Auteur Topic: Scheidsrechters buitenspel?  (gelezen 20745 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #20 Gepost op: maart 08, 2016, 11:26:18 am »
Over een heel jaar is dat helemaal niet in balans. Je zou eens alle penaltyfases van elke ploeg op een rij moeten zetten. De dingen waarvoor AA Gent dit jaar allemaal een penalty voor heeft gekregen is hallucinant. Vallen diezelfde fases bij ons voor, dan krijgen we nog niet de helft van dat aantal. Die penalty die ze bij ons kregen bijvoorbeeld, die fluit de joeri aan de andere kant nooit. We krijgen in diezelfd wedstrijd dan nog rood terwijl hij weigert er eentje te trekken voor Kums. En zo gaat dat heel het seizoen door. Als er dan eens een fout in hun nadeel wordt gemaakt, zal dat zodanig uitvergroot worden zodat het lijkt alsof alles in balans is, maar niks is minder waar. Moest alles in balans zijn, dan waren wij 3 jaar geleden kampioen geworden. Zo simpel is dat.

Ik heb daar een andere kijk op. Geluk dwing je af. Ik herinner me in ons topjaar (vicekampioen) hoe de kleine dingen ook vaak in ons voordeel liepen (zowel arbitrage als andere zaken). Dat Gent meer penalty's afdwingt zal ook gewoon te maken hebben met hoe ze spelen (vooruit, aanvallend, op de helft en in de zestien van de tegenstander). Het omgekeerde geldt ook: als het tegenzit, als je slecht speelt, dan gaan randzaken ook tegenzitten.

Citaat
Moest alles in balans zijn, dan waren wij 3 jaar geleden kampioen geworden. Zo simpel is dat.


Dit kan je niet menen. Dus een groot complot van alle scheidsrechters in samenwerking met alle mogelijke voetbalbonden en commissies tegen Zulte Waregem heeft ervoor gezorgd dat wij niet kampioen zijn gespeeld? Sommigen geloven echt in sprookjes. Wij zijn niet kampioen geworden omdat we een paar punten te weinig hadden op het einde van de rit. Zo simpel is dat.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #21 Gepost op: maart 08, 2016, 12:00:38 pm »
Ik heb daar een andere kijk op. Geluk dwing je af. Ik herinner me in ons topjaar (vicekampioen) hoe de kleine dingen ook vaak in ons voordeel liepen (zowel arbitrage als andere zaken). Dat Gent meer penalty's afdwingt zal ook gewoon te maken hebben met hoe ze spelen (vooruit, aanvallend, op de helft en in de zestien van de tegenstander). Het omgekeerde geldt ook: als het tegenzit, als je slecht speelt, dan gaan randzaken ook tegenzitten.

De meest aanvallende ploeg van eerste klasse is niet Gent, het is Zulte Waregem. Al vergeten hoe Gent in het regenboogstadion een penalty gekregen heeft? Zo een penalty wordt aan de andere kant nooit gefloten en dat weet je zelf ook. Het draait ook niet altijd om flagrante fouten hoor, maar ook om kleine fases waar niemand zich achteraf iets van herinnert. Op Anderlecht valt die goal van Butner nooit als ze die onbestaande fout niet krijgen. De goal van Hanni op ons, geen haan die er naar kraait, maar zo een doelpunt wordt in Anderlecht, Brugge, Gent of Standard nooit of te nimmer goedgekeurd.
 

Citaat
Dit kan je niet menen. Dus een groot complot van alle scheidsrechters in samenwerking met alle mogelijke voetbalbonden en commissies tegen Zulte Waregem heeft ervoor gezorgd dat wij niet kampioen zijn gespeeld? Sommigen geloven echt in sprookjes. Wij zijn niet kampioen geworden omdat we een paar punten te weinig hadden op het einde van de rit. Zo simpel is dat.

Ja, het zou echt schokkend zijn dat de voetbalbond liever Anderlecht in de CL ziet, dan Zulte Waregem. Wereldschokkend nieuws dit. Dat heeft 0,0 met sprookjes te maken mijn beste. Jij bent naief als je gelooft dat alles waar zoveel geld mee gemoeid is, koosjer verloopt. Of denk je nu werkelijk dat Anderlecht alleen maar aan 1 scheidsrechter wat geld "geleend" heeft? En denk jij nu echt dat zoiets in de huidige tijden, waar het om nog een pak meer geld gaat, ondenkbaar is?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #22 Gepost op: maart 08, 2016, 12:11:42 pm »
De meest aanvallende ploeg van eerste klasse is niet Gent, het is Zulte Waregem. Al vergeten hoe Gent in het regenboogstadion een penalty gekregen heeft? Zo een penalty wordt aan de andere kant nooit gefloten en dat weet je zelf ook. Het draait ook niet altijd om flagrante fouten hoor, maar ook om kleine fases waar niemand zich achteraf iets van herinnert. Op Anderlecht valt die goal van Butner nooit als ze die onbestaande fout niet krijgen. De goal van Hanni op ons, geen haan die er naar kraait, maar zo een doelpunt wordt in Anderlecht, Brugge, Gent of Standard nooit of te nimmer goedgekeurd.

Het spijt me om je te ontgoochelen, maar dit is onzin. Anderlecht, Club Brugge en Gent worden ook penalty's onthouden, en daar worden ook blunders in hun nadeel gemaakt. Of zie jij elke wedstrijd van die ploegen? En onthoud jij elke fase waarin de scheidsrechter een fout maakt? 

Citaat
Ja, het zou echt schokkend zijn dat de voetbalbond liever Anderlecht in de CL ziet, dan Zulte Waregem. Wereldschokkend nieuws dit. Dat heeft 0,0 met sprookjes te maken mijn beste. Jij bent naief als je gelooft dat alles waar zoveel geld mee gemoeid is, koosjer verloopt. Of denk je nu werkelijk dat Anderlecht alleen maar aan 1 scheidsrechter wat geld "geleend" heeft? En denk jij nu echt dat zoiets in de huidige tijden, waar het om nog een pak meer geld gaat, ondenkbaar is?

Voor de zoveelste keer: de niet gegeven (donker)rode kaart voor ons tegen Oostende. Was dat deel van het complot tegen ons? Of is er ook een complot tegen Oostende? In oktober (dacht ik) was er een wedstrijd van Anderlecht op Kortrijk waar ze drie (3) loepzuivere penalty's niet kregen. Was dat deel van het complot? Of waren ze die avond vergeten de scheidsrechter een envelopje te geven. Of loopt er ook een complot tegen Anderlecht?

Nogmaals, doe normaal. Dit is te kinderachtig voor woorden. Scheidsrechters zijn ook maar mensen en die maken fouten. Soms zijn ze in je voordeel (Oostende), soms in je nadeel (Standard).
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2016, 12:21:21 pm door essevee1972 »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #23 Gepost op: maart 08, 2016, 12:18:13 pm »
Gewoon ter illustratie eens snel in Google een paar artikels opgezocht...

Drie strafschoppen voor Anderlecht niet gefloten (complot tegen Anderlecht?)
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/2507670/2015/10/29/Drie-strafschoppen-voor-Anderlecht-niet-gefloten.dhtml

Ref Verbist na Club-Anderlecht: ?Ziek van niet gefloten penalty? (complot tegen Anderlecht?)
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150420_01640033

Kritiek na Brugse strafschop: "Verschil tussen Gent en Club: de scheidsrechter" (complot tegen Gent?)
http://www.voetbalnieuws.be/news/206644/Kritiek_na_Brugse_strafschop:_Verschil_tussen_Gent_en_Club:_de_scheidsrechter

Moest Club Brugge hier penalty krijgen? (complot tegen Club Brugge?)
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/2423866/2015/08/14/Herbekijk-moest-Club-Brugge-hier-penalty-krijgen.dhtml

Mijn punt is: elke week worden blunders begaan. Soms in je voordeel en soms in je nadeel. En dat is voor grote clubs niet anders. Dat zij op een heel seizoen misschien een penalty extra krijgen omdat ze de grote club zijn die thuis speelt? Dat kan, en dat is dan deel van je thuisvoordeel. Maar op het einde van de rit is alles ongeveer in balans.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #24 Gepost op: maart 08, 2016, 12:28:13 pm »
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt nu zelf dat het wel kan dat de groten op een heel seizoen wel wat meer krijgen. Per definitie is het dan niet in balans en in een competitie waar het op 1 of 2 punten aankomt scheelt dat een titel of een deelname aan de po's. Maar hey, mij niet gelaten als je dat niet wil inzien

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #25 Gepost op: maart 08, 2016, 12:34:52 pm »
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt nu zelf dat het wel kan dat de groten op een heel seizoen wel wat meer krijgen. Per definitie is het dan niet in balans en in een competitie waar het op 1 of 2 punten aankomt scheelt dat een titel of een deelname aan de po's. Maar hey, mij niet gelaten als je dat niet wil inzien

Ik zeg dat alles ongeveer in balans is.

Zoals je in die artikels ziet (en zoals je elke week kan zien eigenlijk): zowel de kleine als de grote clubs worden bij momenten erg benadeeld. Mijn punt is dat de ploeg die op het einde van de competitie op de 1e plaats staat verdiend op de 1e plaats staat, hoe je het ook draait of keert. Want in de 40 gespeelde wedstrijden zal het eens tegen hebben gezeten en eens mee hebben gezeten. Het is onmogelijk om zoiets bij te houden, want zoals je zelf zegt zit het soms in kleine beslissingen en niet altijd/alleen in de grote en opvallende. De arbitrage is deel van deze sport en daar moet je boven kunnen staan, alleen vergeten sommigen snel.

Ik vind dat je Dury zijnde niet moet zagen over de arbitrage want een paar weken geleden tegen Oostende kom je z?lf ontzettend goed weg. Wenen over complotten is kinderachtig en ronduit beschamend. Zeker als je voetbal op niks trekt.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #26 Gepost op: maart 08, 2016, 06:53:09 pm »
Kan je nog andere voorbeelden geven dan die match tegen Oostende of is dat het?
Dan denk ik niet dat het over een heel seizoen in balans is.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #27 Gepost op: maart 08, 2016, 06:56:25 pm »
Het is van niet willen blijkbaar.

Het zijn maar voorbeelden. Zoals ik aan Will McAvoy zei: je kan zo'n dingen onmogelijk allemaal onthouden. Tegen Oostende zat het mee, tegen Kortrijk niet, enzovoort. Het hoort erbij.

Over complotten beginnen is gewoon zielig.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #28 Gepost op: maart 08, 2016, 07:04:50 pm »
Ik spreek niet over complotten,maar merk enkel op dat kleinere ploegen zeker niet bevoordeeld zijn bij de eindbalans,integendeel.
Dury zei eindelijk eens wat velen al jaaaren weten en wordt daar nu op gepakt.Heel erg spijtig dit.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #29 Gepost op: maart 08, 2016, 07:26:09 pm »
Ik zou het ook niet hebben over complotten, eerder over bevoordelen/benadelen. Liever hebben dat ...
Vraag me af in hoeverre scheids onpartijdig zijn, iedereen heeft toch zijn voorkeuren?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #30 Gepost op: maart 09, 2016, 08:50:35 am »
Het interesseert mij geen bal hoe je het wil noemen. Maar als bepaalde ploegen jaar in jaar uit bevoordeeld worden, dan is niet alles in balans en is het een structurele bevoordeling van grote ploegen. Toen Hein bijvoorbeeld bij KVK zat was het elke week prijs, nu hoor je hem nog amper. Hoe zou dat komen denk je? Moest alles effectief in balans zijn dan had Zulte Waregem al 1 titel op zijn palmares staan, zo simpel is dat. En de media doet daar ook deftig aan mee natuurlijk. De goal van Hanni tegen ons, daar heb je zo goed als niks van gehoord in de media. Valt zo een goal tegen Anderlecht, dan wordt er een aflevering van extra time aan gewijd, waardoor mensen zoals jij waarschijnlijk nog effectief gaan geloven dat alles in balans is ook. Als een speler van Anderlecht voor de zoveelste keer aan een rode kaart ontsnapt dan wordt dat onder de mat geschoven en als er dan al eens eentje onterecht een kaart zou krijgen, dan staan de kranten vol. Geef dergelijke praktijken voor mijn part een naam, dramatiseer het een beetje om het te trachten ontkennen, het verandert zowieso niks aan de realiteit.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #31 Gepost op: maart 09, 2016, 10:16:35 am »
als er in de laatste wedstrijden van PO I een buitenspelgoal valt in bijvoorbeeld club-AA Gent dan zal er snel een videoref zijn...
laat staan zoals wij meegemaakt hebben thuis tegen Standard in PO I....2 buitenspelgoals (dat iedereen dan nog duidelijk vanuit de tribune zag!!!!!)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #32 Gepost op: maart 09, 2016, 10:34:59 am »
Het interesseert mij geen bal hoe je het wil noemen. Maar als bepaalde ploegen jaar in jaar uit bevoordeeld worden, dan is niet alles in balans en is het een structurele bevoordeling van grote ploegen. Toen Hein bijvoorbeeld bij KVK zat was het elke week prijs, nu hoor je hem nog amper. Hoe zou dat komen denk je? Moest alles effectief in balans zijn dan had Zulte Waregem al 1 titel op zijn palmares staan, zo simpel is dat. En de media doet daar ook deftig aan mee natuurlijk. De goal van Hanni tegen ons, daar heb je zo goed als niks van gehoord in de media. Valt zo een goal tegen Anderlecht, dan wordt er een aflevering van extra time aan gewijd, waardoor mensen zoals jij waarschijnlijk nog effectief gaan geloven dat alles in balans is ook. Als een speler van Anderlecht voor de zoveelste keer aan een rode kaart ontsnapt dan wordt dat onder de mat geschoven en als er dan al eens eentje onterecht een kaart zou krijgen, dan staan de kranten vol. Geef dergelijke praktijken voor mijn part een naam, dramatiseer het een beetje om het te trachten ontkennen, het verandert zowieso niks aan de realiteit.

Was dat op mij bedoeld? Want ik deel je mening hoor ;)

Ik zei alleen dat scheidsrechters nooit 100% onpartijdig kunnen zijn. Iedereen heeft wel zijn voorkeuren...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #33 Gepost op: maart 09, 2016, 11:08:16 am »
Ik spreek niet over complotten,maar merk enkel op dat kleinere ploegen zeker niet bevoordeeld zijn bij de eindbalans,integendeel. Dury zei eindelijk eens wat velen al jaaaren weten en wordt daar nu op gepakt. Heel erg spijtig dit.

Maar w?t weten velen al jaren? Wat? Hoe kinderachtig is dit niet zeg. Dury wordt nergens op gepakt. Complotten zoeken is wat kleine, slechte verliezers doen om hun eigen falen te maskeren. Tegen Oostende hebben we alle geluk van de wereld met de arbitrage, de week erna niet, en zo gaat dat in het voetbal voor zowel kleine als minder kleine clubs. Mensenlief...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #34 Gepost op: maart 09, 2016, 11:15:24 am »
Het interesseert mij geen bal hoe je het wil noemen. Maar als bepaalde ploegen jaar in jaar uit bevoordeeld worden, dan is niet alles in balans en is het een structurele bevoordeling van grote ploegen. Toen Hein bijvoorbeeld bij KVK zat was het elke week prijs, nu hoor je hem nog amper. Hoe zou dat komen denk je? Moest alles effectief in balans zijn dan had Zulte Waregem al 1 titel op zijn palmares staan, zo simpel is dat. En de media doet daar ook deftig aan mee natuurlijk. De goal van Hanni tegen ons, daar heb je zo goed als niks van gehoord in de media.

Valt zo een goal tegen Anderlecht, dan wordt er een aflevering van extra time aan gewijd, waardoor mensen zoals jij waarschijnlijk nog effectief gaan geloven dat alles in balans is ook. Als een speler van Anderlecht voor de zoveelste keer aan een rode kaart ontsnapt dan wordt dat onder de mat geschoven en als er dan al eens eentje onterecht een kaart zou krijgen, dan staan de kranten vol. Geef dergelijke praktijken voor mijn part een naam, dramatiseer het een beetje om het te trachten ontkennen, het verandert zowieso niks aan de realiteit.

Ik zit dit met mond open te lezen, te gek voor woorden.

Een paar vraagjes.

- Noem eens de ploegen die "jaar in jaar uit bevoordeeld worden", aub?

- Jij hebt het over een "structurele bevoordeling", hoe gaat dat in z'n werk? De bond in samenwerking met de scheidsrechters dan? De grote clubs die geld overmaken? (Dan had Club Brugge een paar jaar geleden vergeten te betalen vrees ik. Die waren elke week aan het schreeuwen over complotten. Heeft Anderlecht meer betaald dat jaar dan? Of hoe zit dat precies.)

- Hein klaagt nu niet omdat Gent een momentum beleeft waar alles meezit, waarschijnlijk ook de arbitrage. De laatste weken en maanden is Hein trouwens w?l aan het zagen gegaan (en over complotten begonnen, als vanouds). Is Gent gestopt met betalen dan aan de bond? Maandelijks envelopje vergeten te posten? Of hoe werkt zoiets?

- Dat in Extra Time meer aandacht wordt gegeven aan Club Brugge en Anderlecht lijkt me maar normaal, idem met kranten en magazines en dergelijke. Die hebben tien/honderdduizenden "klanten" (fans = kijkers) en dat is dus interessanter dan te praten over Westerlo-Waregem, snappie? Niet meer dan normaal dit, pure logica.

- In Extra Time hadden ze het niet over de niet gegeven rode kaart tegen Oostende, dacht ik. Moeten ze bij Oostende nu boos zijn omdat dat onder mat werd geschoven? Ik vrees dat jouw realiteit een eierschaaltje op het hoofd liggen heeft.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #35 Gepost op: maart 09, 2016, 11:17:42 am »
Dan denk ik dat je te goedgelovig bent.Iedereen mag natuurlijk denken wat hij wil,maar ik ga al 43 jaar kijken en ik denk dat we al 1 titel gestolen zijn en kleine ploegen worden bij de eindbalans nooit bevoordeeld.Oostende waar je telkens op terugkomt , is 1 voorbeeld van bevoordeling maar bij de eindbalans zullen we zeker opnieuw niet bevoordeeld zijn .

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #36 Gepost op: maart 09, 2016, 11:19:46 am »
Dan denk ik dat je te goedgelovig bent.Iedereen mag natuurlijk denken wat hij wil,maar ik ga al 43 jaar kijken en ik denk dat we al 1 titel gestolen zijn en kleine ploegen worden bij de eindbalans nooit bevoordeeld.Oostende waar je telkens op terugkomt , is 1 voorbeeld van bevoordeling maar bij de eindbalans zullen we zeker opnieuw niet bevoordeeld zijn .

We zijn 1 titel gestolen? Jij gelooft dat ?cht, h??
Kan je zeggen hoe precies? Heb jij elke wedstrijd van elke andere ploeg gezien? En elke beslissing geanalyseerd, en de gevolgen ervan? En heb jij daarbij gemerkt dat wij opmerkelijk veel (en meer dan onze concurrenten) beslissingen in ons nadeel kregen? Of hoe heb je dat precies gemeten?


Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #37 Gepost op: maart 09, 2016, 11:22:56 am »
Ik heb geen analyses gemaakt,nee,maar geloof jij echt dat er niets gefoefeld wordt?
Ik denk dat ik het hierbij zal laten,want blijkbaar wil jij toch niets inzien.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #38 Gepost op: maart 09, 2016, 11:29:15 am »
We zijn 1 titel gestolen? Jij gelooft dat ?cht, h??
Kan je zeggen hoe precies? Heb jij elke wedstrijd van elke andere ploeg gezien? En elke beslissing geanalyseerd, en de gevolgen ervan? En heb jij daarbij gemerkt dat wij opmerkelijk veel (en meer dan onze concurrenten) beslissingen in ons nadeel kregen? Of hoe heb je dat precies gemeten?

Dat gaat niet over geloven mijn beste, maar hey doe gerust verder hoor. Die naiviteit is schattig. Herinner je je u trouwens nog de wedstrijden van de Belgen tegen Duitsland en Brazilie waarin ze geflikt werden door de scheidsrechter? De bond zelf, met op kop Marc Wilmots beweert daar dat het niet kosjer is verlopen en dat een klein land als Belgie niet mocht doorgaan omdat het niet goed is voor de kijkcijfers van de FIFA. Maar hey, dat is allemaal wel mogelijk, net zoals het mogelijk is dat Anderlecht geflikt werd. Net zoals het mogelijk is dat in de jaren 80 Europacups gekocht werden. Dat is allemaal mogelijk blijkbaar. Matchfixing, het is allemaal mogelijk. Maar als we het dan hebben over de pro league die de dingen gaat sturen omwille van kijkcijfers en geld, dan kan het plots niet meer en begin je maar wat te zeveren over een eierschaaltje. Geloof jij maar verder in de goeie bedoelingen van de topmannen in de pro league.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Scheidsrechters buitenspel?
« Reactie #39 Gepost op: maart 09, 2016, 11:29:40 am »
Ik geloof dat een scheidsrechter onder de indruk kan zijn van omstandigheden (een kolkend Sclessin maakt meer indruk dan het Kuipje op een mindere dag) en zo ietwat be?nvloed wordt, ja. Zie Olympiakos-Anderlecht, die man was helemaal ondersteboven van de sfeer in dat stadion en floot waarschijnlijk zijn slechtste match ooit.

Maar om te spreken van opzettelijke, structurele en dus georganiseerde bevoordeling van bepaalde clubs? Neen, daar doe ik niet aan mee. De scheidsrechters (en hun blunders, die zowel bij kleine als grote clubs voorvallen, je moet er maar de kranten op nalezen elke week) horen bij het voetbal, het kan heel frustrerend zijn maar het kan ook meezitten. Alleen vergeet je al snel de keren dat het meezit (oa omdat dat ook in kleine beslissingen zit, niet alleen in grote en opvallende). En je onthoudt de keren dat je benadeeld werd. Maar ik geloof dat het op het einde van de rit zo ongeveer in balans is, ja.

En dus ook dat een ploeg die na 40 wedstrijden bovenaan het klassement staat, gewoon verdiend kampioen is.