Auteur Topic: [17] DOMPE Jean-Luc  (gelezen 1374 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
[17] DOMPE Jean-Luc
« Gepost op: november 13, 2021, 11:26:50 am »
Van showbeest naar assistenkoning, de transformatie gebeurde bij Zulte Waregem: "Ik wou eigenlijk show geven"
JEAN-LUC DOMPÉ LAAT BIJ ZULTE WAREGEM EINDELIJK ZIJN TALENT BEWONDEREN
12/11/2021 bron : Krant van West-Vlaanderen via Voetbalkrant.com

Jean-Luc Dompé speelt al zes jaar in België, maar bij Standard en Gent kon hij het niet waarmaken. Bij Zulte Waregem hebben ze hem wel efficiënt gekregen. In die mate zelfs dat hij met negen stuks aan de leiding staat in het assistenklassement.

“Ik ben gegroeid en beslissender geworden”, zegt hij in Krant van West-Vlaanderen. “Dat was voorheen mijn grote probleem, wat mijn coaches mij verweten: ik was te weinig beslissend. Sinds ik bij Zulte Waregem ben, wordt daar veel op gewerkt: scherper zijn in de laatste meters, mijn acties afmaken, proberen een assist te geven of zelf te scoren, hoekschoppen afdwingen, gevaarlijk en echt belangrijk zijn. In plaats van voetbal te spelen een echt competitiebeest zijn, vooral daar maakte ik veel vooruitgang in.”

Daar werd op gehamerd op training. "Nu slaag ik er beter in om mijn koelbloedigheid te bewaren en de beste oplossingen te vinden. Wanneer ik vroeger de bal kreeg, begon ik meteen aan een actie, ook als er drie tegenstanders voor mij stonden. Daardoor verloor ik veel ballen én veel energie. Ik wou eigenlijk show geven."

"Ik groeide op in Parijs en daar krioelt het van de goeie spelers. Op straat en in het futsal leerde ik provoceren en spektakel brengen. Dat is hoe ik ben beginnen voetballen: je laten opmerken tussen al die goeie spelers door acties te maken. Ronaldo was ons idool. We wilden zijn zoals hij.”

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-11-12/jean-luc-dompe-laat-bij-zulte-waregem-eindelijk-zijn-talent-bewonderen


Offline 1000camps

  • Leden
  • Berichten: 24
  • Essevee!
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2021, 10:47:46 am »
Jean-Luc Dompé (Zulte Waregem): 'Nu ben ik voorgoed vertrokken'
08/12/2021 via Sport voetbalmagazine

Niemand gaf meer assists in de Jupiler Pro League dan Jean-Luc Dompé. Bij Sport/Voetbalmagazine vertelt de aanvaller van Zulte Waregem waarom het nu wel allemaal draait.

We spreken hier met de beste assistgever van de competitie. Hoe verklaar jij je huidige succes?

Jean-Luc Dompé: 'Ik voel me al sinds het einde van vorig seizoen heel goed op het veld. Ik heb de indruk dat ik in de terugronde echt een stap vooruitgezet heb. En dit seizoen ben ik met dezelfde mentaliteit begonnen, met de wil om zo vaak mogelijk beslissend te zijn. Eerlijk gezegd, met deze mentaliteit en met het niveau dat ik vandaag haal, zie ik geen reden waarom dit iets tijdelijks zou zijn. Ik geloof dat ik voorgoed vertrokken ben.'

De hamvraag is: wat doet een speler zoals jij op zijn 26e bij een club als Zulte Waregem?

Dompé: 'Mijn verleden speelt me parten. Vandaag ben ik volwassener, professioneler. Ik denk dat dat mijn grootste verandering is. Vroeger zag ik voetbal als een spelletje, terwijl het nu duidelijk mijn beroep geworden is. Ik ben anno 2021 geen betere voetballer, maar ik ben een meer verantwoordelijke volwassene geworden. Ik heb op mezelf hard gewerkt om dat te bereiken. In staat zijn om me op elke training honderd procent te geven, zin hebben om elke oefening aan te vatten, elke match beginnen om ze te winnen ... dat was een uitdaging voor mij.

'Bij sommigen is dat karakter misschien aangeboren, maar ik heb dat moeten leren en dat heeft een tijdje geduurd. Je zou kunnen zeggen dat ik tegenwoordig misschien iets minder plezier heb in de benadering van het voetbal, maar wat ik aan verzetjes buiten het veld verlies, win ik aan succes op het veld.'

Wanneer is die kentering dan precies gekomen?

Dompé: 'Twee à drie jaar geleden, zou ik zeggen. Sinds mijn eerste seizoen in Gent ( 2018/19, nvdr) heb ik een andere mentaliteit aangenomen en heb ik meerdere wedstrijden na elkaar gespeeld. Onder Yves Vanderhaeghe speelde ik een seizoen met 32 matchen. Bij een club als Gent wil dat toch wat zeggen. Ik was op een moment in mijn leven gekomen dat ik tegen mezelf zei: de tijd gaat sneller dan je denkt. Als ik niet alles wou verprutsen, dan was het tijd om een tandje bij te zetten. Ik ben blij dat het me gelukt is. Want als je ziet dat gasten die minder getalenteerd zijn dan jij bij betere clubs terechtkomen en mooiere carrières maken, dan besef je dat je iets gemist heb.

'Toen heb ik tegen mezelf gezegd dat ik mezelf een schop onder kont moest geven. Die vaststelling deed pijn, want ik geloof dat ik een flinke voorsprong had op de meeste spelers van mijn generatie. Dat heeft ook te maken met het feit dat ik al heel jong aan een profcarrière begonnen ben. Op je zestiende aan de top staan en dan tien jaar later beseffen dat er gasten zijn die in die tijd nergens stonden en nadien toch hun carrière beter gemanaged hebben, dat doet natuurlijk pijn.'

Bron: https://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/jean-luc-dompe-zulte-waregem-nu-ben-ik-voorgoed-vertrokken/article-normal-1810109.html
« Laatst bewerkt op: december 09, 2021, 10:49:27 am door 1000camps »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2021, 01:57:35 pm »
Matchwinnaar Jean-Luc Dompé dankt ... ex-coach Dury: "Ben hem zeer erkentelijk"
19/12/2021 via Voetbalkrant.com

Jean-Luc Dompé scoorde in allerijl de 3-2 voor Zulte Waregem tegen KV Mechelen. Het delirium nabij, maar achteraf wel nuchter genoeg om velen te bedanken. Inclusief ... Francky Dury.

"Deze zege doet enorm veel deugd", aldus Jean-Luc Dompé na de 3-2 zege. "Vijftiende staan is leuker dan zeventiende, al staan we daar echt niet op onze plaats."

"Hopelijk zijn we nu gelanceerd en kunnen we ook eens een reeksje neerzetten om wat hoger te komen in het klassement. Ik ben heel blij met het resultaat."

Dankbaar
Of de zege het effect is van de trainerswissel? "We wisten dat we vooral met z'n allen samen een reactie moesten laten zien na de mindere weken."

"Francky Dury is de man die me van Gent naar hier haalde en altijd veel vertrouwen in mij had. Ik had een goed contact met hem, dankzij hem sta ik waar ik nu sta. Ik ben hem zeer dankbaar en erkentelijk."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-12-19/matchwinnaar-jean-luc-dompe-dankt--ex-coach-dury-ben-hem-zeer-erkentelijk

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2021, 01:57:54 pm »
Ik hoop dat we Dompé in de winter kunnen houden.

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 720
  • Essevee!
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2021, 06:27:33 pm »
Ik hoop dat we Dompé in de winter kunnen houden.

Elders zit hij op de bank , maar verdient hij meer geld
Hij is te wisselvallig voor een vaste basisplaats bij een topclub

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #5 Gepost op: december 19, 2021, 08:01:08 pm »
Ik hoop dat we Dompé in de winter kunnen houden.

Elders zit hij op de bank , maar verdient hij meer geld
Hij is te wisselvallig voor een vaste basisplaats bij een topclub
Bongonda ook, toch speelt die bij Genk.  Dompé zat al bij Standard en Gent, en werd daar ook niet zoveel gebruikt, te weinig voor zijn kwaliteit.  Het klopt dat hij te wisselvallig is hoor.  Maar bij topclubs heb je er veel die dat hebben. 
Voor ons is hij van onschatbare waarde. 

Offline Roeselare

  • Leden
  • Berichten: 88
  • Essevee!
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #6 Gepost op: december 19, 2021, 08:13:32 pm »
Als Dompé ons zou verlaten, kan Selemani een waardige vervanger vormen.

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.568
  • Essevee!
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #7 Gepost op: december 19, 2021, 08:18:01 pm »
Als Dompé ons zou verlaten, kan Selemani een waardige vervanger vormen.
Niet realistisch want die heeft onlangs zijn contract verlengd.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #8 Gepost op: december 19, 2021, 08:21:05 pm »
Als Dompé ons zou verlaten, kan Selemani een waardige vervanger vormen.

Het Selemani-verhaal eind van de zomertransferperiode was dan ook helemaal uit de lucht gegrepen.
Dus 'snotgonnahappen!

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.910
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2023, 02:28:37 pm »
Dompe betrokken bij straatrace.
Crashte zijn auto tegen bushokje..

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.568
  • Essevee!
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2023, 03:59:22 pm »
Dompe betrokken bij straatrace.
Crashte zijn auto tegen bushokje..
Gelukkig ezo geen fratsen toen hij bij ons speelde..

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #11 Gepost op: mei 28, 2023, 08:23:57 pm »
Hamburg gaat over naar de bundesliga. De goal van de promotie werd gescoord door Dompe. Ik dacht me te herrineren dat er bepaalde bonussen stonden in het contract. Weet iemand hier meer over?

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.318
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #12 Gepost op: mei 28, 2023, 09:06:51 pm »
Goede vraag, iemand?

Toch ook weer zijn assists gemaakt, al wordt volgend seizoen andere koek vrees ik...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2023, 09:21:35 pm »
Hamburg gaat over naar de bundesliga. De goal van de promotie werd gescoord door Dompe. Ik dacht me te herrineren dat er bepaalde bonussen stonden in het contract. Weet iemand hier meer over?
Hsv moet eerst nog een heen- en terugmatch spelen tegen Stuttgart om onderling uit te maken wie in 1e en 2e bundedliga zal spelen.
Hsv en Dompé zijn dus allesbehalve zeker momenteel, zie vorig seizoen...

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re: [17] DOMPE Jean-Luc
« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2023, 09:27:04 pm »
Hamburg gaat over naar de bundesliga. De goal van de promotie werd gescoord door Dompe. Ik dacht me te herrineren dat er bepaalde bonussen stonden in het contract. Weet iemand hier meer over?
Hsv moet eerst nog een heen- en terugmatch spelen tegen Stuttgart om onderling uit te maken wie in 1e en 2e bundedliga zal spelen.
Hsv en Dompé zijn dus allesbehalve zeker momenteel, zie vorig seizoen...

Zie nu pas dat heidenheim in toegevoegde tijd 2 x scoort. Zal pieken