Auteur Topic: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Essevee  (gelezen 15788 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #60 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:05:31 am »
trainer vh jaar gekend sorry
als ge dees kunt op zo korte tijd
dan is da wa anders dan met gekochte toppers kampioen spelen!
CHAPEAU

dit is wa mensen willen zien, dit was hoog niveau
dit was beter dan met Hazard geweest...
je kan niet een speler opnoemen die geen 90min alles heeft gegeven!

mvdm? alle elf

En wat als je daar nu Hazard nog eens bij zet? ;)

Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #61 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:20:49 am »
Mooi voetbal, mooie match  ;D

Een kleine opmerking.  Waarom wacht Dury steeds zo lang om te wisselen? Walsh de volle seconde op het veld, Jensen & Iseka slechts enkele minuten.  Je kon na minuut 72 toch wat speelkansen geven aan deze jongens? Dit moet zeer demotiverend zijn als bankzitter.

Voor de duidelijkheid, ik ben een tevreden supporter  ;)
"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #62 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:21:52 am »
Het Nieuwsblad 19/08/2017

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #63 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:23:42 am »
Het Laatste Nieuws 19/08/2017


Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #64 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:55:24 am »
Je kan niet zeggen dat dit onverwacht is. We zijn, op dit moment weliswaar, gewoon beter. Eerlijkheidshalve, 0-4 is licht overdreven, maar wel leuk.

Na het eerste uur zag het er voor mij naar uit dat we er net niet gingen doorkomen en dat Standard met zijn fysiek spel het 90 min ging volhouden. Maar net als in een bokswedstrijd wanneer je verrassend merkt dat de underdog het blijkbaar langer volhoudt dat verwacht, moet die naar het einde toe toch uiteindelijk door de knie?n.

Ons spel deed me denken aan dat van Napoli deze week tegen Nice. Zonder echte klassieke targetspits, maar aanvalsgolven die via fris combinatievoetbal van overal kunnen komen. Mooi. Float like a butterfly, sting like a bee.

Hamalaien is precies nog een niveau beter geworden dan vorig seizoen. Het samenspel met Olayinka en Kaya loopt daar als een trein. Maar goed, ook op de rest van het veld loopt alles precies als een trein. Chapeau aan de spelers, trainers, scouting en iedereen die daar iets met te maken heeft!

Offline moenie

  • Leden
  • Berichten: 110
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #65 Gepost op: augustus 19, 2017, 10:50:48 am »
Fenomenaal hoe Francky er weer in slaagt om hier een lekker voetballend elftal neer te zetten, dat er zijn kop voor legt.
Veel spelers waren erg goed, al geniet ik nog altijd het meest van de voetballende kwaliteiten van Julien en Sander. Heylen staat ook met veel vertrouwen te verdedigen.

Wij gaan dit seizoen heel veel mooie momenten beleven.  8)

Hoe Heylen bij 4-0 op 2 minuten van het einde nog een corner gaat claimen. 3de cleansheet voor bostyn. Doelpunten saldo +10. Momenteel liegen de cijfers er niet om. Er is nog wat werk aan ons middenveld maar aanvallend en verdedigend kan het slechter. Prima competitie start!
was dit niet bij een "onterechte" corner tegen?
aan dit zie je hoe goed je ploeg is, het willen voetballen, het willen winnen en het willen de 0 houden. gewoon prachtig om te zien

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #66 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:02:29 am »
Je kan niet zeggen dat dit onverwacht is. We zijn, op dit moment weliswaar, gewoon beter. Eerlijkheidshalve, 0-4 is licht overdreven, maar wel leuk.

Na het eerste uur zag het er voor mij naar uit dat we er net niet gingen doorkomen en dat Standard met zijn fysiek spel het 90 min ging volhouden. Maar net als in een bokswedstrijd wanneer je verrassend merkt dat de underdog het blijkbaar langer volhoudt dat verwacht, moet die naar het einde toe toch uiteindelijk door de knie?n.

Ons spel deed me denken aan dat van Napoli deze week tegen Nice. Zonder echte klassieke targetspits, maar aanvalsgolven die via fris combinatievoetbal van overal kunnen komen. Mooi. Float like a butterfly, sting like a bee.

Hamalaien is precies nog een niveau beter geworden dan vorig seizoen. Het samenspel met Olayinka en Kaya loopt daar als een trein. Maar goed, ook op de rest van het veld loopt alles precies als een trein. Chapeau aan de spelers, trainers, scouting en iedereen die daar iets met te maken heeft!

Ook tegen Bruhhe speelden we fris combinatievoetbal , met weliswaar te weinig kansen. Het verwonderde mij vorige week dat de pers niet gezien had dat we Brugge in de 2helft weggetikt hebben op het middenveld.
De overwinning tegen Standaard is gewoon een voortzetting van deze prestatie.

Overigens merkte Filip Joos nog eens fijntjes op dat Dury niet tussen de selectie voor trainer van het jaar zat vorig jaar ondanks herfstkampioen, POI en beker.  Die beseft wel degelijk dat we hier goed bezig zijn met ons beperkt budget.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #67 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:09:00 am »
Wat een prestatie, collectief! Sterk, heel sterk Essevee. Moet ons verder op de kaart zetten en boosts geven! Ook naar o.a. Kaartrenverkoop voor de Europa League. Want met dit soort voetbal kan je ook in Europa goed aan de bak, hoor! Of niet...Koenie69... Where are you now...?  ;D ;D. Hopelijk kunnen we ook in Charleroi bevestigen. Die hebben een coach die het wel allemaal goed ziet, in tegenstelling tot die Portugese clown van Standard. De match tegen de vuilkarre zal dan ook weer een sfeertje van jewelste worden...ik kijk er alvast heel erg naar uit!

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #68 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:15:48 am »
Historische overwinning.

Zo'n uitslagen krijg je dus als je met allemaal voetballers speelt.

Ze moeten Leye een grote bos bloemen opsturen en een staande ovatie geven als die hier met Eupen komt spelen. D?nkbaar moeten we hem zijn dat hij zichzelf buitenspel heeft gezet.

Een verademing is het om naar te kijken in vergelijking met vorig seizoen. Daar waar we nu zelfs op de CV met Heylen technisch een uitstekende voetballer hebben lopen.

Ook Bostyn zie je match na match groeien.

Kaya de grote man bij Essevee voorlopig. Dury voorspelde na het vertrekken van Leye dat "er dan altijd andere jongens opstaan, leert de ervaring mij". Dat is dus Kaya geworden, n?g meer dan vorig seizoen de spelbepaler bij Zulte Waregem.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #69 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:39:19 am »
Fantastische prestatie van de ganse ploeg.
Fier om ESSEVEE-supporter te zijn.Ik ben dit anders ook,maar wat een volwassen voetballende prestatie was dat gisteren.Schitterend.
Als het ooit wat minder gaat dit seizoen dan mogen we deze match (en ook match 1,2 en 3) alvast niet vergeten.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #70 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:55:47 am »
Geen te beste voorbereiding, veel nieuwe spelers en zo n voetbal op de mat brengen:dikke pluim.en we hebben dan nog een ferme bank....

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.922
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #71 Gepost op: augustus 19, 2017, 12:07:25 pm »
Historische overwinning.

Zo'n uitslagen krijg je dus als je met allemaal voetballers speelt.

Ze moeten Leye een grote bos bloemen opsturen en een staande ovatie geven als die hier met Eupen komt spelen. D?nkbaar moeten we hem zijn dat hij zichzelf buitenspel heeft gezet.

Een verademing is het om naar te kijken in vergelijking met vorig seizoen. Daar waar we nu zelfs op de CV met Heylen technisch een uitstekende voetballer hebben lopen.

Ook Bostyn zie je match na match groeien.

Kaya de grote man bij Essevee voorlopig. Dury voorspelde na het vertrekken van Leye dat "er dan altijd andere jongens opstaan, leert de ervaring mij". Dat is dus Kaya geworden, n?g meer dan vorig seizoen de spelbepaler bij Zulte Waregem.

Idd kaya is 'groots' en dat zonder assists te geven maar mooie verdeling van het spel en nu ook goals

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #72 Gepost op: augustus 19, 2017, 12:11:36 pm »
Vroeger moest elke bal van Kaya richting Leye. Nu kiest Kaya er zelf de beste optie uit. Wat moet hij blij zijn met het vertrek van Mbaye.  Vergeet trouwens ook Coopman niet. Ik wou net zeggen dat hij een wat bleke partij aan het spelen was, maar dan kwam het laatste half uur... wervelend was dat.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #73 Gepost op: augustus 19, 2017, 12:33:04 pm »
Coopman,de Sart zijn voetballend sterk.de pauw...slimme,beweeglijke speler...drie hele goeie transfers..

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #74 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:30:12 pm »
Ik vraag me af of Standard eigelijk nog wel een G5 ploeg is.
Spelen een rampseizoen, en hebben hoop en al 3 of 4 spelers gehaald + een halve clown langs de zijlijn.
Die Duchatelet moet daar serieus in de kas gegraaid hebben.

Kunnen geen vuist maken tegen Mechelen en St.-Truiden, en winnen tegen Genk door geklungel in de verdediging. Behalve hier en daar een belabberde counter is het maar een mager beestje ginder imo.

Spelen wij zoals de voorbije 3 matchen, dan pakken we daar 3 punten.
Dat lijkt me toch wel wat kort door de bocht.
Op Mechelen dat traditioneel hetzelfde viriele voetbal speelt als zijzelf pakten ze een punt. Ik zie het er hen toch niet al.teveel ploegen nadoen.
Tegen Genk waren ze de eerste helft inderdaad nergens, maar die ploeg brengt dan ook (bij momenten) het beste voetbal van het land. (Vergelijkbaar met dat van ons, maar dan doelgerichter.) En hielden ze na een goeie tweede helft de 3 punten aan.huis.
En op Sint-Truien tenslotte vergaten ze het gewoon af te maken (kansen genoeg) en klopten ze vervolgens zichzelf door individuele dommigheden van Fai en Sa.
Ik zeg niet dat we kansloos zijn, maar ik moet het nog zien dat wij met ons frivool voetbal het intimidatievoetbal van Standard zomaar eventjes gaan afstraffen op hun eigen plein...
En hou er trouwens maar rekening mee dat heel Standard + die 20 of 25.000 heetgebakerde supporters vinden dat ze hun laatste match verloren hebben door de ref en dat ze weer in hun favoriete calimero-rolletje aan 't kruipen zijn van iedereen is tegen ons. We zullen een scheidsrechter moeten hebben die sterk in zijn schoenen staat en zich niet laaft be?nvloeden.

 ;)
Ik moet u met veel plezier gelijk geven.
Dat we een goed voetballende ploeg zijn wisten we allemaal al wel, maar dit had ik echt niet verwacht.
Waren wij nu zo sterk, of waren die rouches nu echt zo zwak?
In ieder geval: hoedje af voor deze totaalprestatie van onze jongens!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #75 Gepost op: augustus 19, 2017, 10:51:51 pm »
Gisteren serieus onder den indruk van ons ploegje, de ganse ploeg was top maar toch weer dikke pluim voor De Pauw en Olayinka!! Ook Doumbia speelde er precies al jaren. Zeer blij met deze driepunter, gezien we weer zeer lastige verplaatsing naar Charleroi hebben.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2017, 10:04:04 am door Soulscream »

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #76 Gepost op: augustus 20, 2017, 12:13:36 pm »
BTW allen naar Charleroi, om 18u is nog deftig uur om s'avonds terug te feesten op de markt :-)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.776
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #77 Gepost op: augustus 20, 2017, 05:56:48 pm »
BTW allen naar Charleroi, om 18u is nog deftig uur om s'avonds terug te feesten op de markt :-)
vind ik leuk
ga die optie in overweging nemen ;)
met auto naar chalala

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #78 Gepost op: augustus 20, 2017, 06:55:13 pm »
BTW allen naar Charleroi, om 18u is nog deftig uur om s'avonds terug te feesten op de markt :-)
vind ik leuk
ga die optie in overweging nemen ;)
met auto naar chalala

Zijn er daar goede parkeergelegenheden?

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.251
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #79 Gepost op: augustus 20, 2017, 10:29:04 pm »
BTW allen naar Charleroi, om 18u is nog deftig uur om s'avonds terug te feesten op de markt :-)
vind ik leuk
ga die optie in overweging nemen ;)
met auto naar chalala

Zijn er daar goede parkeergelegenheden?
Jazeker, ze sluiten daar een heel plein voor ons af zodat we kunnen parkeren...