Auteur Topic: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV  (gelezen 26582 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #20 Gepost op: februari 14, 2017, 12:05:59 pm »
Tja achteraf is het makkelijk praten. Bij die tweede goal is het feit dat Teo daar staat - weliswaar meters buitenspel - ook een reden waarom Bruno vrijgelaten is.
Ik vind het nogal gevaarlijk om de volledige verdediging in vraag te stellen of te wijzigen omwille van een nederlaag op verplaatsing bij nog altijd Anderlecht. Trouwens die laatste goal doet er niet veel meer toe, is een beetje zoals de tweede goal van Gent tegen Club, goed voor de statistieken.
Dury zal wel weten wat hij doet.

Een beetje realistisch blijven Patje.
Hadden we er 5 of 6 binnen gehad, was daar niets op af te dingen, o.a. Teo mist daar nog een enorme kans.
Je kan toch moeilijk gaan beweren dat het de normaalste zaak van de wereld is dat een ploeg die PO1 ambieert 4,5,6 doelpunten pakt op Anderlecht.

Verdedigend klopt het plaatje niet meer en het wordt dringend zoeken naar de beste oplossing of het wordt de heruitgave van vorig seizoen, met de hakken over de sloot PO1 en weer 10 matchen het meelopertje zijn van de groep.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #21 Gepost op: februari 14, 2017, 12:33:56 pm »
Madu ipv Kaya

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2017, 12:34:18 pm »
Tja achteraf is het makkelijk praten. Bij die tweede goal is het feit dat Teo daar staat - weliswaar meters buitenspel - ook een reden waarom Bruno vrijgelaten is.
Ik vind het nogal gevaarlijk om de volledige verdediging in vraag te stellen of te wijzigen omwille van een nederlaag op verplaatsing bij nog altijd Anderlecht. Trouwens die laatste goal doet er niet veel meer toe, is een beetje zoals de tweede goal van Gent tegen Club, goed voor de statistieken.
Dury zal wel weten wat hij doet.

Een beetje realistisch blijven Patje.
Hadden we er 5 of 6 binnen gehad, was daar niets op af te dingen, o.a. Teo mist daar nog een enorme kans.
Je kan toch moeilijk gaan beweren dat het de normaalste zaak van de wereld is dat een ploeg die PO1 ambieert 4,5,6 doelpunten pakt op Anderlecht.

Verdedigend klopt het plaatje niet meer en het wordt dringend zoeken naar de beste oplossing of het wordt de heruitgave van vorig seizoen, met de hakken over de sloot PO1 en weer 10 matchen het meelopertje zijn van de groep.

Ik ben realist genoeg om te weten dat Anderlecht in een goede dag tegen iedereen kan winnen en met hoge cijfers. Ze hebben daar zeker als ze op voorsprong staan de spelers ook voor.
Ik verlies trouwens liever met 4-2 dan met 1-0.

Als we zaterdag met zware cijfers de boot ingaan dan is er een probleem, nu is er nog geen reden tot paniek.
En wat dat laatste betreft : liever meeloper in PO1 dan PO2 hoor.

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #23 Gepost op: februari 14, 2017, 01:57:16 pm »
Ik dacht dat het hier over Essevee - STVV zou gaan, lees niets anders dan over Anderlecht.  Die wedstrijd is al voorbij, toch ??

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #24 Gepost op: februari 14, 2017, 02:12:02 pm »
Ik dacht dat het hier over Essevee - STVV zou gaan, lees niets anders dan over Anderlecht.  Die wedstrijd is al voorbij, toch ??
Inderdaad. Alsof wij de eerste ploeg zijn die op Anderlecht verliest en dan nog na een match waar het lang 3-2 stond. Zaterdag krijgen ze een mooi kans om zich te herpakken al weten we allemaal dat er naar het einde van de competitie toe geen gemakkelijke matchen meer zijn.

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #25 Gepost op: februari 14, 2017, 06:06:18 pm »
Ik weet niet hoe hij presteert op training, maar ik zou graag toch eens iets zien van die nieuwe Deen. 

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #26 Gepost op: februari 14, 2017, 08:21:33 pm »
Ik hoop vooral dat Gueye mag starten, M?hren op de bank plz.

Offline Walter

  • Leden
  • Berichten: 31
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #27 Gepost op: februari 14, 2017, 08:57:06 pm »
Muhren is te snel gebracht. Hij kende de spelers nog niet eens van naam en stond al in de basis.
Laat hem eerst maar eens wennen aan de speelstijl en omgeving. Het kan niet zo zijn, dat hij in een week tijd het voetballen is verleerd

Offline l__rens

  • Leden
  • Berichten: 95
  • c'mon essevee!!!!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #28 Gepost op: februari 15, 2017, 12:00:24 pm »
Een praktische vraag, tickets van de bekerwedstrijd tegen Eupen zijn in te ruilen voor een gratis ticket voor deze wedstrijd. Ikzelf was aanwezig in Eupen maar heb een abonnement en zou dat gratis ticket willen gebruiken om mijn vriendin eens mee te nemen naar de wedstrijd (en haar wat op te warmen voor de bekerfinale  ;) ). Zijn deze tickets voor om het even welk vak geldig (ikzelf zit in de sfeertribune)? Het heeft namelijk niet veel zin haar mee te nemen wanneer ze aan de andere kant van het stadion zou moeten zitten...

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #29 Gepost op: februari 15, 2017, 01:02:48 pm »
Een praktische vraag, tickets van de bekerwedstrijd tegen Eupen zijn in te ruilen voor een gratis ticket voor deze wedstrijd. Ikzelf was aanwezig in Eupen maar heb een abonnement en zou dat gratis ticket willen gebruiken om mijn vriendin eens mee te nemen naar de wedstrijd (en haar wat op te warmen voor de bekerfinale  ;) ). Zijn deze tickets voor om het even welk vak geldig (ikzelf zit in de sfeertribune)? Het heeft namelijk niet veel zin haar mee te nemen wanneer ze aan de andere kant van het stadion zou moeten zitten...
Tickets zijn voor in Tribune 2 inderdaad.
South Lane Crew.

Offline l__rens

  • Leden
  • Berichten: 95
  • c'mon essevee!!!!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #30 Gepost op: februari 15, 2017, 01:49:59 pm »
Een praktische vraag, tickets van de bekerwedstrijd tegen Eupen zijn in te ruilen voor een gratis ticket voor deze wedstrijd. Ikzelf was aanwezig in Eupen maar heb een abonnement en zou dat gratis ticket willen gebruiken om mijn vriendin eens mee te nemen naar de wedstrijd (en haar wat op te warmen voor de bekerfinale  ;) ). Zijn deze tickets voor om het even welk vak geldig (ikzelf zit in de sfeertribune)? Het heeft namelijk niet veel zin haar mee te nemen wanneer ze aan de andere kant van het stadion zou moeten zitten...
Tickets zijn voor in Tribune 2 inderdaad.
Ideaal, bedankt!

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #31 Gepost op: februari 15, 2017, 02:24:09 pm »
Ik hoop vooral dat Gueye mag starten, M?hren op de bank plz.

Ik denk dat Dury dit gaat doen. Je kan moelijk nog zijn invalbeurt in A'lecht negeren.

Misschien Severin ipv Le point tegen de snelle Vetokele ?

Ik vrees een beetje dat Severin speelt en Lepoint weer op de 10 terecht komt waardoor er geen plaats zal zijn voor Gueye.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #32 Gepost op: februari 15, 2017, 06:17:43 pm »
Muhren is te snel gebracht. Hij kende de spelers nog niet eens van naam en stond al in de basis.
Laat hem eerst maar eens wennen aan de speelstijl en omgeving. Het kan niet zo zijn, dat hij in een week tijd het voetballen is verleerd
heb ik allemaal begrip voor hoor, trouwens Dury zijn fout dat hij hem in de basis zet, maar het trok op niks.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #33 Gepost op: februari 15, 2017, 07:37:42 pm »
Typisch moeilijke match,met minder volk/sfeer, tegen opponent die zich komt ingraven en counteren.Ben benieuwd.
Hopelijk moeten we op mauve bart de ref niet rekenen.

REF:VERTENTEN BART(13)
AR1:VANYZERE RIEN(7)
AR2:DE WEIRDT JO(7)
OFF4:LAMBRECHTS ERIK(22)
 
 

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #34 Gepost op: februari 15, 2017, 09:07:56 pm »
In aanloop naar de wedstrijd van zaterdag, vanavond ganse SV-ploeg gespot in Schiervelde, volleybal Knack Roeselare, teambuilding.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #35 Gepost op: februari 15, 2017, 10:02:50 pm »
Typisch moeilijke match,met minder volk/sfeer, tegen opponent die zich komt ingraven en counteren.Ben benieuwd.
Hopelijk moeten we op mauve bart de ref niet rekenen.

REF:VERTENTEN BART(13)
AR1:VANYZERE RIEN(7)
AR2:DE WEIRDT JO(7)
OFF4:LAMBRECHTS ERIK(22)
Miljaar, dan nog dienen verdomden *tuut* als vierde ref.  >:(

Offline julawa

  • Leden
  • Berichten: 15
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #36 Gepost op: februari 16, 2017, 12:26:48 am »
Er moet ??n speler uit de ploeg verdwijnen : Leye.  Men staart zich blind op het feit dat hij nu en dan eens een goal maakt, maar hoeveel verprutst hij er niet.  Als alle ballen die nu naar Leye gaan (en die hij meestal verliest) ook eens naar andere spelers gaan dan zullen er ook goals gemaakt worden hoor.  Al het spel afstemmen op Leye is niet goed, is de laatste tijd voldoende gebleken.  Ik vraag me af hoelang zijn medespelers zijn hautain gedrag nog zullen dulden.  Zolang het goed ging, geen vuiltje aan de lucht natuurlijk maar het zou snel kunnen keren.  Maar Dury heeft hem natuurlijk "opgegeten", iedereen is volgens Dury vervangbaar maar Leye niet.  Leye een slimme speler ?  Als hij inderdaad slim is zou hij zelf moeten beseffen dat hij het niet meer aankan en zelf beslissen om zijn plaats af te staan. Leye heeft zijn verdiensten gehad maar het vat is stillaan af, de leeftijd is er, respect daarvoor.  Verder is natuurlijk het wegvallen van De Fauw en De Rijck een serieuze aderlating en is het een beetje zoeken naar de best mogelijke verdediging.  In S?verin zie ik wel iets.  Gelukkig laat Dury nu toch Coopman spelen, op voetbalgebied toch iets beter dan Cordaro.  Tegen STVV is het weer van "moeten" en dat is nooit goed.  Ik hoop dat de ploeg nog wat punten kan sprokkelen zodat ze iets comfortabeler in PO1 zitten dan verleden jaar. Maar ze gaan het moeilijk hebben de laatste matchen al hoop ik uit de grond van mijn hart dat ik iets te pessimistisch ben en het beter uitdraait.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #37 Gepost op: februari 16, 2017, 07:00:43 am »
Er moet ??n speler uit de ploeg verdwijnen : Leye.  Men staart zich blind op het feit dat hij nu en dan eens een goal maakt, maar hoeveel verprutst hij er niet.  Als alle ballen die nu naar Leye gaan (en die hij meestal verliest) ook eens naar andere spelers gaan dan zullen er ook goals gemaakt worden hoor.  Al het spel afstemmen op Leye is niet goed, is de laatste tijd voldoende gebleken.  Ik vraag me af hoelang zijn medespelers zijn hautain gedrag nog zullen dulden.  Zolang het goed ging, geen vuiltje aan de lucht natuurlijk maar het zou snel kunnen keren.  Maar Dury heeft hem natuurlijk "opgegeten", iedereen is volgens Dury vervangbaar maar Leye niet.  Leye een slimme speler ?  Als hij inderdaad slim is zou hij zelf moeten beseffen dat hij het niet meer aankan en zelf beslissen om zijn plaats af te staan. Leye heeft zijn verdiensten gehad maar het vat is stillaan af, de leeftijd is er, respect daarvoor.  Verder is natuurlijk het wegvallen van De Fauw en De Rijck een serieuze aderlating en is het een beetje zoeken naar de best mogelijke verdediging.  In S?verin zie ik wel iets.  Gelukkig laat Dury nu toch Coopman spelen, op voetbalgebied toch iets beter dan Cordaro.  Tegen STVV is het weer van "moeten" en dat is nooit goed.  Ik hoop dat de ploeg nog wat punten kan sprokkelen zodat ze iets comfortabeler in PO1 zitten dan verleden jaar. Maar ze gaan het moeilijk hebben de laatste matchen al hoop ik uit de grond van mijn hart dat ik iets te pessimistisch ben en het beter uitdraait.

Nieuw account aangemaakt, isidoor?

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #38 Gepost op: februari 16, 2017, 07:47:21 am »
Er moet ??n speler uit de ploeg verdwijnen : Leye.  Men staart zich blind op het feit dat hij nu en dan eens een goal maakt, maar hoeveel verprutst hij er niet.  Als alle ballen die nu naar Leye gaan (en die hij meestal verliest) ook eens naar andere spelers gaan dan zullen er ook goals gemaakt worden hoor.  Al het spel afstemmen op Leye is niet goed, is de laatste tijd voldoende gebleken.  Ik vraag me af hoelang zijn medespelers zijn hautain gedrag nog zullen dulden.  Zolang het goed ging, geen vuiltje aan de lucht natuurlijk maar het zou snel kunnen keren.  Maar Dury heeft hem natuurlijk "opgegeten", iedereen is volgens Dury vervangbaar maar Leye niet.  Leye een slimme speler ?  Als hij inderdaad slim is zou hij zelf moeten beseffen dat hij het niet meer aankan en zelf beslissen om zijn plaats af te staan. Leye heeft zijn verdiensten gehad maar het vat is stillaan af, de leeftijd is er, respect daarvoor.  Verder is natuurlijk het wegvallen van De Fauw en De Rijck een serieuze aderlating en is het een beetje zoeken naar de best mogelijke verdediging.  In S?verin zie ik wel iets.  Gelukkig laat Dury nu toch Coopman spelen, op voetbalgebied toch iets beter dan Cordaro.  Tegen STVV is het weer van "moeten" en dat is nooit goed.  Ik hoop dat de ploeg nog wat punten kan sprokkelen zodat ze iets comfortabeler in PO1 zitten dan verleden jaar. Maar ze gaan het moeilijk hebben de laatste matchen al hoop ik uit de grond van mijn hart dat ik iets te pessimistisch ben en het beter uitdraait.

Nieuw account aangemaakt, isidoor?
Los van het feit of deze account ook maar enige verbintenis heeft met die van isidoor worden hier wel ware feiten aangekaart.
Als er weer eens een lange bal gespeeld wordt, bij een inworp, ... gaat 99,99% naar Leye.
Dit is intussen al anderhalf jaar zo en totaal doorzichtig waardoor hij ook meer dan 75% van zijn eerste ballen verliest of zelfs niet ontvangt.
Ik erger mij daar ook aan want ongeacht waar Leye staat, die bal gaat naar hem.
Logisch dus dat er op die manier heel veel ballen en kansen verloren gaan...
Ik zou zaterdag ook graag Leye als valse 9 op de 10 zien met Gueye of Muhren (ja, ook zijn beste positie) op de 9.
Op deze manier kan Leye dan het spel verdelen want inzicht heeft hij sowieso nog steeds.
Hij zal ook nog zijn goaltjes meepikken op die manier maar aanvallend moeten we beter uit de verf komen.
We scoren nog amper meer dan 1 keer per match zonder een penalty en dat is een bewijs dat het aanvallend stokt...

Verdedigend zou ik ook opteren voor Baudry en Severin centraal want we hebben reeds kunnen zien dat dit ook prima kan werken...
Zij hebben beiden ook meer snelheid dan Lepoint of Marrone dus kunnen ze eventuele positionele fouten van Dalsgaard, die er sowieso zijn iedere match, opvangen met deze snelheid.

Coopman op rechts zie ik ook liever dan Cordaro momenteel want is technischer, heeft wel een goede voorzet en kan een actie maken door zijn man voorbij te gaan.
Nadeel aan hem is dan weer dat hij voller in duel moeten durven gaan en de kuitenbijter moet worden die Cordaro dan weer wel is.
Maar sowieso zal er weldra stevige concurrentie zijn voor deze positie eens Ankersen ook volledig onder stoom staat...

Ook Kaya zou ik tegen STVV durven vervangen door Madu.
Geen risico's nemen want staat op geelgevaar en een weekje rust zou misschien niet slecht zijn...
Madu heeft ook meer snelheid en kan volgens mij beter het countervoetbal van STVV onderscheppen.

MAAR de grote vraag blijft: "Wat is Dury van plan aanstaande zaterdag???"

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #39 Gepost op: februari 16, 2017, 09:19:56 am »
Er moet ??n speler uit de ploeg verdwijnen : Leye.  Men staart zich blind op het feit dat hij nu en dan eens een goal maakt, maar hoeveel verprutst hij er niet.  Als alle ballen die nu naar Leye gaan (en die hij meestal verliest)

Leye die alle  ballen verliest. Niet akkoord. Als die correct aangespeeld wordt verliest die praktisch nooit een bal. Ook niet bij inworpen.
OK als je de uittrappen van Bossut, waarbij hij een kopduel moet aangaan, beschouwt als een verloren bal ook meetelt, maar normaal aangespeelde ballen worden zelden verloren.

Ik snap niet dat hier zoveel op Leye zijn kap gezeten wordt. Hij heeft er vorig jaar meer dan 20 in gesjot, ok het is dit jaar iets minder maar toch.

In elke andere club is hij een cultfiguur die op handen gedragen wordt. Hier is het nooit goed genoeg.

Ik daag jullie uit om zijn aantal mislukte balaannames te vergelijken met de goede tegen Sint-Truiden.