Ik dacht eerst dat het een grap was
Het Belgische chipsmerk Croky is de nieuwe naamsponsor van de "Beker van Belgi?". Croky volgt Cofidis op. Het tekende met de KBVB een overeenkomst voor drie jaar. "Voetbal maakt deel uit van ons DNA. Het verbindt mensen. Die sfeer willen wij met ons merk ook nastreven", zegt Croky.
Croky en de KBVB zijn geen onbekenden voor elkaar. Het chipsmerk was van 1995 tot 2001 al partner van de KBVB en in 2013 gingen beide partijen opnieuw samen in zee. Croky werd ??n van de "geprefereerde partners" van de Rode Duivels.
De bekermagie geeft die competitie een wel heel bijzondere dimensie. Als authentiek Belgisch familiebedrijf voelen we ons verbonden met die bekerfilosofie.
Toen de voetbalbond op zoek ging naar een nieuwe naamsponsor voor de Beker van Belgi? vonden beide partijen elkaar dan ook snel. Croky viert in 2016 zijn 50e verjaardag en wil met deze sponsoring zijn ambitie onderstrepen om verder te groeien.
"Voetbal maakt deel uit van ons DNA. Het verbindt mensen", zegt Croky. "Denk maar aan de familiale sfeer in de vele voetbalkantines of het gezellige en vriendschappelijke karakter van samen voetbal kijken. Het is die sfeer die wij ook met ons merk willen nastreven."
"Het David vs. Goliath-gevoel maakt de bekercompetitie enorm sympathiek. In principe maakt ieder provinciaal team kans op deelname en krijgen kleine teams de mogelijkheid om het op te nemen tegen de topteams."
"De manier waarop derdeklasser Olsa Brakel vorig jaar in de 1/16e finales eersteklasser Westerlo versloeg met 6-1: schitterend! Die bekermagie geeft die competitie een wel heel bijzondere dimensie. Als authentiek Belgisch familiebedrijf voelen we ons verbonden met die bekerfilosofie."
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/beker_van_belgie/1.2375022