rosenborg and Gronigen have shown interest. He also was the man of the match when Icelands u-21 won Swedens u-21 where he totally outplayed Sebastian Larsson. btw he prefers the central midfield role but he never got any chances at it here at arsenal.


Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2011, 08:15:14 am »
Volgens de Duitstalige krant Nordschleswiger Zeitung in Denemarken, verlaat een van de absolute smaakmakers  "Skulason" totaal onverwacht de club. Hij had nog een contract van anderhalf jaar. Zijn ploeg eindigde dit jaar 7de en Skulason was er enorm geliefd om zijn no-nonsense speelstijl. Was er ook kapitein. Nog volgens dit artikel bedraagt de afkoopsom tussen de 2 a 2.5 miljoen kronen, omgerekend 300 a 350.000 euro

Offline woopser

  • Leden
  • Berichten: 666
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2011, 08:35:10 am »
is volgens mij de vervanger van lutte, al is hij dan geen belg, was daar blijkbaar kapitein en ongeveer dezeflde positie als lutte, en 300 000 oke ja als hij een goede spelers is met meerwaarde is da nog nie veel en we hebben wel nog een spaarpotje vermoedek door oa jelavic. khoop toch nog dan ze enkele goede spelers einde contract ook kunnen aantrekken, da is toch altijd de tacktiek van svzw geweest, een paar einde contract, dan wat inkopen, aangevult met wat jeugdige talenten ( die we nu uit ons eigen jeugd gehaald hebben !!!!!)

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #14 Gepost op: mei 30, 2011, 08:57:14 am »
Afwachten of hij zich kan aanpassen aan het belgisch voetbal maar lijkt me een echte breker voor de verdediging. Een beetje Scandinavisch dynamiet konden we wel gebruiken.

Hopelijk klikt het met Hyland.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #15 Gepost op: mei 30, 2011, 11:07:07 am »
Citaat
?lafur Ingi is not a full international he played two friendly matches and is currently the captain of Icelands u-21 and teams like Feyenord, Hearts, Wigan and a couple of other clubs like Rosenborg and Gronigen have shown interest. He also was the man of the match when Icelands u-21 won Swedens u-21 where he totally outplayed Sebastian Larsson. btw he prefers the central midfield role but he never got any chances at it here at arsenal.


[/quote]
Sebastian Larsson uit de match houden is nie gemakkelijk zodus...

Offline pit750

  • Leden
  • Berichten: 479
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #16 Gepost op: mei 30, 2011, 11:17:25 am »
zonet gesproken met een Zweedse collega en fervente supporter van Helsingborg.  Skulason was daar een middelmatige speler.

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #17 Gepost op: mei 30, 2011, 11:20:30 am »
aan al die pessimisten hier ik heb vertrouwen in de scoutingscel. Als je een speler 9x aan het werk ziet zullen ze wel weten dat er iets in zit!

Offline Nonkel Bernie

  • Leden
  • Berichten: 143
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #18 Gepost op: mei 30, 2011, 01:47:42 pm »
Citaat
?lafur Ingi is not a full international he played two friendly matches and is currently the captain of Icelands u-21 and teams like Feyenord, Hearts, Wigan and a couple of other clubs like Rosenborg and Gronigen have shown interest. He also was the man of the match when Icelands u-21 won Swedens u-21 where he totally outplayed Sebastian Larsson. btw he prefers the central midfield role but he never got any chances at it here at arsenal.


Sebastian Larsson uit de match houden is nie gemakkelijk zodus...

[/quote]

Zal wel al een tijdje geleden zijn medunkt. Captain van de -21 ?? Ie is er ondertussen wel al 28 h?. En Sebastian Larsson is niet Henrik Larsson.
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2011, 01:49:44 pm door Nonkel Bernie »

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re:Skulason tekent bij Essevee
« Reactie #19 Gepost op: mei 30, 2011, 03:04:51 pm »
Citaat
?lafur Ingi is not a full international he played two friendly matches and is currently the captain of Icelands u-21 and teams like Feyenord, Hearts, Wigan and a couple of other clubs like Rosenborg and Gronigen have shown interest. He also was the man of the match when Icelands u-21 won Swedens u-21 where he totally outplayed Sebastian Larsson. btw he prefers the central midfield role but he never got any chances at it here at arsenal.


Sebastian Larsson uit de match houden is nie gemakkelijk zodus...


Zal wel al een tijdje geleden zijn medunkt. Captain van de -21 ?? Ie is er ondertussen wel al 28 h?. En Sebastian Larsson is niet Henrik Larsson.
[/quote]
Sebastian Larsson is middenvelder bij het Engels Birmingham en speelde voorheen ook een tijd voor Arsenal.. Zo slecht zal hij toch niet zijn h?.. Als je ooit in staat was een later premierleague speler 'in je zak te hebben' dan kan je wel wat..
One Essevee!