Auteur Topic: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV  (gelezen 26592 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #100 Gepost op: februari 19, 2017, 02:18:57 pm »
Ik ben het eens met Pringless.

Wat moet je doen na zo'n slechte eerste helft? Een staande ovatie geven?
Er mag toch eens wat gemor zijn, een kleine boe er tegenaan gooien. Daar heb ik persoonlijk geen problemen mee. De spelers moeten daar ook tegen kunnen.
En uiteindelijk kan dat 'boe-geroep' zelf als een versterkende motivatie werken he. Dat de spelers denk we zullen die boeroepers hier eens hun ongelijk geven.
En dan krijg je een fantastische tweede helft. Waar alles in zat: beweging, snelheid, diepgang, grinta enz.
Het verschil met helft 1 kan niet groter zijn.

We draaien een prachtig seizoen, hebben al zeer goede matchen gespeeld. De laatste weken was het minder met te weinig bij elkaar gespeelde kansen.
Ik ben ongelooflijk trots 3e, bekerfinale. Zoiets maken we heel weinig mee.

Maar als het dan niet om aan te zien is, mag je toch wel eens morren?
Moet je altijd braaf op je stoeltje blijven klappen ook al is het niet goed? Sommigen vinden van wel, sommigen vinden van niet.
Die geweldige tweede helft komt heus niet door het boegeroep. Een staande ovatie moet je ze niet geven, maar met boegeroep komt je echt niet verder. Integendeel.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #101 Gepost op: februari 19, 2017, 02:46:06 pm »
We hebben gewonnen omdat we een Kaya zagen in de betere dagen. Dan zie je dat hij de draaischijf is van deze ploeg. Ik vind ook dat Leye en Gueye elkaar goed vinden. Laat die dus maar staan. Ik vind hem beter en beter worden. Kan ook in de kleine ruimte sublieme pasjes geven.Madou vind ik eigenlijk tegenvallen. Geen enkele goede pass in de eerste helft.
Voor mij is de verdediging weer het zorgenkind aan het worden. Geen Brian, geen De Rijck en geen De Fauw. En nu ook Baudry ? Die Severin zullen we nog hard nodig hebben. Waarom mag hij nu reeds niet meedoen? Ik denk dat door de afwezigheid van de bekende namen, de rust een beetje verdwenen is uit de verdediging. Daarom denk ik ook dat de eerste helft zo slecht was. De achterspelers speelden met een bang hart, zo leek het.
Enfin, we hebben gewonnen tegen een zeer matige ploeg en de uitslag moet toch vertrouwen scheppen, wat belangrijk is voor de volgende match tegen Brugge. Ik hoop niet dat we daar hetzelfde te zien krijgen als in Anderlecht. Graag wat meer weerwerk. Maar ja die verdediging ....  jammer van de blessures.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #102 Gepost op: februari 19, 2017, 03:00:21 pm »
Voor mij tijd om Leye wat meer naar de tien te plaatsen en Gueye als vaste diepe spits te brengen

Dat moest al zo zijn van in het begin van deze wedstrijd. Onbegrijpelijk dat Dury steeds weer een plek zoekt om Lepoint toch maar te kunnen zetten. Hij laat hem zelfs nog een half uur mankend rondsloffen, dat kan toch niet. Er is maar 1 iemand die gisteren boegeroep verdiende en het was Franky Dury. De startopstelling was een blunder van jewelste en het laten staan van Lepoint ook. Gelukkig trok hij het in de 2e helft recht met Coopman.

Er werd gewonnen en volgens alle media was het een schitterende tweede helft.
Wat lees je hier weer ? Slechte eerste helft (ok maar een match duurt twee helften), nukkige Leye, slechte trainer, slechte opstelling, zwakke tegenstander.
Waarom altijd focussen op dat negatieve ???
Je leest mijn post ten onrechte als negatief. Ik vind gewoon dat Leye zijn sterke en mindere punten heeft en dat hij beter op zijn sterke punten kan uitgespeeld worden. Op de 10 kan hij ook ballen bijhouden en het team laten opschuiven, en kan hij ook op infiltreren als er voorzetten komen.

Een diepe spits moet volgens mij snelheid en explosiviteit hebben en veel druk kunnen zetten op verdedigers (jagen). Dit zijn de puntjes die minderen bij Leye. Dat maakt hem voor mij nog gene duts h?.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #103 Gepost op: februari 19, 2017, 03:04:30 pm »
Sommigen verdienen hier niet het 'etiket' supporter.  Zo simpel is het,ge kunt kritiek hebben maar uw ploeg uitjouwen omdat ze eens wat minder zijn (1match en een half op het totale seizoen)dat gaat er bij mij NIET in,zoek eens op wat 'to support' wil zeggen! Ik heb geen respect voor zo'n mensen,sorry.

Offline Urcules

  • Leden
  • Berichten: 213
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #104 Gepost op: februari 19, 2017, 03:13:13 pm »
Volgens Sporza was Dury man van de match om er zonder de sterkhouders toch leuk en doelgericht voetballend team van te maken, Kaya noemt speech en wissels als beslissend om match van verlies naar winst om te buigen. We moeten nu niet te negatief doen over Dury denk ik ...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #105 Gepost op: februari 19, 2017, 04:05:21 pm »
Sommigen verdienen hier niet het 'etiket' supporter.  Zo simpel is het,ge kunt kritiek hebben maar uw ploeg uitjouwen omdat ze eens wat minder zijn (1match en een half op het totale seizoen)dat gaat er bij mij NIET in,zoek eens op wat 'to support' wil zeggen! Ik heb geen respect voor zo'n mensen,sorry.

Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening.
Ik heb het ook moeilijk met die kritiek week in week uit.
Ik vraag me af wat die supporters gaan schrijven als het eens echt slecht zal gaan.
Nu staan we al een volledig seizoen in de top 3, zijn we ongeslagen thuis, spelen we de finale van de beker en toch is het iedere week prijs. We scoren te weinig was een terechte opmerking, nu maken we er vier en dus was de tegenstander zwak.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #106 Gepost op: februari 19, 2017, 04:37:15 pm »
Ik herinner mij nog een seizoen, zelfs nog niet zo h??l lang geleden, toen we helemaal onderaan bengelden. Als rode lantaarn naar Standard moesten, als voorlaatste naar Charleroi... DAN was het slecht. En zelfs dan werd er nauwelijks gefloten of was er boegeroep. Sterker nog, iedereen bleef achter de ploeg staan en probeerde als 12e man, die extra duw te geven. De club is ons, supporters, nog steeds dankbaar voor dat seizoen.

Ik denk dat we de voorbije jaren een beetje teveel gewoon geworden zijn aan de goede resultaten en aan het betere voetbal. Want in plaats van onszelf als 12e man te laten gelden, vinden sommigen (het zijn waarschijnlijk enkelingen) het nodig om spelers te gaan uitjouwen. N?t wanneer ze ons het hardste nodig hebben. Negatief doen op zo'n moment, heeft geen enkele meerwaarde. In tegendeel, je stopt ze nog dieper in de put. Stel u er achter, jaag ze wat op. Optimism = power.
We zijn trouwens nog altijd "supporter". Wat van "TO SUPPORT" of "STEUNEN" komt. In goede en slechte tijden. En ik denk nu niet dat het zooooo slecht gaat momenteel h?? ;)

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen kritiek mag zijn. Kritiek MOET er zijn. Anders blijft men hangen op het zelfde niveau. Maar er zijn vele andere manieren dan boegeroep en gefluit, om uw ongenoegen te uiten, naar mijn mening.

Volgend weekend naar Brugge, hopelijk staat onze 12e man daar WEL voor de volle 200% achter de ploeg. Bij goede en mindere prestatie: History. Together. Forza Essevee!
No pain, no gain.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #107 Gepost op: februari 19, 2017, 05:14:05 pm »
Ik denk dat iedereen blij is met de 3e plaats en de bekerfinale maar het is niet omdat je daar nu staat dat er geen kritiek mag zijn. Sommige moeten ook eens verder kijken dan de rangschikking. Gelukkig dat Essevee zich in de tweede helft heeft herpakt want de eerste helft was gewoon heel heel slecht! Men moet stoppen met 'we zijn maar Waregem'. Die tijd is al lang voorbij, als je 3e in het klassement staat dan heb je eenmaal een verantwoordelijkheid, en dan verwacht je wel beter voetbal dan in die eerste helft.

Supporters die gisteren hun ongenoegen hebben getoond na de eerste helft zijn geen echte supporters? Daar moet ik ook eens goed mee lachen..
SV TILL I DIE

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #108 Gepost op: februari 19, 2017, 05:29:40 pm »
Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening.
Ik heb het ook moeilijk met die kritiek week in week uit.
Ik vraag me af wat die supporters gaan schrijven als het eens echt slecht zal gaan.
Nu staan we al een volledig seizoen in de top 3, zijn we ongeslagen thuis, spelen we de finale van de beker en toch is het iedere week prijs. We scoren te weinig was een terechte opmerking, nu maken we er vier en dus was de tegenstander zwak.
Hoeveel keer heb jij nu al bovenstaand tekstje geschreven hier in uw carri?re op dit forum?
Waar jij u ook iedere keer druk in maakt zeg.
Hoe jij u ook iedere zit te verbazen als men hier kritiek heeft over iets.  :P
Vorige week ook. Uw relaas was weer dat een nederlaag tegen Anderlecht normaal is, dat we daar zelden gaan gaan winnen dus dat men hier maar moest zwijgen.
Tuurlijk k?n je verliezen in Anderlecht, maar als de verdediging kaas met gaten was vorige week vind jij het gek dat men daar iets over zegt.

De mensen zeggen hier dat het een slechte 1e helft was en een (hele) goede 2e. Wel, dat zijn feiten. Is toch perfect normaal dat de mensen niet tevreden waren over die 1e helft?
En meneer verbaast zich daar weer over.  :P

En je komt weer af met statistieken en een heel blik clich?s, een van uw stokpaardjes. Iedereen monddood maken met holle zinnen als we staan 3e, bekerfinale en blabla.

"Ik vraag me af wat die supporters gaan schrijven als het eens echt slecht zal gaan."
Heb je hier ook al 267 keer gezegd.
Dan volgt er berusting, Patje. De keren dat ik mij het drukst maak in de tribune is wanneer Essevee zijn beste wedstrijden speelt. Wanneer ik voel dat er iets in zit in de ploeg.
Als je zoals 2 seizoenen geleden met een hopeloze selectie zit ga je mij niet iedere week horen zagen. Dan ga ik mij niet zitten opjagen in de Mendy's en Aneke's.

"nu maken we er vier en dus was de tegenstander zwak."
Die w?s ook gewoon zwak he. Je hebt de match van gisteren niet gezien zeg je zelf dus wat ga jij daar uberhaupt al uw mening over zitten geven?
Op een bepaald moment in de 1e helft zei ik: het is hier de lamme tegen de blinde vandaag.
STVV deed niet anders dan kansloze ballen over zijlijn trappen en technische fouten maken.
Dat ze er 4 maken is uiteraard goed. Is niet de eerste tegenstander die hier zwak komt spelen maar waar Zulte Waregem toch nog heel veel moeite mee had.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #109 Gepost op: februari 19, 2017, 06:55:55 pm »
Het verwachtingspatroon is gewoon veel groter bij deze kern en dat is dus volledig terecht. Kritiek ondanks de 3e plaats en bekerfinale zouden de spelers als een enorm compliment moeten opvatten. Het is zoals Balboa zegt. Met de Mendys en Anekes van deze wereld zouden we onze pollekes kussen met een grijs seizoen. Vorig seizoen was het ook chapeau dat we nog PO1 haalden, maar dit jaar is dat niet voldoende, zo simpel is het.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #110 Gepost op: februari 19, 2017, 06:56:25 pm »
Ik zit tegen club gewoon eens de ploeg van de tweede helft opstellen... In functie van tegen Oostende. Blijf er bij dat we in de verdediging aan een oplossing moeten werken en dat baudry dat momenteel niet is... Moet worden gecoacht en zit in een mindere periode (volgens mij omdat hij maar constant speelt met iemand als de Rijck naast hem)

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #111 Gepost op: februari 19, 2017, 06:58:59 pm »
Voor eens en altijd: 't Is Timothy Derijck. Derijck in 1 woord dus.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.921
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #112 Gepost op: februari 19, 2017, 07:35:46 pm »
Waar zat Ankersen?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #113 Gepost op: februari 19, 2017, 07:40:20 pm »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #114 Gepost op: februari 19, 2017, 07:55:29 pm »
Ik denk dat iedereen blij is met de 3e plaats en de bekerfinale maar het is niet omdat je daar nu staat dat er geen kritiek mag zijn. Sommige moeten ook eens verder kijken dan de rangschikking. Gelukkig dat Essevee zich in de tweede helft heeft herpakt want de eerste helft was gewoon heel heel slecht! Men moet stoppen met 'we zijn maar Waregem'. Die tijd is al lang voorbij, als je 3e in het klassement staat dan heb je eenmaal een verantwoordelijkheid, en dan verwacht je wel beter voetbal dan in die eerste helft.

Supporters die gisteren hun ongenoegen hebben getoond na de eerste helft zijn geen echte supporters? Daar moet ik ook eens goed mee lachen..
In welke wereld leef jij eindelijk?  Als je dingen negeert zoals budget of kwaliteit van spelers dan kom je tot zo'n larie en apekool.  Die tijd is niet voorbij en zal nooit voorbijgaan, wij gaan NOOIT een topclub zijn(is zeker niet erg) wij gaan nooit het aantal supporters hebben of budget gelijk die topclubs, die gegevens kan je niet ontkennen, jij doet dit keer op keer wel. 
Al duizend keer werd er hier geschreven dat KRITIEK mag en zelfs moet, maar dat is nog wat anders dan spelers volledig met de grond af te maken,ze uit te jouwen voor het vuil van de straat.
Moesten we nu dit seizoen archi-slecht zijn met geen inzet, dan zou ik er misschien nog kunnen inkomen(niet echt) dat men de eigen ploeg uitkakt(geloof mij vrij, zo voelt het aan bij de spelerskern).  Ik ga daar nu niet meer op reageren, het is het niet waard.  De boe-roepers zijn geen supporters zoals een supporter zou moeten zijn.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #115 Gepost op: februari 19, 2017, 07:57:25 pm »
In welke wereld leef jij eindelijk?  Als je dingen negeert zoals budget of kwaliteit van spelers dan kom je tot zo'n larie en apekool.  Die tijd is niet voorbij en zal nooit voorbijgaan, wij gaan NOOIT een topclub zijn(is zeker niet erg) wij gaan nooit het aantal supporters hebben of budget gelijk die topclubs, die gegevens kan je niet ontkennen, jij doet dit keer op keer wel. 
Al duizend keer werd er hier geschreven dat KRITIEK mag en zelfs moet, maar dat is nog wat anders dan spelers volledig met de grond af te maken,ze uit te jouwen voor het vuil van de straat.
Moesten we nu dit seizoen archi-slecht zijn met geen inzet, dan zou ik er misschien nog kunnen inkomen(niet echt) dat men de eigen ploeg uitkakt(geloof mij vrij, zo voelt het aan bij de spelerskern).  Ik ga daar nu niet meer op reageren, het is het niet waard.  De boe-roepers zijn geen supporters zoals een supporter zou moeten zijn.

Dikke +1

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.921
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #116 Gepost op: februari 19, 2017, 08:03:03 pm »
Waar zat Ankersen?
Op de bank.

Nee was gueye, coopman, bala, severin, steppe, muhren en naessens..

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #117 Gepost op: februari 19, 2017, 08:08:37 pm »
Waar zat Ankersen?
Op de bank.

Nee was gueye, coopman, bala, severin, steppe, muhren en naessens..
Dan is dit inderdaad raar, misschien ziek of gekwetst?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #118 Gepost op: februari 19, 2017, 08:23:15 pm »
Waar zat Ankersen?
Op de bank.

Nee was gueye, coopman, bala, severin, steppe, muhren en naessens..
Dan is dit inderdaad raar, misschien ziek of gekwetst?
Maar banee... Moest je de opwarming gezien hebben zou je weten dat hij de 19e man was en Naessens deze keer de 18e.
Is gewoon een kwestie van allen tevreden houden en de ene keer zal Naessens in de tribune zitten, de keer erna Ankersen en de keer daarna eventueel Bala ofzo...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #119 Gepost op: februari 19, 2017, 08:39:46 pm »
Waar zat Ankersen?
Op de bank.

Nee was gueye, coopman, bala, severin, steppe, muhren en naessens..
Dan is dit inderdaad raar, misschien ziek of gekwetst?
Maar banee... Moest je de opwarming gezien hebben zou je weten dat hij de 19e man was en Naessens deze keer de 18e.
Is gewoon een kwestie van allen tevreden houden en de ene keer zal Naessens in de tribune zitten, de keer erna Ankersen en de keer daarna eventueel Bala ofzo...
Ok, heb de opwarming gemist.