Auteur Topic: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee  (gelezen 15588 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: april 24, 2017, 10:13:07 am »
Panikeurs zeg. Je ziet nu eenmaal duidelijk dat de motivatie niet zo groot meer is gezien we (sportief) toch niets beter kunnen halen in deze POI. De club moet ondertussen geen winstpremies betalen...

Omtrent de opstelling: we zien ook niet wat er gebeurt op training h?. De keuzes van Dury zijn soms ondoorgrondelijk. Nu dat Defauw en Bossut op terugkeren staan, vermoed ik ook dat een overwinning dichter komt voor Essevee. Die 2 sleutelspelers, missen we toch.

Wat betreft volgend seizoen: heb vertrouwen in de leiding van de club. Er zullen wel doordachte transfers gebeuren. Wie had in het begin van dit seizoen gedacht dat we herfstkampioen, 3e in de reguliere competitie en bekerwinnaar gingen worden met deze kern? NIEMAND.

Ik vermoed dat we dinsdag volop voor de overwinning gaan (Dury vs Hein, de vertroebelde relatie tussen Gent en Waregem ?n we toch 1 thuismatch moeten winnen om ons gezicht te redden en we niet willen wachten tot Oostende of Charleroi op bezoek komen).

Dat eventjes heel normaal vinden en vooral niet met lof strooien, als het kan. Ook veel te veel nuance in je post.

Het is perfect mogelijk voor een topsporter om zich 100% op te laden voor een volledig overbodige wedstrijd in Charleroi nadat de hoofdprijs al gewonnen is en je moet maken dat je vooral niet te veel punten pakt want anders speel je die hoofdprijs kwijt.

Ik herhaal, gisteren was (heel) slecht, maar was de eerste niet genietbare wedstrijd deze play-offs. Uiteraard, zoals je zegt, geen enkele reden om te panikeren. Een fantastisch seizoen en het volgende zullen we er ook wel staan.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: april 24, 2017, 10:32:18 am »
Wat me eigenlijk misschien nog het meeste stoort is het feit dat je die po1 aanvat met de gedachte we mogen niet 2e worden.
Perfect logisch dat je zo denkt, maar het stoort me.

Want eerlijk 2e ga je nooit worden.

Vorige week werd hier gezegd dat we nog nooit goeie po's speelden. En eigenlijk voor een stuk klopt dat wel hoor. Ons maximum wat we in po1 (in 5deelnames) is 15/30.
Dus zelf als je 15/30 haalt, word je zeker geen tweede. Dus ik vind die instelling compleet fout.

Nogmaals ik snap het allemaal wel, we hebben die prijs binnen he.
Maar gewoon zoveel mogelijk winnen. Sta je de laatste 3 matchen binnen het bereik van een 2e plaats, ja dan kan je het wat laten varen.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: april 24, 2017, 11:08:43 am »
Het niet mogen behalen van de tweede plaats wordt ingeroepen om de slechte prestaties van de ploeg te verdoezelen. Juist of dat we kans maken op die tweede plaats als we voluit spelen.
Speel maar gerust volle bak, de tweede plaats zullen we toch niet behalen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: april 24, 2017, 11:39:11 am »
Wat me eigenlijk misschien nog het meeste stoort is het feit dat je die po1 aanvat met de gedachte we mogen niet 2e worden.
Perfect logisch dat je zo denkt, maar het stoort me.

Want eerlijk 2e ga je nooit worden.

Vorige week werd hier gezegd dat we nog nooit goeie po's speelden. En eigenlijk voor een stuk klopt dat wel hoor. Ons maximum wat we in po1 (in 5deelnames) is 15/30.
Dus zelf als je 15/30 haalt, word je zeker geen tweede. Dus ik vind die instelling compleet fout.

Nogmaals ik snap het allemaal wel, we hebben die prijs binnen he.
Maar gewoon zoveel mogelijk winnen. Sta je de laatste 3 matchen binnen het bereik van een 2e plaats, ja dan kan je het wat laten varen.

Ja want zo logisch is deze sport wel. Neen, dat is iets te makkelijk. Waarom zouden wij in godsnaam niet 2e kunnen worden? Met iets meer geluk winnen we van Anderlecht en dan ben je vertrokken. Tegen Club Brugge, idem. Tegen Oostende hebben we al meermaals bewezen te kunnen winnen, thuis of uit.

En ja, ik zie ook de beperkingen van dit team (creativiteit, snelheid, flanken...) maar je wordt niet 3e en je wint niet de Beker als je geen goed team hebt, punt. Elk team heeft beperkingen, zie Club Brugge momenteel, dat is los zand.

Neen, het is gewoon volledig absurd en compleet onmogelijk om als topsporter (en trainer/manager/bestuur) goede, of normale, play-offs te spelen wetende dat je het eigenlijk niet goed mag doen. We vinden het allemaal niet zo erg want we hebben al de Beker gewonnen, maar in se is dat pure competitievervalsing (een ploeg die niet tot het uiterste k?n/m?g gaan). We werden overigens niet zo lang geleden kampioen, ware het niet voor een heel slecht getrapte, afgeweken vrije trap.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: april 24, 2017, 11:44:01 am »
Het niet mogen behalen van de tweede plaats wordt ingeroepen om de slechte prestaties van de ploeg te verdoezelen. Juist of dat we kans maken op die tweede plaats als we voluit spelen.
Speel maar gerust volle bak, de tweede plaats zullen we toch niet behalen.

Het is net het omgekeerde.

Het proberen minimaliseren van dat gegeven (niet 2e m?gen worden, wat gewoon perfect mogelijk was geweest), gewoon om negatief te kunnen doen, is redelijk bizar (als supporter).

En die "slechte prestaties" waar je het over hebt, volgen wij eigenlijk dezelfde ploeg?

Eerst eventjes de beker winnen en dan in volledig overbodige play-offs leuke, goede wedstrijden spelen tegen Anderlecht en Club Brugge, iets minder tegen Oostende en zwak op Charleroi. Slechte prestaties.  ;D

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: april 24, 2017, 02:14:00 pm »
Het niet mogen behalen van de tweede plaats wordt ingeroepen om de slechte prestaties van de ploeg te verdoezelen. Juist of dat we kans maken op die tweede plaats als we voluit spelen.
Speel maar gerust volle bak, de tweede plaats zullen we toch niet behalen.

Een slecht resultaat is niet hetzelfde als een slechte prestatie Isidoor !
De eerste drie matchen waren goed behalve het resultaat. Op Charleroi was het slecht van beide kanten.
Spijtig genoeg volgen er nog verplaatsingen naar de top 3 waardoor de rest van de matchen er niet veel meer toe doet. Alleen morgen zie ik ze er nog voor gaan maar of dat zal volstaan ?

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: april 24, 2017, 02:32:35 pm »
Ga er maar van uit dat we verliezen in Brugge en Brussel. Over de match in Gent durf ik geen uitspraken te doen.

Rest er nog onze 3 overige thuismatchen: Gent, Oostende en Charleroi. Van die laatste 2 mogen we er geen van verliezen of we worden zelfs niet 4e. Om maar 3e te kunnen worden/blijven zal 7/9 thuis mo?ten...


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: april 24, 2017, 04:55:39 pm »
Ga er maar van uit dat we verliezen in Brugge en Brussel. Over de match in Gent durf ik geen uitspraken te doen.

Rest er nog onze 3 overige thuismatchen: Gent, Oostende en Charleroi. Van die laatste 2 mogen we er geen van verliezen of we worden zelfs niet 4e. Om maar 3e te kunnen worden/blijven zal 7/9 thuis mo?ten...
Het heeft spijtig genoeg geen enkel belang meer.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: april 24, 2017, 06:20:42 pm »
Ga er maar van uit dat we verliezen in Brugge en Brussel. Over de match in Gent durf ik geen uitspraken te doen.

Rest er nog onze 3 overige thuismatchen: Gent, Oostende en Charleroi. Van die laatste 2 mogen we er geen van verliezen of we worden zelfs niet 4e. Om maar 3e te kunnen worden/blijven zal 7/9 thuis mo?ten...
Het heeft spijtig genoeg geen enkel belang meer.
Maar jawel... Derde eindigen is toch veel mooier dan vierde, vijfde of zesde?!
Ze moeten voor de eer en de premies spelen e seg...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: april 24, 2017, 06:54:05 pm »
Ga er maar van uit dat we verliezen in Brugge en Brussel. Over de match in Gent durf ik geen uitspraken te doen.

Rest er nog onze 3 overige thuismatchen: Gent, Oostende en Charleroi. Van die laatste 2 mogen we er geen van verliezen of we worden zelfs niet 4e. Om maar 3e te kunnen worden/blijven zal 7/9 thuis mo?ten...

Het heeft spijtig genoeg geen enkel belang meer.

Maar jawel... Derde eindigen is toch veel mooier dan vierde, vijfde of zesde?!
Ze moeten voor de eer en de premies spelen e seg...

Dus goed genoeg spelen om 3e te worden maar wel maken dat we vooral niet per ongeluk 2e worden. Je begrijpt zelf toch ook wel dat zoiets onmogelijk is. Stel je voor dat je op je werk, of neem nu examens, een 15 moet halen maar zeker geen 16 want dan krijg je een 0. Onmogelijk.

En wat "spelen voor premies" betreft, dat doen ze. Twee goede wedstrijden tegen de twee beste ploegen van het seizoen, ??n degelijke en ??n slechte tegen een even slechte tegenstander die helemaal op het einde scoort.

Benieuwd wat het morgen wordt, hopelijk een (verdiende) overwinning, zou deugd doen.
« Laatst bewerkt op: april 25, 2017, 11:55:34 am door essevee1972 »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: april 24, 2017, 07:53:35 pm »
Ga er maar van uit dat we verliezen in Brugge en Brussel. Over de match in Gent durf ik geen uitspraken te doen.

Rest er nog onze 3 overige thuismatchen: Gent, Oostende en Charleroi. Van die laatste 2 mogen we er geen van verliezen of we worden zelfs niet 4e. Om maar 3e te kunnen worden/blijven zal 7/9 thuis mo?ten...
Het heeft spijtig genoeg geen enkel belang meer.
Maar jawel... Derde eindigen is toch veel mooier dan vierde, vijfde of zesde?!
Ze moeten voor de eer en de premies spelen e seg...
Natuurlijk. Maar normaal moet je die PO's spelen om een Europees ticket te bemachtigen en zou ik vandaag al kapot van de zenuwen moeten zijn om morgen tegen Hein proberen te stunten. Nu valt dat toch weg wat deze PO's toch wel anders maakt. Vorig jaar hadden we de ploeg niet om te wedijveren met de betere teams, nu wel maar is het niet nodig.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: april 25, 2017, 12:28:04 pm »
Ga er maar van uit dat we verliezen in Brugge en Brussel. Over de match in Gent durf ik geen uitspraken te doen.

Rest er nog onze 3 overige thuismatchen: Gent, Oostende en Charleroi. Van die laatste 2 mogen we er geen van verliezen of we worden zelfs niet 4e. Om maar 3e te kunnen worden/blijven zal 7/9 thuis mo?ten...

Het heeft spijtig genoeg geen enkel belang meer.

Maar jawel... Derde eindigen is toch veel mooier dan vierde, vijfde of zesde?!
Ze moeten voor de eer en de premies spelen e seg...

Dus goed genoeg spelen om 3e te worden maar wel maken dat we vooral niet per ongeluk 2e worden. Je begrijpt zelf toch ook wel dat zoiets onmogelijk is. Stel je voor dat je op je werk, of neem nu examens, een 15 moet halen maar zeker geen 16 want dan krijg je een 0. Onmogelijk.

En wat "spelen voor premies" betreft, dat doen ze. Twee goede wedstrijden tegen de twee beste ploegen van het seizoen, ??n degelijke en ??n slechte tegen een even slechte tegenstander die helemaal op het einde scoort.

Benieuwd wat het morgen wordt, hopelijk een (verdiende) overwinning, zou deugd doen.

Met dat verschil dat je gradueel kan blijven stijgen en dalen. Vergelijk het met een spelletje 21'en.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: april 25, 2017, 01:07:10 pm »
Als je op minuut 88 tegen de paal schot om een punt te krijgen(verdienen) tegen Anderlecht, als je in minuut 90 alsnog 2 (imo verdiende punten) laat liggen tegen KVO, als je, buiten 20 minuten, de betere bent tegen Club Brugge,amper 3 kansen weggeeft en 2-0 voorstond, als je een punt verliest in de 90ste minuut op verplaatsing tegen Chalala dan lach ik met mensen die zeggen'Essevee is met vakantie' of ' ze kunnen niet mee', wat een onzin.  Voor hetzelfde geld doen wij nog mee voor de titel,Chalala had iets meer drang,Anderlecht was de eerste helft beter, KVO had ook een minuut of 20 dat ze beter waren en Club Brugge komt in de match omdat wij te veel naar achteren zakken. 
Ik wil maar zeggen, kijk eens naar de prestaties en niet naar de punten die wij nu krijgen, we kregen geen loon naar werken, ik denk dat we vandaag wel winnen(en Gent kocht in, niet alleen om PO1 te halen, zij wilden minsten plaats 2,ze hadden het geld, ik zie niet in wat zij daarmee verkeerd doen, over het systeem 'wintertransfers' daar ben ik ook niet voor te vinden).

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: april 25, 2017, 01:20:37 pm »
Ga er maar van uit dat we verliezen in Brugge en Brussel. Over de match in Gent durf ik geen uitspraken te doen.

Rest er nog onze 3 overige thuismatchen: Gent, Oostende en Charleroi. Van die laatste 2 mogen we er geen van verliezen of we worden zelfs niet 4e. Om maar 3e te kunnen worden/blijven zal 7/9 thuis mo?ten...

Het heeft spijtig genoeg geen enkel belang meer.

Maar jawel... Derde eindigen is toch veel mooier dan vierde, vijfde of zesde?!
Ze moeten voor de eer en de premies spelen e seg...

Dus goed genoeg spelen om 3e te worden maar wel maken dat we vooral niet per ongeluk 2e worden. Je begrijpt zelf toch ook wel dat zoiets onmogelijk is. Stel je voor dat je op je werk, of neem nu examens, een 15 moet halen maar zeker geen 16 want dan krijg je een 0. Onmogelijk.

En wat "spelen voor premies" betreft, dat doen ze. Twee goede wedstrijden tegen de twee beste ploegen van het seizoen, ??n degelijke en ??n slechte tegen een even slechte tegenstander die helemaal op het einde scoort.

Benieuwd wat het morgen wordt, hopelijk een (verdiende) overwinning, zou deugd doen.

Met dat verschil dat je gradueel kan blijven stijgen en dalen. Vergelijk het met een spelletje 21'en.

Dat is het nu net. Voetbal werkt zo niet. Je kan het niet vergelijken met een spelletje 21en.

In (top)sport wil je winnen, maar wij zitten in een situatie waar we het niet m?gen goed doen, wat te gek voor woorden is en ronduit onmogelijk om naar toe te werken en naartoe te leven.

Niettemin kregen we al mooi voetbal te zien tegen oa Anderlecht en Club Brugge. Maar laten we klagen, ja, dat is blijkbaar leuker.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: april 28, 2017, 02:09:29 pm »
Ga er maar van uit dat we verliezen in Brugge en Brussel. Over de match in Gent durf ik geen uitspraken te doen.

Rest er nog onze 3 overige thuismatchen: Gent, Oostende en Charleroi. Van die laatste 2 mogen we er geen van verliezen of we worden zelfs niet 4e. Om maar 3e te kunnen worden/blijven zal 7/9 thuis mo?ten...

Het heeft spijtig genoeg geen enkel belang meer.

Maar jawel... Derde eindigen is toch veel mooier dan vierde, vijfde of zesde?!
Ze moeten voor de eer en de premies spelen e seg...

Dus goed genoeg spelen om 3e te worden maar wel maken dat we vooral niet per ongeluk 2e worden. Je begrijpt zelf toch ook wel dat zoiets onmogelijk is. Stel je voor dat je op je werk, of neem nu examens, een 15 moet halen maar zeker geen 16 want dan krijg je een 0. Onmogelijk.

En wat "spelen voor premies" betreft, dat doen ze. Twee goede wedstrijden tegen de twee beste ploegen van het seizoen, ??n degelijke en ??n slechte tegen een even slechte tegenstander die helemaal op het einde scoort.

Benieuwd wat het morgen wordt, hopelijk een (verdiende) overwinning, zou deugd doen.

Met dat verschil dat je gradueel kan blijven stijgen en dalen. Vergelijk het met een spelletje 21'en.

Dat is het nu net. Voetbal werkt zo niet. Je kan het niet vergelijken met een spelletje 21en.

In (top)sport wil je winnen, maar wij zitten in een situatie waar we het niet m?gen goed doen, wat te gek voor woorden is en ronduit onmogelijk om naar toe te werken en naartoe te leven.

Niettemin kregen we al mooi voetbal te zien tegen oa Anderlecht en Club Brugge. Maar laten we klagen, ja, dat is blijkbaar leuker.

Zever toch niet. We mochten natuurlijk winnen tegen Gent. Alsof er nog enigszins een kans was op de 2e plaats voor aanvang van die match. Je zoekt gewoon excuses, excuses die trouwens niet nodig zijn want de enige reden waarom we nog niet gewonnen hebben is het dramatische aanvallende departement tegenwoordig. Te traag en niet scherp genoeg voor doel, zo simpel is het. Voetballend kan je dat moeilijk oplossen, dat is gewoon een gebrek aan kwaliteit.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: april 28, 2017, 02:47:38 pm »
Zever toch niet. We mochten natuurlijk winnen tegen Gent. Alsof er nog enigszins een kans was op de 2e plaats voor aanvang van die match. Je zoekt gewoon excuses, excuses die trouwens niet nodig zijn want de enige reden waarom we nog niet gewonnen hebben is het dramatische aanvallende departement tegenwoordig. Te traag en niet scherp genoeg voor doel, zo simpel is het. Voetballend kan je dat moeilijk oplossen, dat is gewoon een gebrek aan kwaliteit.

Laat ons zeggen dat Charleroi het geluk kent in deze play-offs dat wij missen. Zij staan op welgeteld 3 punten van de 2e plaats en spelen straks op Oostende en dan thuis tegen Club Brugge. Die 2e plaats is, uiteraard, mogelijk en dat was voor ons ook het geval.

Helemaal akkoord wat betreft dat gebrek aan kwaliteit overigens, daarom is het des te indrukwekkender wat we verwezenlijken. Helemaal niet het kneusje van PO1 aangezien we nogal wat pech kennen (en goed voetbal zien was toch het belangrijkste, nee?) maar meer dan behoorlijk spelen. Of zijn we hier scorebordsupporters misschien?

Ik blijf erbij: onmogelijk om je op te laden voor zo'n reeks wedstrijden aangezien je het niet (te) goed m?g doen. Spelen we nog mee voor de prijzen dan geloof ik bijvoorbeeld niet dat we tegen Club Brugge die 2-0 voorsprong zo makkelijk weg geven. Nu heb je echter in je achterhoofd: vooral niet 2e worden, vooral niet over Club Brugge springen, vooral niet winnen...

Online Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: april 28, 2017, 03:11:17 pm »
Dat je nu geen volle gas mag geven, omdat het risico daar is om 2de te worden, is dikke zever.
In deze fase van play-offs 1 mag je perfect 2de worden.

Als je op speeldag 8 nog 2de staat, dan kan je 3 wedstrijden je B-elftal opstellen zodat je niet wint.