Auteur Topic: Naar het voetbal voor ?1,60  (gelezen 10888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Naar het voetbal voor ?1,60
« Reactie #20 Gepost op: mei 03, 2016, 08:53:01 am »
Ongelijkheid zal je altijd en overal hebben. Het Belgische systeem moet zowat het "beste" systeem in de hele wereld zijn. Iedereen is welkom en iedereen krijgt steun. Een heleboel zaken worden terugbetaald en de staat verzorgt zowel werkende mensen als niet werkende mensen. Dat zo'n systeem dan misbruikt wordt (aan beide kanten, rijk en arm), is bijna logisch. Profiteurs heb je inderdaad overal.

Ik vind dit een mooi maar ietwat bedenkelijk project. Waar leg je de grens? Dit is puur 'extra', puur genot. Dit heeft niet met leefbaar of armoede of weet ik veel te maken. Ik moet heel hard werken, dag in dag uit, om mijn abonnement te betalen, en dat van mijn kinderen. Maar als het te duur zou worden voor ons, wel, dan zullen wij op televisie kijken, of dan zullen wij een paar matchen per jaar gaan. Want wij zullen niet boven onze stand leven. Ik zou heel graag een abonnement op Real Madrid hebben, maar dat kan ik niet betalen, dat is dan maar zo.
Dus ik begrijp hier uit dat mensen die het niet breed hebben geen recht hebben op genot omdat ze het niet kunnen betalen ?   :-\

Mogul slaat imo de nagel op de kop. 
Er zitten nog veel meer 'profiteurs' onder de rijken. 
Zij die kapitalen via schimmige constructies onderbrengen in Off-shore bedrijfjes en/of belastingparadijzen en op die manier de staatskas pluimen, met als direct gevolg dat mensen zoals u en ik, die hard(er) & lang(er) moeten werken voor onze centen iedere keer meer centen moeten afgeven aan de staatskas.
Mensen pikken dit niet meer, en zoeken een schuldige en dan komt men snel uit bij 'die profiteurs van het OCMW'.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Naar het voetbal voor ?1,60
« Reactie #21 Gepost op: mei 03, 2016, 11:15:24 am »
Dus ik begrijp hier uit dat mensen die het niet breed hebben geen recht hebben op genot omdat ze het niet kunnen betalen ?   :-\

Absoluut niet. Misschien vergezocht, maar vroeger had ik enkel de buitenlucht nodig om mij kapot te amuseren als kind. Nu worden kinderen geboren met een Ipad in hun handen, om maar te zeggen... Als opera voor mij te duur is, wat het waarschijnlijk is, dan wil dat zeggen dat het niet aan mij besteed is, ja. Als voetbal te duur is, idem. En dan amuseer ik me maar op caf? (gratis voetbal), of bij vrienden thuis, of ik kies er een paar matchen per jaar uit.

Citaat
Mogul slaat imo de nagel op de kop.  Er zitten nog veel meer 'profiteurs' onder de rijken. Zij die kapitalen via schimmige constructies onderbrengen in Off-shore bedrijfjes en/of belastingparadijzen en op die manier de staatskas pluimen, met als direct gevolg dat mensen zoals u en ik, die hard(er) & lang(er) moeten werken voor onze centen iedere keer meer centen moeten afgeven aan de staatskas. Mensen pikken dit niet meer, en zoeken een schuldige en dan komt men snel uit bij 'die profiteurs van het OCMW'.

Ik zou eens willen weten wat (ons) het meeste kost: de 0.1% rijken die hun fortuin beschermen, of de tienduizenden en honderdduizenden mensen die dit land binnen komen (of erin geboren worden), geen poot uitsteken, en een leven lang van de staatskas leven. We hebben waarschijnlijk het beste systeem ter wereld, maar zo'n systeem vereist natuurlijk wel (of zou toch moeten vereisen) dat mensen iets bijdragen aan de maatschappij, aan het land, aan de staatskas. De rijken ontwijken dan misschien wel belastingen, ze betalen er ook. En ze zorgen met hun bedrijven vaak voor honderden en duizenden jobs.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Naar het voetbal voor ?1,60
« Reactie #22 Gepost op: mei 03, 2016, 11:58:02 am »
Grappig om te lezen hoe blauw of rood iedereen is :) We gaan elkaars mening niet veranderen, ik sluit me alvast aan bij essevee1972. Maak zelf maar uit welke kleur dat dan is :)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Naar het voetbal voor ?1,60
« Reactie #23 Gepost op: mei 03, 2016, 12:10:03 pm »
Dus ik begrijp hier uit dat mensen die het niet breed hebben geen recht hebben op genot omdat ze het niet kunnen betalen ?   :-\

Mogul slaat imo de nagel op de kop. 
Er zitten nog veel meer 'profiteurs' onder de rijken. 
Zij die kapitalen via schimmige constructies onderbrengen in Off-shore bedrijfjes en/of belastingparadijzen en op die manier de staatskas pluimen, met als direct gevolg dat mensen zoals u en ik, die hard(er) & lang(er) moeten werken voor onze centen iedere keer meer centen moeten afgeven aan de staatskas.
Mensen pikken dit niet meer, en zoeken een schuldige en dan komt men snel uit bij 'die profiteurs van het OCMW'.
In principe is het een lovenswaardig initiatief. Alleen vrees ik dat degenen die er gebruik zullen van maken niet uit de doelgroep zullen komen of er zal heel strenge controle moeten zijn. Anders zullen er wel mensen die iemand kennen die het OCMW nodig heeft aan een goedkoop abonnement geraken.
Ik woon niet in de streek maar waar ik woon is er een buurgemeente waar voedselpaketten kunnen op gehaald worden door de minderbedeelden. Wel als ik daar passeer dan kan ik u zeggen dat degenen die daar beroep op doen met een wagen rijden die ik me niet kan veroorloven. Velen die het echt nodig hebben zijn te beschaamd om daar aan te schuiven.
Waarom geeft de club niet gewoon iedere match wat vrijkaarten aan de diverse OCMW's ? Dan maak je iedere match wat mensen content.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Naar het voetbal voor ?1,60
« Reactie #24 Gepost op: mei 03, 2016, 06:19:03 pm »
In principe is het een lovenswaardig initiatief. Alleen vrees ik dat degenen die er gebruik zullen van maken niet uit de doelgroep zullen komen of er zal heel strenge controle moeten zijn. Anders zullen er wel mensen die iemand kennen die het OCMW nodig heeft aan een goedkoop abonnement geraken.
Ik woon niet in de streek maar waar ik woon is er een buurgemeente waar voedselpaketten kunnen op gehaald worden door de minderbedeelden. Wel als ik daar passeer dan kan ik u zeggen dat degenen die daar beroep op doen met een wagen rijden die ik me niet kan veroorloven. Velen die het echt nodig hebben zijn te beschaamd om daar aan te schuiven.
Waarom geeft de club niet gewoon iedere match wat vrijkaarten aan de diverse OCMW's ? Dan maak je iedere match wat mensen content.
Goed idee Patje.

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Naar het voetbal voor 1,6 ?
« Reactie #25 Gepost op: juni 08, 2016, 06:17:48 am »
Stel je eens voor: je bent alleenstaande moeder met 2 kinderen. Je hebt een job in de retail. Je verdient per maand zo'n 1300 netto. Je huurt een appartement van 600 ?, exclusief de 200 ? aan electriciteit, water en verwarming. Je kinderen gaan naar school dus hebben ze boeken en kleren nodig. Stel 50? maand. Om ze helemaal niet kansloos te maken heb je ook TV en internet. Nog 50?. Dan heb je nog 400? over voor eten, verzekeringen, onverwachte kosten. Blijkt een van je kinderen ge?nteresseerd in voetbal. Ja, waar eindigt dit?
+kindergeld
+eventueel alimentatie als papa gevlucht is
+studietoelage voor de kinderen

Belgie is tof ze.. nu nog..
One Essevee!

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Naar het voetbal voor ?1,60
« Reactie #26 Gepost op: juni 08, 2016, 09:33:29 am »
Grappig om te lezen hoe blauw of rood iedereen is :) We gaan elkaars mening niet veranderen, ik sluit me alvast aan bij essevee1972. Maak zelf maar uit welke kleur dat dan is :)

Ik ben donkerblauw, maar zolang alleenstaande werkende ouders hier kapot belast worden dat het niet meer mooi is, ben ik wel voorstander van dit initiatief.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Naar het voetbal voor ?1,60
« Reactie #27 Gepost op: juni 08, 2016, 10:55:07 am »
Ik ben donkerblauw, maar zolang alleenstaande werkende ouders hier kapot belast worden dat het niet meer mooi is, ben ik wel voorstander van dit initiatief.
Gelukkig zeg je dat je donkerblauw bent, sommigen (oizo87)zouden u anders al verdenken van een rode rakker te zijn.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Naar het voetbal voor ?1,60
« Reactie #28 Gepost op: juni 08, 2016, 11:01:04 am »
Gelukkig zeg je dat je donkerblauw bent, sommigen (oizo87)zouden u anders al verdenken van een rode rakker te zijn.
Care  :)