Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 925021 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2720 Gepost op: december 21, 2010, 04:05:00 pm »
Bij een confrontatie komt hij dus sneller in de buurt van allerlei gevoelige lichaamsdelen.   Een fase met een uitkomende keeper ziet er dus altijd gevaarlijk uit, veelal gevaarlijker dan ze is.  Maar een veldspeler moet er ook rekening mee houden dat een keeper in de lucht niet zomaar kan remmen.  Net zoals een veldspeler beter springt als een collega een tackle uitvoert, ook al is de tackle zijn fout niet.

Een fase met een uitkomende keeper ziet er gevaarlijker uit, maar mag niet gevaarlijker zij... Die gasten moeten ook naar de bal gaan, dus ge zijt hier quatsch aan 't verkopen. In zijn rechthoek is de keeper baas, maar daar buiten is hij gewoon een veldspeler met handschoenen en een verkeerd truitje... Met uw handen/hoofd/borstkas kan je een bal op 2 meter hoogte intercepteren buiten je rechthoek, niet met uw voet. Dat doet geen enkel zinnig mens en uw argumentatie is ook niet bepaald afkomstig van een zinnig mens heb ik de indruk?

Waar het er mij om gaat is dat hier beweerd wordt dat de Glenn een rode kaart verdient, niets anders.  En dat is complete onzin.  Hij vliegt er inderdaad onbesuisd in, maar raakt niemand gevaarlijk, en heeft ook geen intentie iemand te raken.  Hij plooit ook zijn been op tijd, waardoor hij niet, zoals je zegt, met zijn voet vooruit langs de neus van de tegenstander suist.

Ik zeg letterlijk dat hij geen rode kaart verdient... En bekijk de beelden gerust, als spits zie je daar plots een 'peetse' door de lucht suizen, moet ik geen tekening bij maken...

Als het over voetbaldiscussies gaat, moet je correct blijven : geen rode kaart voor Glenn.  Geen schuld voor Kortrijk bij het afgelasten van Kortrijk ? Lokeren, Nfor minstens even gevaarlijk als onze keeper, Hein v??l gematigder in zijn uitspraken dan 2 jaar geleden, ?

Dus...
- zoals ik zei: geen rood voor VBN (ga mezelf nu niet verbeteren, houd het op VBN...)
- als het elders lukt, moet het bij jullie ook lukken... Waarom zou dat jullie (club of stad) schuld niet zijn?
- Nfor is gehypet in de media...
- Hein blijft een bleiter en heeft bij Genk gelukkig geleerd om zijn mond af en toe dicht te houden

Het gaat er mij eigenlijk om dat ik graag duidelijkheid krijg of dit een serieus voetbaltopic is of niet.

Tuurlijk, mijn reactie hier toont toch dat er discussie kan gevoerd worden? Sommige mensen slagen er niet in om zich te gedragen, maar dat weet je in Kortrijk maar al te goed zeker als je een golfbal ziet vliegen richting speelveld?

Als het er gewoon om gaat alles wat KVK betreft in het belachelijke te trekken, als een soort mentale masturbatie, knock yourself out.


Voor mentale masturbatie kijk ik naar ons voetbal, dat iets weg heeft van Barcelona! ;)
« Laatst bewerkt op: december 21, 2010, 08:33:52 pm door Rafa »
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2721 Gepost op: december 21, 2010, 04:09:12 pm »
Verbauwhede probeert niet eens de bal te pakken. Dat is het echte probleem. Hier zie je de intentie. Je ziet dat hij passeert aan de bal en niet eens zijn armen gebruikt om hem te pakken en dat van 'de keeper moet zich kunne verdedigen' vind ik ook flauwe zever, want die spelers komen altijd gewoon toegelopen op hem. Tis niet dat die op hem gaan kloppen of zo he. Om ??n of andere reden slaagt Sammy er bij ons wel in van een bal gewoon te nemen voordat de speler hem raakt ipv die speler te bedreigen met een karatetrapen daarna te kijken waar de bal naartoe is.
Wat Glenn doet is gewoon erg gevaarlijk en hij doet het jammergenoeg bewust.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2722 Gepost op: december 21, 2010, 05:53:36 pm »
Ik zeg letterlijk dat hij geen rode kaart verdient... En bekijk de beelden gerust, als spits zie je daar plots een 'peetse' door de lucht suizen, moet ik geen tekening bij maken...?
Even de geschiedeins van dit discussietje in herinnering brengen.  Mijn initi?le reactie was naar Fox, die zei dat VBH een rode kaart verdiende.  Als jij mij dan zegt waar het om gaat, maak ik duidelijk waar het mij om ging.  Ik heb idd. gelezen dat je de mening van Fox niet deelt.  ;)

- als het elders lukt, moet het bij jullie ook lukken... Waarom zou dat jullie (club of stad) schuld niet zijn?
Misschien hier nog even  op ingaan (het is sterker dan mezelf).  Als je het volledige verhaal gelezen hebt, is het toch wel duidelijk dat het geen fout van KVK of Kortrijk is.  De scheidsrechter komt op vrijdagavond kijken voor een match op zaterdag, en keurt 24 uur voor de wedstrijd het veld af.  Lokeren laat op zaterdag, het uur van de wedstrijd, een deurwaarder constateren dat het veld perfect bespeelbaar is.  Veld is op het moment van de match bespeelbaar, dus Kortrijk deed wat het moet.  KVK heeft niet beslist de wedstrijd af te gelasten, en het veld was speelklaar op het moment van de wedstrijd.  Probleem was dat Flament het veld te vroeg definitief afgekeurd had, hij moest reglementair op zaterdag nog eens komen, wat hij naliet.  Als hij dat had gedaan, was de wedstrijd gewoon doorgegaan.  Zelfs de advokaat van Lokeren legde de schuld bij de KBVB.  Gezien het voorgaande kon de KBVB niet anders dan KVK vrijspreken.

- Nfor is gehypet in de media...
Dat zal wel, maar dat geldt ook voor VBH.  En, zoals je zegt, het is niet voldoende "niet de intentie te hebben een speler te blesseren of te raken, gevaarlijke acties die de tegenstander in gevaar brengen, moeten ook gemeden worden.  En daar zou Nfor met zijn ellebogenwerk voorzichtiger moeten in zijn.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2010, 05:56:45 pm door X-man »

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2723 Gepost op: december 21, 2010, 11:31:56 pm »
X-man, Wat Nfor betreft he: Van die 2 neusbreuken zou er u 1 iets moeten opvallen als ge de beelden bekijkt. Nfor is alleen als hij zijn actie begint. De ene komt er in vliegen met zijn ogen toe en springt tegen de arm van Nfor. De andere trekt Nfor naar beneden en die strekt enkel zijn arm om de val naar beneden te kunnen opvangen. Dus Nfor kon niet 'voorzichtiger' zijn in die situaties. Ge zijt een toffe nuchtere forumganger, maar hier moet ik u toch efkes op wijzen. Er is een reden waarom Nfor is vrijgesproken en die is dat hij er niks kon aan doen. Er is ook een reden waarom de tegenstanders hem aanklaagden. Ze verloren hun match tegen ons. Gent heeft vorig jaar 3 neusbreuken gehad, maar iedereen weet er maar 1 van, die van Nfor. Dat was ook de enige match van de 3 die ze verloren. Gent is een hypocriete ploeg wat dat betreft. Die andere neusbreuken, daar zaten er dan zelfs nog tussen met een ferm reukje aan, maar bon, geen klacht, wat ze wonnen toch.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2724 Gepost op: december 22, 2010, 08:50:40 am »
N'For heeft een hersenschudding van enen die ook in duel ga zonder te kijken naar de bal.
Ma daar lees ik nergens iets van in de kranten.  Maar zal wel koekje van eigen deeg zijn
in velen hun ogen zeker.
Dan hoop ik dat Glenneke nooit koekje van eigen deeg krijgt
of jis levenslang verlamd
« Laatst bewerkt op: december 22, 2010, 08:53:18 am door Boer Boerie »

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2725 Gepost op: december 22, 2010, 11:22:13 am »
Er is een reden waarom Nfor is vrijgesproken en die is dat hij er niks kon aan doen. Er is ook een reden waarom de tegenstanders hem aanklaagden. Ze verloren hun match tegen ons.
Eigenlijk beperk ik me liefst tot weerleggen van commentaar over KVK, ik probeer principieel geen commentaar over SVZW te geven, tenzij als vergelijking (als in "jullie zijn toch niet braver dan wij  ;) )  Over Nfor was ik dus beter wat minder in detail gegaan.  Het ging er hem vooral om dat, zonder een fout te maken, je de fysieke integriteit van een speler in gevaar kan brengen.  Dit geldt zowel voor VBH als voor Nfor.  Het gaat dus over intensiteit van het duel.
Wat je zegt is trouwens niet helemaal waar.  In het geval Van Kerckhoven bvb, had de scheidsrechter een fout gefloten van Nfor.  Als de scheidsrechter een fout fluit, en een sanctie geeft (vrije schop), kan dit achteraf niet meer herzien worden.  Nfor is in dit geval niet vrijgesproken, maar werd reeds als bestraft beschouwd.  In het geval met Thompson is hij wel vrijgesproken.   Zie bvb http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-League/article/detail/985837/2009/09/01/Nfor-wordt-niet-vervolgd-voor-neusbreuk-Van-Kerckhoven.dhtml
Anyway, eigenlijk gaf ik in eerste instantie Nfor als voorbeeld dat Standard, als ze de fout van VBH een schorsing waard vonden, nog naar de voetbalbond kon stappen, aangezien de ref geen fout floot, dus niets gezien.  Aangezien ze dit niet deden, neem ik aan dat ze het, net als ikzelf, niet nodig vonden, en daarover zijn we het dus gewoon eens.  Is dat niet mooi  ;D ?  Verder heb ik eigenlijk geen commentaar te geven over Nfor.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2726 Gepost op: december 22, 2010, 03:16:17 pm »
:) mooi gedaan X_man. Je hebt gelijk. Blijkbaar had de scheids gefloten voor een fout. Maar het moet nog altijd gezegd dat het al dan niet trekken van een kaart afhangt van de gevaarlijkheid van een fout en in dit geval was Nfor helemaal alleen. Er was niet eens sprake van een duel, terwijl Verbauwhede op de man af gaat (ipv de bal), dus er is dan toch een soort van nuance wat dat betreft. Maar bon, schoon geargumenteerd. Daar kunnen er nog veel van leren. :)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2727 Gepost op: januari 28, 2011, 01:43:01 pm »
 Vanhaezebrouck: "Misschien moet ik mezelf op de spelerslijst zetten"De uitleenbeurt van Sawaneh Ibou aan KV Mechelen zorgt voor onrust in Kortrijk. Trainer Hein Vanhaezebrouck was niet op de hoogte van de transfer.
?Officieel weet ik nog altijd van niks?, zegt Vanhaezebrouck in de kranten. ?En dat terwijl we te weinig spelers hebben voor een proflicentie. Misschien moet ik mezelf maar op de lijst zetten.?

De speler kan dan weer zijn geluk niet op. ?Ik ben blij dat KVM me wilde halen, want ik beleefde een moeilijk seizoen bij Kortrijk?, aldus Ibou. ?Vorig seizoen speelde ik bijna alles en scoorde ik acht keer, nu geraak ik niet meer in de ploeg.?

tgaat daar ook bien lol

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2728 Gepost op: januari 28, 2011, 04:37:11 pm »
Ibou vertrekt daar niet alleen e
M'Boyo is ook weg naar Gent.
Uitleenbasis :s
Zaten die al niet krap met hun aantal spelers
om licentie te krijgen?
Wss zal er eerst daags toch iemand bijkomen.


Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2729 Gepost op: januari 28, 2011, 04:42:16 pm »
mboyo gaat naar gent, nu nog rossini weg en ze hebben geen spitsen meer

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2730 Gepost op: januari 28, 2011, 05:18:16 pm »
Kan dit wijzen op geldproblemen???
Je gaat niet zomaar 2man wegdoen als je al krap zit in de spitsen.
Reken daarbij dat ze ook al Benko en Betremieux van de hand deden.

Vorige week sprak dikke hein ook al niet meer over PO1.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2731 Gepost op: januari 28, 2011, 05:21:47 pm »
mboyo gaat naar gent, nu nog rossini weg en ze hebben geen spitsen meer

Dat is ook weer typisch Gent van een paar dagen voor het verstrijken van de transferperiode de beste speler van een ploeg te halen, zie Leye bij ons. Dit is toch echt wel bewust om te prijs te drukken. Gent heeft massa's uitstekend volk voor die posities en dan toch nog zo een maneuvre. Pff, Gent begint echt serieus tegen te steken. Ze zitten te stoefen over hun 'uitstekend management' en over hoe Louwagie de prijs kan drukken, maar de manier waarop is echt belachelijk. Ik weet het, over de huidige transfer weet ik eigenlijk niks, dus mag ik daar niet over oordelen, maar het geval Leye komt weer op en het zou me echt niet verbazen moest het op dezelfde manier gegaan zijn.

Wat KVK betreft, versta ik het echt niet dat ze die 2 spelers laten gaan, terwijl ze spelers te kort hebben. Op voetbalkrant zijn er een aantal die geldproblemen insinueren. ik denk zelfs dat het supporters van KVK zijn. Heel vreemd! Moest KVK trouwens geldproblemenhebben is het ook weer niet toevallig Gent dat er van kan profiteren. Herinner Custovic? Moeskroen had geldproblemen en dan naar Gent gegaan voor maar 250k. Ook dat was eigenlijk profiteren van de miserie van een ander, want een custovic was dan zeker meer waard!

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2732 Gepost op: januari 28, 2011, 06:37:59 pm »
De offici?le reactie op de clubwebsite van KVK:
Precies tien jaar geleden legde K.V. Kortrijk de boeken neer en stond de club aan de rand van vierde nationale.

De fantastische evolutie die we sinds de overname hebben doorgemaakt, heeft de investering van ALLE middelen gevraagd in spelers en technische omkadering, in de administratieve uitbouw ?n in de infrastructuur.

Gisteren kreeg K.V. Kortrijk een zeer hoog bod van A.A. Gent op haar speler P?l? M?boyo, met daarbovenop een aanzienlijk percentage op de meerwaarde bij doorverkoop.

K.V. Kortrijk heeft beslist, mede in samenspraak met de speler, op dit bod in te gaan. Het gaat veruit om de grootste transfer uit de geschiedenis van onze club.

K.V. Kortrijk heeft hier een keuze gemaakt om de financi?le gezondheid en verdere uitbouw van de club te waarborgen. Dit is en blijft de ?nige garantie op het behoud en de eventuele verbetering van onze sportieve status.

Uiteraard zijn we ons bewust van de sportieve impact van deze transfer. K.V. Kortrijk zal in de komende dagen alles doen om zich te versterken om onze sportieve ambities waar te maken. Wel zal dit gebeuren volgens de basisfilosofie die al 10 jaar wordt gehanteerd : kwaliteit boven kwantiteit !!

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2733 Gepost op: januari 28, 2011, 06:57:10 pm »
Ze gaan wel iets meer kwantiteit moeten hebben om aan die regel te kunnen voldoen van 21? spelers :)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2734 Gepost op: januari 29, 2011, 01:24:16 am »
Wel zal dit gebeuren volgens de basisfilosofie die al 10 jaar wordt gehanteerd : kwaliteit boven kwantiteit !!

beste kerels, na onze vorige grijze seizoenen bieden we u terug een flauw doorslagje van de vorige. No price, nor fame nor glory. Wij hopen u reeds warm te kunnen maken voor een afkooksel hiervan in de toekomst. Een ?chte kerel slikt dit, and take it like a man. Keep on wankin' ;-)

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.375
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2735 Gepost op: januari 29, 2011, 12:59:45 pm »
de transferprijs zou rond de 1 miljoen bedragen en een doorverkoop zou 25 procent bedragen. Gent moest het opnemen tegen een franse topper.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2736 Gepost op: januari 29, 2011, 03:18:59 pm »
Allijns: "Kortrijk heeft geen liquiditeitsprobleem
"Bij KV Kortrijk zagen ze deze week reeds Ibou en Mboyo vertrekken en ook Sven Kums staat op het punt zijn koffers te pakken. Heeft KVK het geld zo dringend nodig?
 
"Wij hebben geen liquiditeitsproblemen. Al onze spelers worden correct betaald", zegt KVK-preses Joseph Allijns in HNB. "Onze schulden zijn vooral afbetalingen voor het huren van spelers."
"Onze club wordt goed beheerd. Wij willen niet afhankelijk zijn van een weldoener, zoals STVV, Lierse en Lokeren. Mboyo is de eerste speler voor wie we zo'n smak geld krijgen. Nu kunnen we een buffer aanleggen."

hoe zou dat komen?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2737 Gepost op: januari 30, 2011, 05:42:12 pm »
Allijns: "Kortrijk heeft geen liquiditeitsprobleem
"Bij KV Kortrijk zagen ze deze week reeds Ibou en Mboyo vertrekken en ook Sven Kums staat op het punt zijn koffers te pakken. Heeft KVK het geld zo dringend nodig?
 
"Wij hebben geen liquiditeitsproblemen. Al onze spelers worden correct betaald", zegt KVK-preses Joseph Allijns in HNB. "Onze schulden zijn vooral afbetalingen voor het huren van spelers."
"Onze club wordt goed beheerd. Wij willen niet afhankelijk zijn van een weldoener, zoals STVV, Lierse en Lokeren. Mboyo is de eerste speler voor wie we zo'n smak geld krijgen. Nu kunnen we een buffer aanleggen."

hoe zou dat komen?

Was te verwachten ?. Na hen beste seizoen ooit en waarschijnlijk ooit, met al hen huurders hebben ze ene 5e plek bereikt en een financieele kater.  Voor de rest 0,0 op heel dat palmares van kortrijk. In 6 jaar tijd heeft sv z waregem alleen al mooiere adelbrieven. 

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2738 Gepost op: januari 30, 2011, 11:37:07 pm »
amai nog meer ip til blijkbaar: kums naar heerenveen, debeule zou transfervrij vertrekken op eind seizoen etc etc....

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2739 Gepost op: januari 31, 2011, 09:02:01 am »
ge denkt toch niet dat Louagie 1 miljoen euro neertelt voor enen die nog niet eens een gans jaar in eerste klasse speelt? al dikke zever van de VK als ze dit zeggen.