Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924961 keer)

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2840 Gepost op: juni 01, 2011, 02:36:20 pm »
Zucht, ik laat er beter Zulte Waregem uit dan zeker? Jullie resultaten de laatste jaren zijn z? goed dat ik jullie nu al bij de subtop (of zelfs top 8)) kan rekenen! Denk dat de gemiddelde voetbalsupporter dit met mij eens is dat Zulte Waregem en KV Kortrijk, samen met de door mij reeds genoemde clubs, op 1 lijn liggen. Indien je dit niet inziet, of ook maar denkt dat KV Kortrijk, vergeleken met Zulte Waregem, zov??l kleiner is en (waarschijnlijk door u, fox) nog altijd gerekend wordt bij de vaste degradatiekanditaten dan ben je klaar voor het zottekot.

Ook wij, althans sommigen, kijken met eerder bange oogjes naar alle (snelle) veranderingen binnen ons bestuur en club. Er zijn er die terecht schrik hebben dat het verleden zich zal herhalen, al is de ambitie duidelijk aanwezig. In de laatste tien (10!) jaar heeft Essevee de Beker van Belgi? gewonnen, de 16e finale van de Uefa Cup gehaald, en meermaals in de top-8 (?) gespeeld. Subtop dus. Wat ik nu allemaal opsom, is meer dan wat Kv Kortrijk (en alle fusies daarbinnen gerekend) in zijn hele historie heeft behaald. Dus ja, ik zet Zulte Waregem een stapje hoger. Daarbij komt nog eens kijken dat wij sinds jaar en dag, zo ook nog tot op de dag van vandaag - ondanks dat we nog de helft zo groot niet zijn - meer volk trekken. Maar we moeten inderdaad niet overdrijven, uiteindelijk is Zulte Waregem te vergelijken, qua niveau en dergelijke, met jullie. Ik denk niet dat de gemiddelde Belgische voetbalfan ??n van de twee hoger zou inschatten, we blijven uiteindelijk allemaal 'boerkes uit West-Vlaanderen'. De ??n historisch met een wat dikkere nek, dat wel.

 ;)

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2841 Gepost op: juni 01, 2011, 03:02:40 pm »
Zucht, ik laat er beter Zulte Waregem uit dan zeker? Jullie resultaten de laatste jaren zijn z? goed dat ik jullie nu al bij de subtop (of zelfs top 8)) kan rekenen! Denk dat de gemiddelde voetbalsupporter dit met mij eens is dat Zulte Waregem en KV Kortrijk, samen met de door mij reeds genoemde clubs, op 1 lijn liggen. Indien je dit niet inziet, of ook maar denkt dat KV Kortrijk, vergeleken met Zulte Waregem, zov??l kleiner is en (waarschijnlijk door u, fox) nog altijd gerekend wordt bij de vaste degradatiekanditaten dan ben je klaar voor het zottekot.

Ook wij, althans sommigen, kijken met eerder bange oogjes naar alle (snelle) veranderingen binnen ons bestuur en club. Er zijn er die terecht schrik hebben dat het verleden zich zal herhalen, al is de ambitie duidelijk aanwezig. In de laatste tien (10!) jaar heeft Essevee de Beker van Belgi? gewonnen, de 16e finale van de Uefa Cup gehaald, en meermaals in de top-8 (?) gespeeld. Subtop dus. Wat ik nu allemaal opsom, is meer dan wat Kv Kortrijk (en alle fusies daarbinnen gerekend) in zijn hele historie heeft behaald. Dus ja, ik zet Zulte Waregem een stapje hoger. Daarbij komt nog eens kijken dat wij sinds jaar en dag, zo ook nog tot op de dag van vandaag - ondanks dat we nog de helft zo groot niet zijn - meer volk trekken. Maar we moeten inderdaad niet overdrijven, uiteindelijk is Zulte Waregem te vergelijken, qua niveau en dergelijke, met jullie. Ik denk niet dat de gemiddelde Belgische voetbalfan ??n van de twee hoger zou inschatten, we blijven uiteindelijk allemaal 'boerkes uit West-Vlaanderen'. De ??n historisch met een wat dikkere nek, dat wel.

 ;)

awel uw analyse is niet slecht :-)

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2842 Gepost op: juni 01, 2011, 04:29:49 pm »
Ik wil wel 1 perceptie uit de wereld halen zijnde  'Ons budget gaat maal 3 en mensen zijn bang dat we financiele problemen krijgen'. Hier zit toch wel een kleine tegenstrijdigheid in. We moeten ons maar zorgen maken indien er dure transfers komen en er geen budgetverhoging is.


Offline Nonkel Bernie

  • Leden
  • Berichten: 143
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2843 Gepost op: juni 01, 2011, 04:44:10 pm »
Ik wil wel 1 perceptie uit de wereld halen zijnde  'Ons budget gaat maal 3 en mensen zijn bang dat we financiele problemen krijgen'. Hier zit toch wel een kleine tegenstrijdigheid in. We moeten ons maar zorgen maken indien er dure transfers komen en er geen budgetverhoging is.



En voorlopig is er geen van beide, wat toch ook niet echt geruststellend is, of ben ik te ongeduldig... .

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2844 Gepost op: juni 01, 2011, 04:54:53 pm »
Ik wil wel 1 perceptie uit de wereld halen zijnde  'Ons budget gaat maal 3 en mensen zijn bang dat we financiele problemen krijgen'. Hier zit toch wel een kleine tegenstrijdigheid in. We moeten ons maar zorgen maken indien er dure transfers komen en er geen budgetverhoging is.



En voorlopig is er geen van beide, wat toch ook niet echt geruststellend is, of ben ik te ongeduldig... .

Er zijn er dus toch nog die zich een ietsie pietsie zorgen maken over de gang van zaken.  Eentje zit hier al weken, in navolging van mister megalo, te verkondigen dat de surpluscenten er zijn. Op basis van wat ?  Op basis van multiple persartikels!  Op basis van : 'die mens is toch niet aan het liegen'.
OK we zullen te ongeduldig zijn.
En anders, is er nog altijd het stamnummer van de rassing, Wielsbeke, jong Vyve.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2845 Gepost op: juni 01, 2011, 05:12:14 pm »
Ik wil wel 1 perceptie uit de wereld halen zijnde  'Ons budget gaat maal 3 en mensen zijn bang dat we financiele problemen krijgen'. Hier zit toch wel een kleine tegenstrijdigheid in. We moeten ons maar zorgen maken indien er dure transfers komen en er geen budgetverhoging is.



En voorlopig is er geen van beide, wat toch ook niet echt geruststellend is, of ben ik te ongeduldig... .

Geen van beide. Dan hebben we Zulte Waregem zoals het al altijd is. Wat is dan het probleem? Dus indien we nu gewoon met Mannaert zouden verder werken zoals de vorige jaren, dan vreest u ook voor financi?le problemen.

Er zijn hier precies toch mensen met rare redeneringen...

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2846 Gepost op: juni 01, 2011, 05:21:26 pm »
Ik wil wel 1 perceptie uit de wereld halen zijnde  'Ons budget gaat maal 3 en mensen zijn bang dat we financiele problemen krijgen'. Hier zit toch wel een kleine tegenstrijdigheid in. We moeten ons maar zorgen maken indien er dure transfers komen en er geen budgetverhoging is.



En voorlopig is er geen van beide, wat toch ook niet echt geruststellend is, of ben ik te ongeduldig... .

Geen van beide. Dan hebben we Zulte Waregem zoals het al altijd is. Wat is dan het probleem? Dus indien we nu gewoon met Mannaert zouden verder werken zoals de vorige jaren, dan vreest u ook voor financi?le problemen.

Er zijn hier precies toch mensen met rare redeneringen...
Dus na alle beweringen van De Cuyper ivm budgetverhogingen en 5 toptransfers zou alles hetzelfde blijven indien het budget met geen cent verhoogt en indien er geen transfers meer gedaan worden?!
Zo'n dingen scheppen logischerwijs bepaalde verwachtingen bij mensen, kijk maar een naar abonnementsverkoop, reactie publiek etc. indien alles blijft zoals het nu is...

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2847 Gepost op: juni 01, 2011, 06:09:29 pm »
Ik wil wel 1 perceptie uit de wereld halen zijnde  'Ons budget gaat maal 3 en mensen zijn bang dat we financiele problemen krijgen'. Hier zit toch wel een kleine tegenstrijdigheid in. We moeten ons maar zorgen maken indien er dure transfers komen en er geen budgetverhoging is.



En voorlopig is er geen van beide, wat toch ook niet echt geruststellend is, of ben ik te ongeduldig... .

Geen van beide. Dan hebben we Zulte Waregem zoals het al altijd is. Wat is dan het probleem? Dus indien we nu gewoon met Mannaert zouden verder werken zoals de vorige jaren, dan vreest u ook voor financi?le problemen.

Er zijn hier precies toch mensen met rare redeneringen...
Dus na alle beweringen van De Cuyper ivm budgetverhogingen en 5 toptransfers zou alles hetzelfde blijven indien het budget met geen cent verhoogt en indien er geen transfers meer gedaan worden?!
Zo'n dingen scheppen logischerwijs bepaalde verwachtingen bij mensen, kijk maar een naar abonnementsverkoop, reactie publiek etc. indien alles blijft zoals het nu is...

Ja, maar geen financi?le problemen he? En als er nu geen grote transfers komen en geen budgetverhoging, gaat ge dan kwaad zijn of zo? Ik zou dan alleen denken van: Jammer, het was te mooi om waar te zijn, we zullen maar verder doen zoals we bezig waren.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2848 Gepost op: juni 03, 2011, 07:53:57 am »
Ik wil wel 1 perceptie uit de wereld halen zijnde  'Ons budget gaat maal 3 en mensen zijn bang dat we financiele problemen krijgen'. Hier zit toch wel een kleine tegenstrijdigheid in. We moeten ons maar zorgen maken indien er dure transfers komen en er geen budgetverhoging is.



En voorlopig is er geen van beide, wat toch ook niet echt geruststellend is, of ben ik te ongeduldig... .

Geen van beide. Dan hebben we Zulte Waregem zoals het al altijd is. Wat is dan het probleem? Dus indien we nu gewoon met Mannaert zouden verder werken zoals de vorige jaren, dan vreest u ook voor financi?le problemen.

Er zijn hier precies toch mensen met rare redeneringen...
Nee, eerder voor SPORTIEVE problemen, afgaande op het laatste seizoen...

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2849 Gepost op: juni 03, 2011, 09:13:45 am »
Ik wil wel 1 perceptie uit de wereld halen zijnde  'Ons budget gaat maal 3 en mensen zijn bang dat we financiele problemen krijgen'. Hier zit toch wel een kleine tegenstrijdigheid in. We moeten ons maar zorgen maken indien er dure transfers komen en er geen budgetverhoging is.



En voorlopig is er geen van beide, wat toch ook niet echt geruststellend is, of ben ik te ongeduldig... .

Geen van beide. Dan hebben we Zulte Waregem zoals het al altijd is. Wat is dan het probleem? Dus indien we nu gewoon met Mannaert zouden verder werken zoals de vorige jaren, dan vreest u ook voor financi?le problemen.

Er zijn hier precies toch mensen met rare redeneringen...
Nee, eerder voor SPORTIEVE problemen, afgaande op het laatste seizoen...

Ja, en in ons 2de seizoen toen we 14de werden stonden we er slechter voor, hadden we helemaal geen kwaliteit rondlopen en de 3 jaren er op zijn we 7de 5de en 6de geworden. Nu hebben we wel degelijk kwaliteit rondlopen met Habib, Colpaert, Bossut, Hyland, Mar?val, maar moet er een goeie coach komen (is er hopelijk) en moeten een paar posities versterkt worden. In het voetbal komt het soms op details aan. Als er ??n zwakke schakel is, kan er al veel mislopen en dat is in dit seizoen gebleken. Ik maak mij 0,0 zorgen in volgend seizoen. We zijn ook nooit in degradatiezorgen gekomen. Dat sterkt me in het feit dat er een serieuze buffer aanwezig is in Essevee om dit door te komen. :)

KOMAAN ESsEVEE !!!

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2850 Gepost op: juni 03, 2011, 04:57:19 pm »
Ohja. Natuurlijk is Zulte Waregem d? topclub van Belgi?. Over een paar jaar spelen ze de finale van de Europa League, en over 10 jaar die van de Champions League. Het budget zal in 1-2-3 naar +20-24 miljoen gaan en ze gaan dan hopelijk (voor jullie) niet in de schulden geraken zoals Moeskroen ook dacht dat ze een topclub gingen worden. Bye bye!

Zucht, ik laat er beter Zulte Waregem uit dan zeker? Jullie resultaten de laatste jaren zijn z? goed dat ik jullie nu al bij de subtop (of zelfs top 8)) kan rekenen! Denk dat de gemiddelde voetbalsupporter dit met mij eens is dat Zulte Waregem en KV Kortrijk, samen met de door mij reeds genoemde clubs, op 1 lijn liggen. Indien je dit niet inziet, of ook maar denkt dat KV Kortrijk, vergeleken met Zulte Waregem, zov??l kleiner is en (waarschijnlijk door u, fox) nog altijd gerekend wordt bij de vaste degradatiekanditaten dan ben je klaar voor het zottekot.

@ sv.caene: waar ?n vooral hoe zeg ik dat Kortrijk NOG ALTIJD de grootste is? Verduidelijk aub...
Beste,
Lorrekvk,

1. Het budget van SV Zulte Waregem zal volgend jaar al verdubbeld zijn (dat maakt dan een budget van ca. 16 miljoen Euro). Dat budget is dan een resultaat van een jarenlang goed beleid (ook op financieel gebied dus) en een sponsorinjectie tijdens deze zomerstop..
Zolang de ploeg geen uitgaven doet die buiten het budget liggen lijkt alles mij ok, niet?

2. De laatste, 2, jaren moet KVK sportief niet onderdoen voor ESSEVEE. Die sportieve resultaten, van beide ploegen, liggen dicht bij elkaar. Financieel en qua beleid gezien moet KVK misschien wel (als is dit nu niet tot de orde) nog onderdoen.
Als we het bestaan en de daarbijhorende geschiedenis van KVK en SV Zulte Waregem bekijken is ESSEVEE de grootste ploeg van de twee en dan praten we nog niet over jullie rivaal SV Waregem..
Wij wonnen de Beker van Belgi?, speelden een prachtige Europeese campagne, vrijwel altijd zijn we ge?indigd in de subtop van de competitie,.. 

3. Over het toeschouwersaantal kan je oneindig discussi?ren. ESSEVEE daarin, volgens de statistieken gezien, aan het langste eind.. Al is het verschil quasi nihil. Bedenk er wel bij dat KVK een aangenamer stadion heeft voor zijn supporters (zie de slechte plaatsen voor thuissupporters in het Regenboogstadion) en potentieel meer supporters moet kunnen lokken gezien de stadsomvang..

4. Als je gaat kijken naar de huidige eerste elftallen van beide ploegen, zal iedere voetbalkenner het er over eens zijn dat KVK meer risico loopt op degradatie dan ESSEVEE en dit louter tussen de twee ploegen gezien. Dit doordat zowat alle sterkhouders van jullie ploeg zijn vertrokken en ESSEVEE voor het moment dus meer kwaliteit bezit, uiteraard is er nog een lange transferperiode waarin zowel bij jullie als bij ons nog spelers kunnen aankomen en/of vertrekken.

5. Nooit! Maar dan ook nooit heb ik gezegd dat u degene was die dergelijke uitspraken, ivm met het mogelijks beter zijn van KVK dan ESSEVEE, gedaan hebt..
Maar, je hoeft niet te ontkennen dat op het KVK forum dergelijke uitspraken veelvuldig rondgeslingerd worden.. Daarom ben ik voor u eens op 'onderzoek' geweest op het KVK forum, hieronder dus enkele citaten ivm het beter zijn dan ESSEVEE of denigrerend doen tov ESSEVEE..
  • Klinkt als een nakend nieuw failliet.
    Zijn er nog gemeentes in de omgeving die hen kunnen redden
    ?
  • Volgens Vanrijckeghem, opperboer in opperboerendorp, betaalt Boeregem City..
  • sfeer-tribune ? laat et ons houden bij een pret-tribune dan..
Dan praat ik nog niet over de anderen dingen die gezegd worden, h??..

Niet dat ik mij er zo in op jaag of er zoveel verdriet van heb dat de KVK supporters dit doen (want ook hier gebeuren over jullie zo een dingen), maar laat ons zeggen dat je niet moet ontkennen dat veel van uw medesupporters dat allemaal denken en dan ook zeggen..

6. Patrick De Cuyper heeft nooit gesproken over een EL of een CL, jij doet dit hier in zijn plaats. Waarom? Om alles in het belachelijke te trekken, misschien had ik toch gelijk over u?
Hij wil inderdaad een topper worden en als hij dit op een veilige manier probeert kan ik dat alleen maar toejuichen.. Zoals hier al vaak gezegd.. iedere ploeg zou moeten starten met de ambitie om kampioen te spelen..

P.S. Sv Zulte Waregem is een meer dan geslaagde fusie.. iets om fier op te zijn!

Groeten!
One Essevee!

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2851 Gepost op: juni 03, 2011, 05:24:29 pm »
Merci sv.caene op dat allemaal es mooi op een rijtje te zetten  :)

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2852 Gepost op: juni 04, 2011, 02:07:55 pm »
Ge moogt allemaal op under hoofd staan; diene lorrekvk is ??n van de weinige Kortrijkfluiten die hier komen die een mening deftig kan verkondigen!

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2853 Gepost op: juni 04, 2011, 02:16:45 pm »
Ge moogt allemaal op under hoofd staan; diene lorrekvk is ??n van de weinige Kortrijkfluiten die hier komen die een mening deftig kan verkondigen!

Eerlijk gezegd vind ik dat juist het omgekeerde. Er zijn hier kvk-sups die het beter en normaler komen zeggen. (nu ja mijn mening)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2854 Gepost op: juni 05, 2011, 10:10:11 pm »
de meeste kvk-fans zijn en blijven toch gefrustreerde supporters van hun fusieploegje uit kortrijk : kv kortrijk : no present, no past, no future  :)

Offline lorrekvk

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 117
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2855 Gepost op: juni 06, 2011, 10:41:40 am »
Mooie post waar veel werk werd ingestoken, sv.caene.

Over bepaalde zaken heb ik nog steeds mijn eigen mening, die in niet meer verder ga verkondigen. De toekomst zal alles wel uitwijzen, zeker?

Ivm CL en EL: natuurlijk is dit 'in het belachelijk trekken', maar als je de reacties ervoor zag, weet je waarom dit zo werd gepost. Niet vergeten dat een topper in wording ook EL of CL zal spelen...

Offline nede

  • Leden
  • Berichten: 30
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2856 Gepost op: juni 06, 2011, 10:43:02 am »
de meeste kvk-fans zijn en blijven toch gefrustreerde supporters van hun fusieploegje uit kortrijk : kv kortrijk : no present, no past, no future  :)

Stamnummer   19 vs 5381

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2857 Gepost op: juni 06, 2011, 10:47:48 am »
de meeste kvk-fans zijn en blijven toch gefrustreerde supporters van hun fusieploegje uit kortrijk : kv kortrijk : no present, no past, no future  :)

Stamnummer   19 vs 5381

Inderdaad. 1 van de eerste stamnummers en nog steeds een maagdelijk wit papiertje, dat palmares. Bedankt om ons nog eens te herinneren aan dat schaamtelijk feit. Het moet inderdaad pijn doen om te weten dat stamnummer 5381 al een beker in de kast heeft staan.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2858 Gepost op: juni 06, 2011, 10:56:32 am »
de meeste kvk-fans zijn en blijven toch gefrustreerde supporters van hun fusieploegje uit kortrijk : kv kortrijk : no present, no past, no future  :)

Stamnummer   19 vs 5381

Ahja, het stamnummer van KSV Waregem was 4451, dat is ook een groot verschil met 19. Toen hoorde ik jullie toch minder zeveren daaromtrent. Kv Kortrijk bestaat overigens sinds 1971, dat is veertig jaar. Zulte Waregem bestaat tien jaar (en behaalt daarin meer prijzen dan eender welke aftakking/(fusie)club binnen Kv Kortrijk), Essevee 60. Het neigt op de duur een beetje naar het zielige, dat eeuwige spelen met dat nummertje, en dat gezever over fusies. De frustratie dat zowel KSV Waregem ?ls SV Zulte Waregem een groter palmares hebben en meer volk trekken is en blijft groot blijkbaar.

Kv Kortrijk, willen maar niet kunnen.
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2011, 03:17:16 pm door WAEREGHEM »

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2859 Gepost op: juni 06, 2011, 02:07:05 pm »
de meeste kvk-fans zijn en blijven toch gefrustreerde supporters van hun fusieploegje uit kortrijk : kv kortrijk : no present, no past, no future  :)

Stamnummer   19 vs 5381

wat maakt dat stamnummer uit ? beide zijn fusieploegen, maar slechts 1 daarvan heeft een palmares ...  raad eens welk ...