Auteur Topic: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee  (gelezen 8983 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.217
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #40 Gepost op: mei 19, 2017, 11:26:00 am »
Al het goede van tegen Oostende verdwijnt weer na zo'n prestatie als die van gisteren.

Thuis en uit (bij een G5 ploeg) blijft toch een wereld van verschil.
Je wordt dan ook voor de 583e keer er aan herinnerd dat je met Leye in zo'n matchen op verplaatsing echt 0,0 bent, integendeel, je zit je er weer dood aan te ergeren.

Moet daar gewoon ?l-tijd de 2-1 maken he zeg, jongens toch, en dan heb je een heel andere wedstrijd.

Wat De fauw daar deed bij de 3-0 was gewoon comedy capers. Enige wat daar nog ontbrak was dat muziekje van Benny Hill daaronder.
Onwaarschijnlijk. Staat tegen de lijn, kan geen weg uit, probeert t?ch weer de lijn op te zoeken, kan geen weg uit, naar binnen, w??r langs de lijn proberen, knullig bal kwijt, counter, 3-0.

Derijck ook z??r zwak. Al is er natuurlijk niks op tegen om de al even zwakke De fauw er af te halen en Dalsgaard in zijn plaats te zetten.

Is mij ook al weer duidelijk geworden dat Bostyn een lijnplakker is. Die 4-0 moet hij gewoon intercepteren. Maar viel mij al op in de 1e helft. Kwam geen enkele corner of vrije trap plukken.
Zo zie je maar. Een keeper moet je op basis van matchen beoordelen. Niet op basis van 1 matchke waar hij puur op reflexen goed keepte. (gisteren in 1e helft pakte hij trouwens ook een paar goede ballen op zijn lijn).

En dan staat het 4-0 of 4-1 ofzo en dan brengt Dury Lepoint nog in.
Dan weet je dat je er een gefrustreerde avond op zitten hebt.

Volledig akkoord.
Bostyn had dan trouwens nog redelijk wat geluk met zijn ballen die hij pakte.
De rest, tjah, tegenstander weet stilletjes aan dat je moet counteren tegen dit Essevee omdat er in onze ploeg ook 0,0 snelheid zit he.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #41 Gepost op: mei 19, 2017, 11:40:26 am »
Enorm veel werk voor de club naar volgend jaar toe. Met dat Europees verhaal er nog eens bij.

Wetende dat nu al de beste spelers vertrekken. En om het eigenlijk cru te stellen: den overschot hier blijft. Wordt het heel moeilijk. Want met Leye, Lepoint, Cordaro en Kaya (die de laatste weken wel weer op niveau acteert) ga je helemaal niets bereiken in Europa.
De fauw die zaterdag uitstekend was, speelde echt dramatisch. Maar de 4 andere verdedigers waren nauwelijks beter.

Ik heb vertrouwen in het bestuur, maar dan zal het beter moeten zijn dan de Walshen of Huberts die nu circuleren hoor... Als we dit tot een goed einde kunnen brengen en volgend jaar opnieuw kunnen meedoen voor po1. (ik spreek bewust over meedoen voor die plaatsen, niet po1 spelen) Dan moet dit wel het grootste huzarestukje zijn van de club van de afgelopen jaren, zo niet in de geschiedenis.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.217
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #42 Gepost op: mei 19, 2017, 11:47:45 am »
Enorm veel werk voor de club naar volgend jaar toe. Met dat Europees verhaal er nog eens bij.

Wetende dat nu al de beste spelers vertrekken. En om het eigenlijk cru te stellen: den overschot hier blijft. Wordt het heel moeilijk. Want met Leye, Lepoint, Cordaro en Kaya (die de laatste weken wel weer op niveau acteert) ga je helemaal niets bereiken in Europa.
De fauw die zaterdag uitstekend was, speelde echt dramatisch. Maar de 4 andere verdedigers waren nauwelijks beter.

Ik heb vertrouwen in het bestuur, maar dan zal het beter moeten zijn dan de Walshen of Huberts die nu circuleren hoor... Als we dit tot een goed einde kunnen brengen en volgend jaar opnieuw kunnen meedoen voor po1. (ik spreek bewust over meedoen voor die plaatsen, niet po1 spelen) Dan moet dit wel het grootste huzarestukje zijn van de club van de afgelopen jaren, zo niet in de geschiedenis.

Als je wil meedoen op 3fronten, dat zeggen ze toch, dan moet je idd 20 speler hebben die basiswaardin zijn.
In Europa liever geen Lepoints, Leye's of Cordaro's, die kunnen daar niet mee.
Ook mijn twijfels bij een De fauw, Derijck, MArrone en Baudry op dat niveau. Bij snelle balcirculatie worden die tureluurs getikt, en kunnen niet goed om met pressing.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #43 Gepost op: mei 19, 2017, 11:52:09 am »
Baudry en Marone waren gisteren toch ook weer heel matig. Er zal veel werk zijn in het tussenseizoen

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #44 Gepost op: mei 19, 2017, 02:07:22 pm »
Al?, al het goeie van tegen Oostende wordt weer overboord gegooid. Natuurlijk zijn er bepaalde spelers niet goed genoeg meer, maar er zit meer dan genoeg voetbal in de "overschot" om wel iets te kunnen betekenen volgend jaar. Dit was gewoon een complete offday van de spelers en op basis van deze wedstrijd is het onnodig om uitspraken te doen over de kwaliteit van de spelers of de tactiek van de trainer. Het was gewoon slecht en dat lag meer aan de ingesteldheid van de spelers dan wat anders. Die lagen gisteren al met hun hoofd op het strand, terwijl Gent met zijn hoofd in de champions league zat.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #45 Gepost op: mei 19, 2017, 02:12:14 pm »
Al?, al het goeie van tegen Oostende wordt weer overboord gegooid. Natuurlijk zijn er bepaalde spelers niet goed genoeg meer, maar er zit meer dan genoeg voetbal in de "overschot" om wel iets te kunnen betekenen volgend jaar. Dit was gewoon een complete offday van de spelers en op basis van deze wedstrijd is het onnodig om uitspraken te doen over de kwaliteit van de spelers of de tactiek van de trainer. Het was gewoon slecht en dat lag meer aan de ingesteldheid van de spelers dan wat anders. Die lagen gisteren al met hun hoofd op het strand, terwijl Gent met zijn hoofd in de champions league zat.

Denk je? Zeg mij eens wie dit kan opvangen van de overschot?

We houden nog over: Bossut, Steppe, Bostyn
De fauw, Derijck, Hama, Madu en Severin en Walsh komt erbij
Op het middenveld: tja wie? Lepoint, Kaya
Aanvallers: Leye, Cordaro, Bala,Ankersen en M?hren.
De rest gaat weg.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.251
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #46 Gepost op: mei 19, 2017, 03:44:34 pm »
Nee,het was niet goed,al onze verdedigers gaan minstens 1 keer in de fout (Baudry ook) maar tweede helft hebben wel 3 kansen,2 goed gepakt de derde van Leye moet er altijd in en dan hebben wel een andere match.
Lerager hebben we niet gezien,terwijl hij meestal de voortrekker is,ook Coopman was niet zoals gewoonlijk.
Ik ga het systeem van Dury nu niet bekritiseren,staan onze spelers scherp dan kunnen wel iedere ploeg aan met dit systeem,liever dit dan dat anti-voetbal van Chalala.
Zondag gaan we met een andere mentaliteit spelen,laatste thuismatch gaan we er alles aan doen om te winnen en sluiten we dit fantastisch seizoen af.
In offensief opzicht bedoel je dan wellicht?!

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #47 Gepost op: mei 19, 2017, 05:09:39 pm »
wat mij opvalt bij onze keepers is dat ze alle3 op hun lijn geplakt staan.
bij die 2de goal moet je toch het spel lezen en anticiperen op die voorzet.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.707
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #48 Gepost op: mei 19, 2017, 05:21:30 pm »
T'is were paniek wije, een blinde zag dat het lag aan de ingesteldheid en motivatie van de spelers,dat is alles wat er aan de hand was, Gent gaat nog voor een prijs,2de of 3de, wij hebben onze prijs al.  Gisteren was de focus er niet bij ons.
Een heel seizoen zijn we top 3,winnen we de beker,ge kunt ermee lachen,maar dat speelt zeker een rol,denk ook dat Dury niet zo aanvallend zou spelen indien we nog iets moeten winnen.
Onze basis blijft meer dan goed,Bossut,Hamalainen,Derijck,De fauw,Kaya,Leye,Cordaro, ge kunt er allemaal op kankeren,maar die vormen een stevige basis voor volgend seizoen, een spits die 17keer scoort(ik reken die thuisgoal tegen K.V.K. erbij)wordt hier iedere match,zelfs wanneer hij goed is, de grond ingestampt, gisteren was hij niet goed,nee, maar speelde dit seizoen heel veel goeie matchen.Mijn vraag blijft dezelfde, kan de club de ambitie van onze trainer(en een deel van de supporters hier op het forum)aan?
Ik wacht ook af met het VEROORDELEN van spelers,Hubert speelde vorig seizoen heel goed,dit seizoen wat minder,we zullen wel zien,ik heb veel vertrouwen in de club,maar als je verwacht dat we weer heel het seizoen top 3 MOETEN spelen,dan is dit misschien niet realistisch.

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #49 Gepost op: mei 19, 2017, 05:57:31 pm »
Bon, blijkbaar ben ik de enige die het gisteren nog zo slecht ni vond. Zonder Kalinic staat het op een bepaald moment 2-2 hoor. In de plaats wordt het twee min later 3-0 en 4-0 op assist van... juist ja.

Wordt ondanks hun 5 goals uitgeroepen tot man van de match (en bij uitbreiding van het seizoen), zegt ook veel.

Essevee was na?ef, niet effici?nt en te nonchalant, maar zeker niet zo slecht als de scorebordjournalisten hier pennen...

Eigenlijk nog liever zo dan een drietal goeie matchen zien op een gans jaar...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #50 Gepost op: mei 19, 2017, 08:50:08 pm »
Al het goede van tegen Oostende verdwijnt weer na zo'n prestatie als die van gisteren.

Thuis en uit (bij een G5 ploeg) blijft toch een wereld van verschil.
Je wordt dan ook voor de 583e keer er aan herinnerd dat je met Leye in zo'n matchen op verplaatsing echt 0,0 bent, integendeel, je zit je er weer dood aan te ergeren.

Moet daar gewoon ?l-tijd de 2-1 maken he zeg, jongens toch, en dan heb je een heel andere wedstrijd.

Wat De fauw daar deed bij de 3-0 was gewoon comedy capers. Enige wat daar nog ontbrak was dat muziekje van Benny Hill daaronder.
Onwaarschijnlijk. Staat tegen de lijn, kan geen weg uit, probeert t?ch weer de lijn op te zoeken, kan geen weg uit, naar binnen, w??r langs de lijn proberen, knullig bal kwijt, counter, 3-0.

Derijck ook z??r zwak. Al is er natuurlijk niks op tegen om de al even zwakke De fauw er af te halen en Dalsgaard in zijn plaats te zetten.

Is mij ook al weer duidelijk geworden dat Bostyn een lijnplakker is. Die 4-0 moet hij gewoon intercepteren. Maar viel mij al op in de 1e helft. Kwam geen enkele corner of vrije trap plukken.
Zo zie je maar. Een keeper moet je op basis van matchen beoordelen. Niet op basis van 1 matchke waar hij puur op reflexen goed keepte. (gisteren in 1e helft pakte hij trouwens ook een paar goede ballen op zijn lijn).

En dan staat het 4-0 of 4-1 ofzo en dan brengt Dury Lepoint nog in.
Dan weet je dat je er een gefrustreerde avond op zitten hebt.

Je bent vergeten een analyse te doen na de overwinning tegen Oostende, balboa.  :(

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #51 Gepost op: mei 20, 2017, 09:48:45 am »
Bon, blijkbaar ben ik de enige die het gisteren nog zo slecht ni vond. Zonder Kalinic staat het op een bepaald moment 2-2 hoor. In de plaats wordt het twee min later 3-0 en 4-0 op assist van... juist ja.

Wordt ondanks hun 5 goals uitgeroepen tot man van de match (en bij uitbreiding van het seizoen), zegt ook veel.

Essevee was na?ef, niet effici?nt en te nonchalant, maar zeker niet zo slecht als de scorebordjournalisten hier pennen...

Eigenlijk nog liever zo dan een drietal goeie matchen zien op een gans jaar...

Ge kunt van iedere wedstrijd zo een analyse maken. als dit of als dat?. Iedere wedstrijd kan gewonnen of verloren worden. Kansen worden gemist langs beide kanten en worden er fouten gemaakt in de verdediging, en wie het meest scoort wint de wedstrijd en veel balvoordeel is geen zekerheid om een wedstrijd te winnen. Zelf Anderlecht laat het balvoordeel dikwijls over aan de tegenstander, het is een kwestie van tactiek van de trainer, de tegenstander laten komen en balvoordeel laten om dan bij balverlies plots toe te slaan en het is ook een kwestie van niet in die val te lopen.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #52 Gepost op: mei 20, 2017, 09:55:34 am »
Bon, blijkbaar ben ik de enige die het gisteren nog zo slecht ni vond. Zonder Kalinic staat het op een bepaald moment 2-2 hoor. In de plaats wordt het twee min later 3-0 en 4-0 op assist van... juist ja.

Wordt ondanks hun 5 goals uitgeroepen tot man van de match (en bij uitbreiding van het seizoen), zegt ook veel.

Essevee was na?ef, niet effici?nt en te nonchalant, maar zeker niet zo slecht als de scorebordjournalisten hier pennen...

Eigenlijk nog liever zo dan een drietal goeie matchen zien op een gans jaar...

Buiten de eerste 10 min van de tweede helft vond ik het spel amper om aan te zien hoor. Ja in die eerste 10 min krijgen we 2-3 kansen. Maar voor de rest was het werkelijk niets

Offline Walter

  • Leden
  • Berichten: 31
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #53 Gepost op: mei 20, 2017, 12:15:34 pm »
Al?, al het goeie van tegen Oostende wordt weer overboord gegooid. Natuurlijk zijn er bepaalde spelers niet goed genoeg meer, maar er zit meer dan genoeg voetbal in de "overschot" om wel iets te kunnen betekenen volgend jaar. Dit was gewoon een complete offday van de spelers en op basis van deze wedstrijd is het onnodig om uitspraken te doen over de kwaliteit van de spelers of de tactiek van de trainer. Het was gewoon slecht en dat lag meer aan de ingesteldheid van de spelers dan wat anders. Die lagen gisteren al met hun hoofd op het strand, terwijl Gent met zijn hoofd in de champions league zat.

Denk je? Zeg mij eens wie dit kan opvangen van de overschot?

We houden nog over: Bossut, Steppe, Bostyn
De fauw, Derijck, Hama, Madu en Severin en Walsh komt erbij
Op het middenveld: tja wie? Lepoint, Kaya
Aanvallers: Leye, Cordaro, Bala,Ankersen en M?hren.
De rest gaat weg.
Cordaro en Ankersen zijn middenvelders

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 18/05/2017 20:30u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #54 Gepost op: mei 20, 2017, 01:00:24 pm »
Al?, al het goeie van tegen Oostende wordt weer overboord gegooid. Natuurlijk zijn er bepaalde spelers niet goed genoeg meer, maar er zit meer dan genoeg voetbal in de "overschot" om wel iets te kunnen betekenen volgend jaar. Dit was gewoon een complete offday van de spelers en op basis van deze wedstrijd is het onnodig om uitspraken te doen over de kwaliteit van de spelers of de tactiek van de trainer. Het was gewoon slecht en dat lag meer aan de ingesteldheid van de spelers dan wat anders. Die lagen gisteren al met hun hoofd op het strand, terwijl Gent met zijn hoofd in de champions league zat.

Denk je? Zeg mij eens wie dit kan opvangen van de overschot?

We houden nog over: Bossut, Steppe, Bostyn
De fauw, Derijck, Hama, Madu en Severin en Walsh komt erbij
Op het middenveld: tja wie? Lepoint, Kaya
Aanvallers: Leye, Cordaro, Bala,Ankersen en M?hren.
De rest gaat weg.
Cordaro en Ankersen zijn middenvelders

Die kunnen wel niet centraal op het middenveld spelen, daarom dat ik ze als aanvallers zet