Auteur Topic: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice  (gelezen 28139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #60 Gepost op: september 12, 2017, 03:15:24 pm »
KIjk...al wie moet werken, belet is...alle respect! Maar die zogezegde "wannebe's" die op de markt stonden met hun sjaal te zwaaien dat we de beker gewonnen hadden op 19 maart...en die nu thuisblijven: Ge moogt fier zijn Essevee-supporter te zijn, vent!!! Man man man...dan loten we aantrekkelijke tegenstanders, spelen we in ons eigenste Regenboogstadion...De finale in Brussel kostte ook gemiddeld 40 euro per ticket, kwam ook op Sporza, maar JULLIE WAREN ER VERDORIE WEL BIJ !!!! Waarom??? Om via de beker Europees te spelen in Waregem! WAKKER WORDEN!!!! TICKETTIJD !!! Zo simpel is het, ja! Ik laat mijn zoon van 10 ook thuis, ja! Da manneke moet de vrijdag naar de klas, dat is logisch, vind ik! Maar ik sta er! Nu krijgt het bestuur gelijk om maar 1100 zitjes te installeren in tribune 2...Ik was na?ef om te geloven dat we met 12000 gingen zijn! Zo zijn de Essevee-supporters jammergenoeg niet! Antwerp, Mechelen...het kot zou voor hen 3x te klein geweest zijn!

Je maakt een verkeerde conclusie. De mensen die aanwezig waren in Brussel en daarna in Zulte en op de markt in Waregem waren daar voor de beker en niet voor dat Europees ticket dat daar mee gepaard gaat.
Lokeren, Oostende en Kortrijk waren bij hun finales ook met een veelvoud van hun normale supportersaantallen. Mochten die mensen allemaal een abonnement nemen zijn er 4 stadions die te klein zijn. Bij een finale willen ook de supporters die niet iedere match live gaan kijken er bij zijn en liefst samen met vrienden of familie.
Dat is bij een Europese match toch iets anders. Neem daar nog weekdag, aanvangsuur (niet iedereen woont in Waregem h?), ticketprijs, minder interesse en overaanbod voetbal op TV bij en je komt net zoals bij andere Belgische ploegen op lagere opkomstcijfers uit.

Dat is begrijpelijk maar ook zielig. Wie komt nu niet naar het stadion omdat het 1-2 uurtjes te laat begint of 10? te veel kost?

Zoals gezegd, er is veel te weinig promotie...

Balotelli in Waregem? Da kot moet toch vol zitten?

Als je iedereen kan overtuigen dat je zo een match niet MAG missen dan is iedereen er toch gewoon?

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #61 Gepost op: september 12, 2017, 03:39:06 pm »
KIjk...al wie moet werken, belet is...alle respect! Maar die zogezegde "wannebe's" die op de markt stonden met hun sjaal te zwaaien dat we de beker gewonnen hadden op 19 maart...en die nu thuisblijven: Ge moogt fier zijn Essevee-supporter te zijn, vent!!! Man man man...dan loten we aantrekkelijke tegenstanders, spelen we in ons eigenste Regenboogstadion...De finale in Brussel kostte ook gemiddeld 40 euro per ticket, kwam ook op Sporza, maar JULLIE WAREN ER VERDORIE WEL BIJ !!!! Waarom??? Om via de beker Europees te spelen in Waregem! WAKKER WORDEN!!!! TICKETTIJD !!! Zo simpel is het, ja! Ik laat mijn zoon van 10 ook thuis, ja! Da manneke moet de vrijdag naar de klas, dat is logisch, vind ik! Maar ik sta er! Nu krijgt het bestuur gelijk om maar 1100 zitjes te installeren in tribune 2...Ik was na?ef om te geloven dat we met 12000 gingen zijn! Zo zijn de Essevee-supporters jammergenoeg niet! Antwerp, Mechelen...het kot zou voor hen 3x te klein geweest zijn!

Je maakt een verkeerde conclusie. De mensen die aanwezig waren in Brussel en daarna in Zulte en op de markt in Waregem waren daar voor de beker en niet voor dat Europees ticket dat daar mee gepaard gaat.
Lokeren, Oostende en Kortrijk waren bij hun finales ook met een veelvoud van hun normale supportersaantallen. Mochten die mensen allemaal een abonnement nemen zijn er 4 stadions die te klein zijn. Bij een finale willen ook de supporters die niet iedere match live gaan kijken er bij zijn en liefst samen met vrienden of familie.
Dat is bij een Europese match toch iets anders. Neem daar nog weekdag, aanvangsuur (niet iedereen woont in Waregem h?), ticketprijs, minder interesse en overaanbod voetbal op TV bij en je komt net zoals bij andere Belgische ploegen op lagere opkomstcijfers uit.

Dat is begrijpelijk maar ook zielig. Wie komt nu niet naar het stadion omdat het 1-2 uurtjes te laat begint of 10? te veel kost?

Zoals gezegd, er is veel te weinig promotie...

Balotelli in Waregem? Da kot moet toch vol zitten?

Als je iedereen kan overtuigen dat je zo een match niet MAG missen dan is iedereen er toch gewoon?

Inderdaad, het is heel eenvoudig: maak reclame met 'Balotelli en Sneijder in het Regenboogstadion'.

Maar nee, er is niets te zien in het Waregemse straatbeeld en totaal geen buzz rond, zelfs niet op sociale media

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #62 Gepost op: september 12, 2017, 03:40:09 pm »
We hebben een vaste kern supporters van 3000 man?  Of is het meer of minder?  Die komen zowiezo,de rest moet je warm maken om te komen,dat deed de club niet,mis daar toch visie en enthousiasme.
mee eens! neem nu da filmke voor de bekerfinale ok nie te verglijken maar toch ben ik er zeker van da nog veel fans heeft warm gemaakt

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #63 Gepost op: september 12, 2017, 03:49:38 pm »
We hebben een vaste kern supporters van 3000 man?  Of is het meer of minder?  Die komen zowiezo,de rest moet je warm maken om te komen,dat deed de club niet,mis daar toch visie en enthousiasme.

Iemand die echt wil komen moet daar niet voor warm gemaakt worden volgens mij. Die heeft de speeldata al lang in zijn agenda staan. Dat is mijn mening. Ik kan bij al mijn buren gaan aanbellen maar dat zal niets veranderen. Ik zal er misschien ene meekrijgen als ik zijn ticket betaal en dan nog.

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #64 Gepost op: september 12, 2017, 04:02:24 pm »
ik zeg altijd wie niet waagt nie wint ;) en ene persoon is beter dan geen persoon vinnek ;)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.720
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #65 Gepost op: september 12, 2017, 04:05:14 pm »
We hebben een vaste kern supporters van 3000 man?  Of is het meer of minder?  Die komen zowiezo,de rest moet je warm maken om te komen,dat deed de club niet,mis daar toch visie en enthousiasme.

Iemand die echt wil komen moet daar niet voor warm gemaakt worden volgens mij. Die heeft de speeldata al lang in zijn agenda staan. Dat is mijn mening. Ik kan bij al mijn buren gaan aanbellen maar dat zal niets veranderen. Ik zal er misschien ene meekrijgen als ik zijn ticket betaal en dan nog.
Dat klopt, diegene die willen komen zullen er zijn (ik gok tussen de 4 en 6000) de club rekende op 9000.  Doe je wat moeite als club dan kom je ook aan de 9000 man (abboprijs is dik ok,losse tickets zijn te duur imo)en veel te weinig buzz rond gemaakt.

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #66 Gepost op: september 12, 2017, 04:07:22 pm »
We hebben een vaste kern supporters van 3000 man?  Of is het meer of minder?  Die komen zowiezo,de rest moet je warm maken om te komen,dat deed de club niet,mis daar toch visie en enthousiasme.

Iemand die echt wil komen moet daar niet voor warm gemaakt worden volgens mij. Die heeft de speeldata al lang in zijn agenda staan. Dat is mijn mening. Ik kan bij al mijn buren gaan aanbellen maar dat zal niets veranderen. Ik zal er misschien ene meekrijgen als ik zijn ticket betaal en dan nog.

Tja...

Ik denk dat je enige vorm van reclame toch onderschat... ;)

PS: Reclame maak je niet voor mensen die al "warm" zijn voor iets.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2017, 04:09:33 pm door mistytrick »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.720
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #67 Gepost op: september 12, 2017, 04:16:09 pm »
We hebben een vaste kern supporters van 3000 man?  Of is het meer of minder?  Die komen zowiezo,de rest moet je warm maken om te komen,dat deed de club niet,mis daar toch visie en enthousiasme.

Iemand die echt wil komen moet daar niet voor warm gemaakt worden volgens mij. Die heeft de speeldata al lang in zijn agenda staan. Dat is mijn mening. Ik kan bij al mijn buren gaan aanbellen maar dat zal niets veranderen. Ik zal er misschien ene meekrijgen als ik zijn ticket betaal en dan nog.

Tja...

Ik denk dat je enige vorm van reclame toch onderschat... ;)

PS: Reclame maak je niet voor mensen die al "warm" zijn voor iets.
2.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #68 Gepost op: september 12, 2017, 05:46:58 pm »
We hebben een vaste kern supporters van 3000 man?  Of is het meer of minder?  Die komen zowiezo,de rest moet je warm maken om te komen,dat deed de club niet,mis daar toch visie en enthousiasme.

Iemand die echt wil komen moet daar niet voor warm gemaakt worden volgens mij. Die heeft de speeldata al lang in zijn agenda staan. Dat is mijn mening. Ik kan bij al mijn buren gaan aanbellen maar dat zal niets veranderen. Ik zal er misschien ene meekrijgen als ik zijn ticket betaal en dan nog.
Dat klopt, diegene die willen komen zullen er zijn (ik gok tussen de 4 en 6000) de club rekende op 9000.  Doe je wat moeite als club dan kom je ook aan de 9000 man (abboprijs is dik ok,losse tickets zijn te duur imo)en veel te weinig buzz rond gemaakt.
Met moeite doen of buzz maken ga je echt geen 3000 man meer naar het stadion lokken. Enige manier is goedkope tickets (maar die zullen ook maar 5 of 10 Euro mogen kosten) of gratis.
Dan zal je misschien aan 1000 man geraken maar of de brave trouwe abonnee of supporter die wel onmiddellijk zijn abonnement betaalde daar gelukkig zal mee zijn is iets anders.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #69 Gepost op: september 12, 2017, 05:52:39 pm »
Waregem en Zulte samen hebben zowat 54.000 inwoners, dan moogt ge ook niet verwachten dat er 3 keer 12.000 man zal zitten ook, h?.
Als ge een gemiddelde haalt van pakweg 7.400 man over de 3 matchen, dan doet ge ten opzichte van het aantal inwoners van de steden die vorig jaar EL speelden ( Gent, Genk, Anderlecht en Standard ) procentueel beter dan al die clubs.
Genk : 66.000 inwoners en gemiddeld 9.000 man = 13,6 %
Gent : 260.000 inwoners en gemiddeld 16.500 man = 6,3 %
Luik : 198.000 inwoners en gemiddeld 15.000 man = 7,6 %
Anderlecht ( Brussels hoofdstedelijk gewest ) : 1.192.000 inwoners en gemiddeld 12.700 man = 1%
Waregem + Zulte : 54.000 inwoners - 7.400 man zou 13,9 % zijn.
( bron inwonersaantallen : Wikipedia )
Ik denk dat dat haalbaar moet zijn.
Maar inderdaad, er mag ( moet? ) gerust wat meer ruchtbaarheid worden gegeven aan de Europese wedstrijden, daar ben ik het volmondig mee eens.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.720
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #70 Gepost op: september 12, 2017, 07:19:17 pm »
Maar goed, ik geloof wel dat je met een marketingcampagne en betere prijzen voor de losse tickets toch aan min. 9000 man kunt geraken.  Voorbeelden genoeg die dit kunnen staven.  Die abonnees kunt je dan misschien gelukkig maken met een extra korting op artikelen van de fanshop of een gratis bekermatch.  Feit is Patje dat de club niets doet,omdat ze dachten 'het loopt zo wel los' terwijl we wel precedenten hadden(bekermatchen in de week tegen Genk of halve finale tegen Eupen waren een ramp kwa toeschouwers ).Die Europese matchen zijn een visitekaartje voor de club,als je dan maar een half stadion kunt vullen tegen een ploeg met spelers zoals Balotelli,Sneijder en Dante,ja dat is niet zo goed, ook niet voor onze spelers.
Maar goed, voor tegen  Nice is het te laat, maar die 2 andere thuismatchen zijn er ook nog.  Indien de belangstelling tegen Nice echt tegenvalt zou ik als club toch in actie schieten om die matchen extra te promoten.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.936
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #71 Gepost op: september 12, 2017, 08:31:44 pm »
Sneijder haakt af bij Nice

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.688
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #72 Gepost op: september 12, 2017, 08:42:38 pm »
Zulte Waregem ziet topper van OGC Nice afhaken
12 September 2017 19:53 via voetbalnieuws.be

Zulte Waregem opent donderdag zijn Europese campagne met een thuiswedstrijd tegen OGC Nice. Lucien Favre maakte zijn selectie bekend en daarin ontbreekt ??n naam.

Wesley Sneijder zal niet aan de Gaverbeek spelen, want de Nederlander kampt met een enkelblessure. Mario Balotelli en Jean Micha?l Seri, gewild door FC Barcelona, zijn wel van de partij.

Keepers : Cardinale, Benitez, Cl?mentia.

Verdedigers : Souquet, Marlon, Coly, Dante, Le Marchand, Sarr, Jallet.

Middenvelders : Tameze, Seri, Lees-Melou, Walter, Mendy, Lusamba.

Aaanvallers : Saint-Maximin, Balotelli, Srarfi, Plea, Ganago.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/256793/Zulte_Waregem_ziet_topper_van_OGC_Nice_afhaken

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.688
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #73 Gepost op: september 12, 2017, 08:48:50 pm »
HLN 12-09-17
Via Ludwig V


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.720
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #74 Gepost op: september 12, 2017, 10:29:07 pm »
Blijkbaar zou de verkoop mager zijn voor deze wedstrijd.. Ik hoop dat we niet voor een halfleeg stadion gaan spelen
Kijk, de ene zegt dat er veel volk zal zijn,jij zegt'het is niet fameus', ik smijt geen steen,naar niemand,maar zou nu echt eens weten hoe het zit.  Iemand die echt weet hoeveel tickets er al weg zijn?  En geen gissing,merci.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #75 Gepost op: september 12, 2017, 10:53:52 pm »
Blijkbaar zou de verkoop mager zijn voor deze wedstrijd.. Ik hoop dat we niet voor een halfleeg stadion gaan spelen
Kijk, de ene zegt dat er veel volk zal zijn,jij zegt'het is niet fameus', ik smijt geen steen,naar niemand,maar zou nu echt eens weten hoe het zit.  Iemand die echt weet hoeveel tickets er al weg zijn?  En geen gissing,merci.
We zullen donderdag wel zien. Ik zal er zijn en hoop op een goede match zodat de afwezigen ongelijk hebben. Maar we moeten durven realist zijn h?, gewone voetballiefhebbers zijn nog moeilijk naar een stadion te krijgen tijdens de week en kijken wel vanuit hun zetel.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #76 Gepost op: september 12, 2017, 10:59:10 pm »
Maar goed, ik geloof wel dat je met een marketingcampagne en betere prijzen voor de losse tickets toch aan min. 9000 man kunt geraken.  Voorbeelden genoeg die dit kunnen staven.  Die abonnees kunt je dan misschien gelukkig maken met een extra korting op artikelen van de fanshop of een gratis bekermatch.  Feit is Patje dat de club niets doet,omdat ze dachten 'het loopt zo wel los' terwijl we wel precedenten hadden(bekermatchen in de week tegen Genk of halve finale tegen Eupen waren een ramp kwa toeschouwers ).Die Europese matchen zijn een visitekaartje voor de club,als je dan maar een half stadion kunt vullen tegen een ploeg met spelers zoals Balotelli,Sneijder en Dante,ja dat is niet zo goed, ook niet voor onze spelers.
Maar goed, voor tegen  Nice is het te laat, maar die 2 andere thuismatchen zijn er ook nog.  Indien de belangstelling tegen Nice echt tegenvalt zou ik als club toch in actie schieten om die matchen extra te promoten.


Het abo systeem biedt heel democratische prijzen, daar moeten ze het niet achter zoeken. We wonen gewoon in een kleine agglomeratie. Kijk naar de foto's op essevee fanpage, en je ziet het zeer hoge percentage jongeren op de tribunes.  Velen ervan kunnen er gewoon niet geraken (kot op verplaatsing, afh ouders...), anderen met werk etc... ze hadden wel wat meer promocampagnes mogen maken, maar goed, kzeg al zeer lang dat de commerciele aanpak algemeen veel beter kan. Scholen moeten sluiten op 16u, met het college en hemelvaart alleen al kan je 3000 stoeltjes vullen.

En vergeet niet, waregem is een regio met lage werkloosheid waar mensen het gemiddeld beter hebben en gemakkelijk zagen en klagen voor het minste. Dat we europees spelen vindt men te gemakkelijk normaal.



Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #77 Gepost op: september 12, 2017, 11:27:27 pm »
Niemand enige kritiek op het interview van Derijck? Hij spreekt alsof Kortrijk zich was komen ingraven en quasi per toeval 2x heeft gescoord... Dan heb ik een andere match gezien.

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #78 Gepost op: september 13, 2017, 12:04:07 am »
Who the fuck is Balotelli, if you have olayinka

Offline dirk vandenabeele

  • Leden
  • Berichten: 298
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #79 Gepost op: september 13, 2017, 08:25:32 am »
Iedereen die niet komt naar het stadion heeft wel een reden. Of deze gegrond is, daar heb ik mijn twijfels over. Ik ben als Zulte-Waregem supporter enorm enthousiast dat we europees voetbal kunnen spelen in ons eigenste Regenboogstadion. Of dat nu 10, 20 of 40? de match is, dat maakt mij zelfs niet uit. Voor mij stond het al vast dat ik erbij ging zijn nog voor ik de prijzen kende. Nen echte supporter zit niet thuis voor zijnen tv of heeft geen belachelijk excuus dat dag erna werkendag is of dat te duur is.
Als er maar 6000 zijn, dan ga ik enorm ontgoocheld zijn. En niet alleen ik, maar ook onze voltallige spelerskern en bestuur.
Ik blijf hoopvol dat nog veel mensen op het laatste moment alsnog hun ticket kopen.