Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 925018 keer)

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1780 Gepost op: juni 29, 2009, 05:19:20 pm »
tof! Interessant ook!

Crudo

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1781 Gepost op: juni 29, 2009, 05:39:40 pm »
prachtige transfer!

als jullie nu niet failliet gaan weet ik het ook niet meer

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1782 Gepost op: juni 29, 2009, 05:41:35 pm »
En blijkbaar gaan ze het hier niet bij houden, ongelofelijk hoe ze hun bijnaam alle eer aan doen. Eens een nek, altijd een nek. Leekens wordt nog hun ondergang (op langere termijn) - al zie ik ze nu wel een sterk seizoen spelen.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1783 Gepost op: juni 29, 2009, 06:09:47 pm »
Leon Benko tekent contract bij ons op de veekaa. Goede transfer !

Mja, wij zouden toch niet direct staan springen voor een buitenlandse speler met een hoge loonkost die geen meerwaarde betekent voor ons team. Maar goed, whatever makes you happy.

canard

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1784 Gepost op: juni 29, 2009, 06:29:36 pm »
Gaan jullie nu niet heel erg kort door de bocht? Das gewoon een goede voetballer zeker voor een ploeg(waarvan jullie zeggen dat ze degradatiekandidaat nummer 1 is) als de onze.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1785 Gepost op: juni 29, 2009, 06:36:40 pm »
Als hij even veel goals maakt gelijk vorig seizoen, idd goede transfer! :p

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1786 Gepost op: juni 29, 2009, 06:47:48 pm »
Gaan jullie nu niet heel erg kort door de bocht? Das gewoon een goede voetballer zeker voor een ploeg(waarvan jullie zeggen dat ze degradatiekandidaat nummer 1 is) als de onze.

Jij gaat vooal niet kort door de bocht door te stellen dat het een goeie voetballer is.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1787 Gepost op: juni 29, 2009, 07:49:03 pm »
Gaan jullie nu niet heel erg kort door de bocht? Das gewoon een goede voetballer zeker voor een ploeg(waarvan jullie zeggen dat ze degradatiekandidaat nummer 1 is) als de onze.

Kort door de bocht? Wat dacht je hier van..

E?n seizoen in eerste klasse, met veel geluk erin blijven, ondertussen vierkant belachelijk gemaakt zijn door grote volksheld Hein, en het jaar erop - sta me toe even een lijstje te maken - het volgende binnenhalen:

- Leekens. Een van de meest pretentieuze, omhooggevallen, anti-voetbal - not to mention - dure trainers die ons land kent. Heel eigenwijze en arrogante man, maar op die manier past hij wel bij jullie.

- Soetaers. Chapeau hoor, daar niet van, ik ben een groot fan - maar mocht (in alle eerlijkheid) mijn club zo'n speler binnenhalen, zou ik h??l maar dan ook h??l bang en wantrouwig zijn. Jullie vergeten plots de schaamte van die heerlijke 5-1 en komen weer tot leven op ons forum om euforisch te doen over dit soort tranfers - wel, liever jullie dan ons.

- Pavlovic, Benko, Verbauwhede, Capon, Vandenbossche, Lazarevic, Reina - ambitie troef zeg! Of moet ik zeggen, de wanhoop nabij. Blijkbaar zijn jullie nog niet gedaan met de inkomende transfers, ik zou zeggen - haal nog maar een 13 spelers binnen, Roeselare heeft dat op die manier ook heel goed gedaan vorig seizoen!

Neen, ik zie Scum City wel een goed seizoen spelen, het zijn hoe dan ook mooie transfers, maar ik stel me toch serieuze vragen over hoe jullie dit alles betalen ?n of jullie niet de hoer van Mijnheer Leekens zijn/aan het worden zijn. En dan mag je nog zeggen dat er 'dure' spelers vertrekken, maar een Leekens? Een Soetaers (ex-Ajax, ex-Genk)? Tsja.

Offline cogni

  • Leden
  • Berichten: 16
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1788 Gepost op: juni 29, 2009, 09:40:49 pm »
De lonen zullen waarschijnlijk wel hoog zijn.
Maar de ene helft is transfervrij en de andere helft is gehuurd.

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1789 Gepost op: juni 30, 2009, 08:00:26 am »
Och, laat ze maar doen daar in krotrijk... Als ge geen ploeg hebt, dan moet ge er een kopen, niewaar... We zullen wel zien, 't zal sowieso niet evident zijn om een daar een PLOEG van te maken. Ik ben benieuwd.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1790 Gepost op: juni 30, 2009, 08:11:55 am »
inderdaad goeie transfers van kortrijk. is ook visie van de club. Essevee geeft de spelers zekerheid en langere contracten en legt ze dan niets in de weg bij een transfer en ze krijgen er dan ook nog geld voor.
Kortrijk lokt hun spelers met korte maar dure contracten (van 1 of 2 jaar). zo zijn spelers vrijer. probleem bij de VK is echter: geld voor een speler gaan ze zo nooit krijgen. soit, das het verschil tussen een club met een deftige langdurige visie en een club met weinig tot geen visie.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1791 Gepost op: juni 30, 2009, 12:31:11 pm »
De lonen zullen waarschijnlijk wel hoog zijn.
Maar de ene helft is transfervrij en de andere helft is gehuurd.

vermoedelijk hebben heel wat van die spelers / trainers dan ook een prestatiegebonden contract , in combinatie met een flinke tekenpremie (die ze nu dus al binnen hebben).

dus indien veel winnen : veel winstpremies
dus indien weinig winnen : veel tekenpremies uitgedeeld zonder resultaat

d

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1792 Gepost op: juni 30, 2009, 02:26:13 pm »
inderdaad goeie transfers van kortrijk. is ook visie van de club. Essevee geeft de spelers zekerheid en langere contracten en legt ze dan niets in de weg bij een transfer en ze krijgen er dan ook nog geld voor.
Kortrijk lokt hun spelers met korte maar dure contracten (van 1 of 2 jaar). zo zijn spelers vrijer. probleem bij de VK is echter: geld voor een speler gaan ze zo nooit krijgen. soit, das het verschil tussen een club met een deftige langdurige visie en een club met weinig tot geen visie.
Ik vind het echt ontroerend hoe onze buren zich bezorgd maken over onze boekhouding  ;)
Maar dat is echt niet nodig.  Wat hierboven staat klopt nl. niet helemaal.
Van de 7 spelers die in aanmerking komen voor het eerste elftal, zijn er 2 gehuurd (Capon, Verbauwhede).  De andere 5 (Benko, Pavlovic, Soetaers, Reina en Lazarovic) hebben allen een contract voor 2 jaar, of ??n jaar met optie.  Als er dus na dit jaar interesse is, kunnen ze met winst (aangezien we geen transfervergoeding betaalden) verkocht worden.  Zoniet kunnen we, wat SVZW trouwens ook doet, voorstellen het contract open te breken.  Aan spelers die het goed doen volgend jaar, zullen we onze broek dus niet scheuren.
Een lange termijnvisie is fantastisch, maar een luxe die vooral ploegen die zich al een tijdje in eerste handhaven, zich kunnen permiteren.  We zijn vorig jaar naar eerste gestegen en 14de geworden, met een ploeg waarbij nog een 7-tal spelers van tweede klasse in de basis stonden.  Andere jaren is een 14de plaats ruim voldoende, vorig jaar maar nipt.  Het is daarom noodzakelijk om eerst op korte termijn te kijken, met een lange-termijn-visie ben je niets als je het jaar nadien degradeert.  En op korte termijn was het dus noodzakelijk om de spelers die blijkbaar net niet goed genoeg zijn in 1ste, te vervangen door betere.  Ik denk wel dat dit gebeurd is, waardoor, zonder de dikke-nek te willen uithangen, ik denk dat we in principe ploegen als Sint-Truiden, Roeselare en misschien Moeskroen en Charleroi achter ons moeten kunnen houden.
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2009, 02:29:23 pm door X-man »

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1793 Gepost op: juni 30, 2009, 03:35:14 pm »
inderdaad goeie transfers van kortrijk. is ook visie van de club. Essevee geeft de spelers zekerheid en langere contracten en legt ze dan niets in de weg bij een transfer en ze krijgen er dan ook nog geld voor.
Kortrijk lokt hun spelers met korte maar dure contracten (van 1 of 2 jaar). zo zijn spelers vrijer. probleem bij de VK is echter: geld voor een speler gaan ze zo nooit krijgen. soit, das het verschil tussen een club met een deftige langdurige visie en een club met weinig tot geen visie.
Ik vind het echt ontroerend hoe onze buren zich bezorgd maken over onze boekhouding  ;)
Maar dat is echt niet nodig.  Wat hierboven staat klopt nl. niet helemaal.
Van de 7 spelers die in aanmerking komen voor het eerste elftal, zijn er 2 gehuurd (Capon, Verbauwhede).  De andere 5 (Benko, Pavlovic, Soetaers, Reina en Lazarovic) hebben allen een contract voor 2 jaar, of ??n jaar met optie.  Als er dus na dit jaar interesse is, kunnen ze met winst (aangezien we geen transfervergoeding betaalden) verkocht worden.  Zoniet kunnen we, wat SVZW trouwens ook doet, voorstellen het contract open te breken.  Aan spelers die het goed doen volgend jaar, zullen we onze broek dus niet scheuren.
Een lange termijnvisie is fantastisch, maar een luxe die vooral ploegen die zich al een tijdje in eerste handhaven, zich kunnen permiteren.  We zijn vorig jaar naar eerste gestegen en 14de geworden, met een ploeg waarbij nog een 7-tal spelers van tweede klasse in de basis stonden.  Andere jaren is een 14de plaats ruim voldoende, vorig jaar maar nipt.  Het is daarom noodzakelijk om eerst op korte termijn te kijken, met een lange-termijn-visie ben je niets als je het jaar nadien degradeert.  En op korte termijn was het dus noodzakelijk om de spelers die blijkbaar net niet goed genoeg zijn in 1ste, te vervangen door betere.  Ik denk wel dat dit gebeurd is, waardoor, zonder de dikke-nek te willen uithangen, ik denk dat we in principe ploegen als Sint-Truiden, Roeselare en misschien Moeskroen en Charleroi achter ons moeten kunnen houden.

Als je dure spelers een contract van 2 jaar geeft en ze doen het goed dan krijg je geen grote transfersom aangezien ze maar 1 jaar meer onder contract liggen. Als ze het slecht doen dan krijg je ze nergens weg en mag je hun duur loon nog een jaar extra betalen.

Als je er 1 hebt van 1 jaar met optie en ze doen het goed dan zijn ze gratis weg.

Ik ben het wel eens met de stelling dat je St Truiden en Roeselare moet kunnen afhouden. Moeskroen en Charleroi zullen ongeveer in dezelfde lijn liggen denk ik.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1794 Gepost op: juni 30, 2009, 06:27:00 pm »
Als je er 1 hebt van 1 jaar met optie en ze doen het goed dan zijn ze gratis weg.
Ik denk niet dat dit klopt.  Ik meen dat bij een contract met optie, de club eenzijdig de optie kan lichten.  Als de club dus tevreden is, lichten ze de optie en is het contract automatisch met een jaar verlengd.
En een speler met een contract van 2 jaar, voor wie er interersse is na ??n jaar, kan in principe een jaar wachten en is daarna transfervrij.  Maar dat houdt ook risico's in voor de speler.  Mollez kon een half jaar geleden naar Sparta Rotterdam, was nu transfervrij en speelt bij ... FC Dender.

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1795 Gepost op: juni 30, 2009, 07:22:48 pm »
Optie moet gelicht worden door club en speler..
Zou anders iets gemakkelijk zijn e:)

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1796 Gepost op: juni 30, 2009, 07:34:59 pm »
Optie moet gelicht worden door club en speler..
Zou anders iets gemakkelijk zijn e:)
Vind jij.  Als een optie door club en speler moet gelicht worden, heeft ze geen zin.  Dan sluit je toch gewoon een nieuw contract af ...  Vorig seizoen is er trouwens een geval geweest van een club die de optie lichtte van een speler tegen diens zin.  Ik denk dus dat je je vergist  ;)

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1797 Gepost op: juni 30, 2009, 08:06:37 pm »
Optie moet gelicht worden door club en speler..
Zou anders iets gemakkelijk zijn e:)
Vind jij.  Als een optie door club en speler moet gelicht worden, heeft ze geen zin.  Dan sluit je toch gewoon een nieuw contract af ...  Vorig seizoen is er trouwens een geval geweest van een club die de optie lichtte van een speler tegen diens zin.  Ik denk dus dat je je vergist  ;)

Een optie is een mogelijkheid die een club in een contract verwerkt om een toekomstige wijziging in het huidige contract aan te brengen. Zo'n optie kan eenzijdig worden gelicht (een club neemt een speler voor goed over na een uitleenbeurt bijvoorbeeld) maar er hangt altijd een voorwaarde aan vast (de speler moet sowieso nog een contract ondertekenen). Het is dus op papier eenzijdig, maar er hangt altijd een 'clausule' aan vast. De theorie hebt u gekregen. :)

X-man: Soetaers, Benko, Pavlovic, Leekens, Vande Walle, Reina, Lazarevic en nog wat prullen. Het geld valt daar uit de lucht zeker? Je kan nu toch niet zeggen dat dat getuigt van een kortzichtige (Leekens)visie? Zelfs mijn neefje van twee (die trouwens volgens mij h?t grootste talent van Belgi? gaat worden) ziet zelf in dat die aankopen puur gemaakt worden om het behoud te verzekeren en niets meer. Daar discussieer ik zelf niet over, dat staat als een Hein boven water.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1798 Gepost op: juni 30, 2009, 10:47:54 pm »

 maar er hangt altijd een voorwaarde aan vast (de speler moet sowieso nog een contract ondertekenen). Het is dus op papier eenzijdig, maar er hangt altijd een 'clausule' aan vast. De theorie hebt u gekregen. :)
Dat er achteraf altijd nog een contract getekend moet worden klopt niet.  De condities kunnen op voorhand overeen gekomen worden.  Bvb het kan op voorhand overeen gekomen zijn dat, als de optie gelicht wordt, de speler een hoger loon krijgt.  Dan heeft de speler eigenlijk al getekend voor het tweede jaar, en moet enkel de club de optie lichten, waardoor er automatisch een tweede jaar komt, met de nieuwe voorwaarden.

X-man: Soetaers, Benko, Pavlovic, Leekens, Vande Walle, Reina, Lazarevic en nog wat prullen. Het geld valt daar uit de lucht zeker? Je kan nu toch niet zeggen dat dat getuigt van een kortzichtige (Leekens)visie? Zelfs mijn neefje van twee (die trouwens volgens mij h?t grootste talent van Belgi? gaat worden) ziet zelf in dat die aankopen puur gemaakt worden om het behoud te verzekeren en niets meer. Daar discussieer ik zelf niet over, dat staat als een Hein boven water.
Het spijt me, maar je punt is me niet helemaal duidelijk. 
Wat geld betreft, de uitleg is al gegeven.  Stel dat een transfersom zowat het equivalent is van een 4-tal jaar loon.  Als je dan geen transfersom betaalt, kan je 3 spelers van hetzelfde kaliber een contract voor 2 jaar aanbieden, wat je in totaal dus evenveel kost als een transfersom plus een contract voor 2 jaar voor ??n speler.  3 spelers voor de prijs van ??n dus indien je vrije spelers koopt.

Ik weet niet of korte termijn politiek hetzelfde is als kortzichtigheid.  Als je mijn post 5 berichten hierboven goed leest, is het toch duidelijk dat ik toegeef dat de redding de eerste prioriteit is, en dat de spelers in functie daarvan gekozen werden.  Trouwens, er zijn maar 3 zaken ?cht belangrijk op het einde van de competitie : wie wordt kampioen, wie speelt Europees en wie degradeert.  Minstens 6 ploegen hebben geen kans om Europees te spelen.  Hun doel is dan om niet te degraderen.  En je bent niets met een lange termijn politiek als je het eerste jaar degradeert.
Maar ik blijf er wel bij dat, als we ons redden, het best mogelijk is dat we een tweetal spelers kunnen verkopen.  In dat geval doen we altijd winst, aangezien we geen transfersom betaalden.  En dan kunnen we aan een lange termijn politiek beginnen werken  8)
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2009, 10:50:19 pm door X-man »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1799 Gepost op: juli 01, 2009, 08:36:36 am »
tzou mij verwonderen dat X-man achter doel zit, staat of hangt van de VK.
het is te mooi gefundeerd geschreven :)