Auteur Topic: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV  (gelezen 26593 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #140 Gepost op: februari 20, 2017, 10:52:06 am »
Even tussendoor: Tbegint behoorlijk irritant te worden dat werkelijk ieder topic hier na de match uitmond in een bitsig welles-nietes spelletje tussen de "critici" en de "mannen met de rood-groene bril op", waarbij telkens dezelfde hoofdrolspelers opduiken.

Een forum dient om te discussi?ren en kritiek moet kunnen. Kritiek zal er altijd zijn, en moet er zijn als je wil leren uit de fouten, maar sommigen kunnen dit hier maar moeilijk appreci?ren blijkbaar.

Zo, continue nu het nog kan, nog 5 dagen tijd vooraleer het topic van Brugge aan de beurt is.
Je hebt deels gelijk. Wat ik irritant vind is dat na iedere match of die nu zwak was of zeer goed er een aantal mensen alleen maar kritiek spuien, terecht of onterecht. Ik reageer daar op en zou dat inderdaad beter niet doen maar het is sterker dan mezelf.
Wat die bril betreft : ik ben supporter dus is dat normaal toch ? Als dat niet meer mag stopt het voor mij en heeft Essevee een supporter die al 50 jaar komt (goed of slecht) minder.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #141 Gepost op: februari 20, 2017, 11:10:22 am »
Het is al zo vaak gezegd: je hebt hier twee groepen supporters, lijkt het.

1- Mensen die supporter zijn sinds de fusie en succes normaal vinden omdat ze niks anders hebben gekend. Zij zijn bijzonder hard met kritiek en gaan er vaak los over (spelers de grond in boren, "nog nooit meegemaakt dit", "we zien al een heel jaar niks" en dergelijke onzin). Als andere supporters wat proberen te milderen dan worden die teletekst -of scorebordsupporters genoemd.

2- Mensen die al heel wat hebben meegemaakt en het succes dus in perspectief kunnen plaatsen, want zij weten dat het h??l snel kan keren. Zij beseffen dat Zulte Waregem, andermaal, b?ven haar niveau presteert, dat dit n?et normaal is, en zij zijn dus niet geneigd om spelers de grond in te boren of te trollen over hoe afgrijselijk slecht het allemaal niet is.



In zo'n seizoen is het veelzeggend (alleszeggend wat mij betreft) dat je hier geen ?nkele 'chapeau' of 'bedankt' of zoiets leest. We hebben onze doelstelling van PO1 gehaald (+ 2 gewonnen derby's + bekerfinale om naar uit te kijken), dus sta me toe:

CHAPEAU bestuur, spelers, trainer en supporters!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #142 Gepost op: februari 20, 2017, 12:48:27 pm »
Laatste reactie ivm dit, KRITIEK MAG en MOET!! (altijd al geschreven) Mijn punt is dat uitjouwen en uitfluiten en de spelers beledigen  een brug te ver is, punt!(vloeken is nog wat anders dan uitfluiten en uitjouwen) voor de rest Pringless mooie verduidelijking en ik ben  akkoord met uw opmerkingen.

Maar man toch. Er werd hier en daar eens wat gefluit na de 1e helft. Wat zit jij hier te bazelen over beledigen. Drama queen
Achterlijken :D

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #143 Gepost op: februari 20, 2017, 12:54:15 pm »
Je beantwoordt zelf de vraag waarom we Gueye niet kunnen kopen. Hamburg gelooft erin en dat geloof lijkt me terecht. Er staat volgens mij ook een goede nuchtere kop op.
Wat heeft Hamburg ermee te maken ;D?  Het is Hannover, van nuchtere kop gesproken :D

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #144 Gepost op: februari 20, 2017, 01:05:14 pm »
Het is al zo vaak gezegd: je hebt hier twee groepen supporters, lijkt het.

1- Mensen die supporter zijn sinds de fusie en succes normaal vinden omdat ze niks anders hebben gekend. Zij zijn bijzonder hard met kritiek en gaan er vaak los over (spelers de grond in boren, "nog nooit meegemaakt dit", "we zien al een heel jaar niks" en dergelijke onzin). Als andere supporters wat proberen te milderen dan worden die teletekst -of scorebordsupporters genoemd.

2- Mensen die al heel wat hebben meegemaakt en het succes dus in perspectief kunnen plaatsen, want zij weten dat het h??l snel kan keren. Zij beseffen dat Zulte Waregem, andermaal, b?ven haar niveau presteert, dat dit n?et normaal is, en zij zijn dus niet geneigd om spelers de grond in te boren of te trollen over hoe afgrijselijk slecht het allemaal niet is.

In zo'n seizoen is het veelzeggend (alleszeggend wat mij betreft) dat je hier geen ?nkele 'chapeau' of 'bedankt' of zoiets leest. We hebben onze doelstelling van PO1 gehaald (+ 2 gewonnen derby's + bekerfinale om naar uit te kijken), dus sta me toe:

CHAPEAU bestuur, spelers, trainer en supporters!
Dit is iets te kort door de bocht he.

Weet je wie de 'ergsten' zijn qua kritiek? De 60+'ers.
In het algemeen he, niet allemaal natuurlijk. Maar ik denk dat de grootste 'klagers' op de hoofdtribune zitten.
Dus aub weer niet dat hokjesdenken van 'ik, Patje en mogul hebben de mindere jaren gekend dus wij weten van waar Zulte Waregem komt en al de rest niet die maar beginnen supporteren is sinds ze in 1e klasse zaten."

Ik ben trouwens de eerste om te zeggen dat andermaal POI halen (nu al de 5e keer op 8 edities?) fant?stisch is voor een ploeg als Zulte Waregem.
En ik ben ook de eerste om nu al te waarschuwen voor volgend jaar. Meit? en Lerager zullen (hoogstwaarschijnlijk) vertrekken, het hart van je ploeg. N?g een keer POI halen wordt weer een huzarenstukje.
(Maar wil dat dan zeggen dat we volgend jaar sowieso ni?ts mogen zeggen?  8) )

Maar dat neemt uiteraard niet weg dat je gewoon beoordeelt op wat je iedere week krijgt voorgeschoteld en dat men daar zijn mening over geeft.
Het gaat dus helemaal niet over resultaten, die zijn er en die zijn zeer goed, niemand ontkent dat ook.

Het bestuur (en Dury) zijn hier trouwens al geregeld met lof overladen dit seizoen denk ik.
Zomertransfers waren quasi allemaal schoten in de roos.
Dat ze met Dury voor standvastigheid kiezen kan ook alleen maar toegejuicht worden.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #145 Gepost op: februari 20, 2017, 02:35:41 pm »
Het is al zo vaak gezegd: je hebt hier twee groepen supporters, lijkt het.

1- Mensen die supporter zijn sinds de fusie en succes normaal vinden omdat ze niks anders hebben gekend. Zij zijn bijzonder hard met kritiek en gaan er vaak los over (spelers de grond in boren, "nog nooit meegemaakt dit", "we zien al een heel jaar niks" en dergelijke onzin). Als andere supporters wat proberen te milderen dan worden die teletekst -of scorebordsupporters genoemd.

2- Mensen die al heel wat hebben meegemaakt en het succes dus in perspectief kunnen plaatsen, want zij weten dat het h??l snel kan keren. Zij beseffen dat Zulte Waregem, andermaal, b?ven haar niveau presteert, dat dit n?et normaal is, en zij zijn dus niet geneigd om spelers de grond in te boren of te trollen over hoe afgrijselijk slecht het allemaal niet is.

In zo'n seizoen is het veelzeggend (alleszeggend wat mij betreft) dat je hier geen ?nkele 'chapeau' of 'bedankt' of zoiets leest. We hebben onze doelstelling van PO1 gehaald (+ 2 gewonnen derby's + bekerfinale om naar uit te kijken), dus sta me toe:

CHAPEAU bestuur, spelers, trainer en supporters!

Dit is iets te kort door de bocht he.

Weet je wie de 'ergsten' zijn qua kritiek? De 60+'ers. In het algemeen he, niet allemaal natuurlijk. Maar ik denk dat de grootste 'klagers' op de hoofdtribune zitten. Dus aub weer niet dat hokjesdenken van 'ik, Patje en mogul hebben de mindere jaren gekend dus wij weten van waar Zulte Waregem komt en al de rest niet die maar beginnen supporteren is sinds ze in 1e klasse zaten."

Je kan het dan wel proberen af doen als hokjesdenken, maar dat is het niet, en je weet het. Heel wat van onze jonge(re) supporters hebben niks anders dan succes meegemaakt: promoties, bekerfinales, gewonnen toppers, vicekampioen, gouden schoen,... En dat merk je. De reacties die je hier soms moet lezen spreken voor zich.

Dat enkele oude(re) fans daar het meeste moeite mee hebben is dan ook niet toevallig volgens mij: zij weten dat succes snel kan overslaan en zijn rustiger en voorzichtiger met kritiek. En vooral: zij begrijpen dat dit, andermaal, bovenmatig goed is.

Citaat
Ik ben trouwens de eerste om te zeggen dat andermaal POI halen (nu al de 5e keer op 8 edities?) fant?stisch is voor een ploeg als Zulte Waregem. En ik ben ook de eerste om nu al te waarschuwen voor volgend jaar. Meit? en Lerager zullen (hoogstwaarschijnlijk) vertrekken, het hart van je ploeg. N?g een keer POI halen wordt weer een huzarenstukje. (Maar wil dat dan zeggen dat we volgend jaar sowieso ni?ts mogen zeggen?  8) )

Z?g dat dan. Het enige dat je hier leest is kritiek. In zo'n seizoen! Vind jij dat normaal? Ik alvast niet. Kritiek mag en moet, maar de manier waarop... "Al de rest doet het beter", "we zien al een heel jaar niks", "ze zuigen stenen uit de grond". Dat is ofwel misplaatste arrogantie of trollen.

Je zegt nu trouwens z?lf: "andermaal PO1 halen voor een ploeg als Zulte Waregem is fantastisch". Dan lees je hier dat we een "verantwoordelijkheid" hebben als 3e en niet meer een kleine ploeg zijn... Ja sorry, maar dat is de definitie van naast je schoenen lopen h?, en dat weet je. O wee als wij ooit in ?chte (degradatie)problemen zouden zitten.

Citaat
Maar dat neemt uiteraard niet weg dat je gewoon beoordeelt op wat je iedere week krijgt voorgeschoteld en dat men daar zijn mening over geeft. Het gaat dus helemaal niet over resultaten, die zijn er en die zijn zeer goed, niemand ontkent dat ook.

Het bestuur (en Dury) zijn hier trouwens al geregeld met lof overladen dit seizoen denk ik.
Zomertransfers waren quasi allemaal schoten in de roos. Dat ze met Dury voor standvastigheid kiezen kan ook alleen maar toegejuicht worden.

In de media en door supporters van andere clubs, absoluut, maar hier? Dat moet ik gemist hebben.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2017, 02:38:41 pm door essevee1972 »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 27: 18/02/2017 20:30u : Essevee - STVV
« Reactie #146 Gepost op: februari 20, 2017, 06:52:11 pm »
Laten we hier het heen-en-weer geslinger afronden want we zullen nooit tot een gulden middenweg komen...
Focus op de tweede helft die enorm goed was en hopelijk herhaald kan worden in Brugge en op 18 maart!  8) 8) 8)