Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924949 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3720 Gepost op: maart 22, 2012, 07:09:22 pm »
kvk - beerschot : 5476 toeschouwers!!! (HLN) Voor zo een belangrijke match en vlak voor de finale.

essevee - kv mechelen: van geen kanten van belang e een rotseizoen: 7600 man...

Offline Kaklamanos

  • Leden
  • Berichten: 36
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3721 Gepost op: maart 22, 2012, 07:58:49 pm »
kvk - beerschot : 5476 toeschouwers!!! (HLN) Voor zo een belangrijke match en vlak voor de finale.

essevee - kv mechelen: van geen kanten van belang e een rotseizoen: 7600 man...

Als je ziet hoe de tribunes in Kortrijk gevuld waren zullen die cijfers wel van geen kanten kloppen

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3722 Gepost op: maart 22, 2012, 09:59:13 pm »
kvk - beerschot : 5476 toeschouwers!!! (HLN) Voor zo een belangrijke match en vlak voor de finale.

essevee - kv mechelen: van geen kanten van belang e een rotseizoen: 7600 man...

Als je ziet hoe de tribunes in Kortrijk gevuld waren zullen die cijfers wel van geen kanten kloppen
Ze kunnen er eens 500 naast zitten, maar meer toch ook niet! Conclusie blijft dus dezelfde...

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3723 Gepost op: maart 23, 2012, 05:43:13 am »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GLM3NRQTG


Lokeren wint in de bekerfinale van Kortrijk alvast met de ticketverkoop. Gisteren vergrootte het zijn voorsprong van 954 tickets naar 1.161. Bij Lokeren stond de teller op 16.305 verkochte kaartjes. Bij Kortrijk waren 15.134 tickets de deur uit.
Kortrijk heeft alleen vandaag, de laatste dag dat er tickets kunnen gekocht worden, nog voor een inhaalbeweging. Zaterdag, de dag van de wedstrijd, mogen er geen tickets meer verkocht worden.

Kan nog goe kommen.... want het OCMW deelt nog maar eens een bonus uit aan de meest kansarmen vandaag..... dus ofwel doe de horeca gouden zaken vandaag, ofwel rollen er nog een pak kaarten.... al hebben ze het weer niet mee... en vrees ik dat de terrasjes meer succes zullen hebben... en geef toe... wat zou jij kiezen
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.271
SV TILL I DIE

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3725 Gepost op: maart 23, 2012, 10:51:40 am »
Delaplace is een stille nuttige werkende kracht.
De flanken van KVK zijn hun sterkte maar in Belgie lopen er daar
een paar betere bij de topploegen.

Offline Johny Turbo

  • Leden
  • Berichten: 43
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3726 Gepost op: maart 23, 2012, 11:12:05 am »

Offline alex

  • Leden
  • Berichten: 452
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3727 Gepost op: maart 23, 2012, 11:57:02 am »
inderdaad,voetbal speel je als team maar toch mooi voor die jongens

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3728 Gepost op: maart 23, 2012, 12:53:36 pm »
Kan een Kortrijkzaan dat eigenlijk verklaren, die lage toeschouwersaantallen, en het beschamende aantal dat naar Brussel trekt? Wij kunnen hier wel vanuit de hoogte doen dat het voetbal niet trekt in Kortrijk, maar hoe komt dat eigenlijk? Een van de grootste steden, een oude club (ja, met een aantal fusies, maar welke club in Belgi? niet), zalig stadion (ik blijf erbij, het beste voetbalstadion in Belgi?), goed voetbal... Niet te geloven eigenlijk. Dat Lokeren meer tickets verkoopt dat de VK had ik echt niet verwacht.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3729 Gepost op: maart 23, 2012, 05:07:03 pm »
Kan een Kortrijkzaan dat eigenlijk verklaren, die lage toeschouwersaantallen, en het beschamende aantal dat naar Brussel trekt? Wij kunnen hier wel vanuit de hoogte doen dat het voetbal niet trekt in Kortrijk, maar hoe komt dat eigenlijk? Een van de grootste steden, een oude club (ja, met een aantal fusies, maar welke club in Belgi? niet), zalig stadion (ik blijf erbij, het beste voetbalstadion in Belgi?), goed voetbal... Niet te geloven eigenlijk. Dat Lokeren meer tickets verkoopt dat de VK had ik echt niet verwacht.
Die vraag stel ik mij eigenlijk ook.
Ik stel mij die vraag nog meer voor een stad als Antwerpen,
dat die niet 1 deftige topclub kunnen hebben. 
In Antwerpen denk ik dat dit komt door teveel "inwijkelingen"
(niet alleen vreemdelingen bedoelt, ook Nederlanders enzo :) ).

Maar wat de reden is bij ons goede buren, daar heb ik dus echt geen idee van.

Offline soesoe

  • Leden
  • Berichten: 24
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3730 Gepost op: maart 23, 2012, 09:44:32 pm »
Kan een Kortrijkzaan dat eigenlijk verklaren, die lage toeschouwersaantallen, en het beschamende aantal dat naar Brussel trekt? Wij kunnen hier wel vanuit de hoogte doen dat het voetbal niet trekt in Kortrijk, maar hoe komt dat eigenlijk? Een van de grootste steden, een oude club (ja, met een aantal fusies, maar welke club in Belgi? niet), zalig stadion (ik blijf erbij, het beste voetbalstadion in Belgi?), goed voetbal... Niet te geloven eigenlijk. Dat Lokeren meer tickets verkoopt dat de VK had ik echt niet verwacht.

Ik ben geen Kortrijkzaan maar wel al 35 jaar trouwe VK supporter. Wat dat beschamende aantal betreft, een dikke 15.000 is allesbehalve beschamend. Ik herinner me twee jaar geleden dat Cercle met 13.000 naar de Heizel trok en er hier in Brugge zeer euforisch over gedaan werd...

Trouwens, wat die cijfers betreft, dient er ook gerelativeerd te worden. Ikzelf breng morgen 10 man mee waaronder twee doorwinterde Anderlecht supporters, drie Standard supporters, twee Cercle mannen en jawel ??n SVZW supporter. Waarmee ik gewoon wil zeggen dat die verkochte aantallen weinig zeggen over de potenti?le (slapende) aanhang van een club. Dat zal bij Lokeren niet anders zijn en ook niet bij jullie indrukwekkende aantal een paar jaar geleden.

Maar voor de 6500 trouwe VK supporters zal dit allemaal worst wezen. We beleefden de afgelopen 10 jaar fantastische voetbalmomenten. Uit derde klasse terug omhoog gekropen naar 1ste nationale om daar nu al vier seizoenen uitstekend mee te draaien. Enkel KVM deed het hen voor maar zij kregen de onvoorwaardelijke steun van pers en media (mede door Mark Uytterhoeven). KVK deed het alleen, ...  en vaak verguisd door de Vlaamse media... Opvallend voor de club is overigens het uitermate jonge publiek, mede door de vele studentenacties van de afgelopen jaren bij de KULAK en de KATHO... De blauwzwarte supporters sterven in Kortrijk letterlijk uit...  Ik had 10 jaar geleden nooit durven denken dat het stadion waar ik zoveel met mijn familie naartoe ging in de jaren '80 nog eens ging zinderen van het volk... En ja, regelmatig stroomt dit stadion nog eens vol. Een thuiswedstrijd is in Kortrijk indrukwekkend en een bepalende factor voor het wedstrijdverloop zoals je zelf aangeeft.

Morgen volgt ongetwijfeld het hoogtepunt voor onze club. Het wordt voor de echte KVK supporter een eerbetoon aan de mensen die haar zo'n 10 jaar geleden gered hebben van de ondergang maar die ons spijtiggenoeg ontvallen zijn. Uit dank  voor de mooiste jaren uit mijn 35-jarige supporterscarri?re ben ik uiteraard ook present want voetbal blijft ondanks alles de belangrijkste bijzaak van het leven...

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3731 Gepost op: maart 23, 2012, 09:59:37 pm »
Soesoe,
Me dunkt klom Essevee 1 seizoen sneller terug van 3de naar eerste nationale; eveneens zonder massale media-aandacht...  ;)

Voor het overige moet ik u, in alle nuchterheid en eerlijkheid, gelijk geven over de "bekersupporters" en "trouwe" supporters behalve dat ik het raar vind dat KVK z'n thuismatchen niet voor een vol huis speelt.
Het vergelijk dat Boer Boerie maakt met de grootsteden Antwerpen (en Brussel) gaat in mijn ogen voor een provinciestad als Kortrijk niet volledig op.
Kortrijk moet, vind ik, in staat zijn om elke match 10 000 man op de been te brengen. In Brussel heb je (verhoudingsgewijs) meer inwijkelingen dan in Kortrijk en in Antwerpen heb je naast de "inwijkelingen" een aantal sporten die heel sterk staan en veel volk trekken (vb basket, korfbal, hockey,...)

Offline soesoe

  • Leden
  • Berichten: 24
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3732 Gepost op: maart 23, 2012, 10:38:40 pm »
Soesoe,
Me dunkt klom Essevee 1 seizoen sneller terug van 3de naar eerste nationale; eveneens zonder massale media-aandacht...  ;)

Voor het overige moet ik u, in alle nuchterheid en eerlijkheid, gelijk geven over de "bekersupporters" en "trouwe" supporters behalve dat ik het raar vind dat KVK z'n thuismatchen niet voor een vol huis speelt.
Het vergelijk dat Boer Boerie maakt met de grootsteden Antwerpen (en Brussel) gaat in mijn ogen voor een provinciestad als Kortrijk niet volledig op.
Kortrijk moet, vind ik, in staat zijn om elke match 10 000 man op de been te brengen. In Brussel heb je (verhoudingsgewijs) meer inwijkelingen dan in Kortrijk en in Antwerpen heb je naast de "inwijkelingen" een aantal sporten die heel sterk staan en veel volk trekken (vb basket, korfbal, hockey,...)

Voor de indrukwekkende opgang van Essevee 2 heeft er wel een ander Essevee zijn ziel verloren laten gaan... Maar daar gaan we nu niet over leuteren. Ik vond dat toen eveneens een prestatie en voorlopig hebben wij nog altijd geen cup op ons palmares.

En die 10.000, zou een nieuw stadion dit kunnen bewerkstelligen ? Ik hoor in alle gevallen dat de plannen in een stroomversnelling geraken...maar eerlijk gezegd vind ik het best gezellig zo  met onze 6500 trouwe sups...

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3733 Gepost op: maart 24, 2012, 12:16:36 am »
Ik ben geen Kortrijkzaan maar wel al 35 jaar trouwe VK supporter. Wat dat beschamende aantal betreft, een dikke 15.000 is allesbehalve beschamend. Ik herinner me twee jaar geleden dat Cercle met 13.000 naar de Heizel trok en er hier in Brugge zeer euforisch over gedaan werd...

Trouwens, wat die cijfers betreft, dient er ook gerelativeerd te worden. Ikzelf breng morgen 10 man mee waaronder twee doorwinterde Anderlecht supporters, drie Standard supporters, twee Cercle mannen en jawel ??n SVZW supporter. Waarmee ik gewoon wil zeggen dat die verkochte aantallen weinig zeggen over de potenti?le (slapende) aanhang van een club. Dat zal bij Lokeren niet anders zijn en ook niet bij jullie indrukwekkende aantal een paar jaar geleden.

Sowieso komen nogal wat mensen op zo'n finale af die normaal gezien niet komen, dat lijkt me normaal. Maar dat wij 18000 man op de been brengen, terwijl Kortrijk - zo'n stad, zo'n seizoen - dat niet kan, vind ik weldegelijk beschamend eerlijk gezegd. Ik krijg de indruk dat de 'slapende' aanhang van Kortrijk zich in een h??l diepe roes bevindt, als ze zich zelfs voor een bekerfinale niet mobiliseren. Je zegt dat het zindert van het volk, maar mij (en velen met mij) valt het vooral op dat (idem dito voor Lokeren trouwens) Kortrijk bitter weinig volk trekt, zelfs tijdens een topseizoen als dit. In volle degradatiestrijd trekt Essevee zelfs meer volk, spreekt toch boekdelen.

Nu goed, het sportieve is het belangrijkste natuurlijk. Ik ga niet zover gaan als jullie succes wensen voor morgen, maar zo'n dag is sowieso genieten, ik denk met veel plezier terug naar die dag toen wij de Beker wonnen. Onvoorstelbaar was dat.

Offline Karel-Jan

  • Leden
  • Berichten: 53
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3734 Gepost op: maart 24, 2012, 08:21:46 am »
kvk - beerschot : 5476 toeschouwers!!! (HLN) Voor zo een belangrijke match en vlak voor de finale.

essevee - kv mechelen: van geen kanten van belang e een rotseizoen: 7600 man...

Als je ziet hoe de tribunes in Kortrijk gevuld waren zullen die cijfers wel van geen kanten kloppen
Ze kunnen er eens 500 naast zitten, maar meer toch ook niet! Conclusie blijft dus dezelfde...

Beerschot had -letterlijk- 30 supporters mee. KV Mechelen waarschijnlijk weer een stuk of 1000. Telt ook mee, h?... Los daarvan ben ik aangenaam verrast van de volwassen reacties op dit forum.
Veel succes in POII, en hopelijk tot in de finale, want dat zou betekenen dat we 4e eindigden! ;-)
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2012, 08:25:48 am door Karel-Jan »

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3735 Gepost op: maart 24, 2012, 10:40:36 am »
kvk - beerschot : 5476 toeschouwers!!! (HLN) Voor zo een belangrijke match en vlak voor de finale.

essevee - kv mechelen: van geen kanten van belang e een rotseizoen: 7600 man...

Als je ziet hoe de tribunes in Kortrijk gevuld waren zullen die cijfers wel van geen kanten kloppen
Ze kunnen er eens 500 naast zitten, maar meer toch ook niet! Conclusie blijft dus dezelfde...

Beerschot had -letterlijk- 30 supporters mee. KV Mechelen waarschijnlijk weer een stuk of 1000. Telt ook mee, h?... Los daarvan ben ik aangenaam verrast van de volwassen reacties op dit forum.
Veel succes in POII, en hopelijk tot in de finale, want dat zou betekenen dat we 4e eindigden! ;-)

Het is niet de enigste match van kvk waar zo weinig volk zat.  Al jaren leeft de voetbal daar niet en zal er nooit leven, duidelijk te zien aan de bekerfinale, met veel media en reclame nog maar met veel moeite nipt 15000 man op de been brengen en een stadje die bijna 1/3 is van kortrijk die een minder seizoen speelt dan kvk die 1500 man meer op de been brengt is triestig.  Ook in gent was het uitvak nauwelijks voor 1/4 gevuld enz...  Toch veel succes vanavond, maar is ben alvast supporter voor lokeren vanavond.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3736 Gepost op: maart 24, 2012, 12:32:18 pm »
Vandaag Quickie in HLN: "KVK heeft slechts een kleine 6000 supporters, veel te weinig. Wij hebben veel te veel teletextsupporters"

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3737 Gepost op: maart 24, 2012, 12:48:08 pm »
kvk - beerschot : 5476 toeschouwers!!! (HLN) Voor zo een belangrijke match en vlak voor de finale.

essevee - kv mechelen: van geen kanten van belang e een rotseizoen: 7600 man...

Als je ziet hoe de tribunes in Kortrijk gevuld waren zullen die cijfers wel van geen kanten kloppen
Ze kunnen er eens 500 naast zitten, maar meer toch ook niet! Conclusie blijft dus dezelfde...

Beerschot had -letterlijk- 30 supporters mee. KV Mechelen waarschijnlijk weer een stuk of 1000. Telt ook mee, h?... Los daarvan ben ik aangenaam verrast van de volwassen reacties op dit forum.
Veel succes in POII, en hopelijk tot in de finale, want dat zou betekenen dat we 4e eindigden! ;-)

Het is niet de enigste match van kvk waar zo weinig volk zat.  Al jaren leeft de voetbal daar niet en zal er nooit leven, duidelijk te zien aan de bekerfinale, met veel media en reclame nog maar met veel moeite nipt 15000 man op de been brengen en een stadje die bijna 1/3 is van kortrijk die een minder seizoen speelt dan kvk die 1500 man meer op de been brengt is triestig.  Ook in gent was het uitvak nauwelijks voor 1/4 gevuld enz...  Toch veel succes vanavond, maar is ben alvast supporter voor lokeren vanavond.
Please, tell us more :)

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3738 Gepost op: maart 24, 2012, 12:52:45 pm »
een kleine 6000? het gem. van kvk was 5250 supporters dit jaar. (volgens de krant toch) en dat voor een ploeg die de beker finale haalt en po1 haalt. wij hebben meer supporters (zonder gratis kaarten uit te delen) dan kvk en we speelden voor het behoud. wij hebben bijna meer abbo's dan jullie gem.aantal supprters thuis  ;D. laat ons hopen dat lokeren net zo invorm is zoals de laatste kvk - lokeren  :)

Offline Johny Turbo

  • Leden
  • Berichten: 43
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3739 Gepost op: maart 24, 2012, 01:43:19 pm »
Man man man gunder kunt toch overdrijven ze... Dit seizoen zat iedere topper zo goed als of tot in de nok gevuld (Club Brugge, Gent, Standard, Anderlecht, Genk). Dat wil zeggen 5 matchen waar er 9000 tot 9400 supporters aanwezig waren. Zie dit filmpje als voorbeeld als je het niet gelooft: http://www.youtube.com/watch?v=OhRYOhe1Bt0

De kranten zitten er bij Kortrijk ALTIJD naast. Stop dus maar met dat als referentie te gebruiken.

De andere matchen, tegen pakweg OHL of STVV trekken inderdaad minder volk omdat de sympathisant zich niet aangetrokken voelt tot zo'n match. Dat is bij jullie ook het geval. Als er al een verschil in supportersaantallen is tussen KVK en Zulte gaat het misschien maximum over 200 man. (zie gemiddeldes vorig jaar) maar ik denk dat dit niet lang meer zal duren. We zien wel volgend jaar maar volgens mij hebben we jullie dan ingehaald in supportersaantallen. Wij groeien langzaam maar zeker terwijl jullie al een aantal jaren aan jullie top zitten. Face it, de Veekaa is d? ploeg en d? club van de streek aan het worden en dat op alle vlak. Ge zult ermee moeten leven vrees ik. En nu ben ik naar de Heizel. Bye
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2012, 01:47:37 pm door Johny Turbo »