Auteur Topic: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV  (gelezen 26586 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Gepost op: februari 13, 2017, 10:11:02 pm »
Na het verlies in Anderlecht is het volgende zaterdag tijd om de huidige Pro Assist-koning en zijn kompanen van STVV in de ogen te kijken...

Wat moet Dury veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Hoe moeten ze het aanpakken?

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2017, 11:21:11 pm »
Ik zou toch Lepoint daar weghalen en Marrone of Severin plaatsen.
SV TILL I DIE

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2017, 12:01:44 am »
Ik zou toch Lepoint daar weghalen en Marrone of Severin plaatsen.
Tegen Gent deed Lepoint het behoorlijk maar dat was een thuismatch en Gent speelde nogal stereotiep. Op Anderlecht weet je dat als Anderlecht er zin in heeft (was spijtig genoeg zo) het moeilijk wordt. Ik zou persoonlijk ook Severin gebracht hebben ipv Lepoint. Ik denk dat Lepoint van meer nut zou geweest zijn op de plaats van Muhren.
Zaterdag zal Dury wel wijzigen denk ik want het zou zonde zijn nu punten te verliezen tegen een op papier haalbare tegenstander (al zal Gent vorige speeldag ook wel op drie punten gerekend hebben tegen Eupen) al moet het nog gespeeld worden natuurlijk.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #3 Gepost op: februari 14, 2017, 12:32:06 am »
Ik zou toch Lepoint daar weghalen en Marrone of Severin plaatsen.

?
Tegen die aalvlugge spitsen zal het niet lukken met Lepoint in de verdediging vrees ik.
In doel maakt het niet veel uit. Als de ene niet blundert, is het de andere. Misschien voor volgend jaar eens beginnen uitkijken naar vers bloed, al het hele seizoen pure middelmaat tussen te palen.

Van Dalsgaard als rechtsback ben ik geen fan, Baudry mag voor mij daar gaan depanneren.
Meit? is dramatisch de laatste weken, misschien kan Lepoint daar zijn oude plek weer innemen.
Gueye en Leye in de spits.
 
Op de flanken is het moeilijk kiezen, Cordaro/Coopman en Kaya/Ankersen/Madu. Ik ben geneigd Coopman nog even te laten staan op rechts. Op links is het een moeilijk geval aangezien Kaya nu ook niet meteen in zijn beste periode zit.

                 Bossut/Steppe

Baudry - Marrone - Severin - Hamalainen

          Meit?/ Lepoint
                                Lerager

Coopman                             Kaya
                Leye

                        Gueye

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2017, 01:19:20 am »
M?st win.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #5 Gepost op: februari 14, 2017, 07:44:29 am »
Ik zou toch Lepoint daar weghalen en Marrone of Severin plaatsen.

?
Tegen die aalvlugge spitsen zal het niet lukken met Lepoint in de verdediging vrees ik.
In doel maakt het niet veel uit. Als de ene niet blundert, is het de andere. Misschien voor volgend jaar eens beginnen uitkijken naar vers bloed, al het hele seizoen pure middelmaat tussen te palen.

Van Dalsgaard als rechtsback ben ik geen fan, Baudry mag voor mij daar gaan depanneren.
Meit? is dramatisch de laatste weken, misschien kan Lepoint daar zijn oude plek weer innemen.
Gueye en Leye in de spits.
 
Op de flanken is het moeilijk kiezen, Cordaro/Coopman en Kaya/Ankersen/Madu. Ik ben geneigd Coopman nog even te laten staan op rechts. Op links is het een moeilijk geval aangezien Kaya nu ook niet meteen in zijn beste periode zit.

                 Bossut/Steppe

Baudry - Marrone - Severin - Hamalainen

          Meit?/ Lepoint
                                Lerager

Coopman                             Kaya
                Leye

                        Gueye
We zitten met een echt talent in onze eigen wachtkamer.
Onze beloftenkeeper is nu misschien nog net te jong maar ik zie die jongen wel doorgroeien tot onze eerste keeper.
Maar dan zal er eerst 1 van de huidige 3 moeten verkassen om die jongen te laten meetrainen en groeien bij de A-kern...

Ik blijf er ook bij dat Dury aanstaande zaterdag gaat ingrijpen want hij moet zondag gezien hebben dat het niet draait.
We hadden Dalsgaard, Baudry en Lepoint naast elkaar staan zoals vorig jaar en het was meteen weer prijs.
Waarom niet met Severin spelen die tussen Baudry en Hamalainen sterk presteerde?!
Dan mag een Dalsgaard positioneel soms een ramp zijn, je hebt tenminste 2 snelle mannen centraal achterin om dat te helpen opvangen...

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #6 Gepost op: februari 14, 2017, 07:44:54 am »
Aaa, Isidoor heeft ook gestemd zie ik...

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #7 Gepost op: februari 14, 2017, 08:25:30 am »
Zou gaan voor de ploeg waar het gaan mee moeten doen en waar het mee zou moeten lukken.
                      Sammy
Dalsgaard    Baudry     severin/marrone     Hamalainen
          Lerager         Meite
Coopman        Leye         Kaya
                  Gueye

Dalsgaard vind ik altijd goed spelen tegen iets mindere ploegen maar in top matchen ben je meer met De Fauw, zou Dalsgaard zeker een kans geven om ritme te laten opdoen voor de beker match! Je hebt hem gewoon nodig!
Severin en Marrone terug in de ploeg, denk niet dat Lepoint nog nodig.
Meite stel je altijd op.
Coopman verdiend basisplaats vind ik voor het lange geduld en de goeie matchen.
En zou ook Gueye en Leye naast/achter elkaar zetten maar vermoed dat Dury het niet gaat doen.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #8 Gepost op: februari 14, 2017, 10:01:40 am »
Zou gaan voor de ploeg waar het gaan mee moeten doen en waar het mee zou moeten lukken.
                      Sammy
Dalsgaard    Baudry     severin/marrone     Hamalainen
          Lerager         Meite
Coopman        Leye         Kaya
                  Gueye

Dalsgaard vind ik altijd goed spelen tegen iets mindere ploegen maar in top matchen ben je meer met De Fauw, zou Dalsgaard zeker een kans geven om ritme te laten opdoen voor de beker match! Je hebt hem gewoon nodig!
Severin en Marrone terug in de ploeg, denk niet dat Lepoint nog nodig.
Meite stel je altijd op.
Coopman verdiend basisplaats vind ik voor het lange geduld en de goeie matchen.
En zou ook Gueye en Leye naast/achter elkaar zetten maar vermoed dat Dury het niet gaat doen.

Tja, hoe die rechtse flank 2 keer helemaal open lag bij de tegendoelpunten..
Ook in de eerste helft kwam hij enkele keren in de problemen. Ik ga van Hamalainen geen wereldspeler maken maar op zijn kant was het toch van een ander niveau hoor. Dat gaat ons nog enige punten kosten als hij daar blijft staan.

En Meit? stel je idd in principe altijd op, maar waar die kerel zit met zijn gedachten..
Een schim van zichzelf de laatste tijd, deed pijn aan de ogen tegen Anderlecht.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #9 Gepost op: februari 14, 2017, 10:12:51 am »
Zou gaan voor de ploeg waar het gaan mee moeten doen en waar het mee zou moeten lukken.
                      Sammy
Dalsgaard    Baudry     severin/marrone     Hamalainen
          Lerager         Meite
Coopman        Leye         Kaya
                  Gueye

Dalsgaard vind ik altijd goed spelen tegen iets mindere ploegen maar in top matchen ben je meer met De Fauw, zou Dalsgaard zeker een kans geven om ritme te laten opdoen voor de beker match! Je hebt hem gewoon nodig!
Severin en Marrone terug in de ploeg, denk niet dat Lepoint nog nodig.
Meite stel je altijd op.
Coopman verdiend basisplaats vind ik voor het lange geduld en de goeie matchen.
En zou ook Gueye en Leye naast/achter elkaar zetten maar vermoed dat Dury het niet gaat doen.

Tja, hoe die rechtse flank 2 keer helemaal open lag bij de tegendoelpunten..
Ook in de eerste helft kwam hij enkele keren in de problemen. Ik ga van Hamalainen geen wereldspeler maken maar op zijn kant was het toch van een ander niveau hoor. Dat gaat ons nog enige punten kosten als hij daar blijft staan.

En Meit? stel je idd in principe altijd op, maar waar die kerel zit met zijn gedachten..
Een schim van zichzelf de laatste tijd, deed pijn aan de ogen tegen Anderlecht.

Ik las van veel Anderlechtsupporters op andere fora dat ze Meite veruit de beste Zw speler vonden dus zo slecht zal het ook wel niet geweest zijn. We zijn gewoon op een Anderlecht gebotst dat de vernedering van de heenmatch - niet zo zeer de nederlaag maar de manier waarop ze tweede helft werden weggetikt - wilde wegspelen en dat ook deed. Heel snel druk op de man in balbezit zetten en ons het voetballen te beletten. Dat is hun prima gelukt, tweede en derde goal was daar een mooi voorbeeld van. En Anderlecht zal ook wel geweten hebben dat we achteraan kwetsbaarder zijn dan voorheen. Ze hebben daar als ze goesting hebben ook de spelers voor.
Zaterdag wordt een andere match.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #10 Gepost op: februari 14, 2017, 10:19:17 am »
we mogen het belang van een goed uit voetballende centrum verdediger niet onderschatten.
dan moet Meit? minder zakken, moet hij minder risico's nemen...kan er sneller een aanval worden opgezet.
op dat vlak is het duo Baudry-Lepoint voetballend beperkt. bij een ploeg die dan hoog,snel druk zet komen we in problemen en het tempo ligt te traag.
maar ik veronderstel dat STVV nu niet zo snel druk zal zetten omdat hun sterkste punt net ligt in veel ruimte achter de verdediging.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #11 Gepost op: februari 14, 2017, 10:25:44 am »
Sowieso een wedstrijd die we moeten kunnen winnen. Een ploeg tegen wie we ook doorgaans punten pakken en kwalitatief gewoon beter zijn. Lepoint/Baudry vind ik op zich geen slecht duo. Ik hield (ook op RSCA) eerder mijn hart vast bij het balverlies van Meit? (waar de fauw en Derijck ook individueel weinig kunnen aan doen). Op snelheid is Lepoint dan weer een ramp. Maar ik vind hem sowieso sterk uit de winterstop gekomen zijn. Severin vond ik nochtans (vb in Eupen voor de cup) niet slecht, hoor! Qua snelheid beter dan Lepoint en Maronne. We gaan sowieso het spel moeten maken tegen STVV. Met Boli en Vetokele hebben die snelle mannen voorin, met Peeters een man met een gouden linker. Maar dan is het (voor mijn part) dan ook gedaan wat mij betreft. 3 punten zijn een must, maar I believe!

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #12 Gepost op: februari 14, 2017, 10:27:30 am »
Sowieso een wedstrijd die we moeten kunnen winnen. Een ploeg tegen wie we ook doorgaans punten pakken en kwalitatief gewoon beter zijn. Lepoint/Baudry vind ik op zich geen slecht duo. Ik hield (ook op RSCA) eerder mijn hart vast bij het balverlies van Meit? (waar de fauw en Derijck ook individueel weinig kunnen aan doen). Op snelheid is Lepoint dan weer een ramp. Maar ik vind hem sowieso sterk uit de winterstop gekomen zijn. Severin vond ik nochtans (vb in Eupen voor de cup) niet slecht, hoor! Qua snelheid beter dan Lepoint en Maronne. We gaan sowieso het spel moeten maken tegen STVV. Met Boli en Vetokele hebben die snelle mannen voorin, met Peeters een man met een gouden linker. Maar dan is het (voor mijn part) dan ook gedaan wat mij betreft. 3 punten zijn een must, maar I believe!

Gewoon heel hoog druk zetten en dan mag dit STVV geen enkel probleem opleveren. Wat mij betreft 2 vervangingen in vergelijking met de startende 11 tegen Anderlecht. Muhren eruit voor Gueye en Lepoint eruit voor Severin

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #13 Gepost op: februari 14, 2017, 10:36:12 am »
Ik vond Dalsgaard niet zo slecht spelen hoor.

2e goal van Bruno. Tja da's zijn man. Maar onze centrale verdediging staat daar compleet uit positie, waardoor Dalsgaard naar binnen moet komen om Teodorczyck te dekken (dat is toch het eerste wat men leert aan flankverdedigers, naar binnenkomen wanneer de tegenstander bal heeft). Dus dan stond hij tegen 2 man. Idem voor de 4e goal.
Er viel hem weinig te verwijten hoor.

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #14 Gepost op: februari 14, 2017, 10:37:42 am »
Baudry op de rechtsachter is minstens het overwegen waard. In de heenronde van vorig seizoen vaste waarde op die positie. Ik vond hem toen helemaal niet slecht, maar moest al snel zomaar zijn plaats afstaan aan Henrik Dalsgaard toen die met Nieuwjaar kwam. Verdedigend was het bij momenten een ramp tegen Anderlecht. Baudry op de rechtsback, centraal S?v?rin en Marrone die met zijn ervaring S?v?rin kan sturen. Linksachter blijft Hamalainen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.675
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #15 Gepost op: februari 14, 2017, 11:04:46 am »
Ik vond Dalsgaard niet zo slecht spelen hoor.

2e goal van Bruno. Tja da's zijn man. Maar onze centrale verdediging staat daar compleet uit positie, waardoor Dalsgaard naar binnen moet komen om Teodorczyck te dekken (dat is toch het eerste wat men leert aan flankverdedigers, naar binnenkomen wanneer de tegenstander bal heeft). Dus dan stond hij tegen 2 man. Idem voor de 4e goal.
Er viel hem weinig te verwijten hoor.
Klopt, maar dan moest Coopman toch in Bruno zijn buurt zijn?  Bij de 3de goal schopt Baudry de bal in paniek weg(was totaal niet nodig)en staan de twee centrale verdedigers  totaal niet goed, Lerager kon mijn inziens nog ingrijpen, maar was niet doortastend genoeg, en bij de 4de goal is het een volledige ramp, het verschil met coole gasten zoals De fauw en Derijck kan niet groter zijn.  Ik denk wel dat Dalsgaard kan blijven staan tegen STVV, maar tegen Club bv zou ik toch opteren om Baudry rechts te zetten en te spelen met Severin en Marrone.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #16 Gepost op: februari 14, 2017, 11:09:28 am »
bij niet goed uit voetballende verdedigers gaat Meit? de bal heel diep vragen en komen we al in problemen.
tegen Gent ging het het Baudry-Lepoint wel goed af.
tegen Anderlecht hadden we problemen vooral omdat we van achter uit niet aan uitvoetballen kwamen en er geen leider in de verdediging was want de doelpunten van Anderlecht waren echt cadeaus.
Dury zegt dan wel dat het niet aan de afwezigheid van De Rijck en Defauw ligt maar hij weet beter.
in een wedstrijd tegen STVV zou dit voor minder problemen mogen zorgen aangezien we normaal beter zijn en ik niet verwacht dat STVV hoog druk zal zetten.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #17 Gepost op: februari 14, 2017, 11:15:18 am »
Ik vond Dalsgaard niet zo slecht spelen hoor.

2e goal van Bruno. Tja da's zijn man. Maar onze centrale verdediging staat daar compleet uit positie, waardoor Dalsgaard naar binnen moet komen om Teodorczyck te dekken (dat is toch het eerste wat men leert aan flankverdedigers, naar binnenkomen wanneer de tegenstander bal heeft). Dus dan stond hij tegen 2 man. Idem voor de 4e goal.
Er viel hem weinig te verwijten hoor.
Klopt, maar dan moest Coopman toch in Bruno zijn buurt zijn?  Bij de 3de goal schopt Baudry de bal in paniek weg(was totaal niet nodig)en staan de twee centrale verdedigers  totaal niet goed, Lerager kon mijn inziens nog ingrijpen, maar was niet doortastend genoeg, en bij de 4de goal is het een volledige ramp, het verschil met coole gasten zoals De fauw en Derijck kan niet groter zijn.  Ik denk wel dat Dalsgaard kan blijven staan tegen STVV, maar tegen Club bv zou ik toch opteren om Baudry rechts te zetten en te spelen met Severin en Marrone.

Tja achteraf is het makkelijk praten. Bij die tweede goal is het feit dat Teo daar staat - weliswaar meters buitenspel - ook een reden waarom Bruno vrijgelaten is.
Ik vind het nogal gevaarlijk om de volledige verdediging in vraag te stellen of te wijzigen omwille van een nederlaag op verplaatsing bij nog altijd Anderlecht. Trouwens die laatste goal doet er niet veel meer toe, is een beetje zoals de tweede goal van Gent tegen Club, goed voor de statistieken.
Dury zal wel weten wat hij doet.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #18 Gepost op: februari 14, 2017, 11:21:50 am »
bij niet goed uit voetballende verdedigers gaat Meit? de bal heel diep vragen en komen we al in problemen.
tegen Gent ging het het Baudry-Lepoint wel goed af.
tegen Anderlecht hadden we problemen vooral omdat we van achter uit niet aan uitvoetballen kwamen en er geen leider in de verdediging was want de doelpunten van Anderlecht waren echt cadeaus.
Dury zegt dan wel dat het niet aan de afwezigheid van De Rijck en Defauw ligt maar hij weet beter.
in een wedstrijd tegen STVV zou dit voor minder problemen mogen zorgen aangezien we normaal beter zijn en ik niet verwacht dat STVV hoog druk zal zetten.

Vind ik ook. Al kan je een match thuis tegen een twijfelend Gent (dat ook niet al te veel risico's nam) niet vergelijken met een match bij een op revanche belust Anderlecht dat naast de cadeau goals nog veel kansen had.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #19 Gepost op: februari 14, 2017, 11:28:03 am »

- knip -

Dury zegt dan wel dat het niet aan de afwezigheid van De Rijck en Defauw ligt maar hij weet beter.

- knip -


Dan haal je het vertrouwen van de spelers nu helemaal onderuit, ook al weet iedereen dat. Door dat niet te zeggen heeft hij ze wat extra vertrouwen.