Auteur Topic: GVA  (gelezen 14121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Malinwa

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: GVA
« Reactie #80 Gepost op: september 22, 2007, 10:19:27 am »
22.09.2007 : "Malinwa blijft mijn clubje"       

Bart Van Zundert oog in oog met ex-ploegmaats

Voor KV Mechelen betekent de partij tegen Zulte Waregem een weerzien met Bart Van Zundert, de rechtsachter die de afgelopen drie seizoenen voor Malinwa voetbalde en zo de steile opgang van geel-rood vanuit derde klasse mee vorm gaf. "KV zal altijd wel mijn clubje blijven", zegt Van Zundert. "Ik heb er een fantastische tijd beleefd. Maar Zulte Waregem deed me een aanbod dat ik onmogelijk kon weigeren. Ik ben tevreden met de keuze die ik maakte: ik voetbal bij een club met gezonde ambities en een uitgewerkte structuur."

Vandaag staat Van Zundert dus tegenover zijn ex-ploegmaats. "Ik kijk er erg naar uit. Gemakkelijk zal het evenwel niet worden: KV kreeg totnogtoe geen loon naar werken en zoekt met veel elan naar een eerste zege. Wij zitten eigenlijk in de omgekeerde situatie. De resultaten zijn er, maar in het spel moeten we nog groeien."

Of Van Zundert zelf aan de aftrap komt, blijft vooralsnog koffiedik kijken. "Vorige week speelde ik een hele wedstrijd tegen Anderlecht. Ik hoop natuurlijk dat ik mag starten. Ik lig in balans met Stijn Minne. Geen gemakkelijke keuze voor de trainer, want Stijn en ik zijn twee verschillende types."

In de West-Vlaamse kleedkamer wordt alvast behoorlijk intens toegeleefd naar de match, weet Van Zundert. "Mijn ploegmaats bekeken deze week op Youtube al filmpjes van de Mechelse supporters. En bij wijze van teambuilding zongen we de 'We're Malinwa / We're wonderful'-song (het liedje dat door de KV-spelers en -supporters gezongen wordt na een overwinning, red.). Iedereen staat scherp om Mechelen punten afhandig te maken - al zal dat bij mij ook wel een klein beetje pijn doen." (Jeroen MARIS)

Gazet van Antwerpen

 

Offline wrd

  • Leden
  • Berichten: 404
Re: GVA
« Reactie #81 Gepost op: september 22, 2007, 10:34:56 am »
jah als ons eigen spelers al zitten te kijken naar filmkes van Mechelen dan gaan we ons vnv extra mogen inzetten om te tonen dat onze supps ook nie mis zijn! ;)

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: GVA
« Reactie #82 Gepost op: maart 20, 2010, 08:33:52 pm »
20.03.2010 : "Ik vrees de stress"

Nog altijd heeft Zulte Waregem zijn lot in eigen handen. Winst tegen KV Mechelen en niemand, ook Standard niet, houdt de ploeg van Francky Dury uit play-off 1.

"Ik wil niet negatief doen over de grote spankracht", zucht Francky Dury. "En voor de neutrale voetballiefhebber zal het best leuk zijn dat het tot de laatste speeldag gaat tussen ons en Zulte Waregem. Maar ik had het liever anders gezien."

Want ongemeen spannend is het. Wekenlang leek Zulte Waregem bijna kommerloos op weg naar een plek in de top zes. De glans van play-off 1, die bonus van circa ??n miljoen euro, het kon de Oost-West-Vlaamse combinatie niet meer ontsnappen. Tot de motor stokte: de laatste vijf wedstrijden bleef Zulte Waregem even vaak steken op een gelijkspel. Zuur, geeft Dury toe. "Ik heb deze week een paar keer gevloekt, ja. Het had allang moeten beslist zijn. Zoveel pech als we de jongste wedstrijden gehad hebben. Tegen Germinal Beerschot geven we de zege in de slotfase weg. Tegen Standard wordt de bal in de laatste seconde op de doellijn weggewerkt - hoeveel dichter kan je bij play-off 1 zijn? En dan valt ook Berrier nog eens uit. Onderschat vooral dat laatste niet: Berrier is onze Boussoufa." Het heeft de nervositeit aan de Gaverbeek fiks doen toenemen. Zozeer dat Dury vreest dat het zijn ploeg straks wel eens fataal kan worden in Mechelen. "Plots worden we tegen wil en dank geconfronteerd met extra druk. Tegen Standard zag ik dat al: iedereen was te zenuwachtig. Ik merkte het ook aan mezelf en mijn coaching. Dat maakt de match in Mechelen straks zo moeilijk. Dit is een jonge ploeg, met heel veel spelers die voor hun komst naar Zulte Waregem nooit titularis waren bij een eersteklasser. Anders dan Standard zijn mijn spelers niet vertrouwd met dit soort situaties. M??r, daartegenover staat dat we ons lot nog altijd in eigen handen hebben. Een supporter drukte het deze week nog zo uit: 'Mijn hart heeft de jongste weken al zoveel doorstaan. Dan zal het ook die laatste wedstrijd wel doorstaan.' Hij was vol vertrouwen voor zondag."
Frappant: Dury heeft er geen moeite mee dat de neutrale voetballiefhebber liever Standard in de eerste play-offs ziet dan Zulte Waregem. "Ik begrijp dat ", zegt hij. "Het is de regerende landskampioen. Plus: dat thuispubliek van 25.000 man, de ambiance, veel supporters op verplaatsing. Vergelijk dat met ons en je weet genoeg: Standard is Goliath, wij zijn David. Maar wie heeft daar ook alweer gewonnen?"

En wat als het straks toch nog misloopt? "Dan nog zullen we met pas het elfde budget van eerste klasse een goed seizoen gehad hebben. Kim Clijsters won ook niet van de eerste keer een grand slam. Net zomin als Roger De Vlaeminck zijn eerste Parijs-Roubaix won. Dan moet je niet beschaamd zijn als je als Zulte Waregem niet van de eerste keer bij de titelplay-offs zit."

"Niet in budget"
"Of Zulte Waregem de play-off 1 of 2 haalt, brengt ons budget niet in de problemen", stelt manager Mannaert. "We hebben de meerwaarde van play-off 1 niet ingecalculeerd. Maar het zou wel meegenomen zijn: daarmee kunnen we ons budget van 7 naar 7,5 miljoen verhogen."

15 gratis bussen naar Mechelen
De club betaalt 15 bussen waarmee Zulte Waregemfans gratis naar Mechelen kunnen. De bussen zijn volzet. In totaal gaan immers 1.000 supporters hun team steunen, da's het pakket aan tickets dat de club kon krijgen. Gisteravond waren al 880 tickets de deur uit, de rest krijgen vanmorgen wel een eigenaar.

Roelandts en Matton: met twee voor rol van Berrier
Het lijkt wel of Zulte Waregem niet kan voetballen zonder Franck Berrier. Nochtans, vorig seizoen stond hij de eerste tien wedstrijden niet in de ploeg. Pas tegen Anderlecht kwam hij in de basis en drukte meteen zijn stempel.

Berrier miste voor het laatst een wedstrijd bij Zulte Waregem op 28 februari 2009: hij was geschorst voor de thuismatch tegen Westerlo die eindigde op 1-1. Kevin Roelandts kreeg toen de rol van Berrier. Zondagavond, toen Berrier vroeg uitviel, werd nieuwkomer Lyng op zijn positie geposeerd maar met weinig succes.

Opvallend is wel dat de Fransman alle vrijschoppen en hoekschoppen trapt en met zijn snelheid vele tegenacties afweert. Het ziet ernaar uit dat coach Francky Dury de taken van Berrier over Roelandts en Matton zal verdelen.

Beiden spelen dan achter diepe spits Nfor: Matton rechts, Roelandts centraal. Meert, terug van drie maanden revalidatie, komt op links. Van Nieuwenhuyze en Hyland blijven veeleer in steun van het beperkte offensieve compartiment.ES

Berrier in tribune
Franck Berrier wil de wedstrijd bijwonen. Hij onderging donderdag een kijkoperatie waarbij twee scheurtjes in de meniscus werden hersteld. Donderdag wordt de gescheurde kruisband geopereerd. In die tijd begint Berrier al aan de revalidatie, maar morgenavond wil hij er op Mechelen ook bij zijn om te zien of zijn ploeg de vruchten plukt van het seizoen waarin hij zo nuttig was.

"Niet verloren in 2010"
"We hebben nog niet verloren in 2010 maar toch is het onvoldoende", stelt Kevin Roelandts vast. Het klopt: Zulte Waregem startte het nieuwe kalenderjaar sterk met 2-0 tegen STVV en 0-2 op Gent, maar zakte daarna van de derde plaats weg door vijf opeenvolgende draws tegen achtereenvolgens Club Brugge, Roeselare, Charleroi, Germinal Beerschot en Standard. Vooral de magere resultaten tegen Roeselare en Charleroi trokken een streep door de rekening. Beerschot stelde pas in de toegevoegde tijd gelijk, tegen Standard liet Zulte Waregem in de slotfase de winning-goal tot drie keer toe glippen.
"Mechelen op eigen veld is misschien wel de moeilijkste opdracht in het rijtje en uitgerekend daar moeten wij nu winnen", zegt Roelandts. "We zullen tijdens de wedstrijd wel horen hoe het evolueert op Standard, maar daar kunnen we niet op rekenen. De jongste weken kregen we in de slotfase al te veel opdoffers. We doen er beter zelf alles aan om te winnen." ES

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: GVA
« Reactie #83 Gepost op: oktober 31, 2010, 12:38:57 pm »
Het wordt weer zwaar overdreven in de kranten.
GVA en HbvL hebben een artikeltje: "Habibou(Z.Waregem) mishandelt eend"

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: GVA
« Reactie #84 Gepost op: oktober 31, 2010, 01:49:11 pm »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.672
Re: GVA
« Reactie #85 Gepost op: oktober 31, 2010, 04:55:39 pm »
Het wordt weer zwaar overdreven in de kranten.
GVA en HbvL hebben een artikeltje: "Habibou(Z.Waregem) mishandelt eend"


Zoals ik reeds zei, het was heel dom wat hij deed,juist omdat je weet dat er daar veel aandacht voor is, ge weet dat toch?  Onbegrijpelijk en dom van Habibou.

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: GVA
« Reactie #86 Gepost op: oktober 31, 2010, 05:31:47 pm »
Het wordt weer zwaar overdreven in de kranten.
GVA en HbvL hebben een artikeltje: "Habibou(Z.Waregem) mishandelt eend"


Zoals ik reeds zei, het was heel dom wat hij deed,juist omdat je weet dat er daar veel aandacht voor is, ge weet dat toch?  Onbegrijpelijk en dom van Habibou.
Wa peisde, dajje opt plein staat en zegt, kga da ie doen of kom in de gazette... vooral..

Offline Powerslave

  • Leden
  • Berichten: 285
  • Beer gangster
Re: GVA
« Reactie #87 Gepost op: november 01, 2010, 08:11:08 am »
Mja,de manier waarop hij dat beest van het veld zwiert  ::),twas te verwachten dat daar veel reactie ging op komen.

Offline thierslouis

  • Leden
  • Berichten: 402
Re: GVA
« Reactie #88 Gepost op: november 01, 2010, 08:43:28 am »
Mja,de manier waarop hij dat beest van het veld zwiert  ::),twas te verwachten dat daar veel reactie ging op komen.

Ie moest ze wel ver smijten anders viel hij op den beton, nu tenminsten zacht op het gras ...

Offline dakilie

  • Leden
  • Berichten: 61
Re: GVA
« Reactie #89 Gepost op: november 01, 2010, 10:40:40 am »
Mja,de manier waarop hij dat beest van het veld zwiert  ::),twas te verwachten dat daar veel reactie ging op komen.

Ie moest ze wel ver smijten anders viel hij op den beton, nu tenminsten zacht op het gras ...

Ik weet niet als u al ooit naar het stadion bent komen kijken, maar in Waregem ligt er een piste rond het veld. Dus van gras of beton is er naast het veld geen sprake...

Offline jelle

  • Leden
  • Berichten: 74
Re: GVA
« Reactie #90 Gepost op: november 01, 2010, 11:00:09 am »
Mensen die medelijden hebben met die eend moeten dringend professionele hulp zoeken

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: GVA
« Reactie #91 Gepost op: november 01, 2010, 11:05:35 am »
Mja,de manier waarop hij dat beest van het veld zwiert  ::),twas te verwachten dat daar veel reactie ging op komen.

Ie moest ze wel ver smijten anders viel hij op den beton, nu tenminsten zacht op het gras ...

Ik weet niet als u al ooit naar het stadion bent komen kijken, maar in Waregem ligt er een piste rond het veld. Dus van gras of beton is er naast het veld geen sprake...


Ik weet niet of u ooit al in het stadion bent geweest, maar een voetbalveld met een piste er rond heeft nu eenmaal ruimte achter het doel voor de piste begint. Het zou een mooi zicht zijn, maar een vierkante piste bestaat tot op heden niet.

Probeer dus niet de slimmen uit te hangen en denk na voor je iets zegt.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: GVA
« Reactie #92 Gepost op: november 01, 2010, 11:38:35 am »
met een streepje muziek:
http://www.youtube.com/watch?v=V7VKpT8zdsg&feature=player_embedded

liever een "buitenlander" die het probleem aanpakt ipv een buitenlander die niets doet (cfr lazic) lol

Offline thierslouis

  • Leden
  • Berichten: 402
Re: GVA
« Reactie #93 Gepost op: november 01, 2010, 05:15:25 pm »
Mja,de manier waarop hij dat beest van het veld zwiert  ::),twas te verwachten dat daar veel reactie ging op komen.

Ie moest ze wel ver smijten anders viel hij op den beton, nu tenminsten zacht op het gras ...

Ik weet niet als u al ooit naar het stadion bent komen kijken, maar in Waregem ligt er een piste rond het veld. Dus van gras of beton is er naast het veld geen sprake...


Ik weet niet of u ooit al in het stadion bent geweest, maar een voetbalveld met een piste er rond heeft nu eenmaal ruimte achter het doel voor de piste begint. Het zou een mooi zicht zijn, maar een vierkante piste bestaat tot op heden niet.

Probeer dus niet de slimmen uit te hangen en denk na voor je iets zegt.
? + kijk nog eens goed naar de beelden ;)