Auteur Topic: [21] MUHREN Robert  (gelezen 21668 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [21] MUHREN Robert
« Reactie #40 Gepost op: september 11, 2017, 11:10:35 am »
Ie kon geen deukie in een pakkie boter trappen die gozer (Boskamp style).

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [21] MUHREN Robert
« Reactie #41 Gepost op: september 11, 2017, 04:11:43 pm »
Dat een coach nergens anders een 10-jarig contract krijgt, daar heeft hij gelijk.
Dat de TD een pion is van de coach, dat zal ook wel waar zijn zeker.
Of dat dan echter een slechte zaak voor de club is, dat is maar de vraag natuurlijk...
Als je vergelijkt met een aantal andere duivekoten en de resultaten naast elkaar legt, dan prefereer ik toch onze werkwijze...
M?t zijn voor- en nadelen.
Och, Robert heeft hier geen onvergetelijke indruk gelaten en loopt wat te mokken omdat het hier niet lukte en that's all. Ik ken trouwens geen enkele speler in zijn geval die zou lopen opscheppen over de club waar hij gefaald heeft.
Ik zou daar niet teveel belang aan hechten.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [21] MUHREN Robert
« Reactie #42 Gepost op: september 11, 2017, 09:38:49 pm »
Ten ander,Dury had alle macht,maar nu echt niet meer,moest hij nog zoveel macht hebben dan zat Muhren en Ankersen hier NOOIT, Dury wou andere spelers dan die 2.  Ik hoop dat Dury 100 procent achter de transfers van Jensen staat of we gaan die gast ook niet veel zien (misschien wel terecht,misschien niet).

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [21] MUHREN Robert
« Reactie #43 Gepost op: september 11, 2017, 09:41:34 pm »
Trapte id bekerfinale veruit de beste penalty😀.toen dury hem thuis in PO1 op een positie zette waar hij veel moest lopen zag ik genoeg.speelde niet op zijn beste positie.onbegrijpelijk dat hij eigenlijk n contract voor 4,5jaar kreeg....heeft zich wel steeds professioneel gedragen.kan wel iets maar was hier op het foute moment.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [21] MUHREN Robert
« Reactie #44 Gepost op: september 12, 2017, 03:50:08 am »
Trapte id bekerfinale veruit de beste penalty😀.toen dury hem thuis in PO1 op een positie zette waar hij veel moest lopen zag ik genoeg.speelde niet op zijn beste positie.onbegrijpelijk dat hij eigenlijk n contract voor 4,5jaar kreeg....heeft zich wel steeds professioneel gedragen.kan wel iets maar was hier op het foute moment.
Wel jammer, tegen Chalala laatste match van PO1 speelde hij goed,Het is duidelijk dat Cordier en anderen wel overtuigd waren van zijn kwaliteiten en Dury zag het anders.  Om zoiets niet meer mee te maken moeten ze toch betere keuzes maken, en xooral geen spelers opdringen, niet iedereen past in het succesvol olibollen-kraam van Dury.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [21] MUHREN Robert
« Reactie #45 Gepost op: december 04, 2017, 09:22:22 pm »
M?hren: Zulte Waregem is op voetbalgebied een oliebollenkraam
10 SEPTEMBER, 11:27 via nos.nl

Na een bewogen halfjaar is Robert M?hren bij Sparta terug in de eredivisie. Zijn periode bij Zulte Waregem is met recht opmerkelijk te noemen. Of zoals de Volendammer het zelf omschrijft: op voetbalgebied is Zulte een oliebollenkraam.

Om maar even in die sfeer te blijven: de hoofdpersoon tussen het vet, de oliebollen en het poedersuiker is in dit verhaal Francky Dury, de trainer van 'Essevee'. Met zijn eigenaardige manier van werken dreef hij M?hren naar Rotterdam.

Eerst nog even terug in de tijd. Op 31 januari van dit jaar, de laatste dag van de winterse transferperiode, vertrok M?hren van AZ naar Zulte. "De scouting volgde mij al een maandje of drie. Ik wilde eigenlijk in de zomer verkassen, want dan zou ik transfervrij zijn", vertelt de speler.

Maar Dury wilde per direct een nieuwe speler. "Dus dat heb ik maar gedaan. Maar wel onder mijn voorwaarden qua duur en hoogte van het contract."

Na twee trainingen te hebben meegedaan, begon de Nederlander tegen Gent in de basis. En ook de week erop prijkte zijn naam bij de eerste elf, in het duel met Anderlecht. Maar in die wedstrijd werd hij in de rust gewisseld.

Bombarda
"Wedstrijden tegen dat soort clubs zijn geen kattenpis. En dan verwachtte de trainer wel dat ik gelijk de sterren van de hemel speelde", blikt hij terug. "Het ging niet slecht, maar als het even niet liep, werd ik eraf gehaald. Daarna zat ik vooral op de bank."

Het beleid van de trainer was moeilijk te doorgronden voor M?hren. "Hij verwachtte dat ik een type Bombarda was, een aanspeelpunt. Maar dat ben ik absoluut niet. Ik ben ook gescout als een nummer tien, maar de trainer wilde een spits hebben."

De band tussen Dury en de speler was vanaf dat moment niet optimaal, maar tijdens de voorbereiding op het huidige seizoen kreeg M?hren nog wel complimenten voor zijn spel en instelling.

Maar twee weken en een flink aantal aankopen later bestond de groep bij Zulte ineens uit 28 man. De zaakwaarnemer van M?hren kreeg een telefoontje van de technisch directeur met de boodschap dat een vertrek beter zou zijn.

Omdat de oud-speler van FC Volendam en AZ een halfjaar daarvoor voor 4,5 jaar had getekend, kon hij achterover leunen. "Als zij me weg wilden hebben, dan moesten ze maar in actie komen."

Sparta hapte toe, in een huurconstructie van twee jaar. Na amper zeven maanden zat het Belgische hoofdstuk er (voorlopig) dus alweer op. Het zorgt voor gemengde gevoelens bij de 28-jarige voetballer.

'Dury bepaalt alles'
"Ik heb daar fantastisch gewoond en trok veel op met Timothy Derijck (oud-Feyenoord, PSV en ADO Den Haag) en zijn vriendin. Alleen op voetbalgebied was het een of andere oliebollenkraam. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een trainer een contract voor tien jaar heeft. Dury bepaalt alles. De technisch directeur is een pion van hem."

Duidelijke taal van M?hren, die Zulte Waregem achter zich lijkt te hebben gelaten. Lijkt... "Het is nooit een gesloten boek. Sparta heeft een optie tot koop. Licht de club die niet, dan moet ik toch terug naar Belgi?. Daar heb ik dan nog twee jaar een contract."

"Dat ga ik niet zomaar laten vallen. Al heb ik wel een clausule waarin staat dat ik dan later mag aansluiten, zodat ik voor mezelf kan trainen en in de tussentijd kan zoeken naar iets anders. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer."

Bron: https://nos.nl/artikel/2192267-muhren-zulte-waregem-is-op-voetbalgebied-een-oliebollenkraam.html

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [21] MUHREN Robert
« Reactie #46 Gepost op: december 04, 2017, 09:22:56 pm »
... oud artikel dat ik al kende ... maar den Sven had het vandaag plots over Robert dat ik het es terug opsnorde. ;-)


Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [21] MUHREN Robert
« Reactie #47 Gepost op: december 05, 2017, 12:16:59 pm »
ook niks nieuws.
we weten ondertussen de goeie en mindere punten van Dury.
er zullen in de winterstop zeker terug transfers gebeuren waar Dury zal zeggen: dit type hadden we nog niet, persoon met interessant profiel.....
vaak worden ze dan heel snel in de ploeg gedropt om dan aan geen 5-10 wedstrijden voor essevee te komen.