Auteur Topic: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee  (gelezen 15340 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: oktober 26, 2017, 09:08:51 am »
Ontgoocheld vanavond. Gemiste penalty laat de wedstrijd lantele

Dat laat de wedstrijd helemaal niet kantelen. Toen moesten wel al 3-0 in het krijt staan of zo.

Niet akkoord. Het stond 0-0 op dat moment. Ik zeg niet dat Essevee zou gewonnen hebben maar het is wel een wereld van verschil en dat weet jij ook.
Dat het dan al 3-0 moest staan doet er niet toe. Tegen Lokeren moet het aan de rust ook 3-1 of 4-1 staan maar het stond 0-1.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: oktober 26, 2017, 09:08:55 am »
Ontgoocheld vanavond. Gemiste penalty laat de wedstrijd kantelen

Dat laat de wedstrijd helemaal niet kantelen. Toen moesten wel al 3-0 in het krijt staan of zo.

Anderlecht miste zowat elke kans en het publiek was de hele tijd de ploeg aan het uitfluiten. Op het moment dat de penalty viel hadden we zelf een tweetal kansjes. De gemiste strafschop deed plots de sfeer kantelen. Het publiek van Anderlecht ging achter hun ploeg staan en Anderlecht zelf ging veel gemotiveerder spelen. Maakt Kaya de penalty dan winnen we.

Dan moet je toch niet zeggen dat de wedstrijd kantelde. We waren heel de wedstrijd nergens, ook voor de penalty. De penalty kon de wedstrijd doen kantelen, maar dat is niet gebeurd. We waren alweer heel erg zwak en de enige reden waarom we er hier weer geen 5 binnen gekregen hebben is omwille van de falende afwerking bij Anderlecht. De verdediging was opnieuw DRAMATISCH.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: oktober 26, 2017, 09:10:05 am »
Ontgoocheld vanavond. Gemiste penalty laat de wedstrijd lantele

Dat laat de wedstrijd helemaal niet kantelen. Toen moesten wel al 3-0 in het krijt staan of zo.

Niet akkoord. Het stond 0-0 op dat moment. Ik zeg niet dat Essevee zou gewonnen hebben maar het is wel een wereld van verschil en dat weet jij ook.
Dat het dan al 3-0 moest staan doet er niet toe. Tegen Lokeren moet het aan de rust ook 3-1 of 4-1 staan maar het stond 0-1.

Het gaat er om dat de wedstrijd niet kantelde na de penalty. We waren simpelweg 90 minuten nergens, ook voor de penalty was dat zo. Tis niet dat Anderlecht pas beter was dan ons na die gemiste penal, ze waren dat ook al voor die gemiste penal.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: oktober 26, 2017, 10:00:19 am »
Ontgoocheld vanavond. Gemiste penalty laat de wedstrijd lantele

Dat laat de wedstrijd helemaal niet kantelen. Toen moesten wel al 3-0 in het krijt staan of zo.

Niet akkoord. Het stond 0-0 op dat moment. Ik zeg niet dat Essevee zou gewonnen hebben maar het is wel een wereld van verschil en dat weet jij ook.
Dat het dan al 3-0 moest staan doet er niet toe. Tegen Lokeren moet het aan de rust ook 3-1 of 4-1 staan maar het stond 0-1.

Het gaat er om dat de wedstrijd niet kantelde na de penalty. We waren simpelweg 90 minuten nergens, ook voor de penalty was dat zo. Tis niet dat Anderlecht pas beter was dan ons na die gemiste penal, ze waren dat ook al voor die gemiste penal.
Ik doe geen uitspraak over de tweede helft want die zag ik niet maar de eerste helft zag ik dan een andere match. Mijn krant geeft me wel gelijk.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: oktober 26, 2017, 10:12:31 am »
Ontgoocheld vanavond. Gemiste penalty laat de wedstrijd lantele

Dat laat de wedstrijd helemaal niet kantelen. Toen moesten wel al 3-0 in het krijt staan of zo.

Niet akkoord. Het stond 0-0 op dat moment. Ik zeg niet dat Essevee zou gewonnen hebben maar het is wel een wereld van verschil en dat weet jij ook.
Dat het dan al 3-0 moest staan doet er niet toe. Tegen Lokeren moet het aan de rust ook 3-1 of 4-1 staan maar het stond 0-1.

Het gaat er om dat de wedstrijd niet kantelde na de penalty. We waren simpelweg 90 minuten nergens, ook voor de penalty was dat zo. Tis niet dat Anderlecht pas beter was dan ons na die gemiste penal, ze waren dat ook al voor die gemiste penal.
Ik doe geen uitspraak over de tweede helft want die zag ik niet maar de eerste helft zag ik dan een andere match. Mijn krant geeft me wel gelijk.

Aja, dan heb je in de eerste helft niet gezien dat we na 10 minuten alweer droogweg 1-0 moesten achterstaan. Dat een communicatieblunder tussen Bostyn en Walsh bijna voor de 2-0 zorgde en dat Henri met 1 pass op het einde afgezonderd werd voor doel. Als je 2-0 achter staat aan de rust, dan heb je heb je daar alweer niks tegen in te brengen, zo simpel is het. Maar omdat Anderlecht quasi gemaakte goals mist, was het toch zo slecht niet in de eerste helft. Tjah, jij mag gerust aan scorebordjournalistiek doen, maar ik heb gewoon dramatisch verdedigend werk gezien en niet alleen na de gemiste penalty. Het feit dat Anderlecht zijn kansen niet heeft afgemaakt, was allesbehalve onze verdienste. Het maakt het allemaal nog veel pijnlijker want je moest vandaag niet eens zo goed zijn om te kunnen winnen van Anderlecht.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.702
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: oktober 26, 2017, 10:32:40 am »
Wat mij vreselijk gestoord heeft aan de match maar ook de voorbije matchen (dewelke we terecht verloren): vrijwel geen enkele hoekschop, vrije trap en de bewuste penalty wordt met de nodige zorg en scherpte gegeven. Hiervoor zijn geen excuses. Als voetballer train je hier elke week op, een bal van de grond krijgen, lijkt me echt een minimum voor een prof speler. Kaya, Walsh, enz. kunnen met moeite de bal van de grond krijgen bij (vrijwel) stilstaande fases...

Ik heb mij op een bepaald moment, enorm ge?rgerd aan een hoekschop die we te laag trapten, deze werd gedevieerd door een Anderlecht verdediger, deze komt terug in onze voeten, opnieuw te laag voorgezet, we komen opnieuw in balbezit maar opnieuw komt er geen deftige voorzet.

Dit moet verbeteren en veranderen. Anders mogen we elke ambitie opbergen dit seizoen.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: oktober 26, 2017, 10:53:55 am »
Tot daar de rotatie, die te laat komt. Plots uit het niets Madu (is die gescout obv voorzetten trouwens?). Walsh als centrale, terwijl er een CV nog net een contractverlenging kreeg en een franse CV blijkbaar al het etiket eeuwig belofte mag opspelden zeker...
Mij lijkt het dat momenteel de spelers meer bepalen wanneer ze willen spelen , dan den trainer...
Die dan nog vervangers max. 11 minuten geeft om zich te bewijzen.... pffff (nog g??n haar veranderd op 10jaar tijd)
Conclusie: de rotatie moest al veel eerder gebeurt zijn tegen Lokeren en W/B m?t pro-actief ingrijpen, ipv slappe interventies en laattijdige vervangingen. jammer!

Ik vraag me af in welk systeem De Pauw speelde in Frankrijk, want met zijn ervaring gaat em mee ten onder met de jeugd.... (cfr penalty oa)

ps: nu doemt Preudhomme op bij malinois.... meer een probleem voor 10 km verder hopelijk ;-)

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 902
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: oktober 26, 2017, 12:18:49 pm »
Weinig supporters mee maar ze hielden er toch de sfeer in.

eerste helft zwak van beide ploegen. konden al 2-0 achter staan
tweede helft... Kaya verdoeme!

Waren eigenlijk niet slechter dan Anderlecht maar zijn geklopt op individuele kwaliteiten.

Zou toch niet graag een invaller zijn: 45min opwarmen voor de wedstrijd, dan 45 min afkoelen om dan terug 40 min op te warmen en dan 5 min te spelen. Ocharme Kastanos. Hij moest er al na 60min opgestaan hebben!


Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: oktober 26, 2017, 01:12:52 pm »
Positief punt: Walsh.
Speelde zoals iemand die zijn kans krijgt en zich mag bewijzen, hoort te spelen: scherp en met inzet.
Al zal het afwachten zijn hoe hij het nu doet op opbouwend vlak in de thuiswedstrijden. (en als de ruimtes eens wat groter worden. Gisteren alles vrij compact bij elkaar en dan is het voor dat soort verdedigers wel aangenaam spelen.)

Wat mij mateloos stoort is die penaltymisser van Kaya (?n de penalty van Hamalainen tegen Beveren zondag, OOK slecht gedaan).
Als er in de Belgische 1e klasse nu 2 spelers zijn waarvan ik 100% weet naar welke hoek ze gaan trappen dan zijn het wel Kaya en Hamalainen.
Kaya geeft sowieso alles "naar binnen", een intrappende beweging zoals zijn penalty van gisteren. Alle vrije trappen draaien naar binnen van hem. Idem met Hama.
Kaya zijn penalty tegen Standard ook zo voorspelbaar als de pest, heeft dan nog het geluk dat Ochoa dat niet doorheeft en voor de verkeurde hoek koos ?n dat hij daar niet door gebriefd wordt door een bekwame technische staff.
Hamalainen zijn pingel in de Bekerfinale? Rechterhoek.
Hama zijn pingel tegen Club Luik in de Beker? Rechterhoek.
En zijn strafschop tegen Beveren van zondag? Rarara.

Mensen zeggen dan, "we hebben pech."
Nee, is gewoon amateurisme en je roept het over jezelf af.

Kijk, Derijck die eens een penalty mist tegen Kortrijk, dat aanvaard ik. Hij geeft ze eens links, eens rechts, eens door het midden. Dan kan je altijd eens missen of de keeper hem pakken, geen probleem.
Maar dat van Kaya en Hamalainen vind ik toch wraakroepend en gewoon bijzonder onprofessioneel en, vooral, DOM.
Anderzijds is het wel triestig gesteld qua penaltynemers in de huidige ploeg. Na Kaya kom je al bijna uit bij De fauw, qua vaste trap. Stel je eens voor dat Olayinka of Doumbia een strafschop moeten nemen... Hun benen slaan in ne knobbel.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 793
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: oktober 26, 2017, 01:17:32 pm »

Wat mij mateloos stoort is die penaltymisser van Kaya (?n de penalty van Hamalainen tegen Beveren zondag, OOK slecht gedaan).
Als er in de Belgische 1e klasse nu 2 spelers zijn waarvan ik 100% weet naar welke hoek ze gaan trappen dan zijn het wel Kaya en Hamalainen.


Klopt de geveinsde blik naar rechts en dan naar links shotten.  Zo doorzichtig. Alleen E  Hazard kan penalty's uit stilstand trappen al de rest moet die bal gewoon in de hoek poeieren , die zever van de keeper misleiden is veel te doorzichtig.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: oktober 26, 2017, 01:36:27 pm »
Positief punt: Walsh.
Speelde zoals iemand die zijn kans krijgt en zich mag bewijzen, hoort te spelen: scherp en met inzet.
Al zal het afwachten zijn hoe hij het nu doet op opbouwend vlak in de thuiswedstrijden. (en als de ruimtes eens wat groter worden. Gisteren alles vrij compact bij elkaar en dan is het voor dat soort verdedigers wel aangenaam spelen.)

Wat mij mateloos stoort is die penaltymisser van Kaya (?n de penalty van Hamalainen tegen Beveren zondag, OOK slecht gedaan).
Als er in de Belgische 1e klasse nu 2 spelers zijn waarvan ik 100% weet naar welke hoek ze gaan trappen dan zijn het wel Kaya en Hamalainen.
Kaya geeft sowieso alles "naar binnen", een intrappende beweging zoals zijn penalty van gisteren. Alle vrije trappen draaien naar binnen van hem. Idem met Hama.
Kaya zijn penalty tegen Standard ook zo voorspelbaar als de pest, heeft dan nog het geluk dat Ochoa dat niet doorheeft en voor de verkeurde hoek koos ?n dat hij daar niet door gebriefd wordt door een bekwame technische staff.
Hamalainen zijn pingel in de Bekerfinale? Rechterhoek.
Hama zijn pingel tegen Club Luik in de Beker? Rechterhoek.
En zijn strafschop tegen Beveren van zondag? Rarara.

Mensen zeggen dan, "we hebben pech."
Nee, is gewoon amateurisme en je roept het over jezelf af.

Kijk, Derijck die eens een penalty mist tegen Kortrijk, dat aanvaard ik. Hij geeft ze eens links, eens rechts, eens door het midden. Dan kan je altijd eens missen of de keeper hem pakken, geen probleem.
Maar dat van Kaya en Hamalainen vind ik toch wraakroepend en gewoon bijzonder onprofessioneel en, vooral, DOM.
Anderzijds is het wel triestig gesteld qua penaltynemers in de huidige ploeg. Na Kaya kom je al bijna uit bij De fauw, qua vaste trap. Stel je eens voor dat Olayinka of Doumbia een strafschop moeten nemen... Hun benen slaan in ne knobbel.

Het is nu ook niet nodig om een volle pagina te schrijven over een gemiste penalty. Het is zoals Leye onlangs zei op RTL na de gemiste strafschop van Dries Mertens, als een keeper een penalty stopt was hij slecht getrapt, punt.  Er worden ieder week-end penalty's gemist. Anderlecht heeft er ooit eens 14 gemist op 1 seizoen. Het verschil tussen Hamalainen en Kaya is wel dat Hamalainen heel hard trapt waardoor het voor een keeper veel moeilijker is om de bal te stoppen zelfs als hij de goede hoek kiest.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: oktober 26, 2017, 01:59:08 pm »
Walsh was inderdaad qua inzet en mentaliteit een positief punt. Alleen positioneel moet er nog wat bijgeschaafd worden. Hij gaat te veel naar buitenkant dekken (kans Onyekuru eind 1ste helft).

Spelers spelen niet alleen tegen de tegenstander maar ook tegen zichzelf. Na de 1-0 zag je ook de kopjes hangen en komt al heel snel de 2-0.

Baudry en Dury, dat is over. Dury kennende is het dan ook volledig gedaan.
 
Nu staan de echte supporters op jongens. Verwende nesten zijn wij. Dit weekend als 1 blok achter ons 'ploegske'

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: oktober 26, 2017, 02:32:29 pm »
verwende nesten? dury heeft bij het seizoen duidelui duidelijk uit gesproken dat de ambitie is om de kloof met de top ploegen te dichten dusja ;)

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.475
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: oktober 26, 2017, 03:32:30 pm »
Wat penalty trappen betreft, is het toch simpel.
Je moet altijd een penalty minstens 1,5 m hoog stampen. Maakt niet uit linkse hoek of rechtse hoek of door het midden. Altijd goal. Een keeper duikt altijd naar de linker of rechter benedenhoek. Ik heb nog nooit een keeper zien duiken naar een bovenhoek.
Een eersteklassespeler moet toch in staat zijn om vanaf 11 m een bal hoog in de goal te trappen. Hoeft zelfs niet net onder de lat te zijn.
In het begin stampte Hamalainen ze altijd in de hoogte binnen. Altijd prijs.
Ik snap niet dat men dit nog niet door heeft !
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2017, 04:13:03 pm door isidoor »

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: oktober 26, 2017, 05:53:00 pm »
Positief punt: Walsh.
Speelde zoals iemand die zijn kans krijgt en zich mag bewijzen, hoort te spelen: scherp en met inzet.
Al zal het afwachten zijn hoe hij het nu doet op opbouwend vlak in de thuiswedstrijden. (en als de ruimtes eens wat groter worden. Gisteren alles vrij compact bij elkaar en dan is het voor dat soort verdedigers wel aangenaam spelen.)

Wat mij mateloos stoort is die penaltymisser van Kaya (?n de penalty van Hamalainen tegen Beveren zondag, OOK slecht gedaan).
Als er in de Belgische 1e klasse nu 2 spelers zijn waarvan ik 100% weet naar welke hoek ze gaan trappen dan zijn het wel Kaya en Hamalainen.
Kaya geeft sowieso alles "naar binnen", een intrappende beweging zoals zijn penalty van gisteren. Alle vrije trappen draaien naar binnen van hem. Idem met Hama.
Kaya zijn penalty tegen Standard ook zo voorspelbaar als de pest, heeft dan nog het geluk dat Ochoa dat niet doorheeft en voor de verkeurde hoek koos ?n dat hij daar niet door gebriefd wordt door een bekwame technische staff.
Hamalainen zijn pingel in de Bekerfinale? Rechterhoek.
Hama zijn pingel tegen Club Luik in de Beker? Rechterhoek.
En zijn strafschop tegen Beveren van zondag? Rarara.

Mensen zeggen dan, "we hebben pech."
Nee, is gewoon amateurisme en je roept het over jezelf af.

Kijk, Derijck die eens een penalty mist tegen Kortrijk, dat aanvaard ik. Hij geeft ze eens links, eens rechts, eens door het midden. Dan kan je altijd eens missen of de keeper hem pakken, geen probleem.
Maar dat van Kaya en Hamalainen vind ik toch wraakroepend en gewoon bijzonder onprofessioneel en, vooral, DOM.
Anderzijds is het wel triestig gesteld qua penaltynemers in de huidige ploeg. Na Kaya kom je al bijna uit bij De fauw, qua vaste trap. Stel je eens voor dat Olayinka of Doumbia een strafschop moeten nemen... Hun benen slaan in ne knobbel.

Het is nu ook niet nodig om een volle pagina te schrijven over een gemiste penalty. Het is zoals Leye onlangs zei op RTL na de gemiste strafschop van Dries Mertens, als een keeper een penalty stopt was hij slecht getrapt, punt.  Er worden ieder week-end penalty's gemist. Anderlecht heeft er ooit eens 14 gemist op 1 seizoen. Het verschil tussen Hamalainen en Kaya is wel dat Hamalainen heel hard trapt waardoor het voor een keeper veel moeilijker is om de bal te stoppen zelfs als hij de goede hoek kiest.

Niet akkoord, spelers die niet in vorm zitten laat je geen penalty nemen.
En we nam ze de voorbije weken: derijck, hama (chance) en kaya is ook al beter geweest.

Ne doumbia schiet de bal met keeper en al door de goal.


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.255
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: oktober 27, 2017, 11:55:38 am »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
27 oktober 2017

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.255
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: oktober 27, 2017, 11:57:41 am »
Via Ludwig V. uit Het Nieuwsblad
27 oktober 2017

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.255
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: oktober 27, 2017, 11:59:52 am »
Via Ludwig V. uit Het Nieuwsblad
27 oktober 2017
Zoiets snap ik niet he... :o
Waarom Davy dan niet de nodige rust geven om uit te zieken terwijl Baudry, Severin, Heylen centraal uit de voeten kunnen en Walsh op de rechtsback kan uitgespeeld worden?!
Zijn Baudry, Severin, ... dan werkelijk zoveel zwakker/slechter/... dan Davy in zieke toestand?  ???

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: oktober 27, 2017, 01:00:41 pm »
verwende nesten? dury heeft bij het seizoen duidelui duidelijk uit gesproken dat de ambitie is om de kloof met de top ploegen te dichten dusja ;)

Dan zijn we heel goed bezig, ze staan bijna allemaal onder of net boven ons...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : 25/10/2017 20:30u : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #79 Gepost op: oktober 27, 2017, 01:50:46 pm »
Nu staan de echte supporters op jongens. Verwende nesten zijn wij. Dit weekend als 1 blok achter ons 'ploegske'

Het is (h??l) veelzeggend dat er over crisis gesproken wordt als Essevee eens een speeldag of twee NIET in de top-6 staat.

Zeg gerust ROTverwende nesten. :)