Auteur Topic: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice  (gelezen 28140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #40 Gepost op: september 12, 2017, 11:11:55 am »
Ach met een beetje moeite ben je om 23u-23u30 thuis. Ik zou eens willen zien hoeveel van die personen die dit 'veel te laat' vinden om dit uur al diep in dromenland zullen liggen.

Dit is geen persoonlijk verwijt, ik vind ?ok dat de club veel meer moeite zou moeten doen om meer aanwezigen te lokken maar je bent natuurlijk gebonden aan de UEFA voorwaarden en daarin is het late uur niet meer dan logisch aangezien ze enkel de donderdag hebben om deze wedstrijden te spelen.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #41 Gepost op: september 12, 2017, 11:12:34 am »
Vannacht op het werk' a,Essevee speelt tegen nice,we zou"niet wel n'en keer willen gaan,hoeveel ist? 30 euro?? Nee,merci,dat is teveel, 15,20 euro cava maar 30 is echt tevele"  Getekend een mioeskroen-fan,een Rijsel-fan en Lens-fan.

10? komaan, dat is een reden zoeken...

Ikzelf zou heel graag, maar met een gezin met een kind van 6 is zoiets (voor mij dan) not-done, tegen je thuis bent is het al snel na 23u00. Ok, je hebt altijd mensen die voor hun hobby/passie alles opzij zetten, met heel veel respect ... maar ik kan dit niet.

Waarom trouwens om 21u05 spelen? Dit kan toch ook om 20u00? Dan kom je enigzins nog op een normaal(er) uur thuis. Het is ook voor zogoed als alle supporters de dag erna werkendag.

De match begint om 21u omdat de matchen die om 19u beginnen dan gedaan zijn. Lyon speelt om 19u
Zo is het tv-contract meer waard.

Dezelfde reden dus waarom er in de Jupiler Pro League op vrijdag, zat 18u, zat 20u(30), zon 14u30, zon 18u en zon 20u wordt gespeeld.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #42 Gepost op: september 12, 2017, 11:59:49 am »
Vannacht op het werk' a,Essevee speelt tegen nice,we zou"niet wel n'en keer willen gaan,hoeveel ist? 30 euro?? Nee,merci,dat is teveel, 15,20 euro cava maar 30 is echt tevele"  Getekend een mioeskroen-fan,een Rijsel-fan en Lens-fan.

10? komaan, dat is een reden zoeken...

Ikzelf zou heel graag, maar met een gezin met een kind van 6 is zoiets (voor mij dan) not-done, tegen je thuis bent is het al snel na 23u00. Ok, je hebt altijd mensen die voor hun hobby/passie alles opzij zetten, met heel veel respect ... maar ik kan dit niet.

Waarom trouwens om 21u05 spelen? Dit kan toch ook om 20u00? Dan kom je enigzins nog op een normaal(er) uur thuis. Het is ook voor zogoed als alle supporters de dag erna werkendag.

De match begint om 21u omdat de matchen die om 19u beginnen dan gedaan zijn. Lyon speelt om 19u
Zo is het tv-contract meer waard.

Dezelfde reden dus waarom er in de Jupiler Pro League op vrijdag, zat 18u, zat 20u(30), zon 14u30, zon 18u en zon 20u wordt gespeeld.

En als je matchen om 20u zou laten beginnen, dan moeten de matchen van 19u ook een uur vervroegen naar 18u.

In dat geval zou er dan gemor zijn omdat het merendeel van de werkende bevolking extra moeite zou moeten doen om er op tijd te raken.

Tis altijd iets e  ;)

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #43 Gepost op: september 12, 2017, 12:08:58 pm »
Vannacht op het werk' a,Essevee speelt tegen nice,we zou"niet wel n'en keer willen gaan,hoeveel ist? 30 euro?? Nee,merci,dat is teveel, 15,20 euro cava maar 30 is echt tevele"  Getekend een mioeskroen-fan,een Rijsel-fan en Lens-fan.

10? komaan, dat is een reden zoeken...

Ikzelf zou heel graag, maar met een gezin met een kind van 6 is zoiets (voor mij dan) not-done, tegen je thuis bent is het al snel na 23u00. Ok, je hebt altijd mensen die voor hun hobby/passie alles opzij zetten, met heel veel respect ... maar ik kan dit niet.

Waarom trouwens om 21u05 spelen? Dit kan toch ook om 20u00? Dan kom je enigzins nog op een normaal(er) uur thuis. Het is ook voor zogoed als alle supporters de dag erna werkendag.

Ik ben niet mee. Omdat je een kind hebt kan je niet naar de voetbal??? Ik heb er ook 2 en ik heb toch niet het gevoel dat ik alles opzij moet zetten om op een weekdag eens zonder mijn kind buiten te komen dat toch al ligt te slapen tegen dat de match begint.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.268
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #44 Gepost op: september 12, 2017, 01:09:18 pm »
KIjk...al wie moet werken, belet is...alle respect! Maar die zogezegde "wannebe's" die op de markt stonden met hun sjaal te zwaaien dat we de beker gewonnen hadden op 19 maart...en die nu thuisblijven: Ge moogt fier zijn Essevee-supporter te zijn, vent!!! Man man man...dan loten we aantrekkelijke tegenstanders, spelen we in ons eigenste Regenboogstadion...De finale in Brussel kostte ook gemiddeld 40 euro per ticket, kwam ook op Sporza, maar JULLIE WAREN ER VERDORIE WEL BIJ !!!! Waarom??? Om via de beker Europees te spelen in Waregem! WAKKER WORDEN!!!! TICKETTIJD !!! Zo simpel is het, ja! Ik laat mijn zoon van 10 ook thuis, ja! Da manneke moet de vrijdag naar de klas, dat is logisch, vind ik! Maar ik sta er! Nu krijgt het bestuur gelijk om maar 1100 zitjes te installeren in tribune 2...Ik was na?ef om te geloven dat we met 12000 gingen zijn! Zo zijn de Essevee-supporters jammergenoeg niet! Antwerp, Mechelen...het kot zou voor hen 3x te klein geweest zijn!

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.049
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #45 Gepost op: september 12, 2017, 01:19:31 pm »
KIjk...al wie moet werken, belet is...alle respect! Maar die zogezegde "wannebe's" die op de markt stonden met hun sjaal te zwaaien dat we de beker gewonnen hadden op 19 maart...en die nu thuisblijven: Ge moogt fier zijn Essevee-supporter te zijn, vent!!! Man man man...dan loten we aantrekkelijke tegenstanders, spelen we in ons eigenste Regenboogstadion...De finale in Brussel kostte ook gemiddeld 40 euro per ticket, kwam ook op Sporza, maar JULLIE WAREN ER VERDORIE WEL BIJ !!!! Waarom??? Om via de beker Europees te spelen in Waregem! WAKKER WORDEN!!!! TICKETTIJD !!! Zo simpel is het, ja! Ik laat mijn zoon van 10 ook thuis, ja! Da manneke moet de vrijdag naar de klas, dat is logisch, vind ik! Maar ik sta er! Nu krijgt het bestuur gelijk om maar 1100 zitjes te installeren in tribune 2...Ik was na?ef om te geloven dat we met 12000 gingen zijn! Zo zijn de Essevee-supporters jammergenoeg niet! Antwerp, Mechelen...het kot zou voor hen 3x te klein geweest zijn!
opletten voor uwen bloeddruk...

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #46 Gepost op: september 12, 2017, 01:26:17 pm »
Hoe jammer ik het ook vind , maar europees voetbal heeft nog nooit geleefd in Waregem.
We hebben ooit AC Milaan(toen nog een europese grootmacht) geloot en ook toen was ons stadion verre van uitverkocht.Ook de andere matchen waren toen allesbehalve uitverkocht.De wedstrijden begonnen toen wel nog om 20 uur.Ik begreep het toen niet en nu ook niet.Het is verschrikkelijk jammer en een gemiste kans om ons te tonen aan heel ons Belgenland.

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #47 Gepost op: september 12, 2017, 01:53:59 pm »
een welgemeend promofilmpje van enkele spelers trainer ofzo zou toch ook nie mis staan in de hoop toch nog wa meer volk te lokken zou niet mis staan op de site denk ik dan? ::)

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.295
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #48 Gepost op: september 12, 2017, 02:03:51 pm »
Hoe jammer ik het ook vind , maar europees voetbal heeft nog nooit geleefd in Waregem.
We hebben ooit AC Milaan(toen nog een europese grootmacht) geloot en ook toen was ons stadion verre van uitverkocht.Ook de andere matchen waren toen allesbehalve uitverkocht.De wedstrijden begonnen toen wel nog om 20 uur.Ik begreep het toen niet en nu ook niet.Het is verschrikkelijk jammer en een gemiste kans om ons te tonen aan heel ons Belgenland.
UEFA-cup 1985-1986:
KSV Waregem - Aarhus : 10.000
KSV Waregem - Osasuna : 9.000
KSV Waregem - AC Milan : 12.000
KSV Waregem - Hajduk Split : 11.000
KSV Waregem - Keulen (op Kortrijk) : 13.000 toeschouwers

Beker der Jaarbeurssteden 1968 - 1969 :
KSV Waregem - Atletico Madrid : 16.000 toeschouwers!!!!
KSV Waregem - Legia Warschau : 16.000 toeschouwers!!!!

( Bron : SV Waregem : 55 jaar passie in Rood en Wit)
« Laatst bewerkt op: september 12, 2017, 02:16:34 pm door Frederik »

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #49 Gepost op: september 12, 2017, 02:20:38 pm »
KIjk...al wie moet werken, belet is...alle respect! Maar die zogezegde "wannebe's" die op de markt stonden met hun sjaal te zwaaien dat we de beker gewonnen hadden op 19 maart...en die nu thuisblijven: Ge moogt fier zijn Essevee-supporter te zijn, vent!!! Man man man...dan loten we aantrekkelijke tegenstanders, spelen we in ons eigenste Regenboogstadion...De finale in Brussel kostte ook gemiddeld 40 euro per ticket, kwam ook op Sporza, maar JULLIE WAREN ER VERDORIE WEL BIJ !!!! Waarom??? Om via de beker Europees te spelen in Waregem! WAKKER WORDEN!!!! TICKETTIJD !!! Zo simpel is het, ja! Ik laat mijn zoon van 10 ook thuis, ja! Da manneke moet de vrijdag naar de klas, dat is logisch, vind ik! Maar ik sta er! Nu krijgt het bestuur gelijk om maar 1100 zitjes te installeren in tribune 2...Ik was na?ef om te geloven dat we met 12000 gingen zijn! Zo zijn de Essevee-supporters jammergenoeg niet! Antwerp, Mechelen...het kot zou voor hen 3x te klein geweest zijn!

Natuurlijk was je daarin naief. Je bent trouwens nogal naief als je denkt dat het bij andere ploegen beter is.

De gemiddeldes van vorig jaar in de EL

Anderlecht: 12700
Gent: 16500
Standard: 15000
Genk: 9000

Waarom zou je dan kunnen denken dat er bij ons 12000 man gaat zitten. Dat is toch totaal niet realistisch.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #50 Gepost op: september 12, 2017, 02:24:23 pm »
In 1985-1986 was ik er zelf bij en ik kan je zeggen dat de toeschouwersaantallen ferm overdreven zijn in het boek.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #51 Gepost op: september 12, 2017, 02:41:32 pm »
KIjk...al wie moet werken, belet is...alle respect! Maar die zogezegde "wannebe's" die op de markt stonden met hun sjaal te zwaaien dat we de beker gewonnen hadden op 19 maart...en die nu thuisblijven: Ge moogt fier zijn Essevee-supporter te zijn, vent!!! Man man man...dan loten we aantrekkelijke tegenstanders, spelen we in ons eigenste Regenboogstadion...De finale in Brussel kostte ook gemiddeld 40 euro per ticket, kwam ook op Sporza, maar JULLIE WAREN ER VERDORIE WEL BIJ !!!! Waarom??? Om via de beker Europees te spelen in Waregem! WAKKER WORDEN!!!! TICKETTIJD !!! Zo simpel is het, ja! Ik laat mijn zoon van 10 ook thuis, ja! Da manneke moet de vrijdag naar de klas, dat is logisch, vind ik! Maar ik sta er! Nu krijgt het bestuur gelijk om maar 1100 zitjes te installeren in tribune 2...Ik was na?ef om te geloven dat we met 12000 gingen zijn! Zo zijn de Essevee-supporters jammergenoeg niet! Antwerp, Mechelen...het kot zou voor hen 3x te klein geweest zijn!

Je maakt een verkeerde conclusie. De mensen die aanwezig waren in Brussel en daarna in Zulte en op de markt in Waregem waren daar voor de beker en niet voor dat Europees ticket dat daar mee gepaard gaat.
Lokeren, Oostende en Kortrijk waren bij hun finales ook met een veelvoud van hun normale supportersaantallen. Mochten die mensen allemaal een abonnement nemen zijn er 4 stadions die te klein zijn. Bij een finale willen ook de supporters die niet iedere match live gaan kijken er bij zijn en liefst samen met vrienden of familie.
Dat is bij een Europese match toch iets anders. Neem daar nog weekdag, aanvangsuur (niet iedereen woont in Waregem h?), ticketprijs, minder interesse en overaanbod voetbal op TV bij en je komt net zoals bij andere Belgische ploegen op lagere opkomstcijfers uit.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #52 Gepost op: september 12, 2017, 02:45:15 pm »
De club heeft er zelf ook wel heel weinig rond gedaan op sociale media. Veel te weinig buzz rond gecre?erd. Je zal hier niet alle supporters mee kunnen lokken, maar het kan zeker helpen om een groot deel over de streep te helpen. Gemiste kans toch wel.

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.386
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #53 Gepost op: september 12, 2017, 02:58:17 pm »
Vannacht op het werk' a,Essevee speelt tegen nice,we zou"niet wel n'en keer willen gaan,hoeveel ist? 30 euro?? Nee,merci,dat is teveel, 15,20 euro cava maar 30 is echt tevele"  Getekend een mioeskroen-fan,een Rijsel-fan en Lens-fan.

10? komaan, dat is een reden zoeken...

Ikzelf zou heel graag, maar met een gezin met een kind van 6 is zoiets (voor mij dan) not-done, tegen je thuis bent is het al snel na 23u00. Ok, je hebt altijd mensen die voor hun hobby/passie alles opzij zetten, met heel veel respect ... maar ik kan dit niet.

Waarom trouwens om 21u05 spelen? Dit kan toch ook om 20u00? Dan kom je enigzins nog op een normaal(er) uur thuis. Het is ook voor zogoed als alle supporters de dag erna werkendag.

Als je de inkomprijzen van frankrijk kent, dan begrijp ik wel dat zij dat veel vinden.
Voor 5 euro doe je daar een verplaatsing h?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.720
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #54 Gepost op: september 12, 2017, 03:02:26 pm »
In 1985-1986 was ik er zelf bij en ik kan je zeggen dat de toeschouwersaantallen ferm overdreven zijn in het boek.
Klopt, er waren 9000 betalende toeschouwers tegen AC Milan, stond diezelfde week nog een artikel waarom er maar zoveel toeschouwers waren, de ticketprijs was toen 500Bfr. Om te zitten en 250Bfr om te staan op de houten tribune!
Ook de club is een beetje na?ef geweest en dacht waarschijnlijk dat er meer volk ging komen.  Ze wisten vanaf 19 maart dat we 3 thuismatchen hadden, er werd daar veel te weinig mee gedaan.  Weinig tot geen reclame,geen acties voor die matchen (ik denk maar aan wedstrijden om tickets te kunnen winnen via middenstand of groot warenhuisketens) nergens in het straatbeeld in Waregem of Zulte zie je een verwijzing ivm die Europese matchen,kortom niemand in de club dacht eraan om  die matchen aantrekkelijk te maken, ook voor mensen die normaal niet naar de voetbal gaan (zoals op de bekerfinale ).  We zitten met 4 grote middelbare scholen,doe daar iets mee(bv indien we per school 400 man meekrijgen mogen ze binnen aan 10 euro,ik zeg maar iets). 

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #55 Gepost op: september 12, 2017, 03:04:27 pm »
In 1985-1986 was ik er zelf bij en ik kan je zeggen dat de toeschouwersaantallen ferm overdreven zijn in het boek.
Cijfers komen wel overeen met de krantenverslagen van toen, alleen eerste match waren er 7000.
Er was toen ook meer capaciteit zodat zelfs 10000 man een halfleeg stadion opleverde.
Een ticket in de gevaarlijke steile tribune in Kortrijk heeft me toen (meer dan 30 jaar geleden) 2000 BF gekost!!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.720
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #56 Gepost op: september 12, 2017, 03:07:27 pm »
De club heeft er zelf ook wel heel weinig rond gedaan op sociale media. Veel te weinig buzz rond gecre?erd. Je zal hier niet alle supporters mee kunnen lokken, maar het kan zeker helpen om een groot deel over de streep te helpen. Gemiste kans toch wel.
2.  Maar nog niet te laat voor de 2 andere thuismatchen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #57 Gepost op: september 12, 2017, 03:09:26 pm »
In 1985-1986 was ik er zelf bij en ik kan je zeggen dat de toeschouwersaantallen ferm overdreven zijn in het boek.
Klopt, er waren 9000 betalende toeschouwers tegen AC Milan, stond diezelfde week nog een artikel waarom er maar zoveel toeschouwers waren, de ticketprijs was toen 500Bfr. Om te zitten en 250Bfr om te staan op de houten tribune!
Ook de club is een beetje na?ef geweest en dacht waarschijnlijk dat er meer volk ging komen.  Ze wisten vanaf 19 maart dat we 3 thuismatchen hadden, er werd daar veel te weinig mee gedaan.  Weinig tot geen reclame,geen acties voor die matchen (ik denk maar aan wedstrijden om tickets te kunnen winnen via middenstand of groot warenhuisketens) nergens in het straatbeeld in Waregem of Zulte zie je een verwijzing ivm die Europese matchen,kortom niemand in de club dacht eraan om  die matchen aantrekkelijk te maken, ook voor mensen die normaal niet naar de voetbal gaan (zoals op de bekerfinale ).  We zitten met 4 grote middelbare scholen,doe daar iets mee(bv indien we per school 400 man meekrijgen mogen ze binnen aan 10 euro,ik zeg maar iets).
Als er 9000 betalende waren zal het eindcijfer wel ongeveer kloppen dan.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.688
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #58 Gepost op: september 12, 2017, 03:11:42 pm »
De club heeft er zelf ook wel heel weinig rond gedaan op sociale media. Veel te weinig buzz rond gecre?erd. Je zal hier niet alle supporters mee kunnen lokken, maar het kan zeker helpen om een groot deel over de streep te helpen. Gemiste kans toch wel.

Volgens mij lezen ze mee ...

boem > http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1956

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.720
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #59 Gepost op: september 12, 2017, 03:13:17 pm »
We hebben een vaste kern supporters van 3000 man?  Of is het meer of minder?  Die komen zowiezo,de rest moet je warm maken om te komen,dat deed de club niet,mis daar toch visie en enthousiasme.