Auteur Topic: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent  (gelezen 14200 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #60 Gepost op: december 04, 2017, 03:49:36 pm »
Wat ben je met een VIP-tribune indien je kunt degraderen?  Wat ben je met een mooi volledig nieuw stadion indien je moet vechten tegen de degradatie?  Het is nog NET niet zo, maar het kan/kon.  De club beweerde altijd dat het sportieve niet zou boeten, wel, dat is dan gelogen! 
Iedereen die een beetje voetbal kent en volgt zag in de voorbereiding (match tegen Amiens)reeds de tekortkomingen die nu duidelijk zijn, te weinig duelkracht,te weinig talent, te onervaren(enkele seizoenen geleden hadden we dat ook voor, we gingen het met de jeugd doen, Dury zegt dat nu ook altijd, 'we zijn een jonge ploeg', dit is dus een fout die we reeds maakten)we hadden de kans om betere spelers te halen tijdens de voorbereiding(o.a.Roef was te duur, Kounat? deden we een belachelijk bod op,Azouni was ook te duur) maar dat lukt niet met 200000 euro, hoeveel keer melde Dury niet dat hij moest zagen om een deftige kern te hebben, Coopman werd uiteindelijk wel gehaald omdat Dury zware dreigingen uitte, Sapo en Doumbia kreeg Dury er nog bij en onze duurste aankoop Jensen die NOOIT mocht meedoen(hoe bizar is dat!!!!).
We hebben nog NOOIT zoveel transfergelden binnengehaald, maar prioriteit lag niet bij de ploeg wel in de nieuwe VIP-tribune,ben er niet tegen, maar de discrepantie is te groot, 6 miljoen voor die nieuwe(zal uiteindelijk wel duurder worden)VIP -tribune en hoop en al 1 miljoen om een hele ploeg te vervangen, Steppe,Lepoint,Dalsgaard,Leye,Meit?,Marrone,Gueye,Lerager,Naessens,Muhren,Ankersen, vergeet ik er nog?  En die werden vervangen door mindere spelers, buiten Walsh en Peter komen de andere transfers nog niet aan de enkels van sommige die vertrokken(heb het niet over Muhren,Ankersen weet ik niet) zelfs Naessens zouden wij meer aan hebben dan Sapo.  Doumbia,Iseka,De Sart en De Pauw zijn gewoon minder, Jensen,Kastanos weten we niet echt goed, Heylen,Leani en Sapo zijn een regelrechte flop!Zoals een Doumbia en Iseka, dropt die in de ploeg van vorig jaar en die gaan mee in de flow, nu zinken die ook mee.
Goed, dit kon worden vermeden, maar de club weet ook dat dit een serieuze vergissing was, nu moeten we ten eerste het behoud veiligstellen en zoals er hier reeds anderen zeiden daarna een ploeg bouwen voor volgend seizoen.

Je hebt deels gelijk al ben ik niet akkoord dat alle spelers die weg zijn allemaal beter waren.
Heel wat van die spelers werden hier wekelijks uitgespuwd.
Ik ben er ook van overtuigd dat deze ploeg beter kan dan wat ze nu laten zien.
Maar als je tegen Club, KVO, Genk en Gent punten wil halen moet je top zijn en dat zijn we niet. Verre van zelfs. De tegenstanders, ook de komende, weten dat ook. Meer zelfs, ze kunnen rustig afwachten tot er iemand in de fout gaat want eens op achterstand zakt het helemaal in.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #61 Gepost op: december 04, 2017, 03:58:17 pm »
Waarom speelt Severin niet eens ipv Heylen.

Heylen blundert match na match.

Erger kan niet.

'k snap niet dat er niet eens geprobeerd wordt met een belofte.

Je hebt niks te verliezen.

Te beginnen met  tegen  Lazio.

Hetzelfde met Kastanos of Bala.  Laat ze gewoon spelen tegen Lazio.


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #62 Gepost op: december 04, 2017, 04:15:26 pm »
Het Laatste Nieuws 04/12/2017


Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #63 Gepost op: december 04, 2017, 05:04:47 pm »
Tijdens de winterstop enkele spelers halen en vanaf nieuwjaar met een propere lei herstarten.
Proberen Thiam te halen !

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #64 Gepost op: december 04, 2017, 06:54:18 pm »
Beste moment gisteren : Spandoeken tegen de bezoekers in onze vakken.Bedankt SLC!!!
Het gaat misschien niet direct veranderen , maar de mensen tegen wie dit gericht was , zullen misschien toch eens beter nadenken.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #65 Gepost op: december 04, 2017, 06:58:25 pm »
Toch 1 opmerking. We waren in het begin van het seizoen ook aan het bouwen en toen haalden ze wel vlot punten met goed voetbal. Sommige van onze spelers zijn mentaal blijkbaar niet in staat om ook in een mindere periode een vuist te maken.
Ik geef wel toe dat de kalender ons de laatste weken niet gespaard heeft. Matchen tegen KVO, Club, Genk en Gent kan je ook verliezen als het goed gaat.

Patje, ik hoor je dat hier nu de laatste weken veel zeggen: "In het begin van het seizoen was het nochtans wel goed."

Je zegt zelf dat je het voetbal al 40 jaar volgt.

Dan moet jij toch weten dat die eerste matchen van het seizoen, de maanden juli, augustus en september VEREDELDE OEFENMATCHEN zijn.

Iedereen heeft er zin in, zonnetje schijnt, grasmat ligt er picobello bij, er kan in korte mouwen gespeeld worden en na de match gaat iedereen nog nen gin tonic drinken met familie en vrienden in een strandbar.
Zomeravondvoetbal.

En zeker met de fysiek lichte kern die Zulte Waregem heeft. Dan moet je zorgen dat je zoveel mogelijk punten haalt in het begin.

Is toch een clich? in voetbal? En al zeker bij de oudere garde.
"Wacht maar ne keer totdat de pleinen wat zwaarder worden."

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #66 Gepost op: december 04, 2017, 07:10:43 pm »
Goeie argumenten op hetgene ik schreef van Essevee 1972,Patje en Frederik, in de meeste kan ik mij wel vinden.  Ik wil enkel nog verduidelijken dat ik zeker niet tegen die VIP-tribune of de uitbouw van het stadion ben,maar de sportieve investeringen niet uit het oog verliezen ( de kern moest niet breder,hij moest kwalitatief beter).
Ik was zeker niet bij die gasten die Leye,Cordaro en andere spelers bekritiseerden, enkel Lepoint moest niet op de 10,dat is alles.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #67 Gepost op: december 04, 2017, 07:52:03 pm »
Goeie argumenten op hetgene ik schreef van Essevee 1972,Patje en Frederik, in de meeste kan ik mij wel vinden.  Ik wil enkel nog verduidelijken dat ik zeker niet tegen die VIP-tribune of de uitbouw van het stadion ben,maar de sportieve investeringen niet uit het oog verliezen ( de kern moest niet breder,hij moest kwalitatief beter).
Ik was zeker niet bij die gasten die Leye,Cordaro en andere spelers bekritiseerden, enkel Lepoint moest niet op de 10,dat is alles.

We hebben ge?nvesteerd tijdens de zomentransfers, meer dan ooit zelfs. (allezja, niet ooit maar dan gemiddeld)
Alleen zijn de spelers deze keer te licht bevonden, dit tov de spelers die we verkochten in diezelfde periode.

Transfers is altijd gokken, ook al haal je een topspeler, toch:
- moet hij zich aanpassen aan het land of de omgeving waarin hij terecht komt
- moet hij zich inpassen in de kern
- moet hij ingepast worden in het systeem
- moet hij op niveau blijven
- mag hij geen blessure oplopen
...

Vele factoren zijn afhankelijk of een transfer een succes is, tenzij je miljoenen op tafel legt, dan vis je in een andere vijver.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #68 Gepost op: december 05, 2017, 09:41:23 am »
spelers als Doumbia, Iseka, De Sart kunnen voetballen hoor.
voor Doumbia en Iseka zitten nog volop in hun ontwikkeling (die spelers moet je meer dan 1 jaar kunnen houden om daar deftig rendement uit te halen).
je ziet dat aan hun positiespel en de keuzes die ze soms maken.
op het einde ging Doumbia bij een kopbal totaal niet in duel (sprong zelfs niet), Gent onderschept de bal en kreeg een immense kans. Gaat hij gewoon in duel (mag het nog verliezen), of maakt hij een foutje dan krijgt Gent nooit die kans.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #69 Gepost op: december 05, 2017, 10:55:55 am »
Toch 1 opmerking. We waren in het begin van het seizoen ook aan het bouwen en toen haalden ze wel vlot punten met goed voetbal. Sommige van onze spelers zijn mentaal blijkbaar niet in staat om ook in een mindere periode een vuist te maken.
Ik geef wel toe dat de kalender ons de laatste weken niet gespaard heeft. Matchen tegen KVO, Club, Genk en Gent kan je ook verliezen als het goed gaat.

Patje, ik hoor je dat hier nu de laatste weken veel zeggen: "In het begin van het seizoen was het nochtans wel goed."

Je zegt zelf dat je het voetbal al 40 jaar volgt.

Dan moet jij toch weten dat die eerste matchen van het seizoen, de maanden juli, augustus en september VEREDELDE OEFENMATCHEN zijn.

Iedereen heeft er zin in, zonnetje schijnt, grasmat ligt er picobello bij, er kan in korte mouwen gespeeld worden en na de match gaat iedereen nog nen gin tonic drinken met familie en vrienden in een strandbar.
Zomeravondvoetbal.

En zeker met de fysiek lichte kern die Zulte Waregem heeft. Dan moet je zorgen dat je zoveel mogelijk punten haalt in het begin.

Is toch een clich? in voetbal? En al zeker bij de oudere garde.
"Wacht maar ne keer totdat de pleinen wat zwaarder worden."

Zever gezever, toch volgens San Iker eind augustus:

Citaat van: Lorenzo Di Marco op augustus 23, 2017, 02:54:48 pm
Ons ploegje speelde de eerste matchen fris en dartel combinatievoetbal.

De vraag is of de ploeg dat kan volhouden eens de velden slechter worden. Ik vrees dat we dan de punch en metier zullen ontbreken op het veld om ook die wedstrijden tot een goed einde te brengen (zonder de namen Leye en Lepoint te noemen  :D  :D )


San Iker:
"We zitten hier niet in provinciaal voetbal e.
Zwaardere terreinen on 1ste klasse, wat is dat? Drainage en dergelijke werken daar meestal perfect."

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #70 Gepost op: december 05, 2017, 11:21:02 am »
Goeie argumenten op hetgene ik schreef van Essevee 1972,Patje en Frederik, in de meeste kan ik mij wel vinden.  Ik wil enkel nog verduidelijken dat ik zeker niet tegen die VIP-tribune of de uitbouw van het stadion ben,maar de sportieve investeringen niet uit het oog verliezen ( de kern moest niet breder,hij moest kwalitatief beter).
Ik was zeker niet bij die gasten die Leye,Cordaro en andere spelers bekritiseerden, enkel Lepoint moest niet op de 10,dat is alles.

Klasse reactie.  ;)

Dit is voor iedereen een lastige periode, zoals gezegd we zijn het niet gewend (en dat is eigenlijk een goed teken).

Donderdag genieten van de laatste Europese wedstrijd en er dan vol voor gaan in de competitie. Ik geloof nooit of te nimmer dat we deze slechte periode blijven houden, ooit zal het tij keren, alleen moeten we er in blijven geloven!

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #71 Gepost op: december 05, 2017, 01:19:31 pm »
Goeie argumenten op hetgene ik schreef van Essevee 1972,Patje en Frederik, in de meeste kan ik mij wel vinden.  Ik wil enkel nog verduidelijken dat ik zeker niet tegen die VIP-tribune of de uitbouw van het stadion ben,maar de sportieve investeringen niet uit het oog verliezen ( de kern moest niet breder,hij moest kwalitatief beter).
Ik was zeker niet bij die gasten die Leye,Cordaro en andere spelers bekritiseerden, enkel Lepoint moest niet op de 10,dat is alles.

Daar waren we het toch ook gewoon allemaal unaniem over eens?
Lepoint op de 10 hoefde echt niet. En daar lag de grootste kritiek.
Coopman kon daar in een stevige ploeg perfect gerendeerd hebben na de winterstop.

Dat iemand als Leye met z'n nukkig gedraag ook bekritiseerd werd moet je toch aanvaarden?
Juichte ook weer niet na z'n goal tegen Brugge afgelopen zondag. Ik krijg het daar van. Wees toch blij man dat je scoort... Moest ook weer ieder balletje perfect in zijn voeten krijgen anders liep hij er niet achter. Maar heeft wel al 8 goals ja, en dan moeten we zwijgen zeker of zoiets?
We mogen ons toch ergeren aan een speler? Er is bijvoorbeeld nooit gezegd dat Leye op de bank moest vorig jaar. Enkel dat hij een rij lager kon spelen met Vetokele voor hem eventueel.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #72 Gepost op: december 05, 2017, 01:31:46 pm »
Vorig seizoen hadden we in het seizoen ook momenten dat we minder mooi voetbal speelden, maar waar moet je dan op terugvallen -> duelkracht. Je had een Leye/Gueye die op een verdediging woog,  een Lepoint die op een verdediging woog, een Meit? en Legager die op een middenveld woog. Je had mannen die fysiek de strijd konden aan gaan. Als we voetballend geen doelpunt konden scoren, deden we dat wel op stilstaande fases. Nu amper. We kunnen echt op niks terugvallen op dit moment. We waren vorig seizoen deze momenten van nu al voor doordat we daarop konden terugvallen. Daarom viel het bijna nooit op.

 Nu heb je Saponic die niet op een verdediging weegt, een Coopman, tzelfde, De Sart, leuke voetballer, maar is ook geen 'vies' type die eens door een muur loopt. De enige die dat kan is Doumbia maar die speelt nu amper.

Het verwachtingspatroon moet minder zijn dan vorig seizoen met deze ploeg. Want alle hoop op Olayinka vestigen is ook fout. Met hem verloren we ook 2-5 van Beveren.

Rustig blijven, hard werken en strijden voor wat we waard zijn.
« Laatst bewerkt op: december 05, 2017, 01:35:40 pm door wOaregem »

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #73 Gepost op: december 05, 2017, 02:13:30 pm »
Toch 1 opmerking. We waren in het begin van het seizoen ook aan het bouwen en toen haalden ze wel vlot punten met goed voetbal. Sommige van onze spelers zijn mentaal blijkbaar niet in staat om ook in een mindere periode een vuist te maken.
Ik geef wel toe dat de kalender ons de laatste weken niet gespaard heeft. Matchen tegen KVO, Club, Genk en Gent kan je ook verliezen als het goed gaat.

Patje, ik hoor je dat hier nu de laatste weken veel zeggen: "In het begin van het seizoen was het nochtans wel goed."

Je zegt zelf dat je het voetbal al 40 jaar volgt.

Dan moet jij toch weten dat die eerste matchen van het seizoen, de maanden juli, augustus en september VEREDELDE OEFENMATCHEN zijn.

Iedereen heeft er zin in, zonnetje schijnt, grasmat ligt er picobello bij, er kan in korte mouwen gespeeld worden en na de match gaat iedereen nog nen gin tonic drinken met familie en vrienden in een strandbar.
Zomeravondvoetbal.

En zeker met de fysiek lichte kern die Zulte Waregem heeft. Dan moet je zorgen dat je zoveel mogelijk punten haalt in het begin.

Is toch een clich? in voetbal? En al zeker bij de oudere garde.
"Wacht maar ne keer totdat de pleinen wat zwaarder worden."

Zever gezever, toch volgens San Iker eind augustus:

Citaat van: Lorenzo Di Marco op augustus 23, 2017, 02:54:48 pm
Ons ploegje speelde de eerste matchen fris en dartel combinatievoetbal.

De vraag is of de ploeg dat kan volhouden eens de velden slechter worden. Ik vrees dat we dan de punch en metier zullen ontbreken op het veld om ook die wedstrijden tot een goed einde te brengen (zonder de namen Leye en Lepoint te noemen  :D  :D )


San Iker:
"We zitten hier niet in provinciaal voetbal e.
Zwaardere terreinen on 1ste klasse, wat is dat? Drainage en dergelijke werken daar meestal perfect."

Dat is nog altijd zever ja.
Cont?, Hazard, Berrier, Kums, Verboom,Delaplace, ...
Die konden het wel op de ?zware? velden. En het zijn ook niet bepaald beren van venten he

Als je fysiek in orde bent, is dat allemaal geen probleem. Ze spelen niet op akkers waar de modder in het rond vliegt he.

Het probleem is gewoon kwaliteit en mentaliteit.