Auteur Topic: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee  (gelezen 23990 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #80 Gepost op: december 27, 2018, 10:36:22 am »
 Best ook punten pakken in Lokeren
« Laatst bewerkt op: december 27, 2018, 11:43:56 am door svennay »

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #81 Gepost op: december 27, 2018, 10:49:01 am »
Best ook punten pakken in Lokeren
Lokeren zou inderdaad wel eens beslissend kunnen zijn
« Laatst bewerkt op: december 27, 2018, 11:45:15 am door svennay »

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #82 Gepost op: december 27, 2018, 11:43:47 am »
vorig jaar was dat in mechelen na de winterstop, nu zal het in lokeren moeten gebeuren. Hopelijk hetzelfde scenario

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #83 Gepost op: december 27, 2018, 11:49:04 am »
Alles minder dan 14 op 27 wordt degradatie
Thuismatchen moeten gewonnen worden en ook verplaatsing best wat halen

Winterstop

Speeldag 22 : zaterdag 19/01/2019 20.30u : Zulte Waregem - Royal Antwerp
Speeldag 23 : zaterdag 26/01/2019 20:00u : Sporting Lokeren - Zulte Waregem
Speeldag 24 : zaterdag 02/02/2019 20:00u : Zulte Waregem - Cercle Brugge KSV
Speeldag 25 : zondag 10/02/2019 20:00u : RSC Anderlecht - Zulte Waregem
Speeldag 26 : zaterdag 16/02/2019 20:00u  : Zulte Waregem - STVV
Speeldag 27 : zaterdag 23/02/2019 18:00u : KAS Eupen - Zulte Waregem
Speeldag 28 : zondag 03/03/2019 14:30u : KAA Gent - Zulte Waregem
Speeldag 29 : Zondag 10/03/2019 18:00u : Waasland-Beveren - Zulte Waregem
Speeldag 30 : Zondag 17/03/2019 18:00u : Zulte Waregem - KRC Genk
Zal thuis Gent zijn zeker in plaats van op Gent?
SV TILL I DIE

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #84 Gepost op: december 27, 2018, 11:50:16 am »
Ahja, nog iets. In dat lelijk groen gaan we blijven verliezen...

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #85 Gepost op: december 27, 2018, 12:10:01 pm »
Btw. Ik ontving beelden van supporters die aan de spelersbus stonden in Waregem. Was er daar iemand bij? Wat werd gezegd?

Valt me op dat supportersfederatie weer opvallend stil is...

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 517
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #86 Gepost op: december 27, 2018, 12:31:07 pm »
We hebben inderdaad een paar speler lopen waarvan ik echt denk,hoe hebben die een contract kunnen/mogen tekenen...en God weet wat ze dan ook nog eens verdienen...Maar waar ik mij toch ook grote bedenkingen bij maak,Kortrijk was echt geen fluit beter hoor...Maar de tacktische zet door Yveske heeft de doorslag gegeven....Waar was het antwoord daarop van onze toptrainer?Dit is al niet de eerste keer....Onze keeper pakt geen punten meer voor ons,maar dat doet onze trainer toch ook niet meer...Op iedereen staat er een houdbaarheidsdatum...Mourinho is een coach die alles gewonnen heeft,maar ook daar is het beste eraf...Durven te veranderen zou ik zo zeggen want erg gemotiveerd stonden ze toch ook weer niet op het veld...Naast het tacktische toch ook 1 van de belangrijkste zaken van een trainer....Dit is al aan de gang van vorig seizoen,niet vergeten dat we vorig jaar met nieuwjaar ook diep onderaan stonden...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #87 Gepost op: december 27, 2018, 12:41:46 pm »
Wel Dury niet gaan verdedigen, maar onze kern is eigenlijk veel te slap... onvoldoende breed, onvoldoende evenwichtig, onvoldoende kwaliteit. Dan mag je er gelijk welke trainer zetten volgens mij.

Hadden we Hamdi en Theo niet, we stonden onderaan bij Lokeren.

Als ze op Theo geen kapitaalsvernietiging willen doen, dan moeten ze nu echt wel hard ingrijpen en moeten we een serieuze inhaalbeweging doen in de tweede helft van het seizoen.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #88 Gepost op: december 27, 2018, 01:04:36 pm »
Wel Dury niet gaan verdedigen, maar onze kern is eigenlijk veel te slap... onvoldoende breed, onvoldoende evenwichtig, onvoldoende kwaliteit. Dan mag je er gelijk welke trainer zetten volgens mij.

Hadden we Hamdi en Theo niet, we stonden onderaan bij Lokeren.

Als ze op Theo geen kapitaalsvernietiging willen doen, dan moeten ze nu echt wel hard ingrijpen en moeten we een serieuze inhaalbeweging doen in de tweede helft van het seizoen.
Weeral dat excuus van een te slappe kern, dat is klinkklare onzin!  Onze kern is niet slechter dan KVK,KVO,CERCLE en Eupen, stop daar toch eens mee!  Hetgeen dat er in Kortrijk gebeurde hebben we reeds op zijn minst 10 x gezien dit jaar en vorig jaar!  We zitten met de slechtste trainer in eerste klasse, we verliezen gewonnen wedstrijden omdat het tactisch inzicht van onze topcoach nihil is!  Zet voor mijn part Dury als technisch directeur als je zo 'emotioneel' verbonden bent met hem(maar dan is er ook boel met een toekomstige trainer)of geef hem een grote rol in de organisatie van de club,zet een standbeeld, noem een tribune naar hem, dat verdient hij zeker, maar als jullie niet inzien dat het vooral door Dury zelf is dat we gewonnen wedstrijden verliezen dan is jullie zicht op onze situatie heel troebel.

Offline Fanatic

  • Leden
  • Berichten: 86
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #89 Gepost op: december 27, 2018, 01:41:35 pm »
Wel Dury niet gaan verdedigen, maar onze kern is eigenlijk veel te slap... onvoldoende breed, onvoldoende evenwichtig, onvoldoende kwaliteit. Dan mag je er gelijk welke trainer zetten volgens mij.

Hadden we Hamdi en Theo niet, we stonden onderaan bij Lokeren.

Als ze op Theo geen kapitaalsvernietiging willen doen, dan moeten ze nu echt wel hard ingrijpen en moeten we een serieuze inhaalbeweging doen in de tweede helft van het seizoen.
Weeral dat excuus van een te slappe kern, dat is klinkklare onzin!  Onze kern is niet slechter dan KVK,KVO,CERCLE en Eupen, stop daar toch eens mee!  Hetgeen dat er in Kortrijk gebeurde hebben we reeds op zijn minst 10 x gezien dit jaar en vorig jaar!  We zitten met de slechtste trainer in eerste klasse, we verliezen gewonnen wedstrijden omdat het tactisch inzicht van onze topcoach nihil is!  Zet voor mijn part Dury als technisch directeur als je zo 'emotioneel' verbonden bent met hem(maar dan is er ook boel met een toekomstige trainer)of geef hem een grote rol in de organisatie van de club,zet een standbeeld, noem een tribune naar hem, dat verdient hij zeker, maar als jullie niet inzien dat het vooral door Dury zelf is dat we gewonnen wedstrijden verliezen dan is jullie zicht op onze situatie heel troebel.
We weten ondertussen uw standpunten over Dury en de staf, je hoeft ze niet bij elke post die je plaatst te herhalen. Maar om u even van uw wolk te doen donderen. Als je niet bij de traditionele topclubs behoord dan draai je al eens enkele mindere seizoenen. Dat zie je in elke Europese competitie. Ploeg steunen en kritisch zijn ten gepaste tijden moet. Maar laten we vooral niet vergeten wat we al verwezendlijk hebben. En voor alle duidelijkheid, de grootste Dury fan ben ik ook niet.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #90 Gepost op: december 27, 2018, 02:06:39 pm »
Wel Dury niet gaan verdedigen, maar onze kern is eigenlijk veel te slap... onvoldoende breed, onvoldoende evenwichtig, onvoldoende kwaliteit. Dan mag je er gelijk welke trainer zetten volgens mij.

Hadden we Hamdi en Theo niet, we stonden onderaan bij Lokeren.

Als ze op Theo geen kapitaalsvernietiging willen doen, dan moeten ze nu echt wel hard ingrijpen en moeten we een serieuze inhaalbeweging doen in de tweede helft van het seizoen.
Weeral dat excuus van een te slappe kern, dat is klinkklare onzin!  Onze kern is niet slechter dan KVK,KVO,CERCLE en Eupen, stop daar toch eens mee!  Hetgeen dat er in Kortrijk gebeurde hebben we reeds op zijn minst 10 x gezien dit jaar en vorig jaar!  We zitten met de slechtste trainer in eerste klasse, we verliezen gewonnen wedstrijden omdat het tactisch inzicht van onze topcoach nihil is!  Zet voor mijn part Dury als technisch directeur als je zo 'emotioneel' verbonden bent met hem(maar dan is er ook boel met een toekomstige trainer)of geef hem een grote rol in de organisatie van de club,zet een standbeeld, noem een tribune naar hem, dat verdient hij zeker, maar als jullie niet inzien dat het vooral door Dury zelf is dat we gewonnen wedstrijden verliezen dan is jullie zicht op onze situatie heel troebel.
We weten ondertussen uw standpunten over Dury en de staf, je hoeft ze niet bij elke post die je plaatst te herhalen. Maar om u even van uw wolk te doen donderen. Als je niet bij de traditionele topclubs behoord dan draai je al eens enkele mindere seizoenen. Dat zie je in elke Europese competitie. Ploeg steunen en kritisch zijn ten gepaste tijden moet. Maar laten we vooral niet vergeten wat we al verwezendlijk hebben. En voor alle duidelijkheid, de grootste Dury fan ben ik ook niet.
Ik weet ook de standpunten van anderen, die speler dat, bestuur dat, slechte kern....daar maak je geen opmerking over, nochtans zie je die berichten hier ook steeds terug van dezelfde mensen.  Zing anders nog eens 'Dury, we worden kampioen'.  Ik steun de ploeg, de meeste zitten hier te foeteren op de spelers, terwijl het zonneklaar is, het ligt aan de coach, punt.  Doe anders eens uw zonnebril af, dan zie je het misschien ook.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #91 Gepost op: december 27, 2018, 02:22:32 pm »
En we zitten dan nog rond te lopen met een Oldrup Jensen, maar nee, we laten die op reis gaan.
Liever spelen met een Faik die verdedigend geen duel kan winnen.
Je begrijpt dat toch niet.

Dat is het geootste probleem dit seizoen, dat middenveld, en je gaat gewoon spelers waar je redelijk wat geld hebt voor gegeven niet betalen.
Marcq heeft meer dan genoeg zijn kans gehad van Dury, natuurlijk, hij is eigendom van Bayat.
Maar die Jensen mocht niets mis doen of Dury schoot in een colère (idem bij Soisalo)
Bongonda mag zich 37 keer vastlopen, owee als Soisalo, De Pauw,... dat doen....
Tijd voor een nieuw tijdperk.
Zoals iemand anders hier al zei, bij Wenger en Arsenal was het ook plots op.
Ook altijd met die belachelijke excuses...

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #92 Gepost op: december 27, 2018, 03:42:20 pm »
Diegene die hier beweren ( onder ander mogul ) dat deze kern kwaliteit genoeg heeft, kent er werkelijk geen bal van, ga daar zelf niet meer op in. Kwaliteit komen we te kort, en dat we niet minder zijn dan Cercle en Kvo bijvoorbeeld, ja oke we staan (maar) 2 punten achter he?

Dat een Bogonda meer krediet heeft dan een Soisalo is toch wel te begrijpen zeker? Is samen met Hamdi de meest productieve speler van ons ploeg, komaan voetbalkenners, dan moet je toch weten dat je zulke mannen niet snel wisselt? Dat is toch logisch? Ik vind dat Kortrijk een betere kern heeft dan ons, met een Kanu en Teddy op de bank, dat zijn mannen die het verschil kunnen maken, die Mboyo, die Ouali, goede spelers voor 1ste klasse middenmoot. Dus we verliezen 3 keer terecht van een betere ploeg dan wij. En nogmaals, de doelpunten die je gisteren tegen krijgt, 2 keer Walsh tegen Mboyo, 2 keer Burki, Lepoint laten lopen en die terugspeel bal of wat dat ook is. Het is TE WEINIG!
« Laatst bewerkt op: december 27, 2018, 04:43:23 pm door svennay »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #93 Gepost op: december 27, 2018, 04:12:20 pm »
We hebben gewoon veel te weinig kwaliteit in de kern PUNT !

Dit is de verantwoordelijkheid van het bestuur niet van Dury.

Natuurlijk is het Dury die zijn spelers op het blad zet, en hij maakt in mijn ogen ook niet altijd de juiste keuzes. Maar het is ook echt zoeken met deze kern.
Ik ben pro Dury en in mijn ogen is zijn liedje hier niet ten einde. Geef hem de spelers die hij wil, de profielen voor de posities die hij voor ogen heeft en we draaien een heel ander seizoen.
SV TILL I DIE

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.632
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #94 Gepost op: december 27, 2018, 04:26:15 pm »
We hebben gewoon veel te weinig kwaliteit in de kern PUNT !

Dit is de verantwoordelijkheid van het bestuur niet van Dury.

Natuurlijk is het Dury die zijn spelers op het blad zet, en hij maakt in mijn ogen ook niet altijd de juiste keuzes. Maar het is ook echt zoeken met deze kern.
Ik ben pro Dury en in mijn ogen is zijn liedje hier niet ten einde. Geef hem de spelers die hij wil, de profielen voor de posities die hij voor ogen heeft en we draaien een heel ander seizoen.
AKKOORD

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #95 Gepost op: december 27, 2018, 04:28:40 pm »
Geef hem dit,geef hem dat....  Dury stemde in met vertrek Kaya, maar nee,het is enkel het bestuur!  Doe maar verder mee under God Dury.  Geen enkele trainer in eerste klasse heeft zoveel inspraak wat de transfers betreft,geen enkele trainer! En dan afkomen 'geef hem de profielen die hij wil...'

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #96 Gepost op: december 27, 2018, 04:42:30 pm »
Geef hem dit,geef hem dat....  Dury stemde in met vertrek Kaya, maar nee,het is enkel het bestuur!  Doe maar verder mee under God Dury.  Geen enkele trainer in eerste klasse heeft zoveel inspraak wat de transfers betreft,geen enkele trainer! En dan afkomen 'geef hem de profielen die hij wil...'

Kleine nuance, stemde in met vertrek van kaya nadat hij de garantie gekregen had dat er een vervanger kwam.

Mja als je dan Bedia als vervanger haalt...

Eddy Cordier, laatste kans deze mercato, maar eigenlijk is het duidelijk. Die zit niet op z’n plaats.

+ de club en spelers vervreemden dan nog eens van de supporters. Niets is pijnlijker...

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #97 Gepost op: december 27, 2018, 04:56:36 pm »
Het is toch geweten dat we de slechtste verdediging hebben van 1ste klasse. We hebben 45 tegengoals geslikt, dat zijn er gemiddeld 2 per wedstrijd. Darentegen scoren we practisch altijd één of meerdere keren per wedstrijd. Maar door die tegengoals verliezen we teveel matchen.
Ik vind het probleem duidelijk : Versterk die verdediging en het verdedigend middenveld. Dit heeft niets te doen met de trainer of de staf maar wel met de kwaliteit van onze verdedigers van nu.

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #98 Gepost op: december 27, 2018, 05:01:44 pm »
laatste 2 matchen walsh op rechtsback waren voor mij geen succes. Dringend terug op middenveld samen met Tardieu.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 21 : 26/12/2018 - 14.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #99 Gepost op: december 27, 2018, 05:07:36 pm »
Er is idd te weinig kwaliteit in de kern ja.
Maar Dury stemt altijd in met de transfers.
Liep hier te zagen achter Buffel en Deschacht. Alle geluk kwam er maar 1 van de 2.
Vorig seizoen trok ook op niets, en moest dan ook versterking hebben.Kreeg alle spelers die hij wou. Alle chance dat Harbaoui ons toen in eerste hield.

Met versterkingen kan iedereen beter presteren...