Auteur Topic: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee  (gelezen 19827 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #100 Gepost op: december 12, 2017, 04:54:35 pm »
Het grootste probleem is dat er centraal geen aanspeelpunt is. De Sart sakt altijd uit naar de kanten en ofwel moet er dan een ?10? aanspeelbaar zijn ofwel een spits. Maar die komen niet in de bal.
Kaya zakt ook veel te diep terug.
En als er dan toch vrijstaan hebben Baudry en Heylen het lef of het kunnen niet niet om da bal te spelen.
Daardoor zit er enorm weinig tempo in dit team. Want altijd maar van links naar rechts en terug. Daar waar Derijck al eens een risicobal durft geven (ook niet altijd geslaagd)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #101 Gepost op: december 12, 2017, 05:06:40 pm »
Het grootste probleem is dat er centraal geen aanspeelpunt is. De Sart sakt altijd uit naar de kanten en ofwel moet er dan een ?10? aanspeelbaar zijn ofwel een spits. Maar die komen niet in de bal.
Kaya zakt ook veel te diep terug.
En als er dan toch vrijstaan hebben Baudry en Heylen het lef of het kunnen niet niet om da bal te spelen.
Daardoor zit er enorm weinig tempo in dit team. Want altijd maar van links naar rechts en terug. Daar waar Derijck al eens een risicobal durft geven (ook niet altijd geslaagd)

Is voor mij een goede analyse. Ik heb dit enkele weken geleden ook al eens aangehaald. De tegenstander zet dikwijls een organisatie neer met een paar mannetjes op onze aanvallers. Op dat moment zouden spelers als Heylen, Baudry, Doumbia of Desart eens moeten inschuiven maar dat doen ze niet of kunnen ze niet. Zo geraak je nooit eens in overtal. Een schot uit de tweede lijn zien we ook heel zelden. Hopelijk kan Olayinka binnenkort weer spelen want dat scheelt toch enorm.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #102 Gepost op: december 12, 2017, 05:59:13 pm »
Het grootste probleem is dat er centraal geen aanspeelpunt is. De Sart sakt altijd uit naar de kanten en ofwel moet er dan een ?10? aanspeelbaar zijn ofwel een spits. Maar die komen niet in de bal.
Kaya zakt ook veel te diep terug.
En als er dan toch vrijstaan hebben Baudry en Heylen het lef of het kunnen niet niet om da bal te spelen.
Daardoor zit er enorm weinig tempo in dit team. Want altijd maar van links naar rechts en terug. Daar waar Derijck al eens een risicobal durft geven (ook niet altijd geslaagd)

Is voor mij een goede analyse. Ik heb dit enkele weken geleden ook al eens aangehaald. De tegenstander zet dikwijls een organisatie neer met een paar mannetjes op onze aanvallers. Op dat moment zouden spelers als Heylen, Baudry, Doumbia of Desart eens moeten inschuiven maar dat doen ze niet of kunnen ze niet. Zo geraak je nooit eens in overtal. Een schot uit de tweede lijn zien we ook heel zelden. Hopelijk kan Olayinka binnenkort weer spelen want dat scheelt toch enorm.

Is inderdaad iets waar ik me aan erger. Het gebeurt vaak dat ze beter eens zouden schieten maar dan willen ze het (te) mooi doen en leggen ze hem nog eens af.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #103 Gepost op: december 12, 2017, 06:46:32 pm »
we zijn gewoon de zwakste ploeg van 1 ste klasse, zo simpel is het.

idd, gelukkig hebben we nog een (kleine) voorsprong op Eupen. Maar op voetballend vlak is dit een een ramp dit seizoen. Een dikke 0

Wie dit goed vond op STVV is niet veel gewoon

Dat is het nu net. We zijn h??l veel gewoon. De eerste helft op Sint-Truiden was gewoon goed. Het begin van het seizoen was ook gewoon goed, maar dat telt dan niet natuurlijk op dit forum want ja dat zijn veredelde oefenmatchen. En zo is het altijd wel iets, zolang we maar negatief kunnen doen.

Drie dagen voor de verre verplaatsing naar Sint-Truiden speelden we nog een match in Europa, zo'n zaken wegen op een smalle, (te) lichte kern als die van ons. Nog wat geblesseerden, een paar spelers uit vorm, het team in een dip, alles dat wat tegenzit... Kan gebeuren.

Ach komaan man het trok gewoon n?rgens op dit weekend, ja we hebben wat dominantie maar na de 1-0 was dit volledig maar dan ook volledig weg. Een flutpartij, de zoveelste. En maar breien en wat voorzetten, 0 duelkracht, 0 snelheid, 0 dreiging.

Met 0-1 aan de rust moet je, na zoveel nederlagen, met 15 messen tussen de tanden uit de kleedkamer komen met maar ??n doel: die 10 man van STVV zo rap mogelijk op een 0-2, 0-3 zetten. Maar neen...

Drie dagen na de match tegen Lazio, met enkele belangrijke geblesseerden, in de zwaarste kalender ooit voor Essevee, in een moeilijk seizoen waar alles wat tegenzit, op zondagavond, ??n van de verste verplaatsingen, bij de nummer 4...

Maar ok?, geen nuance hier, dat besef ik ondertussen wel. Het trok n?rgens op. Flutpartij, de zoveelste. En maar breien en wat voorzetten.

Anderlecht zien spelen afgelopen weekend?

Dat is wel h??l genuanceerd he. Persoonlijk vind ik ook wel dat we ons daar niet altijd achter weg moeten steken.
We zijn 'maar' essevee --> nee wij 'zijn' essevee.
Je kan toch nog niet ontkennen dat zondag (alweer) heel zwak was. Als Zulte Waregem zijnde ben je beter dan STVV. Je speelt een uur tegen 10 man en in dat uur cre?er je amper tot geen kans. Balbezit dat wel, maar ook echt niets meer he. Dan moet je streng zijn en zeggen dat het heel slecht was. Dit STVV dan nog met 10 man moet je altijd opzij zetten. Geen excuses.

Sommige matchen (zoals tegen Lokeren) dat noem ik een pech match. Speel je die match 10 keer ga je die 9x winnen. Bij deze match was ik dan ook amper ontgoocheld omdat ik wist dat het allemaal tegen zat. Maar een match zoals zondag is ook geen pech of alles zat tegen. Integendeel, meer op een plaatje kan je het niet krijgen. Matchen tegen Genk, Gent thuis cre?er je 0 kansen h?, maar dan ook helemaal niets.

Neen, zondag was gewoon heel slecht. Daar moeten we helemaal niets aan nuanceren.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #104 Gepost op: december 12, 2017, 07:22:01 pm »
Dat is wel h??l genuanceerd he. Persoonlijk vind ik ook wel dat we ons daar niet altijd achter weg moeten steken. We zijn 'maar' essevee --> nee wij 'zijn' essevee.

Je kan toch nog niet ontkennen dat zondag (alweer) heel zwak was. Als Zulte Waregem zijnde ben je beter dan STVV. Je speelt een uur tegen 10 man en in dat uur cre?er je amper tot geen kans. Balbezit dat wel, maar ook echt niets meer he. Dan moet je streng zijn en zeggen dat het heel slecht was. Dit STVV dan nog met 10 man moet je altijd opzij zetten. Geen excuses.

Sommige matchen (zoals tegen Lokeren) dat noem ik een pech match. Speel je die match 10 keer ga je die 9x winnen. Bij deze match was ik dan ook amper ontgoocheld omdat ik wist dat het allemaal tegen zat. Maar een match zoals zondag is ook geen pech of alles zat tegen. Integendeel, meer op een plaatje kan je het niet krijgen. Matchen tegen Genk, Gent thuis cre?er je 0 kansen h?, maar dan ook helemaal niets.

Neen, zondag was gewoon heel slecht. Daar moeten we helemaal niets aan nuanceren.

Het komt altijd op hetzelfde neer. Jij zegt dat we Zulte Waregem zijn en daarom Sint-Truiden van de mat moeten spelen. Ik vind dat niet en wel omdat de eerste helft gewoon goed was, we donderdag nog speelden, Sint-Truiden een veel beter seizoen meemaakt, verre verplaatsing, ijskoud, geblesseerden, hoek waar de klappen vallen en ga zo maar door. Het kan niet elk jaar feest zijn. Ik heb donderdag nog genoten van een Europese overwinning en we pakken een punt bij de 4e in de stand, ik trek me daar aan op, ik plaats het in het totaalbeeld en kijk vooruit.

Het is overigens lachwekkend als je de kritiek van vorig jaar bekijkt, toen zowel de resultaten als het voetbal tien keer beter waren, en vergelijkt met nu. Het bewijst alleen maar dat sommigen hier vorig seizoen flink naast hun schoenen liepen.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #105 Gepost op: december 12, 2017, 07:52:55 pm »
We moeten in de winterstop Berrier maar halen, die toch in totaal onmin leeft met Oostende.
Goeie speler EN met ervaring, die we goed kunnen gebruiken.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.679
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #106 Gepost op: december 12, 2017, 08:32:21 pm »
We moeten in de winterstop Berrier maar halen, die toch in totaal onmin leeft met Oostende.
Goeie speler EN met ervaring, die we goed kunnen gebruiken.

Gast, meende gij da na??

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.679
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #107 Gepost op: december 12, 2017, 08:34:40 pm »
We moeten in de winterstop Berrier maar halen, die toch in totaal onmin leeft met Oostende.
Goeie speler EN met ervaring, die we goed kunnen gebruiken.

Gast, meende gij da na??

Leesvoer: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-10-27/franck-berrier-heeft-bij-kv-oostende-voor-commotie-gezorgd-en-is-geschorst-na-dreigementen

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #108 Gepost op: december 12, 2017, 08:54:51 pm »
Dat is wel h??l genuanceerd he. Persoonlijk vind ik ook wel dat we ons daar niet altijd achter weg moeten steken. We zijn 'maar' essevee --> nee wij 'zijn' essevee.

Je kan toch nog niet ontkennen dat zondag (alweer) heel zwak was. Als Zulte Waregem zijnde ben je beter dan STVV. Je speelt een uur tegen 10 man en in dat uur cre?er je amper tot geen kans. Balbezit dat wel, maar ook echt niets meer he. Dan moet je streng zijn en zeggen dat het heel slecht was. Dit STVV dan nog met 10 man moet je altijd opzij zetten. Geen excuses.

Sommige matchen (zoals tegen Lokeren) dat noem ik een pech match. Speel je die match 10 keer ga je die 9x winnen. Bij deze match was ik dan ook amper ontgoocheld omdat ik wist dat het allemaal tegen zat. Maar een match zoals zondag is ook geen pech of alles zat tegen. Integendeel, meer op een plaatje kan je het niet krijgen. Matchen tegen Genk, Gent thuis cre?er je 0 kansen h?, maar dan ook helemaal niets.

Neen, zondag was gewoon heel slecht. Daar moeten we helemaal niets aan nuanceren.

Het komt altijd op hetzelfde neer. Jij zegt dat we Zulte Waregem zijn en daarom Sint-Truiden van de mat moeten spelen. Ik vind dat niet en wel omdat de eerste helft gewoon goed was, we donderdag nog speelden, Sint-Truiden een veel beter seizoen meemaakt, verre verplaatsing, ijskoud, geblesseerden, hoek waar de klappen vallen en ga zo maar door. Het kan niet elk jaar feest zijn. Ik heb donderdag nog genoten van een Europese overwinning en we pakken een punt bij de 4e in de stand, ik trek me daar aan op, ik plaats het in het totaalbeeld en kijk vooruit.

Het is overigens lachwekkend als je de kritiek van vorig jaar bekijkt, toen zowel de resultaten als het voetbal tien keer beter waren, en vergelijkt met nu. Het bewijst alleen maar dat sommigen hier vorig seizoen flink naast hun schoenen liepen.
1. Stop met jouw mening tot vervelens toe te herhalen en respecteer ook de mening van een ander ookal staat die haaks op de jouwe...
2. Altijd dat wegsteken achter midweekvoetbal vind ik bezwarend en een zwakke uitleg.
Mijn buurman is professioneel wielrenner/cyclocrosser en moet, net als voetballers, dagelijks trainen maar heeft wel 2 crossen daags na elkaar in het weekend en moet dan een vol uur in het rood gaan plus zorgen dat hij er de de dag nadien terug staat...
3. Ik was in Sint-Truiden en zo ver en koud is dat niet als dat je laat uitschijnen. Jongens zoals Walsh speelden zelfs in korte broek en korte mouwen...
4. Ja, wij ''zijn'' Zulte Waregem en hebben het budget van een subtopper dus vind ik dat onze supporters meer verwachtingen mogen hebben dan de supporters van een STVV.
5. Stop met naar vorig jaar te refereren want dat zijn oude koeien. Vorig jaar was er veel kritiek omdat er nog meer in zat dan er uit kwam dus moet je die commentaren ook kunnen kaderen en plaatsen.

Even mijn eigen visie over de match.
Eerste helft was ok maar ook niet meer dan dat want er was wederom veel te weinig wil om vooruit te voetballen, geen duels en vooral veel te weinig beweging met en zonder bal.
Tweede helft was enorm frustrerend want ik zei nog in de rust dat we moesten opletten ofdat STVV naast of over ons kwam. Wederom slap verdedigt (deze keer door De Sart) en bam, 1-1.
Daarna komen we goed weg doordat Bossut wakker was en het nodige geluk had ook...

Ik lees ook steeds veel commentaar op Saponjic (en terecht) maar ik vind dat Iseka er op dat vlak altijd van onder muist.
Is er iemand die er al over viel hoe zwak die verdedigt, hoe weinig die beweegt, hoe vaak die buiten spel loopt, hoe die gewoonweg geen bal kan aannemen, ...?

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #109 Gepost op: december 12, 2017, 09:49:20 pm »
Ik denk dat de spelers het in de tweede helft te gerust hebben aangepakt. Zo van 0-1 voor en zij met een speler minder. We vangen ze rustig op en met een tegenaanval zullen we wel een tweede goal maken zeker. Zou dat niet zowat de mentaliteit geweest zijn ?

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #110 Gepost op: december 12, 2017, 09:50:48 pm »
Dat is wel h??l genuanceerd he. Persoonlijk vind ik ook wel dat we ons daar niet altijd achter weg moeten steken. We zijn 'maar' essevee --> nee wij 'zijn' essevee.

Je kan toch nog niet ontkennen dat zondag (alweer) heel zwak was. Als Zulte Waregem zijnde ben je beter dan STVV. Je speelt een uur tegen 10 man en in dat uur cre?er je amper tot geen kans. Balbezit dat wel, maar ook echt niets meer he. Dan moet je streng zijn en zeggen dat het heel slecht was. Dit STVV dan nog met 10 man moet je altijd opzij zetten. Geen excuses.

Sommige matchen (zoals tegen Lokeren) dat noem ik een pech match. Speel je die match 10 keer ga je die 9x winnen. Bij deze match was ik dan ook amper ontgoocheld omdat ik wist dat het allemaal tegen zat. Maar een match zoals zondag is ook geen pech of alles zat tegen. Integendeel, meer op een plaatje kan je het niet krijgen. Matchen tegen Genk, Gent thuis cre?er je 0 kansen h?, maar dan ook helemaal niets.

Neen, zondag was gewoon heel slecht. Daar moeten we helemaal niets aan nuanceren.

Het komt altijd op hetzelfde neer. Jij zegt dat we Zulte Waregem zijn en daarom Sint-Truiden van de mat moeten spelen. Ik vind dat niet en wel omdat de eerste helft gewoon goed was, we donderdag nog speelden, Sint-Truiden een veel beter seizoen meemaakt, verre verplaatsing, ijskoud, geblesseerden, hoek waar de klappen vallen en ga zo maar door. Het kan niet elk jaar feest zijn. Ik heb donderdag nog genoten van een Europese overwinning en we pakken een punt bij de 4e in de stand, ik trek me daar aan op, ik plaats het in het totaalbeeld en kijk vooruit.

Het is overigens lachwekkend als je de kritiek van vorig jaar bekijkt, toen zowel de resultaten als het voetbal tien keer beter waren, en vergelijkt met nu. Het bewijst alleen maar dat sommigen hier vorig seizoen flink naast hun schoenen liepen.
1. Stop met jouw mening tot vervelens toe te herhalen en respecteer ook de mening van een ander ookal staat die haaks op de jouwe...
2. Altijd dat wegsteken achter midweekvoetbal vind ik bezwarend en een zwakke uitleg.
Mijn buurman is professioneel wielrenner/cyclocrosser en moet, net als voetballers, dagelijks trainen maar heeft wel 2 crossen daags na elkaar in het weekend en moet dan een vol uur in het rood gaan plus zorgen dat hij er de de dag nadien terug staat...
3. Ik was in Sint-Truiden en zo ver en koud is dat niet als dat je laat uitschijnen. Jongens zoals Walsh speelden zelfs in korte broek en korte mouwen...
4. Ja, wij ''zijn'' Zulte Waregem en hebben het budget van een subtopper dus vind ik dat onze supporters meer verwachtingen mogen hebben dan de supporters van een STVV.
5. Stop met naar vorig jaar te refereren want dat zijn oude koeien. Vorig jaar was er veel kritiek omdat er nog meer in zat dan er uit kwam dus moet je die commentaren ook kunnen kaderen en plaatsen.

Even mijn eigen visie over de match.
Eerste helft was ok maar ook niet meer dan dat want er was wederom veel te weinig wil om vooruit te voetballen, geen duels en vooral veel te weinig beweging met en zonder bal.
Tweede helft was enorm frustrerend want ik zei nog in de rust dat we moesten opletten ofdat STVV naast of over ons kwam. Wederom slap verdedigt (deze keer door De Sart) en bam, 1-1.
Daarna komen we goed weg doordat Bossut wakker was en het nodige geluk had ook...

Ik lees ook steeds veel commentaar op Saponjic (en terecht) maar ik vind dat Iseka er op dat vlak altijd van onder muist.
Is er iemand die er al over viel hoe zwak die verdedigt, hoe weinig die beweegt, hoe vaak die buiten spel loopt, hoe die gewoonweg geen bal kan aannemen, ...?
Een spits moet scoren, indien hij dat ook niet doet buiten minder spelen, dan krijgt hij de volle laag. Ik denk dat we het erover eens zijn dat Iseka onze spits nummer 1 is, en zolang hij blijft scoren is dat voor mij 1 van onze weinige pluspuntjes. Natuurlijk was zijn wedstrijd ook wel een klein drama.
Saponic heeft in mijn ogen werkelijk niks van kwaliteit om hier te slagen.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #111 Gepost op: december 12, 2017, 11:56:53 pm »
mooitje gehoord met waarheid in
Essevee is eerder een brei-club dan een voetbal TEAM
veel tik tik zonder gevaar
team is ver weg

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #112 Gepost op: december 13, 2017, 08:17:37 am »

Ik lees ook steeds veel commentaar op Saponjic (en terecht) maar ik vind dat Iseka er op dat vlak altijd van onder muist.
Is er iemand die er al over viel hoe zwak die verdedigt, hoe weinig die beweegt, hoe vaak die buiten spel loopt, hoe die gewoonweg geen bal kan aannemen, ...?

Voila! Dit zeg ik al heel het seizoen!  Er is geen twijfel dat Iseka kan voetballen. Maar die luie arrogantie (en d?t voor een 19-jarige) steekt mijn ogen uit. In de tribune kant vijvers lachen ze mij zelfs uit omdat ik niets goeds kan bedenken over Aaron ( :))

Het is begonnen toen hij die penalty uit Derijck zijn handen pakte in de 3e (?) match vd competitie.  OK, hij scoort.  Maar zoiets DOE JE NIET als snotneus bij je nieuwe ploeg...  En een bal stoppen?? Bij mijne kleinen in de U9 kunnen ze dat beter...
Spijtig genoeg hebben we een spits lopen die n?g slechter is...
« Laatst bewerkt op: december 13, 2017, 08:21:13 am door Massaker »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #113 Gepost op: december 13, 2017, 05:23:47 pm »
Dat is wel h??l genuanceerd he. Persoonlijk vind ik ook wel dat we ons daar niet altijd achter weg moeten steken. We zijn 'maar' essevee --> nee wij 'zijn' essevee.

Je kan toch nog niet ontkennen dat zondag (alweer) heel zwak was. Als Zulte Waregem zijnde ben je beter dan STVV. Je speelt een uur tegen 10 man en in dat uur cre?er je amper tot geen kans. Balbezit dat wel, maar ook echt niets meer he. Dan moet je streng zijn en zeggen dat het heel slecht was. Dit STVV dan nog met 10 man moet je altijd opzij zetten. Geen excuses.

Sommige matchen (zoals tegen Lokeren) dat noem ik een pech match. Speel je die match 10 keer ga je die 9x winnen. Bij deze match was ik dan ook amper ontgoocheld omdat ik wist dat het allemaal tegen zat. Maar een match zoals zondag is ook geen pech of alles zat tegen. Integendeel, meer op een plaatje kan je het niet krijgen. Matchen tegen Genk, Gent thuis cre?er je 0 kansen h?, maar dan ook helemaal niets.

Neen, zondag was gewoon heel slecht. Daar moeten we helemaal niets aan nuanceren.

Het komt altijd op hetzelfde neer. Jij zegt dat we Zulte Waregem zijn en daarom Sint-Truiden van de mat moeten spelen. Ik vind dat niet en wel omdat de eerste helft gewoon goed was, we donderdag nog speelden, Sint-Truiden een veel beter seizoen meemaakt, verre verplaatsing, ijskoud, geblesseerden, hoek waar de klappen vallen en ga zo maar door. Het kan niet elk jaar feest zijn. Ik heb donderdag nog genoten van een Europese overwinning en we pakken een punt bij de 4e in de stand, ik trek me daar aan op, ik plaats het in het totaalbeeld en kijk vooruit.

Het is overigens lachwekkend als je de kritiek van vorig jaar bekijkt, toen zowel de resultaten als het voetbal tien keer beter waren, en vergelijkt met nu. Het bewijst alleen maar dat sommigen hier vorig seizoen flink naast hun schoenen liepen.
1. Stop met jouw mening tot vervelens toe te herhalen en respecteer ook de mening van een ander ookal staat die haaks op de jouwe...
2. Altijd dat wegsteken achter midweekvoetbal vind ik bezwarend en een zwakke uitleg.
Mijn buurman is professioneel wielrenner/cyclocrosser en moet, net als voetballers, dagelijks trainen maar heeft wel 2 crossen daags na elkaar in het weekend en moet dan een vol uur in het rood gaan plus zorgen dat hij er de de dag nadien terug staat...
3. Ik was in Sint-Truiden en zo ver en koud is dat niet als dat je laat uitschijnen. Jongens zoals Walsh speelden zelfs in korte broek en korte mouwen...
4. Ja, wij ''zijn'' Zulte Waregem en hebben het budget van een subtopper dus vind ik dat onze supporters meer verwachtingen mogen hebben dan de supporters van een STVV.
5. Stop met naar vorig jaar te refereren want dat zijn oude koeien. Vorig jaar was er veel kritiek omdat er nog meer in zat dan er uit kwam dus moet je die commentaren ook kunnen kaderen en plaatsen.

Even mijn eigen visie over de match.
Eerste helft was ok maar ook niet meer dan dat want er was wederom veel te weinig wil om vooruit te voetballen, geen duels en vooral veel te weinig beweging met en zonder bal.
Tweede helft was enorm frustrerend want ik zei nog in de rust dat we moesten opletten ofdat STVV naast of over ons kwam. Wederom slap verdedigt (deze keer door De Sart) en bam, 1-1.
Daarna komen we goed weg doordat Bossut wakker was en het nodige geluk had ook...

Ik lees ook steeds veel commentaar op Saponjic (en terecht) maar ik vind dat Iseka er op dat vlak altijd van onder muist. Is er iemand die er al over viel hoe zwak die verdedigt, hoe weinig die beweegt, hoe vaak die buiten spel loopt, hoe die gewoonweg geen bal kan aannemen, ...?

1- Waar respecteer ik de ander zijn mening niet? Ik zei letterlijk dat we er een andere mening op nahouden en dat dat ok? is. Maar je hebt gelijk dat ik niet op elke "andere" mening mijn mening opnieuw moet neerpennen, zal er op letten.

2- Vergelijkingen die op niks slaan. Voetbal is anders. Ik moet zeggen, ik vind het ook een drogreden, maar dan voor topclubs. Voor een club als Zulte Waregem, met weinig budget, een smalle kern, een (te) licht team, is een wedstrijd om de drie dagen, twee maanden lang, ?cht wel lastig (het waren ook stuk voor stuk toppers). Dat gaat niet over wegsteken, dat is een feit. Het bestuur geeft trouwens toe dat ze er dit jaar ietwat naast zitten (je kan niet elk jaar Meit? en co halen) en dat ze het gaan corrigeren. Top! Niet vergeten ook dat we een stadion aan het bouwen zijn.

3- Zoals ik al zei, het is de optelling van al die zaken die ik tot vervelens toe herhaal. Respect trouwens voor het meereizen naar Sint-Truiden, chapeau.

4- Dit is dus waar we niet akkoord gaan. Ik zie dat onze club al vijftien jaar boven haar mogelijkheden presteert dus neem er een minder seizoen als dit met h?????l veel plezier bij. "Een minder seizoen" wat dus wil zeggen dat je eens naast PO1 grijpt en enkele onvergetelijke Europese wedstrijden speelt. Ik herhaal (nogmaals, sorry): we zijn rotverwend.

5- De kritiek ("ze zuigen st?nen uit de gr?nd") was compleet maar dan ook compleet misplaatst. Het voetbal was toen beter en de resultaten ook (herfstkampioen + Beker van Belgi?). Er liepen er toen enkele flink naast hun schoenen. Dat heeft niks met "plaatsen" te maken, dat was echt krankzinnig.

Ik kan je voor de rest wel volgen wat je verslag betreft.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #114 Gepost op: december 13, 2017, 05:32:09 pm »
"Een minder seizoen" wat dus wil zeggen dat je eens naast PO1 grijpt en enkele onvergetelijke Europese wedstrijden speelt. Ik herhaal (nogmaals, sorry): we zijn rotverwend.
Hier ga ik zelf ook mee akkoord hoor. Ik kan dit wel plaatsen al vloek ik ook na iedere match...
Maar ik wil maar duidelijk maken dat je de doorsnee supporter moet verstaan als hij hogere verwachtingen heeft dan wat hij dit jaar ziet.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #115 Gepost op: december 13, 2017, 05:37:46 pm »
"Een minder seizoen" wat dus wil zeggen dat je eens naast PO1 grijpt en enkele onvergetelijke Europese wedstrijden speelt. Ik herhaal (nogmaals, sorry): we zijn rotverwend.
Hier ga ik zelf ook mee akkoord hoor. Ik kan dit wel plaatsen al vloek ik ook na iedere match...

Maar ik wil maar duidelijk maken dat je de doorsnee supporter moet verstaan als hij hogere verwachtingen heeft dan wat hij dit jaar ziet.

Uiteraard, wat ik hier dan ook waarschijnlijk probeer te "bereiken" is die doorsnee supporter doen inzien dat de voorbije jaren, het voorbije decennium en een half, uit-zon-der-lijk goed was. Een minder seizoen (wat dan nog h??l goed meevalt uiteindelijk) als dit maken we zelden of nooit mee en dat zegt genoeg. Er bestaan denk ik weinig (of geen) stabielere eersteklassers dan ons, behalve dan Club en Anderlecht maar die kan je gewoon niet vergelijken met ons (op eender welk vlak). Dat we daar onze voet (quasi) naast zetten ??n op twee seizoenen is gewoon fenomenaal gewerkt van Essevee. Daarom dus dat ik de kritiek vaak te hard vind.

Hoe dan ook, we begrijpen elkaar! ;)

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #116 Gepost op: december 15, 2017, 01:16:56 pm »
Ik wou er eigenlijk niet meer op reageren maar hij blijft het maar herhalen.

Essevee1972, stop nu eens met die constante verwijzingen naar de kritiek van vorig seizoen en die naar mijnentwege. Laat het los aub.
Gelukkig hebben bepaalde moderatoren (Svennay en Zigzag) dit ook door.

Nu heet het plots dat 'we' stil zijn "omdat we beseffen hoe belachelijk de kritiek was".

Ik heb het vorig seizoen al gezegd: ik ben het meest kritisch op de momenten dat het goed draait. Want net d?n moet je optimaal profiteren van de aanwezige kwaliteiten.
Dat iedereen zag dat een Lepoint ons goede voetbal deed stokken en toch halsstarrig bleef opgesteld worden was een doorn in het oog van velen.

Nu kritisch zijn is gewoon zinloos vind ik. Er zit niet meer in in dit slappe elftal. Dan kan je week na week lopen zagen en klagen, maar het haalt niks uit.

Probeer eens de mening van anderen te accepteren, Essevee1972, zonder als een wesp gestoken op ?lles te reageren wat in de buurt van kritiek komt en stop ook met constant andere members op te hemelen (Thraso in dit geval) als ze alles door een roze bril zien. En stop vooral met al die slinkse steken onder water aan mijn adres.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : 10/12/2017 20:00u : Sint-Truiden - Essevee
« Reactie #117 Gepost op: december 15, 2017, 01:50:22 pm »
Ik wou er eigenlijk niet meer op reageren maar hij blijft het maar herhalen.

Essevee1972, stop nu eens met die constante verwijzingen naar de kritiek van vorig seizoen en die naar mijnentwege. Laat het los aub. Gelukkig hebben bepaalde moderatoren (Svennay en Zigzag) dit ook door.

Nu heet het plots dat 'we' stil zijn "omdat we beseffen hoe belachelijk de kritiek was".

Ik heb het vorig seizoen al gezegd: ik ben het meest kritisch op de momenten dat het goed draait. Want net d?n moet je optimaal profiteren van de aanwezige kwaliteiten. Dat iedereen zag dat een Lepoint ons goede voetbal deed stokken en toch halsstarrig bleef opgesteld worden was een doorn in het oog van velen.

Nu kritisch zijn is gewoon zinloos vind ik. Er zit niet meer in in dit slappe elftal. Dan kan je week na week lopen zagen en klagen, maar het haalt niks uit.

Probeer eens de mening van anderen te accepteren, Essevee1972, zonder als een wesp gestoken op ?lles te reageren wat in de buurt van kritiek komt en stop ook met constant andere members op te hemelen (Thraso in dit geval) als ze alles door een roze bril zien. En stop vooral met al die slinkse steken onder water aan mijn adres.

Ik mag hier nog altijd doen wat ik wil hoor. Jij mag spelers en team de grond in boren in een topseizoen, ik mag dat aankaarten, daar dient een forum voor tenslotte. Je hebt mijn vorige post ook niet gelezen blijkbaar want daarin zeg ik, andermaal, letterlijk, dat we niet akkoord gaan (svennay en ik in dit geval) maar dat dat perfect ok? is. Waarom je dit tekstje nu neerpent is me eigenlijk een raadsel.

Trouwens, ik vind het gewoon erg grappig. Tijdens de voorbereiding al kwam je hier heel doorzichtig zeggen/vragen/waarschuwen dat mensen, mocht het minder draaien dit seizoen, niet moeten beginnen verwijzen naar de harde kritiek van vorig seizoen op dit forum. Nu doe je dat opnieuw.

Je moet me ook geen woorden in de mond leggen. Nergens zeg ik dat het nu stil is of dat "jullie" nu beseffen hoe belachelijk de kritiek was. Ik zeg alleen dat, als je het vergelijkt, het verschil heel frappant is. In een topseizoen was het hier wekelijks van "ze zuigen st?nen uit de grond, ze kunnen er n?ks van" (woord per woord gekopieerd) en in een rotseizoen als dit is kritiek dan plots zinloos. Slaat op niks en dat weet je.

Bovendien hemel ik nergens "constant" members op (zoals Thraso) "die alles door een roze bril zien", ik ga enkel met hem akkoord want zijn uitspraken getuigen in mijn ogen (!) van een gezonde, nuchtere blik die niet telkens moet vervallen in extremen, iets wat je hier vaak ziet.