Auteur Topic: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren  (gelezen 19435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Gepost op: mei 13, 2018, 12:24:31 am »
Nu het mathematisch zeker is dat Lokeren de winnaar van Play-Off 2B is, kunnen we ons beginnen opmaken voor de barragematch op 23 mei om te bepalen wie het in de strijd om het laatste Europese ticket mag opnemen tegen de nummer 5 uit Play-Off 1...

Wat moet Dury veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Vooral hoe moeten ze het aanpakken?

Offline Frennie

  • Leden
  • Berichten: 247
  • Essevee!
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2018, 03:31:28 pm »
Deze match is om 20u30. Maar weet er iemand wanneer de match zal zijn op 27 mei?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2018, 08:48:19 pm »
Zulte Waregem-Lokeren: in topvorm, versus in vorm
Jonas Van De Veire & Michaël Vergauwen 13 mei 2018 20u28 via hln.be

Zulte Waregem - Sporting Lokeren. Dat is op 23 mei, om 20u30, de finale van play-off 2. Essevee was al langer zeker, Lokeren kan na de 4-2-zege tegen Beerschot van zaterdagavond niet meer bijgebeend worden. Maar wie is nu eigenlijk de favoriet in die wedstrijd?

ZULTE WAREGEM

PLUS

Nieuw format
Kleine maar belangrijke wijziging in de competitieformule. Sinds dit seizoen wordt de finale van play-off 2 in slechts één duel afgewerkt. Dankzij de betere eindklassering in de reguliere competitie krijgt Zulte Waregem het thuisvoordeel. Een gigantisch pluspunt, want sinds de indrukwekkende remonte na Nieuwjaar verloor het enkel van Anderlecht in het Regenboogstadion. Bovendien heeft de fusieclub nog een rekening openstaan met Lokeren. De (onverdiend) verloren thuismatch in de reguliere competitie betekende het begin van de dramatische 4 op 39.

Doelpuntenleger op recordkoers
Welke ploegt vreest Zulte Waregem momenteel niét? De cijfers in play-off 2 zijn alvast bijzonder schrikwekkend. 25 op 27 en maar liefst 30 goals. Gouden Stier Hamdi Harbaoui, momenteel doeltreffender dan een sluipschutter, nam 13 stuks voor zijn rekening. Achter hem zijn Kaya, Olayinka, De Pauw en Bongonda eveneens in bloedvorm. Dankzij het doelpuntenleger van Dury zit Essevee ondertussen aan een reeks van acht opeenvolgende overwinningen - een clubrecord dat het tegen Lokeren met plezier scherper stelt.

Honger naar Europa
De monden bij de technische staf vallen geregeld open. Het is midden mei, maar zelfs op training spat de gretigheid ervan af bij Zulte Waregem. De spelersgroep heeft dan ook zijn zinnen gezet op dat laatste Europees ticket. “Want die buitenlandse trips blijven toch het mooiste wat er is”, klinkt het. Zeker nadat Essevee dit seizoen mocht proeven van de Europa League is de honger naar een nieuwe campagne groot.

MIN

Onzekere voorbereiding
Hoe ziet de aanloop van Zulte Waregem richting finale eruit? Niemand die het momenteel weet, want er bestaat nog een waterkansje dat de laatste poulewedstrijd van vrijdag tegen het failliete Lierse doorgaat. Aan de Gaverbeek hopen ze alleszins van wel. Zo passeert er nog een laatste sparringpartner voor de finale van 23 mei. Zo niet, zal Essevee tegen Lokeren aan de aftrap verschijnen na een periode van 11 dagen zonder competitieve wedstrijd. “We mogen ons daarin niet in slaap laten wiegen”, besefte de spelersgroep vorige week al. “We zullen wel een oplossing vinden”, relativeerde Dury.

Systeem levensvatbaar?
“De aanval is de beste verdediging.” ’t Was de leuze bij Zulte Waregem in deze play-offs. Francky Dury introduceerde een avontuurlijke, hyperoffensieve 4-1-4-1. Daarin moeten alleen de twee centrale verdedigers en Julien De Sart aan verdedigen denken. Door de flauwe tegenstand was dat evenwel zelden nodig. “We beseffen dat dit deels te maken heeft met play-off 2”, vertelde Dury eerder over het succes van zijn tactiek. De tegenaanvallen zijn hier een stuk minder gevaarlijk.” Vraag is dan ook of het systeem levensvatbaar is wanneer Zulte Waregem tegen Lokeren écht getest wordt.

LOKEREN

PLUS

Huidige vorm
20 op 27, slechts één nederlaag –een onverdiende dan nog– in de laatste negen wedstrijden. Essevee mag dan misschien in de vorm van zijn leven zitten, ook bij Lokeren loopt het op wieltjes. Gemiddeld meer dan twee goals per match, bovendien gescoord door liefst zeven verschillende doelpuntenmakers. Het gevaar komt van overal. Exponent van de huidige hoogconjunctuur is linksback Ari Skulason. De IJslander ruikt het WK en speelt al weken op erg hoog niveau. Vooral offensief een extra wapen.

Al gewonnen in Regenboogstadion
Lokeren weet bovendien hoe het moet winnen in het Regenboogstadion. Eerder dit seizoen versloegen de Waaslanders op speeldag 9 Essevee met 1-3. Dat het Zulte Waregem van toen niet meer te vergelijken is met het huidige team? Klopt als een bus, maar hetzelfde geldt voor Lokeren. Van de elf die toen aan de aftrap stonden, zijn er slechts vijf spelers die ook tegen Beerschot startten.

Sterk buitenshuis
Lokeren doet het een pak beter op vreemde bodem dan Zulte Waregem thuis. Essevee pakte in de reguliere competitie slechts 17 op 45 in het eigen stadion (enkel... Lokeren deed slechter voor eigen publiek), terwijl Lokeren buitenshuis dan weer 21 op 45 haalde, slechts vijf teams deden beter. Afwachten, inzakken en snel omschakelen: ’t ligt Lokeren.

MIN

Slikt makkelijk goals
In de laatste acht wedstrijden wist enkel Eupen niet te scoren tegen Lokeren. Doelman De Wolf is een klasbak in wording, maar heeft nog niet veel ervaring. Filipovic sukkelt dan weer met een gigantische vormdip. Zwak tegen Antwerp en Oostende en ook tegen Beerschot weer onnodig aan het knoeien, met als gevolg een strafschop voor de bezoekers. De Serviër was lange tijd dé revelatie van Lokeren dit seizoen, maar lijkt de laatste weken op z’n tandvlees te zitten.

Dip na rust
Fris voetbal voor rust, billen toegenepen erna. Peter Maes klopt al weken op dezelfde nagel. Lokeren toont te vaak twee gezichten. Cevallos speelt bij momenten fenomenaal, maar is nog te vaak afwezig. Negentig minuten geconcentreerd blijven lijkt nog te veel gevraagd voor dit Lokeren. Eigenlijk is het al een half mirakel dat Lokeren hoegenaamd nog kans maakt op Europees voetbal. Credits to Peter Maes die het team weer aan het voetballen kreeg. De kinderziektes zijn echter nog niet allemaal bestreden.

Onvoorspelbare Joher
Bij gebrek aan een topfitte Mijat Maric, kiest Peter Maes centraal achterin al weken voor Rassoul Joher. De Senegalees is groot, sterk en snel, en heeft alles om het te maken als voetballer. Alles, behalve... tussen zijn oren. Al te vaak gaat het licht uit bij de rijzige verdediger. Dan weer een ziekenhuisbal lateraal, dan weer op het slechts mogelijke moment infiltreren of helemaal verkeerd uitvoetballen. Vaak raapt hij z’n eigen steken op, maar even vaak moeten ploegmaats alle zeilen bijzetten om verder onheil te voorkomen. Benieuwd hoe en of Joher standhoudt tegen de aanvalsgolven van Essevee.

Bron: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/zulte-waregem-lokeren-in-topvorm-versus-in-vorm~a094bd78/

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2018, 05:17:45 pm »
Thuis tegen Lokeren, Dury-Maes aflevering zevenhonderddrieënvijftig.
Zoals gewoonlijk wordt dat een tactisch steekspelletje, maar ik zie ons toch wel winnen wegens gewoonweg meer kwaliteit in huis.
Daarna wordt het dus waarschijnlijk Genk uit.
We spelen daar meestal wel goeie wedstrijden, maar halen er maar weinig resultaten.
Moeilijk, maar daarom niet onmogelijk.
Enfin, da vel van dienen beer, ge weet wel, hé...
Eerst Lokeren dus.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2018, 05:22:34 pm »
By the way, is er iemand die weet of de finale van PO2 onder het abonnement valt?
Of is dat apart te betalen?

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2018, 05:42:23 pm »
By the way, is er iemand die weet of de finale van PO2 onder het abonnement valt?
Of is dat apart te betalen?
Werd reeds aangegeven op de website van Essevee dat dit met gedeelde recette is dus dat er losse tickets gekocht moeten worden...

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2018, 10:45:31 pm »
By the way, is er iemand die weet of de finale van PO2 onder het abonnement valt?
Of is dat apart te betalen?
Werd reeds aangegeven op de website van Essevee dat dit met gedeelde recette is dus dat er losse tickets gekocht moeten worden...
En wat dan met de match tegen Lierse die niet doorgaat? Da's ne match minder dan boordjes, hé...

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2018, 10:49:26 pm »
Och ja kijk, heb er geen enkel probleem mee om een los ticket te betalen voor een match van mijn club. Zou erg zijn als je hier iets op tegen hebt.

We zijn al veel verwend geweest in PO2 en zo wordt de clubkas ook nog eens extra gespijsd.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2018, 08:20:05 am »
Verwacht voor abonnees geen al te hoge prijs voor deze wedstrijd hoor. Ze zullen proberen het stadion uitverkocht te krijgen. Er zullen mss ook wel weer enkele acties zijn. Belangrijkste voor deze match is een vol stadion krijgen!

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2018, 10:39:39 am »
Wat zou het beste zijn voor ons als we het halen van Lokeren ?
Gent of Genk ? Voor mij Gent, omdat Genk thuis heel sterk is en we er zelden een goed resultaat neerzetten en ook omwille van de verre verplaatsing.
Volgens mij tegen Gent meer kans.

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2018, 11:00:06 am »
Wat zou het beste zijn voor ons als we het halen van Lokeren ?
Gent of Genk ? Voor mij Gent, omdat Genk thuis heel sterk is en we er zelden een goed resultaat neerzetten en ook omwille van de verre verplaatsing.
Volgens mij tegen Gent meer kans.

Laat ons eerst focussen op Lokeren. Eerst die winnen, daarna zien we wel.

Offline moenie

  • Leden
  • Berichten: 110
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2018, 12:16:35 pm »
Wat zou het beste zijn voor ons als we het halen van Lokeren ?
Gent of Genk ? Voor mij Gent, omdat Genk thuis heel sterk is en we er zelden een goed resultaat neerzetten en ook omwille van de verre verplaatsing.
Volgens mij tegen Gent meer kans.

Laat ons eerst focussen op Lokeren. Eerst die winnen, daarna zien we wel.

dit! laat ons maar eerst winnen. is altijd al een moeilijke ploeg geweest voor ons. we zijn zeker nog niet gewonnen tegen lokeren.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2018, 05:16:14 pm »
Good to know...

1. De topschuttersranking wordt pas afgesloten na de finale tussen de winnaars van Play-Off 2A en 2B. (zie persoonlijk topic van Hamdi Harbaoui)
http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=833093

2. Sander Coopman wordt niet geschorst daar de uitsluiting in Leuven als voldoende wordt geacht.
http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=833100

Offline simon1806

  • Leden
  • Berichten: 441
  • Essevee!
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2018, 07:40:08 am »
Rond welk uur traint essevee vandaag?

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2018, 08:31:52 am »
Rond welk uur traint essevee vandaag?
Ik denk dat je meest kans hebt rond 11u.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #15 Gepost op: mei 16, 2018, 09:22:22 am »
Wat zou het beste zijn voor ons als we het halen van Lokeren ?
Gent of Genk ? Voor mij Gent, omdat Genk thuis heel sterk is en we er zelden een goed resultaat neerzetten en ook omwille van de verre verplaatsing.
Volgens mij tegen Gent meer kans.

als het tegen Gent is , zal badmutse zeker vooraf eens gaan eten met Olayinka  >:(

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #16 Gepost op: mei 16, 2018, 04:31:11 pm »
Wat zou het beste zijn voor ons als we het halen van Lokeren ?
Gent of Genk ? Voor mij Gent, omdat Genk thuis heel sterk is en we er zelden een goed resultaat neerzetten en ook omwille van de verre verplaatsing.
Volgens mij tegen Gent meer kans.

als het tegen Gent is , zal badmutse zeker vooraf eens gaan eten met Olayinka  >:(
of met den arbiter

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #17 Gepost op: mei 17, 2018, 04:21:14 pm »
Wat zou het beste zijn voor ons als we het halen van Lokeren ?
Gent of Genk ? Voor mij Gent, omdat Genk thuis heel sterk is en we er zelden een goed resultaat neerzetten en ook omwille van de verre verplaatsing.
Volgens mij tegen Gent meer kans.

als het tegen Gent is , zal badmutse zeker vooraf eens gaan eten met Olayinka  >:(
of met den arbiter
En zal Louchewagie ineens weer interesse hebben in Derijck.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #18 Gepost op: mei 17, 2018, 05:07:25 pm »
Wat zou het beste zijn voor ons als we het halen van Lokeren ?
Gent of Genk ? Voor mij Gent, omdat Genk thuis heel sterk is en we er zelden een goed resultaat neerzetten en ook omwille van de verre verplaatsing.
Volgens mij tegen Gent meer kans.

als het tegen Gent is , zal badmutse zeker vooraf eens gaan eten met Olayinka  >:(
of met den arbiter
En zal Louchewagie ineens weer interesse hebben in Derijck.
Laat het ons hopen!
De Derijck van dit seizoen was maar een flauw afgietsel van de Derijck van vorig seizoen...

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.914
Re: Finale Play-Off 2 : 23/05/2018 20:30u : Essevee - KSC Lokeren
« Reactie #19 Gepost op: mei 17, 2018, 06:15:53 pm »
Wat zou het beste zijn voor ons als we het halen van Lokeren ?
Gent of Genk ? Voor mij Gent, omdat Genk thuis heel sterk is en we er zelden een goed resultaat neerzetten en ook omwille van de verre verplaatsing.
Volgens mij tegen Gent meer kans.

als het tegen Gent is , zal badmutse zeker vooraf eens gaan eten met Olayinka  >:(
of met den arbiter
En zal Louchewagie ineens weer interesse hebben in Derijck.
Laat het ons hopen!
De Derijck van dit seizoen was maar een flauw afgietsel van de Derijck van vorig seizoen...


Wisselke derijck - olayinka vind ik uitstekend !