Auteur Topic: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee  (gelezen 12767 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: oktober 17, 2017, 10:32:39 am »
Wat de kwaliteit van de ploeg betreft, wil ik nog het volgende kwijt :
Ik heb Depauw nog geen enkele voortreffelijke wedstrijd zien spelen, waarvan je zegt : Dit is echt een meerwaarde. Brengt veel te weinig. Dury wou hem nochtans pers? hebben.
Coopman vind ik zwaar overschat. Heb ik altijd al een beetje gevonden. Ook die moesten we pers? hebben.
Leali beter dan Bostyn ? Zeg het maar. Met Bostyn staat er wel iemand in de goal met gestalte en presence, zoals een Bolat of Bailly.
Heylen werkt hard, maar doet elke week een flater.
Hamalainen is lang niet meer zo goed als vorig seizoen. Begint zware benen te krijgen.
Olayinka brengt veel aanval en is een meerwaarde als hij tenminste niet teveel wil gaan dribbelen en oog heeft voor vrijstaande medemaats. Vrees voor de aanval indien hij gekwetst zou geraken.
Iseka kan mij niet echt overtuigen, zeker niet in de combinaties.
Kortom met deze ploeg een zeer zware novembermaand tegemoetgaande, denk ik dat we na deze maand in het beste geval nog op een 10de plaats gaan staan.
Men spreekt van een mindere periode waarin de ploeg zich bevindt. Maar dit al na 10 matchen en voorafgaand aan de vele en moeilijke wedstrijden die eraan komen ?
In het begin van het seizoen, werd gezegd dat we pas een balans kunnen opmaken na de eerste 10 wedstrijden. Wel, dit is mijn balans. Ik denk dat we dit seizoen gewoon PO2 gaan spelen, wat trouwens geen ramp zou zijn met deze groep.

Isidoor, dezelfde spelers haalden 16 op 24 en daar was geen punt van gestolen met meestal heel mooi voetbal. Dat dit niet ging blijven duren weet iedereen die al een tijdje voetbal volgt. Maar nu alles en iedereen in vraag stellen heeft ook weinig zin. Trouwens tegen Lokeren speelden we aanvallend een goede match maar scoren slechts 1 keer uit 20 doelkansen.
Kijk eens naar wat resultaten van andere ploegen en je zal zien dat iedere ploeg zulke periodes kent.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: oktober 17, 2017, 10:52:32 am »
Wat de kwaliteit van de ploeg betreft, wil ik nog het volgende kwijt :
Ik heb Depauw nog geen enkele voortreffelijke wedstrijd zien spelen, waarvan je zegt : Dit is echt een meerwaarde. Brengt veel te weinig. Dury wou hem nochtans pers? hebben.
Coopman vind ik zwaar overschat. Heb ik altijd al een beetje gevonden. Ook die moesten we pers? hebben.
Leali beter dan Bostyn ? Zeg het maar. Met Bostyn staat er wel iemand in de goal met gestalte en presence, zoals een Bolat of Bailly.
Heylen werkt hard, maar doet elke week een flater.
Hamalainen is lang niet meer zo goed als vorig seizoen. Begint zware benen te krijgen.
Olayinka brengt veel aanval en is een meerwaarde als hij tenminste niet teveel wil gaan dribbelen en oog heeft voor vrijstaande medemaats. Vrees voor de aanval indien hij gekwetst zou geraken.
Iseka kan mij niet echt overtuigen, zeker niet in de combinaties.
Kortom met deze ploeg een zeer zware novembermaand tegemoetgaande, denk ik dat we na deze maand in het beste geval nog op een 10de plaats gaan staan.
Men spreekt van een mindere periode waarin de ploeg zich bevindt. Maar dit al na 10 matchen en voorafgaand aan de vele en moeilijke wedstrijden die eraan komen ?
In het begin van het seizoen, werd gezegd dat we pas een balans kunnen opmaken na de eerste 10 wedstrijden. Wel, dit is mijn balans. Ik denk dat we dit seizoen gewoon PO2 gaan spelen, wat trouwens geen ramp zou zijn met deze groep.

Isidoor, dezelfde spelers haalden 16 op 24 en daar was geen punt van gestolen met meestal heel mooi voetbal. Dat dit niet ging blijven duren weet iedereen die al een tijdje voetbal volgt. Maar nu alles en iedereen in vraag stellen heeft ook weinig zin. Trouwens tegen Lokeren speelden we aanvallend een goede match maar scoren slechts 1 keer uit 20 doelkansen.
Kijk eens naar wat resultaten van andere ploegen en je zal zien dat iedere ploeg zulke periodes kent.

In het begin van het seizoen zitten de spelers nog fris. De vorige seizoenen duurde het tot aan de winterstop en toen was het vet van de soep en haalden we met moeite nog wat punten. Wat wordt het nu ?

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: oktober 17, 2017, 10:57:33 am »
Hamalainen moet gewoon te veel wedstrijden spelen en dat is nog logisch ook want we hebben geen (aanvaardbaar) alternatief. Je ziet aan alles dat hij op dit moment een beetje te kort komt

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: oktober 17, 2017, 11:20:57 am »
Wat de kwaliteit van de ploeg betreft, wil ik nog het volgende kwijt :
Ik heb Depauw nog geen enkele voortreffelijke wedstrijd zien spelen, waarvan je zegt : Dit is echt een meerwaarde. Brengt veel te weinig. Dury wou hem nochtans pers? hebben.
Coopman vind ik zwaar overschat. Heb ik altijd al een beetje gevonden. Ook die moesten we pers? hebben.
Leali beter dan Bostyn ? Zeg het maar. Met Bostyn staat er wel iemand in de goal met gestalte en presence, zoals een Bolat of Bailly.
Heylen werkt hard, maar doet elke week een flater.
Hamalainen is lang niet meer zo goed als vorig seizoen. Begint zware benen te krijgen.
Olayinka brengt veel aanval en is een meerwaarde als hij tenminste niet teveel wil gaan dribbelen en oog heeft voor vrijstaande medemaats. Vrees voor de aanval indien hij gekwetst zou geraken.
Iseka kan mij niet echt overtuigen, zeker niet in de combinaties.
Kortom met deze ploeg een zeer zware novembermaand tegemoetgaande, denk ik dat we na deze maand in het beste geval nog op een 10de plaats gaan staan.
Men spreekt van een mindere periode waarin de ploeg zich bevindt. Maar dit al na 10 matchen en voorafgaand aan de vele en moeilijke wedstrijden die eraan komen ?
In het begin van het seizoen, werd gezegd dat we pas een balans kunnen opmaken na de eerste 10 wedstrijden. Wel, dit is mijn balans. Ik denk dat we dit seizoen gewoon PO2 gaan spelen, wat trouwens geen ramp zou zijn met deze groep.

Isidoor, dezelfde spelers haalden 16 op 24 en daar was geen punt van gestolen met meestal heel mooi voetbal. Dat dit niet ging blijven duren weet iedereen die al een tijdje voetbal volgt. Maar nu alles en iedereen in vraag stellen heeft ook weinig zin. Trouwens tegen Lokeren speelden we aanvallend een goede match maar scoren slechts 1 keer uit 20 doelkansen.
Kijk eens naar wat resultaten van andere ploegen en je zal zien dat iedere ploeg zulke periodes kent.

In het begin van het seizoen zitten de spelers nog fris. De vorige seizoenen duurde het tot aan de winterstop en toen was het vet van de soep en haalden we met moeite nog wat punten. Wat wordt het nu ?

Ten eerste zijn er nu midweek wedstrijden bij gekomen en ten tweede... Ok? op Antwerp was het niet goed, maar als tegen Lokeren ??n van de 26 kansen er in gaat staan we nu los 3e h?. Of als we niet bestolen worden tegen Club Brugge.

Nu ja ik weet het, dat hoort bij voetbal en als je ze niet afmaakt tegen Lokeren dan kan je niet winnen (en dat ligt misschien ook aan kwaliteit en/of scherpte), maar het seizoen verloopt gewoon zoals verwacht.

Het kan veel en veel slechter (Gent, Oostende, Anderlecht, Standard, allemaal clubs met v??l meer middelen).

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: oktober 17, 2017, 01:48:05 pm »
Hamalainen moet gewoon te veel wedstrijden spelen en dat is nog logisch ook want we hebben geen (aanvaardbaar) alternatief. Je ziet aan alles dat hij op dit moment een beetje te kort komt

Ik vind niet dat hij tekort komt hoor. Onze backs staan gewoon onwaarschijnlijk hoog. Dat je keer op keer in je rug gepakt wordt is daar een logisch gevolg van, zeker als je het middenveld niet meer onder controle krijgt. Iets wat ons in het begin van de competitie niet overkwam en nu wel. Ik denk dat het gemis van Desart daar voor veel tussen zit. Doumbia moet dat nu alleen oplossen dat is niet mogelijk.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: oktober 17, 2017, 02:29:39 pm »
sommige spelers zijn heel goed gestart en andere nog wat zoekende of al wat minder.
zo heeft Derijck zijn niveau van vorig jaar nog niet gehaald, is Kaya goed aan het seizoen begonnen en is Haamalainen goed aan het seizoen begonnen maar is zijn niveau nu iets minder.
je kan nu s moeilijk een gans jaar top zijn.
Ik snap wel dat Dury De Pauw pers? wou. hij gaat idd geen tien man dribbelen, geeft wel s een slechte pass of mist een serieuze kans. het is een speler die heel veel beweegt zonder dat hij de bal heeft en het makkelijker maakt voor anderen. hij is nog relatief snel en kwijt zich van zijn verdedigende taken.
in een ploeg gaat het gewoon over evenwicht, balans.
je hebt van alles iets nodig. begrijp die kritiek op sommige spelers niet...we zijn maar essevee.
er zijn jaren geweest waar ik bij de kwaliteit van transfers mij vragen stelde.
buiten die gast van Israel (die al terug weg is) zie ik dat de nieuwkomers allemaal iets kunnen.
stel mij eerder vragen over de toekomst van: Madu, Bala, Severin. Iemand die de gasten bezig ziet bij de reserven?



Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 15/10/2017 20:00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: oktober 17, 2017, 04:54:33 pm »
Via Joost M. uit Het Laatste Nieuws
17 oktober 2017