Auteur Topic: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo  (gelezen 18699 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #60 Gepost op: maart 05, 2017, 09:14:17 am »
Enorm ontgoocheld na de zoveelste slechte prestatie na nieuwjaar. We hebben welgeteld 1 goeie match gespeeld na nieuwjaar en dat was op KVK. En de 2e helft tegen STVV. De rest was niet om aan te zien.
We cre?ren 0,0 kansen.
0,0 diepgang. Flankspelers? Die komen bij ons naar binnen om het speelveld zo klein mogelijk te houden blijkbaar. Cordaro is al weken op den retour na een zeer degelijk seizoensbegin. Waarom laat je dan die Ankersen eens niet starten? Is ambitieus, was vorige week in brugge nog de betere van de slechtste.
Die Lepoint... Meer woorden maak ik er niet aan vuil.

Dalsgaard, tja valt helaas keer op keer door de mand.

Op het persmoment hoor je zo'n Dury dan zeggen; op den duur hadden we 4 aanvallende spelers van voor staan en geen middenveld. Coopman stond in de 2e helft helemaal alleen op de 6... Tja, wie brengt er die mannen in? Komt daar dan nog eens bij dat die 4 aanvallende spelers gewoon van voor stonden de wachten te ze de bal gingen krijgen.

Waar we voor nieuwjaar teerden op automatismen, blijft daar vandaag helemaal niets van over. En dat ligt heus niet alleen aan de afwezigheid van De fauw en Derijck hoor.
De rest van de spelers kan plots niet meer voetballen. Geen enkele goeie pass, geen enkele beweging, geen enkele diepgang.
Dan blijkt hoe beperkt onze kern is. We hebben geen spelers met een actie die niet kan geoefend worden op training.

Op dit moment zie ik het somber in voor de bekerfinale en PO1. Ik ben eerlijk. Ik hoop dat ik fout ben, maar hetgeen de laatste 8 matchen werd getoond. Dat was zeer zeer matig.

Zoals vorige week al gemeld. Het is nu al het 4e jaar op rij dat we dramatisch zijn na die winterstage.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #61 Gepost op: maart 05, 2017, 09:21:59 am »
dalsgaard.. das telkens miserie op rechts, positie... zijn man uit het oog..
momenteel met deze ploeg naar voorbeeld het Mechelen van gisteren in een kolkend stadion en je krijgt opnieuw een pandoering
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2017, 09:26:14 am door Soulscream »

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #62 Gepost op: maart 05, 2017, 10:25:54 am »
Die Gueye moet toch ook gewoon altijd starten? Per se met Lepoint willen starten. Triestig. En Cordaro jah, dat is op dit moment gewoon te zwak.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #63 Gepost op: maart 05, 2017, 10:26:30 am »
Zou het gewoon niet de vermoeidheid zijn? Misschien kunnen we met deze spelers maar een half seizoen op niveau spelen. De grotere ploegen hebben nu eenmaal spelers en brede kern, zodat ze een gans seizoen (op een uitondering na) op hetzelfde niveau kunnen meedraaien.
Ik vrees dat PO1 een vergiftigd geschenk is.
En de beker : Hopen op een Oostende in een off day en wij met een portie geluk, zoals gisteren bijvoorbeeld.

Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #64 Gepost op: maart 05, 2017, 10:36:15 am »
Man man man, hoe ze er in geslaagd zijn om een nog mindere versie van lepoint ( de lepoint van dit seizoen) te vinden is mij nog altijd een raadsel. Heeft die Hollander nu met al de speeltijd die hij al gekregen heeft al 1 deftige pas gegeven , speelt op de tien!!!  Dat dit niets gaat worden kon je al zien na 1 helft tegen gent. 
Nu je kan bij ons duidelijk zien dat als de automatisme wegvallen  wij een heel middelmatige ploeg zijn.
Hopelijk keert derijck vlug terug zou toch al heel wat schelen volgens mij.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #65 Gepost op: maart 05, 2017, 10:37:22 am »
Ik ben blij dat het hier bij de meeste begint te dagen: Dalsgaard is een aanfluiting voor dit team. Wat mij betreft vanaf nu Baudry op rechts, of eender wie. Maar 'ons armatuurke van TAL' heeft echt afgedaan. Zijn start vorig seizoen was (dankzij zijn goals) veelbelovend, maar dat is geen rechtsback. Hoogstens een matige rechtsmidden.
Verder mag Gueye altijd starten voor mij, bij voorkeur op de plek van Lepoint.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #66 Gepost op: maart 05, 2017, 10:44:57 am »
Zou het gewoon niet de vermoeidheid zijn? Misschien kunnen we met deze spelers maar een half seizoen op niveau spelen. De grotere ploegen hebben nu eenmaal spelers en brede kern, zodat ze een gans seizoen (op een uitondering na) op hetzelfde niveau kunnen meedraaien.
Ik vrees dat PO1 een vergiftigd geschenk is.
En de beker : Hopen op een Oostende in een off day en wij met een portie geluk, zoals gisteren bijvoorbeeld.

Inderdaad, het voetbal dat we in de eerste ronde brachten, met een goede organisatie, de tegenstander niet in hun spel laten komen, alle gaten toelopen en de tegenstander geen kansen geven, vraagt veel energie en een goede fysiek en het was te verwachten we dat geen vol seizoen zouden aankunnen en de weerbots ervan zouden krijgen.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #67 Gepost op: maart 05, 2017, 11:04:55 am »
Dramatisch, dat is wat je kan zeggen over gisteren. Wat die Dalsgaard daar staat te doen, wel dat doet pijn aan de ogen. Ik overdrijf volgens mij niet als ik zeg dat dit de slechtste rechtsback is die momenteel in de basis van een eerste klasse ploeg staat. Zoiets kan toch niet zeg. Positioneel heb ik dat nog nooit gezien.

Wat stond Lepoint daar gisteren weer in die ploeg te doen. Gueye moet ALTIJD starten. En als je dan natuurlijk 60 minuten van de wedstrijd zonder middenveld speelt dan krijg je inderdaad dit spel. Hallucinant en dat lag heus niet alleen aan de spelers. Dury mag deze ook op zijn klak schrijven hoor. Wanneer gaat Franky eens leren om spelers op hun positie te zetten en niet constant te schuiven.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #68 Gepost op: maart 05, 2017, 11:24:47 am »
Dramatisch, dat is wat je kan zeggen over gisteren. Wat die Dalsgaard daar staat te doen, wel dat doet pijn aan de ogen. Ik overdrijf volgens mij niet als ik zeg dat dit de slechtste rechtsback is die momenteel in de basis van een eerste klasse ploeg staat. Zoiets kan toch niet zeg. Positioneel heb ik dat nog nooit gezien.

Wat stond Lepoint daar gisteren weer in die ploeg te doen. Gueye moet ALTIJD starten. En als je dan natuurlijk 60 minuten van de wedstrijd zonder middenveld speelt dan krijg je inderdaad dit spel. Hallucinant en dat lag heus niet alleen aan de spelers. Dury mag deze ook op zijn klak schrijven hoor. Wanneer gaat Franky eens leren om spelers op hun positie te zetten en niet constant te schuiven.

Als een Leye, Lepoint, Kaya al weken minder presteren en toch blijven staan, stel ik mij toch vragen wat een rol speelt bij de selectie. Draw is niet het probleem maar opnieuw een kans gemist om nieuwkomers ritme op te laten doen. Voor mij is de code dury gekraakt en kom nu weer niet af met de argumentatie wat hij allemaal gepresteerd heeft.
Dury en niemand anders is verantwoordelijk voor de malaise van de laatste weken. Met dit spelersmateriaal mogen we terecht meer verwachten.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #69 Gepost op: maart 05, 2017, 11:43:32 am »
Dramatisch, dat is wat je kan zeggen over gisteren. Wat die Dalsgaard daar staat te doen, wel dat doet pijn aan de ogen. Ik overdrijf volgens mij niet als ik zeg dat dit de slechtste rechtsback is die momenteel in de basis van een eerste klasse ploeg staat. Zoiets kan toch niet zeg. Positioneel heb ik dat nog nooit gezien.

Wat stond Lepoint daar gisteren weer in die ploeg te doen. Gueye moet ALTIJD starten. En als je dan natuurlijk 60 minuten van de wedstrijd zonder middenveld speelt dan krijg je inderdaad dit spel. Hallucinant en dat lag heus niet alleen aan de spelers. Dury mag deze ook op zijn klak schrijven hoor. Wanneer gaat Franky eens leren om spelers op hun positie te zetten en niet constant te schuiven.

Als een Leye, Lepoint, Kaya al weken minder presteren en toch blijven staan, stel ik mij toch vragen wat een rol speelt bij de selectie. Draw is niet het probleem maar opnieuw een kans gemist om nieuwkomers ritme op te laten doen. Voor mij is de code dury gekraakt en kom nu weer niet af met de argumentatie wat hij allemaal gepresteerd heeft.
Dury en niemand anders is verantwoordelijk voor de malaise van de laatste weken. Met dit spelersmateriaal mogen we terecht meer verwachten.

Ik vind het reeds een hele prestatie dat ge met deze spelers waarvan de meesten 0,0 euro hebben gekost nog altijd op de derde plaats staan en ploegen als Standard, Gent en Genk achter U kunt houden, dus mij gaat ge over Dury niet horen klagen. Dat we geen topploeg hebben weten we, met de overschot van andere ploegen kunt ge geen topploeg maken. Ik moet nog altijd zien of de wintertransfers een versterking betekenen voor de ploeg? Van het ogenblik dat we enkele basisspelers moeten vervangen krijgen we problemen, valt de organisatie weg en zijn we een doodgewone ploeg.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #70 Gepost op: maart 05, 2017, 11:50:30 am »
Op den duur zou je beginnen denken dat er andere dingen spelen.
Dit was het zwakste wat ik dit seizoen zag.
Niemand was goed, invallers ook niet. Neen, ook  Gueye niet. Muhren rampzalig, aan Dury zijn houding te zien heeft die afgedaan, net als Bala.
Die wil te veel show verkopen.

Wisselt dan nog de ene lantaarnpaal voor de andere (Lepoint->Muhren) Terwijl je vinnigheid mist.
Ankersen???
Tijd om Kaya, Leye,... wakker te schudden!!!

Enige "positieve" wat ik zag, Coopman durft Leye op zijn fouten wijzen!  Dat is de eerste die ik dat zie doen in 5 jaar. Ik dacht dat Mbaye hem weer een klap ging verkopen

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #71 Gepost op: maart 05, 2017, 11:55:06 am »
Kritiek op Leye geven mag voor sommigen niet maar wat was zijn meerwaarde gisteren? Om positief te blijven: Sammy en hamalainen vond ik goed spelen.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #72 Gepost op: maart 05, 2017, 12:16:19 pm »
op einde van het seizoen zullen van de nieuwkomers gueye kwijt zijn, maar met muhren zitten we nog een paar jaar

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #73 Gepost op: maart 05, 2017, 12:55:40 pm »
Ik ga er zelfs geen woorden aan vuil maken.
Om je ogen uit te krabben is het.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2017, 12:58:05 pm door balboa »

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #74 Gepost op: maart 05, 2017, 01:10:54 pm »
Een verdediging met dalsgaard, baudry en Severin is gewoon niet sterk genoeg. Die dalsgaard, wat was dat weer met zijn positiespel gisteren  ::). Natuurlijk geef je veel kansen weg als je op de rechterkant iedere keer staat te zwemmen.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #75 Gepost op: maart 05, 2017, 01:11:28 pm »
Ik ga er zelfs geen woorden aan vuil maken.
Om je ogen uit te krabben is het.
Ik sluit me hier(jammergenoeg)bij aan.
Wat was de betekenis/achterliggende gedachte van "gevangen in eigen vak" trouwens?

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #76 Gepost op: maart 05, 2017, 01:21:09 pm »
Ik ga er zelfs geen woorden aan vuil maken.
Om je ogen uit te krabben is het.
Ik sluit me hier(jammergenoeg)bij aan.
Wat was de betekenis/achterliggende gedachte van "gevangen in eigen vak" trouwens?
Beschamende repressie en nutteloze stadionverboden.
Emotie bij het vieren van een doelpunt wordt tegenwoordig bestraft met 3maand en 300? boete.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2017, 01:23:22 pm door essevee5381 »
South Lane Crew.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #77 Gepost op: maart 05, 2017, 01:30:23 pm »
Ik ga er zelfs geen woorden aan vuil maken.
Om je ogen uit te krabben is het.
Ik sluit me hier(jammergenoeg)bij aan.
Wat was de betekenis/achterliggende gedachte van "gevangen in eigen vak" trouwens?
Beschamende repressie en nutteloze stadionverboden.
Emotie bij het vieren van een doelpunt wordt tegenwoordig bestraft met 3maand en 300? boete.


Gewone vraag: wat verstaan jullie dan onder 'emotie bij het vieren van een doelpunt'? Kbedoel als wij scoren sta ik te springen en te juichen, daarvoor heb ik nog nooit 3 maand gekregen...

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #78 Gepost op: maart 05, 2017, 01:39:30 pm »
Ik ga er zelfs geen woorden aan vuil maken.
Om je ogen uit te krabben is het.
Ik sluit me hier(jammergenoeg)bij aan.
Wat was de betekenis/achterliggende gedachte van "gevangen in eigen vak" trouwens?
Beschamende repressie en nutteloze stadionverboden.
Emotie bij het vieren van een doelpunt wordt tegenwoordig bestraft met 3maand en 300? boete.


Gewone vraag: wat verstaan jullie dan onder 'emotie bij het vieren van een doelpunt'? Kbedoel als wij scoren sta ik te springen en te juichen, daarvoor heb ik nog nooit 3 maand gekregen...
Klopt, maar bij het vieren van een doelpunt kan wel al eens wat bier vliegen. Zeker bij het beslissend doelpunt thuis tegen RSCA. Correct? Nee... Maar om daarvoor direct een pv op te maken.. Trouwens eens benieuwd of alle biergooiers van gisteren ook een pv zullen krijgen.. Vrees er een beetje voor, die hebben geen "SLC vestje" aan..
Wedstrijd op Charleroi, vieren van het doelpunt, enkelen klauteren in het hek om te vieren samen met spelers.. 2 weken erna mogen die hun pass gaan afgeven. Correct? Terug nee.. Maar dan moeten ze die 30 man van Charleroi die na de wedstrijd in de hekkens hangen ook een pv'tje sturen. Maar helaas... Die staan er iedere week opnieuw.
Vele stadionverboden zijn terecht. Maar vele discussies en onnodige incidenten + boetes en pv's kunnen vermeden worden moesten onze vrienden van de Mira eens wat meer de geest van 'voetbalemotie' in het leven zou roepen.
Maarja, uit hun mond klinkt volmondig 'SLC is het probleem'.
South Lane Crew.

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Speeldag 29: 04/03/2017 20:00u : Essevee - KVC Westerlo
« Reactie #79 Gepost op: maart 05, 2017, 03:00:27 pm »
Kan je als coach blijven zeggen : "kijk, we staat op de 3e plaats".  Ik vind het jammer dat hij zo vast houd aan zijn "systeem".  Ik heb zo het gevoel dat Dury geen ander systeem durft te spelen.  Ook al is dit een goede trainer, je moet toch altijd een paar systemen intrainen.  En wie louter wil oordelen op hetgeen Zulte-Waregem gisteren heeft getoond : wie kan dit nog goed vinden ?

Wie kan mij eens zeggen welke oorzaken aan de basis kunnen (zouden) liggen ??

Dury ?  Vond ik zeeeer gelaten langs de zijkant !  Waar is de politieman Dury naartoe ?  Sommige spelers zouden mijns inziens zeer raar opkijken, maar hij haalde met zijn strengheid wel resultaten.

De spelers ?  Ik lees hier dat Cordaro niet goed genoeg is, maar scoorde toch een fraai doelpunt.  Leye ?  Iedereen heeft daar zo zijn idee over, daar laat ik het bij.  Oordelen moet je doen met wat je ziet, niet met het verleden.  Moet je Baudry en Lepoint laten starten, wetende dat ze terugkomen uit blessure en dat was duidelijk te zien.

Zoals reeds eerder gezegd : als ze dit op de mat brengen tegen Oostende, zal het mijns inziens een plastieken bekertje zijn dat ze meenemen in de bus richting Waregem ....

Waar blijft het goed voetballende Essevee van in de heenronde ?