Auteur Topic: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee  (gelezen 15589 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #40 Gepost op: april 23, 2017, 11:21:31 am »
Iemand zegt hier dat we wel goede kunnen wedstrijden spelen, maar de balans is wel 2 op 12. Wat ben je daarmee ?
Wie gaat er scoren tegen Gent ?
Wat de wintertransfers betreft : Het zouden spelers moeten zijn die direct inzetbaar zijn. Nou ...
En als ze nu nog altijd niet goed genoeg zijn, dan zijn het slechte spelers, zo simpel is dat allemaal.

Het is algemeen bekend dat Dury weinig kansen geeft aan nieuwkomers.
Aleja meestal spelen ze de eerste match om daarna in de anonimiteit te verdwijnen.
Neem nu zo'n Kalu bij Gent, mocht die hier gezeten hebben had hij ook bijlange zoveel speelminuten niet hoor. Ben ik 100% zeker van.
Bullshit.
Wij geven dan ook geen 1milj. voor zo'n Kalu ook h?.Die andere (winter)transfers die in Gent niet spelen vallen u wss minder op h? ::)
Toegegeven,gisteren wast gene vetten,maar dan om alles en iedereen af te maken vind ik een brug te ver.Wat je hier allemaal leest zeg...en dat gaat niet enkel over uw post h?.
Hopelijk dinsdag op de bek tegen kwek om het grote gelijk van sommigen overeind te houden.
Wat een rotseizoen...
« Laatst bewerkt op: april 23, 2017, 11:46:17 am door fozie »

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #41 Gepost op: april 23, 2017, 11:34:14 am »
Ook zo een speler als Marrone, hoe kan die nu vertrouwen krijgen, door zo af en toe eens mogen in te vallen. Laat die toch in de ploeg staan van in het begin. Je zal zien dat zo een speler zal groeien en op den duur een sterke vaste waarde wordt en zo ook misschien met enkele andere nieuwe spelers.
Wat weten we nu van Marrone ? Niets.
Deze PO1 is een perfecte voorbereiding op het nieuwe seizoen met Europees voetbal. Helaas spelen we hier met een ploeg die er al stond van in het begin van het seizoen.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #42 Gepost op: april 23, 2017, 11:50:36 am »
Als je wat onderligt en je aanvallende kwartet bestaat op dat moment uit Leye - Gueye - Lepoint - Lerager. Hoe verwacht je dan de verdediging van Charleroi pijn te doen?? 0,0 snelheid... Kan je het die spelers verwijten? Neen, snelheid is bij iedereen wat het is, en al zeker Lerager die totaal niet op zijn plek staat daar.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #43 Gepost op: april 23, 2017, 12:26:00 pm »
Dat excuus "niet klaar zijn" snap ik niet.
Die jongens trainen iedere dag aan dezelfde intensiteit als de rest.  Als je ze 3 maanden niet laat spelen, zelf niet met beloften, dan snap k het wel dat ze niet klaar zijn, tis dan verdomme u eigen fout.
Zei (Dury) voor de PO's dat hij meer minuten zou geven aan Bala, Severin,.... Nog niet veel van gezien.
En zegt ook dat ze nu minuten nodig hebben. Maar hoe moet die gasten nu ritme opdoen als je ze in de tribune zet? of 90min op de bank.
Hoe moeten die zich ook voelen als ze daar Kaya, Lepoint en Leye zien klungelen. Die mogen nog zo goed hun best doen of ze willen.
Het moeten niet allemaal Coopmannen zijn die zeggen dat ze het niet erg vinden als ze niet spelen.

Het kan 2 dingen betekenen: 1 Dury doet zaken met spelersmakelaars, dat gerucht doet soms de ronde, en we weten in tijde van Bico dat Dury dat wel doet.
2 Die jongens zullen het mss na 2x nog niet begrepen hebben en dat steekt Dury geen tijd er meer in.

Ik ga onze coach niet afbreken, maar het zijn vaststellingen. Er zijn zo al veel spelers verdwenen hoor.

Zonder die oefenmatch tegen Willem II had Dury was ook de carri?re van Berrier verkloot


Dury kan een organisatie neerzetten, aanvallend vind ik het minder.

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #44 Gepost op: april 23, 2017, 01:01:05 pm »
Waarom Coopman nog opstellen volgend jaar zit die toch in Brugge. beter andere spelers een kans geven met zicht op Europees voetbal.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #45 Gepost op: april 23, 2017, 01:21:19 pm »
Waarom Coopman nog opstellen volgend jaar zit die toch in Brugge. beter andere spelers een kans geven met zicht op Europees voetbal.

Ik dacht dat we in volle onderhandeling waren om 'm te kopen of nog een jaartje te huren.
Dus dan is het niet slim 'm niet meer op te stellen h? ...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #46 Gepost op: april 23, 2017, 01:31:03 pm »
Het was een barslechte match. Eerste helft (buiten de eerste minuten) waren we baas maar buiten een pak corners en een onzekere Charleroikeeper weinig kansen. Tweede helft het verwachte scenario, 1 goede kans en daarna beginnen speculeren op een 0-0. Zoals Derijck zei na de match : als je de bal niet kan in de ploeg houden kom je in de problemen. De enige spelers die dat wel nog af en toe konden of het overzicht bewaarden werden dan nog vervangen.
Is natuurlijk het risico in PO1 waar we samen met Charleroi en in mindere mate Oostende de mindere zijn en waar bij een pak spelers duidelijk het vat (of de goesting) af is.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #47 Gepost op: april 23, 2017, 01:38:51 pm »
Dikke Hein mag geen kampioen worden. Ben eens benieuwd of de spelers er alles gaan aan doen om dat te verhinderen.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #48 Gepost op: april 23, 2017, 01:44:39 pm »
Waarom Coopman nog opstellen volgend jaar zit die toch in Brugge. beter andere spelers een kans geven met zicht op Europees voetbal.

Ik dacht dat we in volle onderhandeling waren om 'm te kopen of nog een jaartje te huren.
Dus dan is het niet slim 'm niet meer op te stellen h? ...
Ik denk dat Essevee ook graag Marrone nog langer wil huren. Juventus zal toch ook niet graag zien dat hij op de bank blijft ten voordele van een Lepoint.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #49 Gepost op: april 23, 2017, 01:53:43 pm »
Waarom Coopman nog opstellen volgend jaar zit die toch in Brugge. beter andere spelers een kans geven met zicht op Europees voetbal.

Ik dacht dat we in volle onderhandeling waren om 'm te kopen of nog een jaartje te huren.
Dus dan is het niet slim 'm niet meer op te stellen h? ...
Ik denk dat Essevee ook graag Marrone nog langer wil huren. Juventus zal toch ook niet graag zien dat hij op de bank blijft ten voordele van een Lepoint.

Er zal nog veel geschreven worden. Ik zou Marrone ook liever eens een paar matchen zien spelen want hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen. Degelijke speler maar dat tikkeltje meer wat een Meite en Lerager wel hebben zag ik nog niet. Is natuurlijk ook niet evident als je maar af en toe mag depanneren.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #50 Gepost op: april 23, 2017, 02:12:45 pm »
Dikke Hein mag geen kampioen worden. Ben eens benieuwd of de spelers er alles gaan aan doen om dat te verhinderen.
Als Anderlecht vandaag wint hebben ze Essevee niet nodig hoor. Dan spelen we gewoon overbodige PO's.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #51 Gepost op: april 23, 2017, 02:52:02 pm »
Meit? el Lerager spelen met de handrem op, zeker niet gekwetst geraken is de boodschap.

En van mij mag Lepoint gratis vertrekken, als we maar van zijn loon af zijn. Wat een snertmatch speelde die weeral zeg.
Samen met Leye naar den Antwerp, zou dat geen goed idee zijn? Please PDC, doe nog eens zot.

Meit? en Lerager spelen met de handrem op ??? en dan de schuld op Lepoint steken dat we niet goed bezig zijn?? Hoe rijmt ge dat aaneen, ik kan U niet goed volgen.





EDIT: quote gecorrigeerd
De harde duels vermijden is nog wat anders dan niet kunnen voetballen. Alles stokt bij Lepoint.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #52 Gepost op: april 23, 2017, 03:25:46 pm »
Dury zal/moet toch zien dat je met Kaya, Lepoint en Cordaro in de poules van de EL niets tot heel weinig kan doen.
Als je voor Cordaro of Kaya op het einde van het seizoen nog iets kan cashen, dan moet je het niet laten.
Voor Lepoint zal niemand zijn portefeuille open trekken.

Er is eigenlijk nog een 3de mogelijkheid in mijn vorige post.  Namelijk dat hij ze laat staan om te tonen aan het bestuur dat daar zeker iets bij moet.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #53 Gepost op: april 23, 2017, 03:36:17 pm »
Dury zal/moet toch zien dat je met Kaya, Lepoint en Cordaro in de poules van de EL niets tot heel weinig kan doen.
Als je voor Cordaro of Kaya op het einde van het seizoen nog iets kan cashen, dan moet je het niet laten.
Voor Lepoint zal niemand zijn portefeuille open trekken.

Er is eigenlijk nog een 3de mogelijkheid in mijn vorige post.  Namelijk dat hij ze laat staan om te tonen aan het bestuur dat daar zeker iets bij moet.
Kaya heeft volgens mij nog altijd zijn plaats in de basis hoor. Ik persoonlijk zou mijn kern zeker niet uitbouwen voor de EL maar voor de competitie.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #54 Gepost op: april 23, 2017, 03:40:02 pm »
Dury zal/moet toch zien dat je met Kaya, Lepoint en Cordaro in de poules van de EL niets tot heel weinig kan doen.
Als je voor Cordaro of Kaya op het einde van het seizoen nog iets kan cashen, dan moet je het niet laten.
Voor Lepoint zal niemand zijn portefeuille open trekken.

Er is eigenlijk nog een 3de mogelijkheid in mijn vorige post.  Namelijk dat hij ze laat staan om te tonen aan het bestuur dat daar zeker iets bij moet.
Kaya heeft volgens mij nog altijd zijn plaats in de basis hoor. Ik persoonlijk zou mijn kern zeker niet uitbouwen voor de EL maar voor de competitie.
Je moet je versterken om de combinatie aan te kunnen he...  :)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #55 Gepost op: april 23, 2017, 03:45:06 pm »
Dury zal/moet toch zien dat je met Kaya, Lepoint en Cordaro in de poules van de EL niets tot heel weinig kan doen.
Als je voor Cordaro of Kaya op het einde van het seizoen nog iets kan cashen, dan moet je het niet laten.
Voor Lepoint zal niemand zijn portefeuille open trekken.

Er is eigenlijk nog een 3de mogelijkheid in mijn vorige post.  Namelijk dat hij ze laat staan om te tonen aan het bestuur dat daar zeker iets bij moet.
Het is inderdaad allemaal wat raar.  We winnen de beker en Dury zette wat druk op het bestuur en op enkele'dertigers'!  Maar die dertigers spelen iedere match, buiten Cordaro, was het dan enkel Cordaro die niet voldeed volgens Dury? 
Ik kan enkel maar vaststellen dat Dury blij is met hoe Lepoint speelt, anders stelt hij hem toch niet op?  Ik snap het niet, 1. waarom die nieuwe rekruten zo weinig mogen spelen
                         2. waarom een Lepoint de voorkeur krijgt op gelijk wie.
Kaya speelde dit seizoen goed, enkel de laatste 2 maand wat minder(Cordaro juist hetzelfde), is niet te vergelijken met het seizoen van Lepoint(enkel als doublure op de cv speelde hij eens een goede match). 

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #56 Gepost op: april 23, 2017, 09:10:44 pm »
Analyse van dit seizoen zal echt cruciaal zijn met het oog op volgend jaar.
Hoop echt dat men de pijnpunten zal aanpakken, maar daar valt uiteraard voor te vrezen.
Gaan er natuurlijk vanuit gaan dat dit er dit seizoen niets aan de hand was want beker en 3e plaats. Ik hoorde het Dury nog zeggen tijdens het postmatchinterview gisteren. Hoop dat men door die resultaten kan heenkijken.

Vorig jaar al was het absolute noodzaak om Lepoint op de 8 te vervangen. Hebben hier toen meermaals gezegd dat dat kunstje (POI halen met Lepoint op 8 ) geen 2e keer zou lukken.
Dat d?den ze ook. Enfin, ik hoop effectief dat het daardoor was en dat Lerager niet zomaar een aankoopje in de breedte was. Men heeft het geluk gehad dat Lerager enorm is meegeslaan en in de combo met Meit? voor een van de beste middenvelden in Belgi? zorgde.
2e zaak was om niet meer verder te gaan met De Ridder. We moeten daar Kopenhagen dankbaar voor zijn. Want Essevee was dus wel degelijk bereid om daar een inspanning voor te doen. Gel?kkig vroeg Kopenhagen 1,6 miljoen ofzoiets.

Cruciaal wordt nu om Lepoint op de 10 te vervangen. Ben z??r benieuwd of Dury dit wil, maar valt te betwijfelen.
Man man, ik heb ?cht geen zin om daar volgend jaar weer een heel jaar op te moeten kijken.  :P
Ik zei hier eind vorig seizoen bij wijze van boutade dat ik mij geen abo meer ging aanschaffen mocht De Ridder hier dit jaar nog rondlopen, maar Steveke was een feest om naar te kijken in vergelijking met Dury zijne Rambo.
Eigenlijk triestig dat we hier collectief moeten smeken dat er in de zomer zal aangetrokken worden om de nummer 10 positie te versterken.  :P

Vervanger voor Leye moet hier volgend jaar ook al staan.
1. omdat je met Leye Europees niks kan aanvangen
2. omdat die jongen volledig moet ge?ntegreerd zijn om in 2018-2019 al klaar te zijn om een volwaardige 1e spits te zijn.

Voor de rest zal het verlies van Meit? maar voor?l van Lerager veel pijn doen.
En moeten Dalsgaard en Coopman (proberen te) behouden worden.
En natuurlijk hopen op ontbolstering van de Bala's, Ankersens, Madu's,...
« Laatst bewerkt op: april 23, 2017, 09:12:47 pm door balboa »

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #57 Gepost op: april 24, 2017, 12:39:46 am »
Panikeurs zeg. Je ziet nu eenmaal duidelijk dat de motivatie niet zo groot meer is gezien we (sportief) toch niets beter kunnen halen in deze POI. De club moet ondertussen geen winstpremies betalen...

Omtrent de opstelling: we zien ook niet wat er gebeurt op training h?. De keuzes van Dury zijn soms ondoorgrondelijk. Nu dat Defauw en Bossut op terugkeren staan, vermoed ik ook dat een overwinning dichter komt voor Essevee. Die 2 sleutelspelers, missen we toch.

Wat betreft volgend seizoen: heb vertrouwen in de leiding van de club. Er zullen wel doordachte transfers gebeuren. Wie had in het begin van dit seizoen gedacht dat we herfstkampioen, 3e in de reguliere competitie en bekerwinnaar gingen worden met deze kern? NIEMAND.

Ik vermoed dat we dinsdag volop voor de overwinning gaan (Dury vs Hein, de vertroebelde relatie tussen Gent en Waregem ?n we toch 1 thuismatch moeten winnen om ons gezicht te redden en we niet willen wachten tot Oostende of Charleroi op bezoek komen).

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Speeldag 04: 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #58 Gepost op: april 24, 2017, 07:28:46 am »
Via Joost M. Uit Het Laatste Nieuws
24 april 2017

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 04: zaterdag 22/04/2017 18:00u : Charleroi - Essevee
« Reactie #59 Gepost op: april 24, 2017, 09:30:55 am »
Dury zal/moet toch zien dat je met Kaya, Lepoint en Cordaro in de poules van de EL niets tot heel weinig kan doen.
Als je voor Cordaro of Kaya op het einde van het seizoen nog iets kan cashen, dan moet je het niet laten.
Voor Lepoint zal niemand zijn portefeuille open trekken.

Er is eigenlijk nog een 3de mogelijkheid in mijn vorige post.  Namelijk dat hij ze laat staan om te tonen aan het bestuur dat daar zeker iets bij moet.
Kaya heeft volgens mij nog altijd zijn plaats in de basis hoor. Ik persoonlijk zou mijn kern zeker niet uitbouwen voor de EL maar voor de competitie.
Je moet je versterken om de combinatie aan te kunnen he...  :)

Versterken naar Europees voetbal toe wil zeggen diep in de portefeuille tasten, die spelers liggen zo maar niet voor het rapen en ik vraag mij af of essevee daarvoor bereidt is en de risico's wilt nemen? Op de markt van de contractloze spelers gaan we onze gading niet vinden.