Auteur Topic: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent  (gelezen 12351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #20 Gepost op: april 25, 2017, 12:52:43 pm »
Gent moest iets doen tijdens de winter of ze haalden (mogelijks) PO1 niet.
Als het geld voorhanden is, dan kan je alleen maar stellen dat ze goed ingekocht hebben.
Zou ik het ook doen mocht ik dat kunnen, JA!

Vooral hierom ben ik eigenlijk tegen wintertransfers (lees: competitievervalsing)...

Op deze manier krijgen kapitaalkrachtige clubs een enorm groot voordeel tegen clubs pak minder kapitaal. Want die kunnen gericht bijsturen en er wat geld tegenaan gooien als blijkt dat hun vorige transferperiode een flop was.

Veel succes aan AA Gent vanavond!


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #21 Gepost op: april 25, 2017, 01:13:57 pm »
Dury heeft gans december/januari zitten zagen dat hij een speler nodig had met een actie en snelheid.
Hij krijgt Bala en Ankersen, maar geen van beiden krijgt minuten of zelfs een plaats op de bank.

Van Bala te begrijpen, hij is nog jong, had ook amper gespeeld maar Ankersen is 26jaar, ??n van de beste in Zweden, kan op verschillende posities spelen maar haalt de kern niet meer ... .
Er zal daar wel een reden voor zijn. De staff zal volgens mij wel weten wie de basis verdient of niet. Er zijn nog spelers die een beetje uit beeld zijn verdwenen (Naessens, Severin, Marrone, Muhren ...).

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #22 Gepost op: april 25, 2017, 01:20:39 pm »
Eerlijk gezegd, ik begrijp er allemaal geen jota van !

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #23 Gepost op: april 25, 2017, 01:32:06 pm »
ik moet zeggen ik ook minder en minder....... het enige wat ik vanavond echt zou willen zien is een team die kost wat kost die overwinning wil ! net zoals onze coach die dat uitstraalt! want de laatste weken lijkt me de echte driveweg !! aleen al uit fierheid en trots als bekerwinaar wil je dat toch nog es tonen???

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #24 Gepost op: april 25, 2017, 05:38:48 pm »
want de laatste weken lijkt me de echte drive weg !!
Maar neen.
Dat is zo'n verhaaltje dat men in de pers na de match tegen Charleroi heeft opgehangen om toch maar iets te kunnen zeggen en nu een eigen leven gaan leiden is.
En supporters als u pikken dat dan blijkbaar klakkeloos op.

Met de mentaliteit is totaal niks mis.

Eerste 3 matchen waren gewoon goed tot zeer goed, Zulte Waregem zijnde.
Op Oostende het beste.
2e helft tegen Anderlecht zeer goed.
Eerste 30 minuten tegen een doodziek Club ook zeer goed. Ik ben hier na de match afgemaakt omdat ik weer te veeleisend zou geweest zijn. Ik was ontgoocheld omdat we tegen een z??r zwak Club nog totaal onnodig een 2-0 weggaven, terwijl hier andermaal een zeer grote kans voor het grijpen lag om hen helemaal af te maken en supporters blij en met een leuke herinnering naar huis te sturen. (we herinneren ons nog allemaal de 5-2 tegen Brugge in 2013 op die donderdagavond).
Ik zei na de match tegen een bevriende Anderlechtsupporter: "Als jullie volgende week niet met 4-0 winnen tegen die gasten heb je het slecht gedaan." Het werd uiteindelijk 2-0, maar het kon 7-0 geweest zijn.

Dat er op Charleroi niet gewonnen is (ik zeg bewust niet 'verloren' omdat het in se een 0-0 match was), ligt aan een gebrek aan kwaliteit. Das geen verwijt, das een vaststelling.
Je kon voorin de bal te weinig in de ploeg houden, waardoor je als ploeg te veel en te rap onder druk komt te staan ?n je kan niks betekenen op een counter.
Dat is de reden voor puntenverlies, maar niet een gebrek aan inzet ofzo.
Dan moet je hopen dat je ?lle geluk van de wereld hebt dat je eens op een stilstaande fase kan scoren (wat dan ook nog bijna lukte met die vrije trap in de 2e helft, Kaya richting Leye die hard naar doel trapte maar Lerager die er net niet bij kon).

Wat ik maar wil zeggen, dat er 2 op 12 gehaald is, ligt aan de (aanvallende) kwaliteit, of het gebrek daaraan. Maar niet aan de mentaliteit, of drive, of goesting of wat dan ook.

Vanavond zal daar ook weer niks mis mee zijn.
Tegen Gent. Een naam in Belgi?.
Dury vs Vanhaezebrouck.
Ex-club van sommige spelers.
Laatste topmatch thuis.
« Laatst bewerkt op: april 25, 2017, 05:43:28 pm door balboa »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #25 Gepost op: april 25, 2017, 05:48:19 pm »
want de laatste weken lijkt me de echte drive weg !!
Maar neen.
Dat is zo'n verhaaltje dat men in de pers na de match tegen Charleroi heeft opgehangen om toch maar iets te kunnen zeggen en nu een eigen leven gaan leiden is.
En supporters als u pikken dat dan blijkbaar klakkeloos op.

Met de mentaliteit is totaal niks mis.

Eerste 3 matchen waren gewoon goed tot zeer goed, Zulte Waregem zijnde.
Op Oostende het beste.
2e helft tegen Anderlecht zeer goed.
Eerste 30 minuten tegen een doodziek Club ook zeer goed. Ik ben hier na de match afgemaakt omdat ik weer te veeleisend zou geweest zijn. Ik was ontgoocheld omdat we tegen een z??r zwak Club nog totaal onnodig een 2-0 weggaven, terwijl hier andermaal een zeer grote kans voor het grijpen lag om hen helemaal af te maken en supporters blij en met een leuke herinnering naar huis te sturen. (we herinneren ons nog allemaal de 5-2 tegen Brugge in 2013 op die donderdagavond).
Ik zei na de match tegen een bevriende Anderlechtsupporter: "Als jullie volgende week niet met 4-0 winnen tegen die gasten heb je het slecht gedaan." Het werd uiteindelijk 2-0, maar het kon 7-0 geweest zijn.

Dat er op Charleroi niet gewonnen is (ik zeg bewust niet 'verloren' omdat het in se een 0-0 match was), ligt aan een gebrek aan kwaliteit. Das geen verwijt, das een vaststelling.
Je kon voorin de bal te weinig in de ploeg houden, waardoor je als ploeg te veel en te rap onder druk komt te staan ?n je kan niks betekenen op een counter.
Dat is de reden voor puntenverlies, maar niet een gebrek aan inzet ofzo.
Dan moet je hopen dat je ?lle geluk van de wereld hebt dat je eens op een stilstaande fase kan scoren (wat dan ook nog bijna lukte met die vrije trap in de 2e helft, Kaya richting Leye die hard naar doel trapte maar Lerager die er net niet bij kon).

Wat ik maar wil zeggen, dat er 2 op 12 gehaald is, ligt aan de (aanvallende) kwaliteit, of het gebrek daaraan. Maar niet aan de mentaliteit, of drive, of goesting of wat dan ook.

Vanavond zal daar ook weer niks mis mee zijn.
Tegen Gent. Een naam in Belgi?.
Dury vs Vanhaezebrouck.
Ex-club van sommige spelers.
Laatste topmatch thuis.

Ik geef je eens volledig gelijk al wisten de middenvelders op Charleroi ook de bal niet bij te houden.
Ik hoop alvast dat er deze avond strijd te zien is (zal ook nodig zijn).

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #26 Gepost op: april 25, 2017, 06:41:59 pm »
balboa het was mijn eigen bevinding hoor want naar de pers luister ik bitter weinig mvg

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #27 Gepost op: april 25, 2017, 07:53:34 pm »
Steppe, Dalsgaard, Baudry, Derijck, Madu, Lerager, Marrone, Defauw, Leye, Coopman, M?hren...

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #28 Gepost op: april 25, 2017, 07:56:10 pm »
Lepoint en Meit? op de bank. Dury stijgt in mijn achting.

Offline woopser

  • Leden
  • Berichten: 666
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #29 Gepost op: april 25, 2017, 07:57:50 pm »
En dan vermoed ik zo:

                     Steppe
         defauw derijck baudry
dalsgaard                            madu
                marrone  lerager
coopman                            leye
                     muhren

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #30 Gepost op: april 25, 2017, 10:22:22 pm »
Bedankt Mbaye.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #31 Gepost op: april 25, 2017, 10:24:08 pm »
Om stenen kloten van te krijgen van sommige op dat veld.
Madu, wat was dat, Leye, Baudry,..
Passes, afwerking,.. zo kunt ge 3 dagen voetballen en nog geen goal maken. Hoe ist mogelijk, als dik betaalde profvoetballer  >:(

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #32 Gepost op: april 25, 2017, 10:31:24 pm »
En die opstelling waarmee we starten. Getuigt van weinig ambitie. Maarja we hebben de beker gewonnen he

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.675
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #33 Gepost op: april 25, 2017, 10:35:44 pm »
Echt niet leuk,en eerste helft was echt zwak,snap niet dat je zo'n eerste helft speelt. 
Dit doet pijn en ik hoop dat dit geen sporen achterlaat.
De knop omdraaien zeker?  Nog 5matchen,hoop toch dat we de twee resterende thuismatchen kunnen winnen!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #34 Gepost op: april 25, 2017, 11:12:25 pm »
We moeten de positieve tweede helft best onthouden zeker.Ik hou het bij n zwakke dag van dury want niet met je beste elf starten tegen Gent is zelfmoord en is hen drie punten cadeau doen.Tweede helft veel beter...Onbegrijpelijk van de gemiste kansen. Madu was de enige die 90minuten barslecht was.waren 90minuten goed:baudry,dalsgaard.werken aan effici?ntie.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #35 Gepost op: april 25, 2017, 11:22:49 pm »
Dalsgaard heeft toch een prachtige voorzet in de voeten. Openbaring in deze play-offs. Marrone ook goed. Madu zeer slecht.. Leye idem. Loopt te sakkeren op de rest maar doet zelf niets goed. Te traag, slechte controles, opgelegde kansen missen. Lerager en Meit? die vertrekken we zullen veel werk hebben deze zomer willen we om het met de woorden van Dury te zeggen competitief zijn volgend seizoen.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #36 Gepost op: april 25, 2017, 11:26:51 pm »
En die opstelling waarmee we starten. Getuigt van weinig ambitie. Maarja we hebben de beker gewonnen he
mja idd weinig ambitie, maar de beker moeten we nu ook niet minimaliseren he. het blijft een palmares prijs met Europees, hoe slecht de play offs zijn.. ons seizoen is geslaagd.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #37 Gepost op: april 25, 2017, 11:37:41 pm »
En die opstelling waarmee we starten. Getuigt van weinig ambitie. Maarja we hebben de beker gewonnen he
mja idd weinig ambitie, maar de beker moeten we nu ook niet minimaliseren he. het blijft een palmares prijs met Europees, hoe slecht de play offs zijn.. ons seizoen is geslaagd.
Akkoord, maar vind het jammer dat de bekerwinst ten alle tijde als excuus wordt ingeroepen. We moeten ons nu ook niet belachelijkgaan maken he in play-off 1.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #38 Gepost op: april 25, 2017, 11:51:41 pm »
Om stenen kloten van te krijgen van sommige op dat veld.
Madu, wat was dat, Leye, Baudry,..
Passes, afwerking,.. zo kunt ge 3 dagen voetballen en nog geen goal maken. Hoe ist mogelijk, als dik betaalde profvoetballer  >:(
Baudry wel besten van het veld. Salut muhren,  madu, Lepoint  en leye.  Waar blijft Ankersen? Wie zet nu de Fauw int midden?

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Speeldag 05 : 25/04/2017 20:30u : Essevee - AA Gent
« Reactie #39 Gepost op: april 26, 2017, 12:11:57 am »
Dalsgaard heeft toch een prachtige voorzet in de voeten. Openbaring in deze play-offs. Marrone ook goed. Madu zeer slecht.. Leye idem. Loopt te sakkeren op de rest maar doet zelf niets goed. Te traag, slechte controles, opgelegde kansen missen. Lerager en Meit? die vertrekken we zullen veel werk hebben deze zomer willen we om het met de woorden van Dury te zeggen competitief zijn volgend seizoen.

Dat Madu ongelukkige momenten had heb ik geen probleem mee.  Die jongen heeft potentieel maar zal van het kopke afhangen of hij erdoor komt of niet - herinner de comments op een Meit? destijds.
Maar wat is de bedoeling om De Fauw, Lerager op posities te droppen waar de experimentele waarde naar volgend seizoen 0,0 is? Door Muhren eraf te halen - terwijl de opstelling achter hem op geen kloten trekt - breek je enkel die jongen zijn zelfvertrouwen. Nee Francky, niet nodig om zo te foeteren op de scheids tijdens de match, kijk maar es voor de spiegel.